Mkango schreef:Bovendien zoekt niet iedereen een flashy pony met flashy papier voor de wedstrijdsport.
Dat klopt, maar in het geval van geen kwaliteit is het prijsverschil minder aan de orde. Dan moet het net gewoon passen en je aanstaan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:Tja, ik ben 1.78 dus een paard voor mij moet groter zijn dan 1.58. Maar mijn dochter is 1.68 (en uitgegroeid ☺), en zij wil een paard van maximaal 1.68. Dus wij zoeken toevallig wel echt naar een paard tussen 1.60 en 1.68.
ikke schreef:Lieser schreef:Tja, ik ben 1.78 dus een paard voor mij moet groter zijn dan 1.58. Maar mijn dochter is 1.68 (en uitgegroeid ☺), en zij wil een paard van maximaal 1.68. Dus wij zoeken toevallig wel echt naar een paard tussen 1.60 en 1.68.
Moet??
Ik ben 1,85 en mijn ene debbertje haalt met moeite de 1.65 (als ze nodig naar de smid moet) en de andere redt net de 1.60.
En ja, op beide past probleemloos een 17,5" zadel.
kyrkelover schreef:Fly_high schreef:Dat is nog net hoe je het stukje "dressuur, springen, cross" interpreteert, moet het paard over relevante wedstrijdervaring beschikken dan is 10-15K meer realistisch, gaat het puur om een paard dat dat zou kunnen mits je het samen oppakt is de slagingskans wat groter, maar icm lief, makkelijk, bomproof karakter en prima gezondheid zie ik nog steeds niet waarom iemand van zo'n paard vanaf zou willen voor 5K![]()
Ex-renpaarden waar nog wat werk aan zit qua bakwerk vallen naar mijn idee niet in de categorie "goed doorgereden"al zou ik er persoonlijk wel voor kiezen met zo'n budget en verwachtingen
Ligt er net aan wat ze bedoelt met goed doorgereden. Deze die ik nu heb staan is bijvoorbeeld buiten echt wel zeer goed doorgereden. In de bak kan er een kind op, alleen ja moet er nog wel wat geleerd worden. Daar is het budget dan ook naar. Als je iets wilt wat helemaal klaar is praten we eerder over het dubbele uiteraard.
Dus ja ik snap je vraagtekens helemaal, maar gezien het budget twijfelde ik over wat er bedoelt werd met goed doorgereden. En dit is ook iets wat voor iedereen anders is. Voor mij kan een paard bijv. L dressuur zijn, maar geen ervaring buiten dat is voor mij dan weer niet voldoende doorgereden. Mijn doel ligt ook elders.
Meidje helemaal gelukkig dat zij het paard uit mocht proberen
[ [url=m/y2yLqs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dilan93 schreef:Waar is dat op gebaseerd?
Op een tank van een quarter komt een ruiter van 1.75 vaak prima weg. Terwijl ik bij mijn iele arabiertje van 1.48 nog maar net ging met mijn lengte van 1.68.
Op een Haflinger van dezelfde schofthoogte, zag het er ineens heel anders uit.
Gini schreef:Mensen willen alleen maar aangeven dat je je niet zo heel strikt aan die grens hoeft te houden als dat je aanbod binnen budget wat verhoogt, niet dat je een iele D-pony moet gaan kopen.
Lieser schreef:Dilan93 schreef:Waar is dat op gebaseerd?
Op een tank van een quarter komt een ruiter van 1.75 vaak prima weg. Terwijl ik bij mijn iele arabiertje van 1.48 nog maar net ging met mijn lengte van 1.68.
Op een Haflinger van dezelfde schofthoogte, zag het er ineens heel anders uit.
Zelf vind ik het geen gezicht als de benen een eind onder het paard bungelen. Ik weet dat veel juryleden daar ook opmerkingen over maken. Beenhulpen geven is dan toch lastiger.
Ik vermoed dat die 20 cm ook komt vanuit het idee van gemiddelde gewichten. Je wilt met 1.78, 75 kg toch niet rijden op een D-pony van 400 kg.
Lieser schreef:ikke schreef:Moet??
Ik ben 1,85 en mijn ene debbertje haalt met moeite de 1.65 (als ze nodig naar de smid moet) en de andere redt net de 1.60.
En ja, op beide past probleemloos een 17,5" zadel.
Mij is geleerd dat een ruiter maximaal 20 cm langer mag zijn dan de schofthoogte ...
ikke schreef:Lieser schreef:[
Mij is geleerd dat een ruiter maximaal 20 cm langer mag zijn dan de schofthoogte ...
Betere leermeester zoeken, eentje die je geen onzin op de mouw spelt......
Lieser schreef:Ik heb het van een draadje hier op bokt.
Lekker vriendelijk zijn jullie, is dat speciaal voor mensen die geen incrowd zijn? Ben al helemaal klaar met dit forum.