cupido1996 schreef:Als toekomstig verkoper van een paar pony's, heb ik een vraag aan de kopers.
Door de hele stikstof problematiek op ons agrarischbedrijf, moet ik in de toekomst helaas flink minderen in pony's. Nu staan ze bij ons thuis, straks als we onze boerderij moeten verlaten, op een pensionstal.
Er zal in ieder geval een appaloosa jaarling en welsh c twee jarige en een Freiberger twee jarige weg moeten.
Metname voor de Freiberger en welsh vraag ik me af, wat vinden kopers het juiste moment om te kopen, nu zo meteen aan de start van het weideseizoen, of pas van het najaar. Dan zijnze ruim 2 en een half en kan er heel rustig aan mee gestart worden. Dat lijkt mij een voordeel, als je dan koopt, dan je gelijk aan de gang. Aan de andere kant, de zomer rustig een band opbouwen is misschien ook fijn.
Voor mij maakt het niet uit, ze kunnen de hele zomer nog gewoon hier op de wei. Dus graag hoor ik wat jullie koper die op zoek zijn naar een jonger paard voor voorkeur hebben.
Altijd in het voorjaar verkopen
dan gaan mensen meer op zoek naar een paard, hebben ze er veel meer zin in door het weer en is er meer plek dan in het najaar. In overleg kun je ze dan altijd nog laten staan het zomerseizoen bij jullie tegen betaling oid.
Wel echt een oliebol reden om te moeten verkopen zeg.