Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:37

Ach Joya.. :(:) ik hoop dat de abcessen snel doorbreken! ;(

Mac is vandaag 3 jaar van mij, en ieder jaar maken we weer een vergelijkingsfoto <3
De bovenste is van de dag dat ik bij hem ging kijken :)
Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:11

Wat een goed idee, zo'n vergelijkingsfoto. Leuk hoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:26

Ach die arme merrie… heel veel beterschap voor haar gewenst Fransje! Hopelijk knapt ze snel op.

Hier is er veel gebeurd. Feyre is dus verhuisd, en ze doet het er super! Ook hebben we een nieuw zadel, ik kreeg haar westernzadel niet meer passend. Dus nu rijd ik weer met hoge dressuurlaarzen :))

Afbeelding

Ze is al helemaal gewend aan haar nieuwe stal
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de 60x20 bak, daarnaast ligt de 60x40 springbak :D
Afbeelding

Wachten tot ik haar weer uit de longeercirkel kwam halen :)) Heerlijk al die ruimte en faciliteiten!
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:45

Wat leuk die vergelijkingsfoto's Anouk! Mac ziet er goed uit, hij krijgt echt een volwassen snoetje :j

Sjiek de friemel Berdien, Feyre staat er op hoog niveau bij zo 8-) super fijn dat het jullie zo goed bevalt op de nieuwe stal, blij paard zo te zien! Wat voor dressuur zadel heb je nu, lijkt wel een Passier zo te zien?

Noot is weer rad, blij, en loopt zelfs niet meer echt gevoelig op het harde *\o/* Dus maar eens even aan de longeerlijn gezet om te kijken hoe ze in de bak loopt, ze ging als de brandweer. Energie zat ook iig :') blij ei deed goed haar best!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:13

Oh Fransje, wat verschrikkelijk. Hopelijk breken de abcessen snel door en komt ze er weer helemaal bovenop. Hartverscheurend als je d'r zo ziet staan ;( Veel sterkte voor jou en Joya :knuffel:

Fijn dat Pinda weer goed loopt Vientje :)

Heyyy, Feyre ook in een Engels pak. Staat haar goed :)

Wij zijn na een kleine vakantieperiode ook weer aan de gang. De rust heeft hem goed gedaan. Hij is ook weer behoorlijk aan het groeien geweest, achter stond weer een stuk hoger als voor.
Afbeelding
Gisteren weer les gehad en hij deed het super <3 Echt zo fijn gereden weer <3

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:21

Feyre kijkt met een blik alsof ze daar al jaren woont, heerlijk relaxed. Ziet er mooi uit daar.

Fijn dat Noot weer lekker loopt en er zin in heeft, altijd weer een opluchting.

Fijn dat je zo lekker aan het rijden bent Noisy.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:59

Ik ben de laatste tijd wat druk om overal op te reageren maar heb wel aardig meegelezen. Fransje wat ontzettend rot dat Joya zo ziek is en jij zelf ook nog ziek bent! Mag je nog wel naar stal nu of moeten andere mensen voor haar zorgen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:10

Gisteren was Joya bijna de hele dag in zichzelf met, ondanks de metacam,hoge koorts.
Toen ik gisteravond naar huis ging was ze wel hooi aan het eten. Maar water drinken ging heel moeilijk.
Vanmorgen was ze redelijk alert. Koorts iets gezakt en ze at ook zonder pijnstiller.

Ik ga dus zelf geen om haar te verzorgen. Ben ook fit genoeg om het zelf te doen en ik geef een doodziek paard liever niet uit handen. Ga nu drie keer per dag heen. Voordeel is dat ik toch nergens anders heen mag :') Uiteraard houd ik afstand van mensen,en mijn stalgenoten weten dat ik Corona heb. Voordeel is dat ik op tijden ben dat er vrijwel niemand is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:27

Nou inderdaad. Elk nadeel heeft zn voordeel zeggen ze wel. Nu kan je zelf fijn voor Joya zorgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:29

Noisy schreef:
Wij zijn na een kleine vakantieperiode ook weer aan de gang. De rust heeft hem goed gedaan. Hij is ook weer behoorlijk aan het groeien geweest, achter stond weer een stuk hoger als voor.
[ [url=m/ugY3A3.jpg]Afbeelding[/url] ]

De foto vertekent denk ik ook wel wat zo. Met rust zie je ze inderdaad vaak nog flink groeien. Wij merken met rijden soms ook dat Mexx weer een groeispurtje maakt en werken dan wat minder met hem.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:09

Had eigenlijk liever gehad dat ik heel ziek was geweest van de Corona en Joya dan minder beroerd van de droes. Maar ja, dat heb je niet voor het zeggen..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:16

Babootje schreef:
Noisy schreef:

De foto vertekent denk ik ook wel wat zo. Met rust zie je ze inderdaad vaak nog flink groeien. Wij merken met rijden soms ook dat Mexx weer een groeispurtje maakt en werken dan wat minder met hem.

Klopt, maar je ziet het aan hoe de rug loopt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:53

Babootje schreef:
Noisy schreef:

Noisy schreef:
Klopt, maar je ziet het aan hoe de rug loopt

Ja dat zie je wel. Ik vind hem wel wat "bol" zo in de lendenen. Heeft hij dat altijd al zo? (Was me eerder eigenlijk niet zo opgevallen).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:22

Ik had jullie al eerder eens verteld van mijn geschil met ene zadelpasser. Dat geschil heb ik gewonnen (althans de zadelpasser is afgehaakt en heeft het volledige bedrag dat ik had betaald terug betaald.) Dat is heel fijn natuurlijk, maar ik werd door iemand geattendeerd dat betreffende zadelpasser zijn algemene voorwaarden "wat" had aangepast. Ik had eerder al het idee dat zijn algemene voorwaarden met name waren samengesteld op basis van rechtszaken die hij had verloren. Want zulke aparte voorwaarden had ik nog nooit gezien.
Hier vind je hun algemene voorwaarden. https://www.bregmans.nl/tarieven/
Nu ze er blijkbaar niet van leren en zichzelf nog meer "indekken" tegen geschilllen, vind ik het eigenlijk wel tijd voor een apart "ervaringentopic" op Bokt. Jullie krijgen alvast een preview. Modificaties zitten vooral in de artikelen 7, 8 9 en 10. De wijzigingen n.a.v. ons geschil betreffen o.a. vooral de artikelen 9 en 10.
Het argument dat Bregmans vond dat zijn zaak een "Winkel" is en dus geen bedenktijd geldt. En de eis van geheimhouding, die ik natuurlijk niet heb geaccepteerd.
Ze kunnen natuurlijk aanpassen aan hun ALV wat ze willen maar dat maakt alleen indruk op de koper en maar heeft geen invloed op de wet. Die is ten slotte leidend.

Artikel 9 annulering en tussentijdse opzegging:
9.1. Bregmans sluit haar overeenkomsten met klanten met haar bestelbus op de locatie van de klant, aldus in of bij de stal waar het paard of de pony van de klant staat. De klant verzoekt Bregmans naar de locatie van het paard of de pony te komen, nu Bregmans immers daar (bij het paard of de pony) de pasvorm en de geschiktheid van een eventueel nieuw zadel zal kunnen beoordelen. Met het oog hierop stellen partijen dan ook vast dat de bestelbus van Bregmans op de locatie van de klant de gebruikelijke verkoopruimte van Bregmans is, zoals (onder meer) bedoeld in art. 6:230g BW. Ook stellen partijen vast dat een zadel altijd een maatwerkproduct betreft, nu bij de vervaardiging van het zadel immers rekening wordt gehouden met de specifieke door de klant gewenste eigenschappen, kleuren en de pasvorm van de ruiter en het betreffende paard of de pony. Met het oog hierop geldt aldus dat het ontbindingsrecht zoals opgenomen in art. 6:230o BW op de (consument)koopovereenkomst is uitgesloten, aldus op de overeenkomst tussen Bregmans en de klant niet van toepassing is.
9.2 Annulering van een koopovereenkomst door de klant is slechts mogelijk met instemming van Bregmans en in dat geval onder door Bregmans te stellen voorwaarden.
9.3 In het geval Bregmans instemt met annulering van de overeenkomst, dan geldt dat zij (als onderdeel van de alsdan te maken afspraken) altijd geheimhouding op straffe van verbeurte van een boete zal bedingen. Dit betekent dat partijen over elkaar en over en weer algehele geheimhouding zullen betrachten en dat zij zich over en weer niet negatief over elkaar zullen uitlaten, op welke manier en via welk medium dan ook. Partijen stellen vast dat Bregmans belang heeft bij een dergelijke bepaling nu zij immers de reputatie van haar onderneming dient te beschermen.
Artikel 10 is aangepast. Ik moet nog even de vorige ALV erbij pakken om precies te zien welke artikelen nu zijn aangpast maar de artikelen n.a.v. mijn geschil vielen natuurlijk direct op.

Wij hebben ons nieuwe zadel besteld bij Drunens Ruiterhuis en super tevreden ermee. Vergelijk hun ALV eens voor de lol.
Als een leverancier dit soort leveringsvoorwaarden nodig heeft moet je jezelf echt achter de oren gaan krabben. Want dan is er iets echt niet in orde.
Neem bv de artikelen over conformiteit en non conformiteit. Daar is vast ook een zaak over geweest en zeker niet in het voordeel van deze zadelpasser.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:22

Fijn dat je in ieder geval je geld terug hebt, Babootje!

Bijzondere aanpassingen inderdaad, zulke voorwaarden zouden voor mij een no go zijn.
Goed dat je mensen waarschuwt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:37

fransje23 schreef:
Fijn dat je in ieder geval je geld terug hebt, Babootje!

Bijzondere aanpassingen inderdaad, zulke voorwaarden zouden voor mij een no go zijn.
Goed dat je mensen waarschuwt!

Ja, haha ze zijn er in de ALV nog niet duidelijk over hoor, maar artikel 6:230g BW heeft betrekking op verkoop vanuit een winkelruimte. En als je koopt in een winkel heb je geen bedenktermijn (van 14 dagen). Dat was dus het discussiepunt. Het busje van Bregmans is geen winkel ook al vinden ze zelf van wel. Je kunt niet een zadel zomaar uitkiezen als in een winkel. Het moet aangepast en besteld.
Vervolgens beweren ze dat het maatwerk is. Dat is het niet. Het zadel komt in bepaalde maten en kleuren en het enige dat ze doen is het aanpassen (dus het opmeten, maar vanuit standaard maten en standaard kleuren).
Dat waren al 2 argumenten die niet opgingen. (Overigens heb ik het zadel nog voordat het in productie kon gaan bij de producent afgemeld.)
Ten slotte wilden ze me een geheimhoudingsplicht in de maag splitsen. Daar ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan.
Laten dat nu (winkel, maatwerk en geheimhoudingsplicht) de dingen zijn die ze niet konden winnen. Nu proberen ze dat via hun ALV te doen en zullen veel kopers zich daardoor laten intimideren. Daar mag zeker voor worden gewaarschuwd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:58

Mexx heeft trouwens gisteren zijn eerste winstpuntje in de M2 gereden.
Een jury waarbij veel combi's afzeggen als ze horen dat zij jureert, bleek eigenlijk een heel leuk mens te zijn met goede tips.
Er valt echt nog wat te doen, vooral in het voorbereiden van de proeven (waar mn dochter nogal eens de hand mee licht maar op dit niveau toch echt niet meer kan). En daar zaten dus de foutjes en dat is zonde.
Heb gezegd dat ik echt niet meer op wedstrijd ga als ze niet de A/C lijn kan rijden zonder er een halve meter naast te zitten _O- _O-
Maarrr Mexx gaat lekker nu. Hij leert heel veel en we krijgen hem vooral veeeel losser nu. En dat zie je terug in het winstpuntje dat ze dan toch heeft gehaald.
We gaan hem toch nog even houden en in Z1 rijden. Dat zit zo dichtbij nu.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:16

Fijn dat je geld terug hebt, schandelijk dat het zolang moet duren.
Die voorwaarden, pfffff, ze rekenen er zeker op dat mensen die van te voren niet lezen en er achteraf door geïntimideerd zijn. Goed dat jij je niet gek laat maken.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:53

Jemig wat een bizarre voorwaarden zo! Daar gaat toch niemand die dat daadwerkelijk leest mee akkoord :j Mafklappers. Goed dat je waarschuwt.
En wat goed van Mexx, gefeliciteerd met de winstpunt!

Hardwerkende Rudi +:)+ Fijn dat het zo goed gaat :)

Snap dat je dat liever andersom gezien had Fransje, klote situatie :(:) gelukkig leek ze vandaag ietsje beter.

Vandaag voor het eerst weer gereden, Pinda loopt prima op haar blote voetjes <3 ze vond de warmte met haar pak haar wat minder geslaagd, ze was heeeeeeel zielig vooraf dat ze aan het werk moest := maar goed, eenmaal bezig was ze goed te pruimen en we hebben het bij een kwartiertje gehouden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:36

Babootje schreef:
Ja dat zie je wel. Ik vind hem wel wat "bol" zo in de lendenen. Heeft hij dat altijd al zo? (Was me eerder eigenlijk niet zo opgevallen).

Nee, normaal gesproken niet. Ik denk dat het een combinatie is van hoe hij staat, met het groeien en de hoek van de foto.

Pff, wat een verhaal zeg. Gelukkig is het voor jullie goed afgelopen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 08:33

Joya is nog steeds erg ziek -O-
Het is wel deels opengebroken,er stroomt volop pus uit haar neus, maar er zit nog ergens een abces.
Ze eet zeer weinig en is dus ook flink afgevallen. Ondanks de pijnstillers heeft ze pijn bij het eten en de koorts blijft ook hoog. -O-

Hoelang het nog gaat duren is koffiedik kijken.

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:01

Och arme Joya :\ :(:) Lastig ook dat je niet weet waar het abces zit, anders had je nog flink kunnen smeren met trekzalf. Zo heb ik heel, heel lang geleden bij mijn beide paarden droes eruit gekregen. Maar dan moet het wel een abces ergens aan 'de oppervlakte' zijn. Wat is het toch een ellendige ziekte..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:07

Wat is het toch een nare ziekte.
Mijn boktnaam heeft het ook een keer moeten doorstaan.
Dat smeren met trekzelf is licht ondersteunend maar niet noodzakelijk. Het helpt vooral in het laatste moment voor de doorbraak. Er is al een heel oude uitspraak dat zegt: met smeren duurt het 2 weken, zonder smeren 14 dagen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:39

Ocherm, arme Joya :(:) Klote ziekte is het ook...ik duim heel hard dat het verborgen abces snel doorbbreekt naar buiten en dat ze dan vlot kan herstellen :(:) Hoe is het met je eigen herstel van corona nu?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:09

De dierenarts heeft haar nu overgezet van Metacam naar Quadrisol. Dit zou beter werken tegen de zwelling in haar keel maar is dan weer iets minder goed pijnstillend.
Je kunt goed zien als de pijnstiller werkt. Dan is ze alert maar zodra deze wat uitwerkt staat ze weer achter in haar stal sip te zijn l.

Ze eet Vitalbix nutrimash en biks en krijgt nu 3 a 4 keer per dag een portie.
Verder eet ze nog wortels en appels.

Als ze opgeknapt is kan ik kan nadenken wat te doen om te controleren dat ze geen drager is.
Moet er niet aan denken dat ze eventueel andere paarden zou besmetten.
Heb ik al kort besproken met de dierenarts dus de opties weet ik.