Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Toch wel door de Corona he, ben benieuwd of die paarden dan blijven uiteindelijk.
Altijd welkom voor een tour hoor Lieser!
Is een 2 jarige fjord. Thanks voor de PB en het meedenken!
LunarEclipse schreef:Dilan93 schreef:Ik heb altijd eerst een paard gekocht, daarna stal gezocht.
Dan is het misschien niet mn ideale stal, maar verderkijken kan altijd als het echt niet geschikt blijkt te zijn.
Moet sowieso even kijken waar ik een paard ga laten, mocht er een jonkie komen.
Ken hier in de omgeving helaas geen opfok die me geschikt lijkt.
Zijn er mensen die hier misschien tips hebben mbt stallen van een jaarling/tweejarige?
Hoe ver ben je bereid te reizen?
Ik denk dat het kan lonen om marktplaats goed in de gaten te houden, vooral particulieren die bijv al een jong paard hebben en er één bij willen kan misschien net zo'n gelukstreffer zijn. Of bijv een oproepje op de arabieren facebook pagina's, denk dat mensen daar ook wel kunnen helpen. Voor een merrie of een ruin zal het denk ik ook een stuk makkelijker zijn.
Ik vond het heel lastig om een fijne plek te vinden, maar ik had ook voor NL begrippen een onconventioneel eisenpakket. Er zijn ook mensen die hun jonge paard 'gewoon' op een pensionstal zetten. Zou niet mijn keuze zijn maar zo heeft iedereen een andere visie.
Voor een opfok zou ik in ieder geval vast beginnen te zoeken en als je er één vind die je prettig vind reserveren. Mijn ervaring is dat de goede opfokken weinig plek hebben op korte termijn.
@DJZ Gefeliciteerd! Leuk beest
Mkango schreef:Leuk, DJZ, gefeliciteerd!Nieuw Zorropaard in the making?
manzano schreef:Ah leuk DJZ. Had hem voorbij zien komen. Veel plezier.
xSCWx schreef:Gefeliciteerd DJZ! Wat is er precies “project” aan?
Kalea schreef:Proficiat, leuk die sprekende ogen!
ikke schreef:Leuk paard. Gokje: EV-kruising?
DJZ schreef:ikke schreef:Leuk paard. Gokje: EV-kruising?
Ik zat meer te denken aan Welsh Cob kruising.. Hij heeft ook wel aardig een Friesen kontje
ikke schreef:Ook kijkend naar de hals en bovenlijn, is het helemaal geen vreemde gok. Er lopen op de Britse eilanden zat EV-kruisingen rond, ook met zwaardere rassen als Welsh cobs, tinkers en trekpaarden.Mijn trigger waren z'n lange oren. Dat zie je wel vaker bij EV-kruisingen, al is het geen garantie![]()
Ik kan me voorstellen dat je er Welsh-Cob in ziet. Hij heeft wel wat van ex-mijn-Welsh-Cob.
Ketly schreef:Braaf, vanaf 1.60, doorgereden, geen gebreken, allround, niet te oud.. Ik vrees dat heel veel mensen dit zoeken en dat 5.000 dan echt te weinig budget is