Rochiril schreef:Ik ben er niet vanaf gevallen, ik liep ernaast, en heb paard heeft zich losgetrokken, omgedraaid en toen gericht uitgehaald. Ik zag het aankomen maar niet meer voorkomen dat ze me recht op m’n ribben raakte. Gelukkig was het niet mijn hoofd.
Ze was net zadelmak, maar onder het zadel eigenlijk heel braaf, maakte er al buitenritjes mee dwars door het verkeer… het gedrag was voor mij niet echt te rijmen, ze deed het helaas vaker.
Als veulen gekocht, probleemloos, in de opfok gelopen, als 3 jarige naar huis gekomen en gedekt. Toen ze een paar maanden drachtig was heeft ze ook eens zo uitgehaald bij het uit de wei halen, en dat kwam toen het veulen ervanaf was weer zo’n beetje terug. (Met een veulen aan de voet was ze poepbraaf), maar ze deed het maar heeeeel af en toe, maar wel gericht, was er meestal wel op bedacht. Helaas toch een keer raak.
Dus nee zadelmak hoeft niet perse, ik ben niet bang om te rijden, heb eigenlijk voorheen altijd m’n eigen paarden zadelmak gemaakt.
Ik vind ze echt lastig te vinden op dit moment, veel zijn al RX afgekeurd (ze hoeven ook nog niet goedgekeurd te zijn, maar moet wel mogen keuren). Gedragsproblemen hoef ik niet perse vooraf mee te kopen (vandaar dat ik een 3 jarige waar niks mee gedaan is meestal prima vind)
Ik zoek eigenlijk echt een ruin, en er lijken echt veel meer merries te koop. En er staan er heel veel in het Noorden, ik zit in Limburg.
Misschien moet ik er een weekendje van maken
Oef wat een nare streek, daar heb ik altijd zo'n hekel aan als ze gericht trappen. Maar ja..je weet niet hoe een karakter uiteindelijk wordt natuurlijk als je ze als veulen hebt.
Budget is misschien wat laag voor wat je zoekt zonder concessies te hoeven doen op gezondheid, maar wellicht dat een kleiner paard wel zou lukken.