Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 14:05

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 14:06

Wpaard schreef:
Oakland1990 schreef:
Ik las net dat Groningen niks gaat doen. Schuift het af op dierenhouders. Je heet de Wrede of niet natuurlijk

Waar staat dit?

Verschrikkelijk, hoe lang moeten we wachten.. totdat ze een kind pakken zeker?! Wolven zijn mooie dieren maar hier is geen plek voor hun. Als je een pro wolf bent dan denk je daar toch ook over na?!?! Ik snap het niet.. _-:(

Facebook. Denk No Wolves

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 14:09

Lynn_Nikita schreef:
En in Belgie weer raak ondanks hoge omheining en stroom. Ik kan alleen niet het hele artikel lezen helaas
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221224_941 ... QHfOnclL54

Er gaat een screenshot rond in de meldingsapp. Drie pony’s achter huis, een gewond en een opgegeten. Stonden expres daar en achter 3 draden stroom. Er werd duidelijk gevochten en ze denken dat de wolven onder door gegraven zijn. Er zijn geen foto’s te zien.

Ik vraag me af wat je dan moet denken bij “aan huis”, is dit enkele 100 meters van de woonst af of quasi in de tuin op het terras.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 14:41

Oakland1990 schreef:
Ik vraag me af wat je dan moet denken bij “aan huis”, is dit enkele 100 meters van de woonst af of quasi in de tuin op het terras.

Niet verkeerd bedoeld naar jou toe maar wat maakt dat ? Het resultaat had niet anders geweest op 100, 200 meter of “in de achtertuin” vrees ik. Vermits de man zegt: “we hebben niets gehoord”, leid ik er wel uit af dat de pony’s binnen hoorafstand stonden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 14:43

Ik vind aan huis toch wel maken.
In de bewoonde wereld ipv ergens een weitje ver weg van mensen.
En dat bereft de hoe schuw dat dier is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:32

Ze lopen hier gewoon in de woonwijk, overdag, of op een druk bereden 70km baan of over een erg smalle brugje over het kanaal voor een auto op.
Schuw zijn ze ab-so-luut niet.

Daarom mijn reactie ook. De pony’s stonden aan huis maar of dat nou onder het keukenraam is of op 200 meter van het woonhuis, dat maakt het verschil niet.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:34

Lukasje schreef:
Ze lopen hier gewoon in de woonwijk, overdag, of op een druk bereden 70km baan of over een erg smalle brugje over het kanaal voor een auto op.

Daarom mijn reactie ook. De pony’s stonden aan huis maar of dat nou onder het keukenraam is of op 200 meter van het woonhuis, dat maakt het verschil niet.

Omdat ze inderdaad niet schuw zijn, vraag ik mij weleens af in hoeverre het echte wolven zijn, en in hoeverre hybride ?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:36

Maar een wolf die nog nooit een nare ervaring heeft gehad, want je mag ze nog niet eens lelijk aankijken, zou die van zichzelf uit ook niet steeds tammer worden?
En in een groot groot natuurgebied waar hij de mens zelden ziet zal een natuurlijk schuwheid langer blijven bestaan.
Maar hier ruikt alles naar mens, ziet hij de mens erg vaak...en nooit heeft hij er van te vrezen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:30

Lukasje schreef:

Hier in Vlaanderen doen ze dat nog niet, dan is huizen benaderen wel een stap die ze nog niet gemaakt hadden welke ook niet positief is.
Dan is paar honderd meter de wei in wel wat anders dan onder het slaapkamerraam

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:37

sterregoud schreef:
Omdat ze inderdaad niet schuw zijn, vraag ik mij weleens af in hoeverre het echte wolven zijn, en in hoeverre hybride ?

Gaat niemand toegeven denk ik. Ga je als gewone mens niet achter komen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:58

Bij12 heeft nog geen dna van hybriden gehad uit prooiresten of drollen.

Het leefgebied waarin wolven in NL en België terechtkomen is dichtbevolkt en overal landbouwhuisdieren in weitjes, geen wonder dat de wolven dat tegenkomen en er ook op kunnen reageren qua jachtinstinct.
Of dat ze mensen zien, ook logisch want we zijn overal. Ze zijn niet persé schuw, ze hebben gewoon niks met ons dus wij zijn onderdeel van alles, zoals de bomen lantaarnpalen, auto’s wegen enz.
Met hondje is dan anders, ik denk wel dat wolven op honden kunnen reageren idd.
Maar ik vind het een dwaling om over hybriden te beginnen. Net als het ‘uitgezette wolven’ verhaal is dat niet het geval, en leidt af van de werkelijke situatie en discussie.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:26

Marigold, je kan je ook afvragen in hoeverre Bij12 onafhankelijk is ? Ze willen vaak niet komen, ze willen liever niet erkennen dat wolven ook koeien en paarden kunnen pakken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:30

Ze produceren andere resultaten dan andere laboratoria met samples van hetzelfde dier. Ik vind dat er op zijninst een echt onpartijdig proces moet komen om dna te testen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:47

Www.Hbvl.be
Hier zie je op de voorpagina de weide met omheining van de pony in België. Hoog en stroom......

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 18:04

quintusgl schreef:
https://Www.Hbvl.be
Hier zie je op de voorpagina de weide met omheining van de pony in België. Hoog en stroom......

Dieptriest, dit ! |( |( |(

Echt, goede omheining , is hetzelfde als inbraakveilig. Zolang er andere makkelijker zijn, werkt het, anders niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:09

Wat vreselijk van die pony. Dan denk je inderdaad dat die wel veilig staat...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:12

Ik zie de stroomdraden niet, aan de buitenkant van het hekwerk en genoeg draden? Ook laag bij de grond?
Let op:ik vraag dit niet met de gedachte dat het niet goed genoeg zou zijn maar alleen maar om te bedenken of ik nog rustig kan slapen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:38

mysa schreef:
Ik zie de stroomdraden niet, aan de buitenkant van het hekwerk en genoeg draden? Ook laag bij de grond?
Let op:ik vraag dit niet met de gedachte dat het niet goed genoeg zou zijn maar alleen maar om te bedenken of ik nog rustig kan slapen.

Volgens mij zie ik afstandhouders op de palen. Minimaal drie stuks per paal. Maar kan niet zien of ze aan de binnenkant of de buitenkant zitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:42

Marigold schreef:
Bij12 heeft nog geen dna van hybriden gehad uit prooiresten of drollen.

Het leefgebied waarin wolven in NL en België terechtkomen is dichtbevolkt en overal landbouwhuisdieren in weitjes, geen wonder dat de wolven dat tegenkomen en er ook op kunnen reageren qua jachtinstinct.
Of dat ze mensen zien, ook logisch want we zijn overal. Ze zijn niet persé schuw, ze hebben gewoon niks met ons dus wij zijn onderdeel van alles, zoals de bomen lantaarnpalen, auto’s wegen enz.
Met hondje is dan anders, ik denk wel dat wolven op honden kunnen reageren idd.
Maar ik vind het een dwaling om over hybriden te beginnen. Net als het ‘uitgezette wolven’ verhaal is dat niet het geval, en leidt af van de werkelijke situatie en discussie.

BIJ12 zegt dan gewoon DNA onbekend of kan hond of wolf zijn. Die gaan echt niet roepen hybride

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:05

dierenfan schreef:
BIJ12 zegt dan gewoon DNA onbekend of kan hond of wolf zijn. Die gaan echt niet roepen hybride

Niet? _/-\o_

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 21:49

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 08:48

Oakland1990 schreef:
Lukasje schreef:

Hier in Vlaanderen doen ze dat nog niet, dan is huizen benaderen wel een stap die ze nog niet gemaakt hadden welke ook niet positief is.
Dan is paar honderd meter de wei in wel wat anders dan onder het slaapkamerraam

Ik woon in Belgisch Limburg :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:36

Afbeelding

Dit is nodig om wolven die verzorgd en gevoerd worden binnen te houden. Dan willen 'experts' beweren dat hongerige wolven met een omheining van 120 cm uit je weiland blijven.... dat is puur omdat je sowieso zonder vergunning niet hoger mag. Enkel daarom is dat bedacht

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:39

Lukasje schreef:
Ik woon in Belgisch Limburg :)

Is dat niet alleen een keer in Lommel voor gevallen een hele tijd geleden?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 10:05

dierenfan schreef:
[ [url=m/vRMRga.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is nodig om wolven die verzorgd en gevoerd worden binnen te houden. Dan willen 'experts' beweren dat hongerige wolven met een omheining van 120 cm uit je weiland blijven.... dat is puur omdat je sowieso zonder vergunning niet hoger mag. Enkel daarom is dat bedacht

Precies.
Op diverse plaatsen mag zelfs 1 meter maar. Maar 1.20 word dan misschien wel gedoogd. Daar kijk je immers ruim overheen. Dus valt niet zo op dat het 10 cm hoger is.

Maar meer mag echt niet overal dus daarom maar deze onzin als aanbeveling.