Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 09:44

Lukasje schreef:
Er staat een leuke 4-jarige schimmelruin op boktmarkt .

Ik weet niet of dit mag, maar deze heb ik vorig jaar irl gezien en die kan me toch goed bewegen! Het dier is nog jeugdig maar als daar doorheen gekeken wordt dan denk ik dat deze met een paar jaar goede training echt extreem goed kan worden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:57

zoedeloe schreef:
Betalen jullie altijd de prijs dat de verkoper vraagt/aangeeft als vaste prijs?
Maken jullie gebruik van een koopcontract en hoe doen jullie het qua keuring?

Stel je spreekt af met een klinische keuring bij goedkeur betaalt de koper en bij afkeur de verkoper. Daarbij laat je ook de bestaande foto's herberoordelen door de dierenarts. Dan staat de naam van de verkoper op het rapport neem ik aan. Maar wat als je ook bloed getrokken wilt hebben en laten testen of er geen "middelen" gebruikt zijn rondom de verkoop?

Wat is jullie ervaring daarmee?

Ik betaal inderdaad de vraagprijs. Soms onderhandel ik over de spullen, zoals een goed passend zadel voor weinig erbij. Maar niet bij handelsstallen.
Inderdaad met koopcontract, en pinnen/overmaken vlak voor het inladen.
Keuring is tot nu toe voor mijn rekening geweest, ook bij afkeur. Er zijn niet veel verkopers die bij afkeur de betaling overnemen.
De vraag over het bloedmonster snap ik niet helemaal. De verkoper betaalt de keuring in jouw voorbeeld alleen bij afkeur, toch? Dus wat zou je dan nog met het bloedmonster willen?

cupido1996

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:09

Bedankt voor jullie inzichten wat betreft van moment om te verkopen.

Zelf zat ik op een ander spoor, namelijk mensen kopen liever een 2,5 jarige om gelijk mee aan de gang te kunnen. Maar mijn gedachte is dus niet juist.
Dan gaan we binnenkort op een mooie dag maar foto's maken en zien wat ons dat gaat brengen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:56

Elisa2 schreef:
Lukasje schreef:
Er staat een leuke 4-jarige schimmelruin op boktmarkt .

Ik weet niet of dit mag, maar deze heb ik vorig jaar irl gezien en die kan me toch goed bewegen! Het dier is nog jeugdig maar als daar doorheen gekeken wordt dan denk ik dat deze met een paar jaar goede training echt extreem goed kan worden.

Kan ik me goed voorstellen! Mocht ik op zoek zijn, ik zou gaan kijken. Hij weet me op het filmpje zeker te bekoren!!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:26

Ik vind die schimmel ook leuk! Maar die maat en dan onbeleerd is toch best moeilijk, denk ik.
Heb de laatste tijd eens wat gekeken bij de onbeleerde paarden, omdat ik zelf een 3j merrie wil verkopen. Bij de gereden paarden zit er ook wel eens eentje tussen die imo buitensporig geprijsd is, maar de prijzen van die onbeleerde paarden gaan echt alle kanten op.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:27

Echt een leuk dier dat schimmeltje, maar wel heel jeugdig nog. En ook een hele korte rug, zou er alleen gaan kijken als je weet dat je zelf in een klein zadel past. 17,5 inch gaat er niet op passen als ik hem zo zie, 17 inch lijkt me al moeilijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:59

Als ik het geld had, dan had ik het wel geweten..hij heeft echt indruk gemaakt met zijn beweging irl. (en dat gebeurd me niet zo gauw meer)

Onbeleerd zou voor mij een plus zijn, maar de maat is inderdaad wel jammer..toch groeit ie waarschijnlijk nog wel een paar cm door.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:02

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost en is daarom verwijderd
Laatst bijgewerkt door balance op 24-02-23 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zie opmerking

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:07

Als ik genezen zou zijn, zou ik toch ook gaan kijken, een leuk dier! En voor mij de ideale maat! Het is maar net wat je zoekt!

Ik zou enkel zoeken van E-pony tot 1,63. Ik had nog een leuke gezien op sporthorses. Ik kom tegenwoordig toch veel leuke paarden tegen, realistisch geprijsd (minder dan een half jaar geleden) op sporthorses maar ook op 2dehands of marktplaats.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:17

Ik ga mijn zoektocht voorlopig denk ik maar even staken,heb mn buik ervan vol,ik merk dat ik steeds meer ga kijken naar pony’s waarvan ik eigenlijk denk ‘hij is het gewoon niet’
Zoekertjes schieten ook niet op ….zoek een ingereden koudbloed en geen schimmel en krijg je oa een arabier schimmel aangeboden.
Ik zoek vanaf 1.40m minimaal waar een klein volwassenen op kan en krijg je 1.30m en kleiner aangeboden met het verhaal sterke pony kan makkelijk.

Ik ga volgende week een shetjaarling ophalen als nieuw maatje voor bij mijn shet dan is mijn (inmiddels) haast ook weg.
Mocht ik dan een leuke pony vinden kan ik een weloverwogen beslissing maken en niet 1 die gebaseerd is op anders staat mijn pony alleen.

Ik kijk nu al rustig een paar maanden rond en hoe langer ik rond kijk hoe meer ik kan sparen.(ja kan dat met paarden?! :') ) en als ik dan echt de wow factor heb kan ik ook meer betalen ervoor :D

Gelukkig is de stal en wei groot genoeg voor 3 dus wat dat betreft heb ik een luxe maar voor nu voorlopig even 1 erbij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:18

cinniz123 schreef:
Ik ga mijn zoektocht voorlopig denk ik maar even staken,heb mn buik ervan vol,ik merk dat ik steeds meer ga kijken naar pony’s waarvan ik eigenlijk denk ‘hij is het gewoon niet’
Zoekertjes schieten ook niet op ….zoek een ingereden koudbloed en geen schimmel en krijg je oa een arabier schimmel aangeboden.
Ik zoek vanaf 1.40m minimaal waar een klein volwassenen op kan en krijg je 1.30m en kleiner aangeboden met het verhaal sterke pony kan makkelijk.

Ik ga volgende week een shetjaarling ophalen als nieuw maatje voor bij mijn shet dan is mijn (inmiddels) haast ook weg.
Mocht ik dan een leuke pony vinden kan ik een weloverwogen beslissing maken en niet 1 die gebaseerd is op anders staat mijn pony alleen.

Ik kijk nu al rustig een paar maanden rond en hoe langer ik rond kijk hoe meer ik kan sparen.(ja kan dat met paarden?! :') ) en als ik dan echt de wow factor heb kan ik ook meer betalen ervoor :D

Gelukkig is de stal en wei groot genoeg voor 3 dus wat dat betreft heb ik een luxe maar voor nu voorlopig even 1 erbij.

Tja, het ligt eraan wat je budget is maar in dat lijntje zou ik waarschijnlijk aan een PB-tje genoeg hebben. Enig budget is dan echter wel wenselijk.

Mocht nog weer op zoek gaan, is dat PB-tje het eerste wat eruit gaat en dan is die zoektocht waarschijnlijk ultrakort....

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:43

ikke schreef:
cinniz123 schreef:

Tja, het ligt eraan wat je budget is maar in dat lijntje zou ik waarschijnlijk aan een PB-tje genoeg hebben. Enig budget is dan echter wel wenselijk.

Mocht nog weer op zoek gaan, is dat PB-tje het eerste wat eruit gaat en dan is die zoektocht waarschijnlijk ultrakort....

Ik heb niet al mijn eisen hier neergezet hoor en mn budget was denk ik gewoon te klein als ik het zie.
Maar ik wil voor meer geld gewoon de pony hebben dat ik zeg die wordt bij mij oud :o

Maar mocht ik weer verder gaan met mn zoektocht dan ga ik het zeker aan je laten weten :)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:00

Ik zocht..
Iets heel anders maar ben toch wel heel blij met deze smurf!!
Ik was klaar met de overspannen rijpaarden markt en mijn gezondheid werkt gewoon niet mee. Toen kwam plots deze leuke pony op internet!
Gelijk filmpjes opgevraagd en 1.5 dag later ben ik 'even' 360km gaan rijden. Tot zo ver max een uur van huis.
Afbeelding

Oo en een 3 jarige, ik zocht toch echt een oudere.. soms moet het zo zijn :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:03

Leuk :)

Wat zijn je plannen?

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:18

Wat een leuk koppie!
Welke stokmaat heeft hij, omdat je het over een smurf hebt?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:23

cinniz123 denk er wel aan dat foto's en zelfs film enorm kunnen vertekenen. Al mijn paarden waren in de advertenties dieren die niet wow waren, maar in het echt vele malen mooier, beter en echt andere dieren.
En ook vaak gehad dat paard echt geweldig leek op foto en film en in het echt enorm tegenviel.

Juist in een advertentie kan je die net niet niet goed beoordelen is mijn ervaring. Echt alle paarden en pony's die ik uiteindelijk heb gekocht wilde ik niet eens naar gaan kijken, omdat de advertentie gewoon net niet was of niet genoeg aansprak.

Gefeliciteerd tirzasarah10

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:42

Hier was iemand opzoek naar een (kruising) koudbloed appaloosa, grote pony maat toch? Staat nu een leuke op facebook in de groep "bonte/appaloosa paarden zoeken maatje". Wel een jonkie nog, maar een hele leuke :))

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:43

tirzasarah10 schreef:
Ik zocht..
Iets heel anders maar ben toch wel heel blij met deze smurf!!
Ik was klaar met de overspannen rijpaarden markt en mijn gezondheid werkt gewoon niet mee. Toen kwam plots deze leuke pony op internet!
Gelijk filmpjes opgevraagd en 1.5 dag later ben ik 'even' 360km gaan rijden. Tot zo ver max een uur van huis.
[ [url=m/MHkvXv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oo en een 3 jarige, ik zocht toch echt een oudere.. soms moet het zo zijn :)

Oh wat een leuke zeg, gefeliciteerd! *\o/*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:51

Gefeliciteerd met je aankoop!
Wat een leuk koppie!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:01

Alja schreef:
Leuk :)

Wat zijn je plannen?

In 2 span met mijn andere pony is het toekomst plan. Nu mag hij eerst even bij komen en nog wat groeien, hij is enkel en 2 span beleerd. Was daar ook makkelijk door het verkeer te sturen dus denk dat ik er een heel fijn diertje aan heb.

cupido1996 schreef:
Wat een leuk koppie!
Welke stokmaat heeft hij, omdat je het over een smurf hebt?

Hij is nu rond de 1.10 denk dat hij uiteindelijk iets groter zal worden. Mijn andere pony is 1.09 dus die zitten aardig bij elkaar :)

Dat is deze smurf :D
Afbeelding

Bedankt iedereen en succes met de toekomstige aankopen. :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:35

murls schreef:
Hier was iemand opzoek naar een (kruising) koudbloed appaloosa, grote pony maat toch? Staat nu een leuke op facebook in de groep "bonte/appaloosa paarden zoeken maatje". Wel een jonkie nog, maar een hele leuke :))

Ik denk dat je mij bedoelt maar probleem is dat ik geen pony zelf meer wil inrijden :o
Ik heb nu sinds een jaar een heupprothese dus durf dat gewoon echt niet meer aan helaas.

Stond vandaag ook een leuke op mp maar merrie.

MyWishMax schreef:
cinniz123 denk er wel aan dat foto's en zelfs film enorm kunnen vertekenen. Al mijn paarden waren in de advertenties dieren die niet wow waren, maar in het echt vele malen mooier, beter en echt andere dieren.
En ook vaak gehad dat paard echt geweldig leek op foto en film en in het echt enorm tegenviel.

Juist in een advertentie kan je die net niet niet goed beoordelen is mijn ervaring. Echt alle paarden en pony's die ik uiteindelijk heb gekocht wilde ik niet eens naar gaan kijken, omdat de advertentie gewoon net niet was of niet genoeg aansprak.

Gefeliciteerd tirzasarah10

Ik snap wat je bedoelt hoor maar met wow bedoel ik eigenlijk dat het mij een goed gevoel geeft en niet zo zeer alleen het uiterlijk en niet met allemaal onderliggende problemen want dat lijkt nogal normaal te zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:53

Ook qua tekst gaven ze mij geen wow gevoel :') ze voldeden redelijk aan de eisen, maar echt niks extra's. Kijk als er problemen benoemd worden die je niet wilt, helemaal gelijk dat je niet gaat. Maar verder kan een advertentie echt een compleet verkeerd beeld geven. Schrijf dus geen dieren af die je op basis van een advertentie geen wauw gevoel geven, want dat gevoel hoeft niet te kloppen met de werkelijkheid. Beide kanten op, dus zowel positief als negatief.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:05

MyWishMax schreef:
Ook qua tekst gaven ze mij geen wow gevoel :') ze voldeden redelijk aan de eisen, maar echt niks extra's. Kijk als er problemen benoemd worden die je niet wilt, helemaal gelijk dat je niet gaat. Maar verder kan een advertentie echt een compleet verkeerd beeld geven. Schrijf dus geen dieren af die je op basis van een advertentie geen wauw gevoel geven, want dat gevoel hoeft niet te kloppen met de werkelijkheid. Beide kanten op, dus zowel positief als negatief.

Ik snap je.
Misschien scrol ik te makkelijk door als de advertentie me niet aanspreekt ,zal er eens op letten.

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:15

MyWishMax schreef:
Schrijf dus geen dieren af die je op basis van een advertentie geen wauw gevoel geven, want dat gevoel hoeft niet te kloppen met de werkelijkheid. Beide kanten op, dus zowel positief als negatief.

Klopt! Ik had ook een keer een bezichtiging ingepland bij een paard wat op 3 uur rijden stond. Vond het een beetje ver voor 1 paard en kwam eentje tegen die opzich wel voldeed grotendeels aan mn eisen (maar niet echt enthousiast van de advertentie). Daarom toch ook bij dat paard halverwege een bezichtiging gepland en was echt een erg leuk paard. Had alleen lichte twijfel (voldeed niet aan 1 eis) om te kopen en een andere partij had dr gekocht voordat ik mn keuze had gemaakt. Gaat erg snel soms.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:03

cinniz123 schreef:
MyWishMax schreef:

Ik snap je.
Misschien scrol ik te makkelijk door als de advertentie me niet aanspreekt ,zal er eens op letten.

Ik zoek op een aantal eigenschappen die ik perse wil. Dan rollen er slechts enkele uit. Vervolgens bel ik de verkopers eerst. In zo'n gesprek komt al naar voren of het iets zou kunnen worden of niet. Door deze voorselecties blijven er meestal maar heel weinig kandidaten over en de dichtstbijzijnde ga ik dan het eerst bezichtigen.Een leuke foto lokt wel maar niet altijd staat een paard er op zijn gunstigs op. Je moet ze toch in het echt ontmoeten.