[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:40

Zucht,, een toppaard bedoel ik mee dat 'ie zeker kwaliteit heeft om internationaal mee te lopen :)
Die zul je niet voor 4000 euro over kunnen kopen :).

Zo'n paard zoek ik niet.
Floyd was ook geen toppaard, maar voor mij perfect :).

Ashleytjuhh

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:41

:(:) Zo Romanoff sterkte er mee

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:56

Marus schreef:
Sjoert schreef:
Ja, maar als je een paard komt kijken, mogen ze er wel van af.

Helemaal mee eens,als ik als kopen een paard kom bezichtigen en rijden dan wil ik dat die zo uit de box komt zonder toeters of bellen EN voorgereden word!

Ik heb liefst een uit de modder getrokken paard met lange manen en een moeilijk zichtbare kleur, heb al heel wat ruwe diamanten op deze manier gevonden, wat uiteindelijk parels bleken.
Als een paard vlechtjes en witte bandages nodig heeft vind ik het al een stuk minder interessant.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:58

CM dat vind ik geheel prijsklasse afhankelijk..

Een paard van 25.000 euro (noem maar wat) zou ik niet graag met lange manen en drek overal te koop zien staan dan neem ik dit namelijk al niet meer serieus.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:02

Nicole schreef:

Een paard van 25.000 euro (noem maar wat) zou ik niet graag met lange manen en drek overal te koop zien staan dan neem ik dit namelijk al niet meer serieus.

neej dat misschien niet.
maar het ligt er maar net aan bij wie het paard staat als jij een paard koopt bij een goede stal of goede naam vragen ze altijd heel wat meer geld dan als het bij iemand staat ik zie namelijk ook wel eens paardje voorbij komen die staan dan op een bekende stal en hebben ze veel geld voor betaald terwijl het maar een heel normaal paard is.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:03

Nicole schreef:

LOL nee dat bedoelt zij ook vast niet.
Meer van een uit de modder getrokken beestje wat voor weinig wordt aangeboden wat later toch die topper blijkt die voor 25.000 weer wordt doorverkocht! (Lijkt mij ook wel wat... :') maar ik zie er nooit zo doorheen, tenminste niet van foto's Dan moet ik ze al irl zien.)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:07

wij kopen ze ook vaak zo uit het land die later mooie paarden worden vinden wij altijd leuk om te zien.
maar ken ook genoeg gevallen kopen paard of pony van de hengsten keuring maar dan komt het terecht bij een persoon die niet heel veel rijervaring heeft en dan zie je het beest achter uit gaan omdat deze zo vaak vol worden gepropt maar dan is er voor de normale ruiter niet mee om te gaan en dan heb je daar zoveel geld voor betaalt terwijl het later een lelijk beest begint te worden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:09

en ik vind het vaak ook erg knap om te zien dat iemand met weinig geld heel ver kan komen dan dat je al een paard koopt van 25.000 euro en je rijd met een paard van 1000 euro iedereen eraf is natuurlijk soms sneu maar dan denk ik wel van zo zie je maar weer geld zegt niet alles

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:13

:wave:
Bij ons op stal staan nu twee leuke merries te koop. Vier jaar oud. De schimmel is beleerd, kan al een sprongetje maken en kent al het een en ander. Heeft een heel nuchter karakter en is rond de 168cm hoog. Het is een Carlos DZ x Capitol I. Hoge prijsklasse.
De andere is een bruine 3 jarige merrie van rond de 1.65 cm en wordt nu zadelmak gemaakt. Afstamming Numero Uno x Voltaire. Moeders heeft intenationaal gesprongen. Valt ook in de hoge prijsklasse.
Weet niet of iemand na zoiets op zoek is :).

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:14

ralphtdw schreef:
en ik vind het vaak ook erg knap om te zien dat iemand met weinig geld heel ver kan komen dan dat je al een paard koopt van 25.000 euro en je rijd met een paard van 1000 euro iedereen eraf is natuurlijk soms sneu maar dan denk ik wel van zo zie je maar weer geld zegt niet alles

Inderdaad.
Als ik nog niet eerder succesvol wedstrijden had gereden, met voornamelijk pony's tussen de paarden die ik er dan ook wel uitreed, zou ik ook niet zomaar een duurder paard kopen. Ik weet dat ik echt wel wat kan, natuurlijk zal ik geen Anky er uit rijden :+ maar beetje leuke scores rijden t/m minimaal Z (liefst nog wel wat meer) zou wel haalbaar moeten zijn.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:17

Dinsdag keuring, Rontgeologisch en klinisch.. k heb geen ervaring met rontgeologisch, worden hier veel paarden op afgekeurd??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:23

blubdevis schreef:
Dinsdag keuring, Rontgeologisch en klinisch.. k heb geen ervaring met rontgeologisch, worden hier veel paarden op afgekeurd??

helaas wel....maar ga ons eens op de foto zetten :+ ik zou een paard niet meteen laten staan voor een ocd of chip(jes) ligt eraan waar het zit :)

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:26

listiglistje schreef:
blubdevis schreef:

helaas wel....maar ga ons eens op de foto zetten :+ ik zou een paard niet meteen laten staan voor een ocd of chip(jes) ligt eraan waar het zit :)

Haha nou hij is pas 5, en als hij ocd of een chip heeft houd het wel op, helaas..
Daarnaast is hij 2 jaar terug helemaal goed gekeurd..

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:28

listiglistje schreef:
blubdevis schreef:

Dan zou ik zwaar afgekeurd worden :+ Artose/artritis in mijn linkervoet, meerdere herstelde botbreuken. Ik ben rijp voor ''de slacht'' in paardenbegrippen :')
Gelukkig kan ik praten en ben ik best gezellig. Daarom mag ik nog een poosje blijven op aarde _O-

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:30

Haha..

Nee maar even serieus,

Een 5 jarig paard dat op zn 3e geen enkele bemerking had.. wat mag ik daar van verwachten?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:32

Ik ben ook op zoek naar een paard, nog één. :):)
Mijn paard heb ik nu al 7 jaar en mijn vriendin wil nu een paardje om met mij buiten te kunnen rijden en gewoon om mee te kunnen tutten. :D
Voorkeur gaat uit naar fjord, haflinger, tinker of het liefst een Belgisch trekpaard.
We hadden een leuke fjord gezien, maar zij wilde er minimaal €2.500,- voor hebben (12-jarige recreatiefjord). Dat ging dus niet door. :')

Nu enkele leuke Belsen gezien. :D Hopen dat we gauw kunnen kijken!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:33

blubdevis schreef:
Haha nou hij is pas 5, en als hij ocd of een chip heeft houd het wel op, helaas..

Waarom houdt het dan op? genoeg in de wereldtop met ocd's op chips ;) en 2 jaar geleden goedgekeurd geeft geen garantie (ik spreek uit ervaring)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 02-12-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:33

Ramzi schreef:
Dan zou ik zwaar afgekeurd worden :+ Artose/artritis in mijn linkervoet, meerdere herstelde botbreuken. Ik ben rijp voor ''de slacht'' in paardenbegrippen :')
Gelukkig kan ik praten en ben ik best gezellig. Daarom mag ik nog een poosje blijven op aarde _O-

En wellicht foktechnisch nog interessant? Ben je wel WPN gefokt? Ik val zelf meer in het NRPS type. Tis dat ik atletisch gebouwd ben, waardoor ik op sportkwaliteiten nog wel interessant ben, maar foktechnisch ben ik wat te temperamentvol voor de gemiddelde Nederlander _O-

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:34

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:34

blubdevis schreef:
Haha..

Nee maar even serieus,

Een 5 jarig paard dat op zn 3e geen enkele bemerking had.. wat mag ik daar van verwachten?

Gewoon rustig afwachten en jezelf niet helemaal gek maken. We kunnen hier allemaal wel gaan bedenken wat er allemaal misgegaan kan zijn in 2 jaar, maar hij kan ook gewoon goed zijn...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:35

listiglistje schreef:
blubdevis schreef:

Waarom houdt het dan op? genoeg in de wereldtop met ocd's op chips ;) en 2 jaar geleden goedgekeurd geeft geen garantie (ik spreek uit ervaring)

Omdat het nogal om wat geld gaat.. voor dat geld wil ik geen paard dat iets mankeerd.. dat is toch best logisch?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:37

Blub: dan laat je hem toch verwijderen?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:39

Suelza schreef:
Ramzi schreef:

En wellicht foktechnisch nog interessant? Ben je wel WPN gefokt? Ik val zelf meer in het NRPS type. Tis dat ik atletisch gebouwd ben, waardoor ik op sportkwaliteiten nog wel interessant ben, maar foktechnisch ben ik wat te temperamentvol voor de gemiddelde Nederlander _O-

Mmmmm ik weet niet of ik foktechnisch interessant ben. Ik heb nog een nafok :o Helaas is zowel moederlijn als vaderlijn niet interessant. Ze fokken een hele erge ziekte door. Ze zeggen dat het niet erfelijk is... Maar goed dat weten we pas als ik 80 ben :+
Maar voor de verder rest ben ik eerlijk in de omgang, langgelijnd, heb ik een rechthoeksmodel en heb ik een sprekend hoofd _O-
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 02-12-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:40

ik heb er een keer een voor 12000 gekocht met OCD, nooit geen last van gehad :D die ik nu heb is door 3 veeartsen afgekeurd als rijpaard en die doet het heel erg leuk in de sport :P

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:41

listiglistje schreef:
ik heb er een keer een voor 12000 gekocht met OCD, nooit geen last van gehad :D die ik nu heb is door 3 veerartsen afgekeurd als rijpaard en die doet het heel erg leuk in de sport :P

:+ die van mij is destijds aangekocht voor 14000, ocd'tje verwijderd en vd week verkocht voor een halve ton dus ja. ik zou me er ook niet zo druk om maken maar goed ieder zijn eigen keus natuurlijk.