Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:53

Het is een grasrenbaan waar 1 dag echt alles uit de kast getrokken wordt voor een een rondje racen.
Er was een race voor ponies, voor warmbloeden, voor verkleede ruiters, voor koudbloeden anders dan Freibergers, Freiberger vlakke baan, een estafette met fietsers+paard, een estafette met hardlopers+paard, een race zonder zadel, met een romijnse wagen, drafrennen met sulky, een platte boeren kar, muildier race, een merrie met veulen race voor Freibergers, en zelfs een koeien race _O-

Afbeelding
Afbeelding

Verder nog fanfare te paard, versierde koeien en geiten en bereden politie.
Heerlijk landelijk zoals dat vroeger ging: een rij ponies aangebonden aan een lange ketting, overal koeien aan paarden aan trailers of tractorkarren en geen enkel paard dat ook maar ergens van onder de indruk was.

Ik heb een Estafette en een vlakke baan met Freibergers gedaan. We zaten wel bij de onderste helft aangezien de merrie net 3 weken terug was van de zomerweide en bovendien drachtig is. Maar uiteraard gaat het daarbij niet om het winnen.
Met mijn eigen dier had ik bij de warmbloeden gemoeten en dan zou ik zeker weten dik laatste zijn geweest :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:31

Wat ontzettend leuk Sizzle! En knap paard, lief dat je haar mocht lenen :j

Mungbean

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:35

Zeker lief :j al is het uiteraard ook een stukje fokkers reclame, we hadden van onze stal ook allemaal een stal t-shirt aan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:34

Wat gaaf, Sizzle!
Heerlijk gewoon lekket racen!
Ziet er op de foto's ouderwets gezellig uit :j

Pony's vastgebonden aan een lang touw of ketting brengt mij terug naar mijn ponyclub tijd :D

Hoe gaat het met je dame?

Onze stal zit nog in lockdown vanwege droes. Gelukkig tot nu toe geen nieuwe gevallen en zieke paard staat aankomende dinsdag twee weken in isolatie.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 11:32

Oh Sizzle, dat klinkt wel als een heel festijn, voor iedereen wat wils.

Lisette is vrijdag goed op haar nieuwe plek aangekomen. Ze vindt het allemaal nog wel een beetje spannend natuurlijk, maar ze is redelijk rustig. Ze heeft een stalk-shet aan de andere kant van het draad die niet van haar zijde wijkt <3

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:51

Wat fijn dat Lisette goed overgekomen is, hopelijk vindt ze op de nieuwe stal vlot de rust om goed te herstellen! En een leuk shettevriendje <3

Nog even fingers crossed dus Fransje, tot nu toe nog goed gelukkig :)

La Noot is happy :+: Maandag naar de tandarts geweest, Prodent smile is weer gladjes bijgewerkt en ze loopt fijn :D Ze is behoorlijk zwaan kleef aan bij mij op het moment, aandachtsorgel :P :+:
Afbeelding

Vandaag ook een primeur: vannacht flink doorgezakt met veeeeel te veel drank, voelde me vanmiddag echter dikke prima dus dacht kan wel gewoon gaan rijden want mijn kater is er toch (nog) niet... Dat bleek gezien mijn zwaar vertraagde reactievermogen een reden te hebben: was gewoon nog steeds teut _O- %) Ben na wat stapwerk maar weer afgestapt, maar de Noot was gelukkig heel braaf :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:46

Wat fijn Sosha!

Ow vientje dat had ik graag willen zien hahaha pinda zal wel gedacht hebben wat heb ik hier nu op m’n rug hangen HAha

Hier voor mijzelf de besluit genomen om een bijrijder te zoeken. Lichamelijk gaat het echt niet lekker met mij en syd staat regelmatig weken stil. Ze blijft alsnog super braaf want ik kan opstappen en wegrijden maar zo komen we natuurlijk niet verder.
Ik heb nu een leuk iemand gevonden die haar voor 3 of meer dagen in de week rijdt en verzorgt. Dan kan ik zelf kijken of het lukt om ook wat dagen te rijden of gewoon wat tuttelen. Eerst even mezelf weer op de rit gaan krijgen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:17

Oeps Vientje, hic, volgende keer toch iets minder drinken misschien ?

Balen Candalisa dat het niet lekker met je lijf gaat. Een bijrijder is dan helemaal zo'n slecht idee nog niet.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:41

Wat rot dat het niet lekker met jou gaat Candalisa :(:) Hopelijk trekt dat nu weer bij nu je op jezelf kunt gaan focussen, superfijn dat je een fijne bijrijder hebt gevonden die dat mogelijk maakt :j

Haha ja Pinda had echt zoiets van :? vrouwtje nog tragere Truus dan anders :? _O-

Avondwandelingetje met Miepje vanavond :+: de lucht was zo mooi, erg jammer dat ik dat qua foto niet goed vastgelegd kreeg!
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:51

Goede beslissing van de bijrijder hoor!
Wees maar een beetje voorzichtig met je lijf.

Vientje, een kater op je paard heb ik een heel ander beeld bij :D

Fransje, hopelijk is de droes op stal snel weer weg, dat kan soms best lang duren helaas.

Ik ben deze week niet thuis. Ben benieuwd hoe het achterbeen eruit ziet als ik weer terug ben.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:49

Hoihoi!

Ik heb meegelezen, maar weinig gereageerd, sorry daarvoor.
Ik heb zelf ook weinig te melden, maar moest even iets heel schattigs met jullie delen:

Afbeelding
Annabel heeft een verzorgstertje sinds een maand of twee nu. En de manege waar ze reed is er onlangs mee gestopt. Nu past ze zelf niet meer echt op Annabel, maar haar zusje wel. En die was net begonnen met lessen. Dus toen ik m’n zadeltje tevoorschijn haalde en zag dat het niet meer in zo’n goede staat was, vond ik eindelijk dat ik een westernzadeltje mocht kopen (mijn dochter is echt nog te klein en ik wilde hem niet ongebruikt weghangen).

Hoe is het verder bij jullie? De droes weg? En met de blessures? En uiteraard ook met de paarden waar het juist wel lekker gaat? Bevalt de nieuwe bijrijder?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:30

Ahhh super schattig <3

Lisette loopt al weer heel aardig en ze is goed in haar hum.
Ze heeft haar draai wel gevonden en knuffelt wat af met haar buur shetten.
Draadje er tussen is super laag, dus ze kan er goed bij
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:10

Ohhh super schattige Shet in westernoutfit <3 heel leuk dat je een bijrijdertje voor haar hebt!

Wat fijn dat Lisette het zo goed doet en vriendjes heeft gevonden op je nieuwe stal :)

Pinda is toegetreden tot de lappenmand -O- waarschijnlijk een hoefzweer sinds donderdag, ze staat nu zielig te zijn zonder hoefijzers totdat hij doorbreekt. :(:)

Slobber maakt veel goed though, vooral in de wijde omgeving uitgesmeerd :+

Afbeelding

Knappe Noot <3 dekje passen met hooi :+
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:58

Wat leuk Kruimel dat zadel! <3

Wat lief zo met die shetten over de draad! Komen ze uiteindelijk samen of zijn dat de buren?

Beterschap voor Pinda! :(:)

Dekje staat goed, wat is het ook een kast van n paard haha.

Ik had een apart topic voor Mac geopend, veel ervaringen erdoor gelezen, helaas eigenlijk 80-90% niet echt met een positieven uitkomst. Het begint langzaam tot me door te dringen dat springen niet meer zal gaan. Maar ik heb het er nog wel heel erg moeilijk mee, vrijdag bijvoorbeeld kwam Mac zijn zachte neus in mijn gezicht duwen en dan breek ik wel echt hoor, ik vind het allemaal zo mega oneerlijk, en ik had ook totaal niet deze uitkomst verwacht toen ik een afspraak maakte bij de dierenarts.. Het laatste wat ik hier gemeld had was dat er ontstekingsremmers waren in gespoten. 2 weken erna liep hij zo ;( :

Helemaal niks verbeterd dus -O- misschien zelfs erger?

Met de dierenarts af gesproken hem dan toch maar op ijzers te zetten. Dat is gisteren gebeurd.
Ik noem ze NikeAirMac's :')
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben eigenlijk altijd anti ijzer geweest, maar goed, als paard ze nodig heeft krijgt hij ze.

Nu 2 weken hem er lekker aan laten wennen, dan mochten we 2 weken het stappen in het bos gaan opbouwen, en dan ook rustig een paar weken draven, zo veel mogelijk rechtuit ook vooral. En dan zouden we opnieuw naar de kliniek gaan om te zien hoe het dan gaat..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:42

Ik heb je andere topic meegelezen, ik vind het zo enorm rot voor je (jullie).
Goed dat je alles aanpakt, dan kun je je jezelf in iedeegeval niet verwijten dat je te vroeg opgegeven hebt.
Zijn die takken van dat ijzer expres zo kort, of lijkt dat alleen maar zo op de foto?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:48

Denk dat het lijkt ik zal straks nog eens kijken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:01

Misschien is het ook expres hoor, ik weet inmers niet hoe hko beslag eruit hoort te zien.

Ik ben nog niet helemaal tevreden over het achterbeen, het blijft erg oplopen snachts. Wel is die bult minder groot dus er is wel herstel bezig. Ik ga er van uit dat ik deze winter niets spannends ga doen.
Wel doet ze af en toe dienst als kinderpony voor mijn dochter (in slow-motion stap :D )

Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:03

Altijd fijn als ze daar braaf genoeg voor zijn :D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:37

Arme Mac, ik hoop dat het beslag gaat helpen. Ik snap je verdriet hoor.
Je wil niet weten hoe opgelucht ik ben nu Lisette aan het opknappen is.

En ook Pinda in de lappenmand, gompie. Hopelijk komt dat kreng er gauw uit.

Toch fijn Sizzle dat jullie nog wel wat kunnen doen, beetje stappen zal geen kwaad doen.

Shetjes zijn voorlopig buren voor Lisette, optie is wel dat we ze bij elkaar doen, maar voorlopig heeft Lisette het zo ook prima naar haar zin, dus ik zit er eigenlijk niet op te wachten. Zo wie zo eerst het oordeel van de DA op 9 november afwachten. Tot die tijd stappen we lekker aan de hand of even los in de bak en ga ik even helemaal niets veranderen. De schrik zit er bij mij goed in.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:04

Ik heb even teruggelezen ik was alweer vergeten wat er nou gebeurd was. Maar nu snap ik wel dat je haar nu lekker even zo laat staan!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:00

Het ijzer van Mac lijkt mij er ruim genoeg om te liggen.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:29

Ah wat balen van Mac zeg, ik hoop dat z'n NikeAirMac's hun werk doen en jullie samen nog wel plezier kunnen hebben.

Lisette en de shetjes zijn schattig zeg!

En wat een lieve kinderpony is de jouwe, Sizzle. Hopelijk wordt haar been ook snel weer wat beter.

Knappe reuzenPinda met haar dekje. Hopelijk snel die zweer eruit.

Beterschap voor alle paarden en ruiters in de lappenmand

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 17:50

Ik zit ook onder een steen en kruip daar zometeen ook gewoon weer terug :=
Maar ooooh hoe schattig is dat! <3

Duke is net een week terug na een maand op de kliniek met straalkanker dus ik heb niks te vertellen, duke is aan dit tempo straks 36 en nog niet doorgereden doei :wave:

Ik lees wel nog mee!

kruimellover schreef:
Hoihoi!

Ik heb meegelezen, maar weinig gereageerd, sorry daarvoor.
Ik heb zelf ook weinig te melden, maar moest even iets heel schattigs met jullie delen:

[ [url=m/wLM9Ji.jpg]Afbeelding[/url] ]
Annabel heeft een verzorgstertje sinds een maand of twee nu. En de manege waar ze reed is er onlangs mee gestopt. Nu past ze zelf niet meer echt op Annabel, maar haar zusje wel. En die was net begonnen met lessen. Dus toen ik m’n zadeltje tevoorschijn haalde en zag dat het niet meer in zo’n goede staat was, vond ik eindelijk dat ik een westernzadeltje mocht kopen (mijn dochter is echt nog te klein en ik wilde hem niet ongebruikt weghangen).

Hoe is het verder bij jullie? De droes weg? En met de blessures? En uiteraard ook met de paarden waar het juist wel lekker gaat? Bevalt de nieuwe bijrijder?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:31

Och jeetje AnoukH, op dat filmpje loopt hij echt beroerd inderdaad ;( wat verschrikkelijk tot voor jullie, snap dat je het er moeilijk mee hebt :(:) Hopelijk helpen de Nikies! Ziet er netjes uit zoals hij erop staat. Miep staat er ook op ivm dunne zolen in combi met wat gekantelde hoefbeentjes, mijn bankrekening gaat eraan dood maar paard loopt er als een kievit mee :j

Wat snoepig zo Bjelle met je dochtertje <3 fijn dat er wel wat verbetering in de bult zit ondanks dat hij nog wel wat op en af gaat.

Logisch Sosha, heftig zat geweest voor jullie :(:)

Getverdemme Granoek, straalkanker is echt kalote, arme Duke en jij! :(:) Hoe is de prognose? :(:)

Nootje nog steeds op 3 benen maar nog geen doorbraak helaas, ze is sneu en uiterst knuffelig :(:) arme gup....

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:07

Voorzichtig positief vandaag, klein beetje aangemoedigd om wat te lopen op de wei, en kreeg ineens echt een hele andere draf van hem te zien! Ik dacht dat het aan mij lag maar vriendin die er was zei meteen hetzelfde :D

Staat Pinda op pijnstilling dan ook momenteel? Ik heb geen ervaring met hoefzweren :)