Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

petraaken schreef:huh, je kan toch niet sproeien tegen JKK? Ik zou niet weten welke sproeistof daar tegen werkt.
Kan je niet wat spelletjes doen met de mannen? Zo blijf je in beweging.
als je een landbouwer hebt, die mogen het middel er tegen nog gebruiken. Dat werkt alleen op twee lobbige zaden (gras is 1lobbig) dus brandnetels enz gaan ook wel stuk. Maar veehouders mogen het niet meer hebben. Enkel landbouwers. Het moet ook vrij goed getimed worden. De planten mogen niet volwassen zijn. Als ze net uit komen zoals nu is ideaal. Anders komt het niet tot bij de wortels.
ze blijven wel braaf staan, in zoverre zijn ze opgevoed, maar ze willen natuurlijk wel prullen.
we waren maar met twee dus manlief moest hier en daar de boer helpen en ik stond met de mannen.

Nee ik hoop dat het voor jouw merrie werkt. 
was wel geinig omdat we het beiden hadden over ‘een jury.’ En ík herinnerde me ineens dat hij ook KNHS jureert dus ik dacht ‘zou het?’ En ik zeg zijn naam en ja hoor.
we hadden het over dezelfde meneer. Ik ken maar 1 jury die zo jureert en zoveel moeite doet om neerbuigend te zijn. Was ergens ook opgelucht dat het nog steeds maar eentje is. 
Vond je een hele leuke vrouw én hebt auto rijdende Belgen getrotseerd. 

fijn dat je je welkom voelde! 
Ik functioneer goed en makkelijk met paarden maar mensen zijn wat moeilijker. 
Joy en de mannen maakte ik me geen zorgen om maar Rêve is altijd een wildcard.

als je gewoon de teugel op neemt en je handen iets meer ‘draagt’ reageert Rêve daar meteen op door opgerichter te lopen, maar Rêve heeft hele krachtige bewegingen. Dus die snelle krachtige reactie moest ze ook even aan wennen natuurlijk.
haar paard is vrij ‘traag’ en Rêve is gewoon echt een powerhouse als je er op zit.
en Rêve ging gewoon stil staan als ze het niet snapte.
ze komt nog terug. Rêve wilde eerst niet van mij weg.
toen ze door had dat ik nergens naar toe ging wilde ze wel mee spelen. 

Mars schreef:Wat leuk dat ze Reve zo kon rijden, klinkt als een leerzame en leuke ervaring voor je leerling!
En voor jou denk ik ook wel leuk om Reve eens onder iemand anders te zien lopen, geeft toch weer even een ander beeld dan wanneer je erop zit
en voor Rêve was het de eerste keer dat een ander haar reed maar ik ken dit meisje, ik zie hoe snel ze leert zowel met Leo als met de kudde. Ik zie hoe ze zich onbewust aan past aan de karakters. Ik zie en heb gevoeld hoe veel werk ze al in haar oudere paard gestoken heeft…
‘
toen zat ik er wel nog op.
anders had ik haar bij de teugel moeten grijpen vrees ik.