[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nellekeee

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:09

Cardy en Ultimo gefeliciteerd.

Romanoff, werd wel even stil toen ik je topic las. Wat erg voor je. Had niet verwacht dat jij al weer zo snel opzoek zou moeten naar wat nieuws..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:16

Romanoff jeetje wat een herkenning in je verhaal.
veel sterkte toegewenst!

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:17

Bedankt voor de felicitaties. Wij waren eigenlijk pas net op zoek en dit was het derde paardje wat we gingen bekijken. We zochten een klein paardje met toch redelijk wat body. Eentje waar je lekker alround mee uit de voeten kan. We headden maar een heel klein budget. Maar toch vrij snel een leuk paard gevonden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:19

Gefeliciteerd cids! Leuk! Enne... ik heb ook het 3e paard wat ik bekeken heb gekocht ;) en er waren toen in het topic nog heel wat mensen die maar zo'n korte zoektocht hadden!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:23

Thanks allemaal! :D

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:41

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:04

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:05

Die zag ik net idd ook, maar helaas te groen voor mij :)

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:23

Cardy en Ultimo gefeliciteerd met jullie verjaardag

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:00

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:13

@ nellekee.. Inderdaad. Had gehoopt dat hij nog wel 20 jaar mee zou gaan. Helaas :n
@ laura; bedankt :)

Vndaag alweer evdn op internet zitten sneupen maar nog niet heul veel tegen gekomen wat mij aanspreekt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 16:27

Jeetje romanoff wat onverwachts, veel sterkte

En de jarige en geslaagde kopers gefelciteerd wel een beetje dubbel zo.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:55

Heb een nieuw paard op het oog, iemand tips waar ik moet op letten? Het is de eerste keer dat ik naar een paard ga kijken. En bij het testen op wat moet je letten? Is het aangeraden om te keuren als er een keurigsverslag aanwezig is van 1,5 jaar terug?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:58

2a54z6e45r6r schreef:
Heb een nieuw paard op het oog, iemand tips waar ik moet op letten? Het is de eerste keer dat ik naar een paard ga kijken. En bij het testen op wat moet je letten? Is het aangeraden om te keuren als er een keurigsverslag aanwezig is van 1,5 jaar terug?

ik zou zeker nog een keer keuren. 1,5 jaar kan een hoop in gebeuren.
letten op de benen zijn die mooi slank geen gallen zijn ze recht. Hoe staat het paard op zn voeten heeft hij ijzers zo ja waarom en kunnen ze er eventueel onderuit. hoe ziet de vacht eruit. Gevoel is ook belangrijk. Veel plezier met kijken!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:21

Romanoff schreef:
Laura1982 schreef:
besloten de zoektocht te staken (tijdelijk), afspraak voor maandag afgezegt.
gevoel en verstand liggen zo erg overhoop dat het niet verstandig is om nu keuzes te maken.
ik mis mijn fries nog te erg en kan de box wel vullen maar denk niet dat het helpt.

Verstandige keuze meid.. Je moet t eerst goed verwerken. De een is daar war sneller in dan de ander, en ook dat geeft niks.
Je vervangt niks, je krijgt een nieuwe uitdaging en als je daar nog niet aan toe bent, moet je het niet doen :(:)

Veel sterkte aan jullie beide!
Ik lees ook net pas je verhaal Romanoff, niet te bevatten, zo'n jong paard ook nog!

Ik kan me ook helemaal vinden in het te proberen vervangen van je vorige liefde... mission impossible!
Mijn oude merrie leeft dan nog wel, maar vanwege een chronische peesblessure die 4 jaar geleden kwam heb ik al wel afscheid moeten nemen van het rijden en nu zelfs na 4 jaar probeer ik nog altijd paarden met haar te vergelijken en wat ik met haar heb, heb ik nog niet weer met een ander paard/pony gehad. Het is zoeken naar een naald in een hooiberg en dan nog onmogelijk te vergelijken aangezien ik haar al jaren heb een paard waar je nog een band mee moet krijgen valt daar ook niet mee te vergelijken. Maar toch iedere keer jezelf er op betrappen dat je toch (onbewust) aan het vergelijken bent := Moeilijk Moeilijk.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:28

Veel sterkte aan jullie beide!
Ik lees ook net pas je verhaal Romanoff, niet te bevatten, zo'n jong paard ook nog!

Ik kan me ook helemaal vinden in het te proberen vervangen van je vorige liefde... mission impossible!
Mijn oude merrie leeft dan nog wel, maar vanwege een chronische peesblessure die 4 jaar geleden kwam heb ik al wel afscheid moeten nemen van het rijden en nu zelfs na 4 jaar probeer ik nog altijd paarden met haar te vergelijken en wat ik met haar heb, heb ik nog niet weer met een ander paard/pony gehad. Het is zoeken naar een naald in een hooiberg en dan nog onmogelijk te vergelijken aangezien ik haar al jaren heb een paard waar je nog een band mee moet krijgen valt daar ook niet mee te vergelijken. Maar toch iedere keer jezelf er op betrappen dat je toch (onbewust) aan het vergelijken bent := Moeilijk Moeilijk.[/quote]

Dat is het inderdaad je wilt het niet maar onbewust doe je het wel.
Daarom nu even gas terug de maand December is al hectisch genoeg.
In het nieuwe jaar kijk ik wel weer hoe het ervoor staat.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:38

Laatst bijgewerkt door Sjoert op 02-12-12 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:40

Ik zie het nu idd Sjoerd, wat raar zeg ..
Gefeliciteerd aan de twee jarigen !!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:42

2a54z6e45r6r schreef:

Ja, zeker. In 1,5 jaar kan genoeg gebeuren. Of het is ineens een ander paard :D

Zadel het paard zelf op of help iig mee. Laat je niet misleiden door bandages, wie weet wat daar onder schuil gaat.. Lekker rondje rijden en laat zeker niet alles afhangen van maar 1 keer proberen.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:54

Sjoert schreef:
2a54z6e45r6r schreef:

Ja, zeker. In 1,5 jaar kan genoeg gebeuren. Of het is ineens een ander paard :D

Zadel het paard zelf op of help iig mee. Laat je niet misleiden door bandages, wie weet wat daar onder schuil gaat.. Lekker rondje rijden en laat zeker niet alles afhangen van maar 1 keer proberen.

Maar bandages is niet altijd om iets te verstoppen.. Wij doen met de fotoshoot vaaks ook even de bandages om, wel van 2mtr naar 1mtr geknipt, maar staat wat chiquer!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:55

Ja, maar als je een paard komt kijken, mogen ze er wel van af.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:57

Sjoert schreef:
Ja, maar als je een paard komt kijken, mogen ze er wel van af.

Helemaal mee eens,als ik als kopen een paard kom bezichtigen en rijden dan wil ik dat die zo uit de box komt zonder toeters of bellen EN voorgereden word!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:58

Oja ik zie het niet op de foto???Zou je het willen verklappen :+

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:01

Als ik een paard kom kijken, hoeft ie van mij niet in de knotten en alles mooi.
Gewoon hoe het paard is, geen gedoe.

Als het paard is opgezadeld vraag ik vriendelijk of het zadel er weer af kan en opnieuw opzadelen :+

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:04

Las net het topic in je onderschrift Romanoff, wat onwijs balen... Hopelijk heb je in de toekomst meer geluk!