Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:13

Ja, dat ga ik dus ook echt niet kijken. Daar krijg ik nachtmerries van…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:14

Ik kijk dus ook niet.
Dat de nekbeet en snel doden een fabel is, is mij ondertussen wel genoeg bekend.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:18

Zo gaan we over een poosje recreëren op de Veluwe :)F

Sorry flauw grapje maar je moet wat soms...

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:20

Als je zoiets plaatst op een pro wolf site krijg je vast als verweer dat ze maar een goed hek hadden moeten plaatsen. Deze man legt duidelijk uit waarom de maatregelen die we nu nemen zoals rasters en honden onvoldoende zijn. En ook mooi weerlegd dat de wolf hier eerder was dan wij. Dat is dus helemaal niet het geval.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:25

Ik las net dat Groningen niks gaat doen. Schuift het af op dierenhouders. Je heet de Wrede of niet natuurlijk

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:43

SusanH schreef:
Als je zoiets plaatst op een pro wolf site krijg je vast als verweer dat ze maar een goed hek hadden moeten plaatsen. Deze man legt duidelijk uit waarom de maatregelen die we nu nemen zoals rasters en honden onvoldoende zijn. En ook mooi weerlegd dat de wolf hier eerder was dan wij. Dat is dus helemaal niet het geval.

Daarnaast heeft de mens de wolf altijd al bejaagd. Dus de mens is de natuurlijke vijand van de wolf.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:58

Oakland1990 schreef:
Ik las net dat Groningen niks gaat doen. Schuift het af op dierenhouders. Je heet de Wrede of niet natuurlijk

Waar staat dit?

Verschrikkelijk, hoe lang moeten we wachten.. totdat ze een kind pakken zeker?! Wolven zijn mooie dieren maar hier is geen plek voor hun. Als je een pro wolf bent dan denk je daar toch ook over na?!?! Ik snap het niet.. _-:(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:00

Heel eerlijk....werd er maar eens een kind gepakt!!
Dat er dan wellicht eindelijk maatregelen genomen worden.

Ja ik weet het klinkt niet aardig maar zo makkelijk er over uit elkaar getrokken viervoetige lievelingen van mensen gepraat word door volk zonder dieren zo makkelijk kan ik dit ook zeggen want mijn dieren zijn mijn alles!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:17

TinkerTreas schreef:
SusanH schreef:

Daarnaast heeft de mens de wolf altijd al bejaagd. Dus de mens is de natuurlijke vijand van de wolf.

Klopt dat geeft hij ook aan. Dat dat juist natuurlijk is.

In Afferden bij de Maasduinen is een wolf gespot.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:14

Popstra schreef:

Ja ik weet het klinkt niet aardig maar zo makkelijk er over uit elkaar getrokken viervoetige lievelingen van mensen gepraat word door volk zonder dieren zo makkelijk kan ik dit ook zeggen want mijn dieren zijn mijn alles!

Waarom een kind? Laten ze jou maar pakken :D
Dat maakt het nog serieuzer als zelfs een volwassene gepakt wordt.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:18

thequeensmum schreef:
Popstra schreef:

Waarom een kind? Laten ze jou maar pakken :D
Dat maakt het nog serieuzer als zelfs een volwassene gepakt wordt.

Goh... is dit nu nodig?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:36

Dat was nou precies wat ik me ook afvroeg. Popstra lijkt het wel een goed idee als er eens een kind gepakt zou worden. Wat walgelijk

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:37

En toch begrijp ik het wel. Veel mensen doen zo luchtig en nonchalant over het mogelijk verlies van onze dierbare dieren, die snappen helemaal niet dat we echt van ze houden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:42

sterregoud schreef:
En toch begrijp ik het wel. Veel mensen doen zo luchtig en nonchalant over het mogelijk verlies van onze dierbare dieren, die snappen helemaal niet dat we echt van ze houden.

Inderdaad. Er wordt ook gesproken over schade terwijl het voor mij helemaal niet als schade zou voelen maar als een groot verlies. Ik kan ook geen bedrag noemen die dat zou kunnen verzachten.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:46

Dat ben ik 100% met jullie eens. Net of een zak geld het leed dan maar moet verzachten. ( als je dat al zou krijgen ). Het beeld van je verscheurde pony/veulen/schaap of weet ik wat voor dier krijg je toch nooit meer van je netvlies?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:52

Nou dat. :j En toch wordt er nog wel eens heel makkelijk over gedaan. De vergelijking met hoeveel dieren we niet opofferen voor de slacht is ook zo'n steeds terugkerend voorbeeld.

Uiteraard wil niemand dat een kind een slachtoffer wordt, maar door dat als voorbeeld te noemen kun je wel aangeven hoe het zou voelen voor sommige mensen als je dier wordt gepakt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:20

Voor een boer is het deels gederfde inkomsten. Maar als particulier heb ik mijn dieren niet om er geld aan te verdienen, dus ik mis ook geen inkomsten. Dat valt toch ook niet in euro’s uit te drukken? Dagwaarde van mijn 25 jarige paard is niets… maar emotioneel? :/

Mijn paarden zijn niet voor de slacht en ik eet geen vlees, daarnaast al zou beide wel waar zijn, dan wil ik nog niet dat ze (half) opgegeten worden door een wolf…

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:53

Jessix schreef:
sterregoud schreef:

Inderdaad. Er wordt ook gesproken over schade terwijl het voor mij helemaal niet als schade zou voelen maar als een groot verlies. Ik kan ook geen bedrag noemen die dat zou kunnen verzachten.

inderdaad -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:56

Jessix schreef:
sterregoud schreef:

Dat heb ik idd ook al diverse keren geprobeerd uit te leggen aan aantal mensen. Ik hoef geen vergoeding mijn paard is voor mij in waarde niet in geld uit te drukken. Ik wil ook geen 3 dubbeldikke omheind weiland en ik wil geen vele uren per dag mijn paarden op stal. Ik wil waar ik jaren naartoe gewerkt heb en waar we nu staan. 24/7 veilig buiten met lekker de ruimte. Ik zit echt niet te wachten op dit soort grote roofdieren

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:13

Marigold schreef:
Mooi om te zien hoe de goudjakhals zijn eigen habitat voorkeur volgt.
Kleine knaagdieren, zoals veldmuizen en hazen als prooi. Als ze grotere prooien bemachtigen heeft dat te maken met zwakte of een gevonden karkas.

Zelfstandige expansie dus beschermd:

[ [url=m/Azqb6M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6E6XEq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die pakken ook gewoon schapen hoor
https://lc.nl/friesland/noardeast-frysl ... 17711.html

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:28

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:13

Geen idee welke soorten er zijn bij de jackal.
Maar klinkt als wolf pakt geen koeien en paarden...

Jackal eet muizen en konijntje...uhuh

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:24

Roofdieren die in groepen jagen kunnen veel grotere prooien aan dan solitaire jagers. Dat ze ook als lid van zo'n groep wel eens solitair jagen en dan wel aan de muizen en konijnen gaan veranderd daar niks aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:26

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:08

Er is in datzelfde gebied ook een wolf gespot, en er zijn meerdere aanvallen geweest, ook met meerdere dode dieren. Kan natuurlijk best zijn dat de jakhals nog even lekker gegeten heeft van wat de wolf achterliet. En zo zijn er wel meer van dat soort gevallen waar ik mijn twijfels bij heb, zoals dode koeien door vossen.