Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Wpaard schreef:Oakland1990 schreef:Ik las net dat Groningen niks gaat doen. Schuift het af op dierenhouders. Je heet de Wrede of niet natuurlijk
Waar staat dit?
Verschrikkelijk, hoe lang moeten we wachten.. totdat ze een kind pakken zeker?! Wolven zijn mooie dieren maar hier is geen plek voor hun. Als je een pro wolf bent dan denk je daar toch ook over na?!?! Ik snap het niet..
Lynn_Nikita schreef:En in Belgie weer raak ondanks hoge omheining en stroom. Ik kan alleen niet het hele artikel lezen helaas
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221224_941 ... QHfOnclL54
Oakland1990 schreef:Ik vraag me af wat je dan moet denken bij “aan huis”, is dit enkele 100 meters van de woonst af of quasi in de tuin op het terras.
Lukasje schreef:Ze lopen hier gewoon in de woonwijk, overdag, of op een druk bereden 70km baan of over een erg smalle brugje over het kanaal voor een auto op.
Schuw zijn ze ab-so-luut niet.
Daarom mijn reactie ook. De pony’s stonden aan huis maar of dat nou onder het keukenraam is of op 200 meter van het woonhuis, dat maakt het verschil niet.
Lukasje schreef:Ze lopen hier gewoon in de woonwijk, overdag, of op een druk bereden 70km baan of over een erg smalle brugje over het kanaal voor een auto op.
Daarom mijn reactie ook. De pony’s stonden aan huis maar of dat nou onder het keukenraam is of op 200 meter van het woonhuis, dat maakt het verschil niet.
quintusgl schreef:https://Www.Hbvl.be
Hier zie je op de voorpagina de weide met omheining van de pony in België. Hoog en stroom......
mysa schreef:Ik zie de stroomdraden niet, aan de buitenkant van het hekwerk en genoeg draden? Ook laag bij de grond?
Let op:ik vraag dit niet met de gedachte dat het niet goed genoeg zou zijn maar alleen maar om te bedenken of ik nog rustig kan slapen.
Marigold schreef:Bij12 heeft nog geen dna van hybriden gehad uit prooiresten of drollen.
Het leefgebied waarin wolven in NL en België terechtkomen is dichtbevolkt en overal landbouwhuisdieren in weitjes, geen wonder dat de wolven dat tegenkomen en er ook op kunnen reageren qua jachtinstinct.
Of dat ze mensen zien, ook logisch want we zijn overal. Ze zijn niet persé schuw, ze hebben gewoon niks met ons dus wij zijn onderdeel van alles, zoals de bomen lantaarnpalen, auto’s wegen enz.
Met hondje is dan anders, ik denk wel dat wolven op honden kunnen reageren idd.
Maar ik vind het een dwaling om over hybriden te beginnen. Net als het ‘uitgezette wolven’ verhaal is dat niet het geval, en leidt af van de werkelijke situatie en discussie.
Oakland1990 schreef:Lukasje schreef:Ze lopen hier gewoon in de woonwijk, overdag, of op een druk bereden 70km baan of over een erg smalle brugje over het kanaal voor een auto op.
Hier in Vlaanderen doen ze dat nog niet, dan is huizen benaderen wel een stap die ze nog niet gemaakt hadden welke ook niet positief is.
Dan is paar honderd meter de wei in wel wat anders dan onder het slaapkamerraam
dierenfan schreef:[ [url=m/vRMRga.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is nodig om wolven die verzorgd en gevoerd worden binnen te houden. Dan willen 'experts' beweren dat hongerige wolven met een omheining van 120 cm uit je weiland blijven.... dat is puur omdat je sowieso zonder vergunning niet hoger mag. Enkel daarom is dat bedacht