JudithO schreef:Bijzonder die vondst van die kop! Mij vielen die gave tanden me ook enorm op.
pien_2010 schreef:Het is een vos. Wij hadden ooit een oude vos achter id tuin vd fermette. We zagen hem regelmatig. Na een hele lange tijd dat we hem niet zagen, vond ik zijn botjes van het hoofdje . Dat vond ik fijn, want nu weet ik zeker dat hij in zijn eigen tuin is overleden.
fardoe schreef:Dat zei Robin ook gelijk toen hij het filmpje zag Monique, een vos.
Berdien schreef:Wat betreft de opengesperde bek, dit hoeft niet perse angst of lijden te betekenen. Bij mensen zakt de mond immers ook open, en dieren vertrekken ook in een 'grimas' als ze een tijdje dood zijn. Maar het is en blijft geen prettig gezicht..
pien_2010 schreef:Klopt "ons vosje " had ook een open mond en die is echt van ouderdom gestorven.
fardoe schreef:Je hebt daar gelijk in Berdien, de bek van een dier zakt vanzelf open.
Ik heb hier een schedel van een jong paard en het is prachtig om te zien dat sommige tanden gewisseld zijn er nog doppen zitten en dat je daaronder de blijvende kiezen kan zien. Door het zo uitgebreid te bekijken weet ik wat de leeftijd was van dit paard.
Ben heel benieuwd of ik het aan de hand van het gebit ook bij de vos kan zien.
@Pien en Berdien en Tamara en Judith, laten we dan maar hopen dat zijn bekkie gewoon open is gezakt. Ik vrees wel dat zijn dood heel onprettig zal zijn geweest. Ik denk er een jong volwassen dier in te zien, ik zie dacht ik geen melktandjes meer. We hebben hier meerdere klemmen bij het oud ijzer gegooid, eentje stond zelfs nog op scherp. Die stond in het onkruid bij de overkapping. Gewoon waar onze kat en honden ook liepen... Ik vermoed dat dit dier ook ooit in zo'n klem heeft gezeten. En ik weet dat boeren als zo'n dier vast zit in de klem, de spa achter de kop zetten en hem zo doden. Goedkoper namelijk dan een kogel. De mensen die hier voor ons hebben gewoond waren niet zo diervriendelijk. Ik herinner me ook het bit van ijzerdraad dat ik bij het oud ijzer heb gegooid.
Muga schreef:Oh ja, nu begint het een beetje te dagen! Ik vind het wel een heerlijk huis hoor, wat een heerlijke sfeer!
Berdien schreef:Ik vind jullie huis zo sfeervol, maar poeh poeh poeh wat toch een hoop werk. Ik vind het enorm leuk om met jullie mee te kijken, maar zou het zelf niet kunnen. Ik verzucht nu al bij de gedachte dat ik dit najaar twee weken zonder keuken zit omdat die vervangen wordt

Dank jullie Berdien en Muga voor het sfeervolle huis. We voelen ons hier ook echt thuis. Voor ons is deze uitdaging zo heerlijk. We hebben 5 jaar een huis gehad hiervoor, waar we niets meer aan hoefden te doen, we gingen iedere dag een stukje meer dood. Dit huis komt nog niet eens af tot aan onze dood hahahaha. Genoeg uitdagingen. Heerlijk! Voor ons is dit Het Grote Genieten! Het is echt fijn de hoeve weer tot leven te zien komen en in ere te kunnen herstellen. Jij moet ook even door de zure appel heenbijten, Berdien, en dan heb je weer een schitterende keuken. Het is voor het goede moet je maar denken. Uit chaos komt orde.
fardoe schreef:Bedankt voor het filmpje met de slang, mooi. Zo’n groot exemplaar hebben we hier nog niet gezien.
@Tamara, het was een van de grootste/langste, naar ik denk, couleuvre (Toornslang in het NLs) die ik ooit gezien heb. Het was geen adder. Ik heb nog getwijfeld of het de gladde slang was, de Coronella austriaca maar die is veel zeldzamer. Grappig feitje over europese slangen. Als ze een ronde pupil hebben zijn ze niet giftig. Hebben ze een verticale pupil wel. Maar in het wild in west-europa leven geen zó giftige slangen dat een volwassene eraan dood kan gaan. Wel kun je als gezonde volwassene koorts krijgen van een adderbeet. Kleine honden, katten en kinderen en zwakke oude mensen kunnen wel overlijden aan een adderbeet. Maar als je een lange slang ziet, is hij niet giftig in Europa. Korte slangen wel.
JudithO schreef:Jammer van de rit met Callas. Zul je net zien ja, die ene keer dat je niet filmt. Gelukkig ben je blijven zitten en heb je het nog een soort van normaal kunnen afsluiten.
Berdien schreef:Wat jammer dat je ritje met Callas net wat enerverender was dan de bedoeling, maar wel goed aangepakt en opgelost!
Ja, dat was even jammer. Ik krijg dan neiging om het bijltje erbij neer te gooien, maar ik ben blij dat ik het goed heb kunnen afsluiten. Ik ga van de week eens op een andere plek rijden, in het benedenweiland. Kijken of ik daar wat langere stukken rechtuit kan draven.