Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn merrie was een duivel, haar zoon een powerhouse die echt hárd kon en ook de Tinkers bij ons op stal (op dit moment een stuk of 10-15) zijn geen van alle slome donders. En allemaal zo verschrikkelijk slim. Ze lijken zo koddig, die harige (bonte) paarden met hun ronde vormen, maar er zit een messcherp brein in. Dat maakt ze verschrikkelijk leuk, maar mensen onderschatten ze ook geregeld. En helaas krijgt het paard dan de schuld..
Verschrikkelijk lief, voor de duivel nog niet bang maar ook wel zo ontzettend vlug en altijd klaar om het wel even voor je te gaan regelen, in plaats van mét je. 
.
vind ik ook van Friezen, beetje vergelijkbaar gedrag vaak. Ik ben een volbloed typetje en heb bijna nooit iets met tinkers enzo
Daar heb ik dan weer helemaal niks mee. Met Tinkers wel, fantastisch ras. Het is alleen dat er zoveel akelige gezondheidsproblemen in zitten...
wel een plaatje om te zien hoor berdien
Maar dat is meer het koele in ze, en dat ze echt heel snel leren (en inderdaad ook onthouden
). Mijn blonde olifant was letterlijk opstappen en wegstappen. Heeft nog nooit een stap verkeerd gezet onder het zadel. Maar ze is zeker geen slome duikelaar, en in ‘verkeerde’ handen zou ze een sloopkogel worden.