Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:49

Waar ga jij heen Mywishmax?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:51

Ik blijf bij dezelfde familie, maar dan in Waddinxveen. Voor ons zelfs handiger, want 2 minuten bij ouders vandaan en voor mij 10 ipv 20.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:01

Leuke pony SCW! Veel plezier ermee.

Ja ik hoorde ook al dat De Groene Woude ermee gaat stoppen. Dat zijn dus weer een hoop mensen die een plek zoeken voor het winter wordt. Er komt dus helemaal geen stal meer op die plek? Best zonde want er is al zo weinig keus. Goede stallen staan vol met een enorme wachtlijst.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-06-21 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:04

Nee, helemaal geen paarden meer idd. Daarom moet alles weg, komen geen paarden meer te staan. Ook erg jammer qua wedstrijden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:13

MyWishMax schreef:
Nee, helemaal geen paarden meer idd. Daarom moet alles weg, komen geen paarden meer te staan. Ook erg jammer qua wedstrijden.

Je gaat naar Waddinxveen dus? Daar komen we wel eens voor wedstrijd. Wij staan met de paarden bij De Watertoren in Hardinxveld Giessendam. Dat is voor ons best ver weg, maar het is daar echt top. Het is een pensionstal (geen manege) en je kunt dus rijden wanneer je maar wil. Het voerbeleid is goed en het is de eerste stal die ik inmiddels ken waar ze ook doen wat ze beloven. Ruim hooi van goede kwaliteit en hooien voor krachtvoer. De paarden hebben er nog niet zo goed uitgezien als nu.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:33

Nee, niet naar reigersburgh, maar kleinere stal verderop op dezelfde weg. Is van dezelfde familie als hazerswoude.

Maar ik heb op hazerswoude altijd kunnen rijden wanneer ik wilde, ook al was het een manege. Omdat ze genoeg bakken hebben. Ik heb daar geen problemen mee, ik wil paard alleen veel buiten hebben en dat is nog wel eens een probleem in de omgeving. In de zomer niet, maar winter wel.

Maar als je nu rond kijkt is het hier in de omgeving niet alleen een probleem om paard te vinden, maar die stal :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:34

Babootje schreef:
Leuke pony SCW! Veel plezier ermee.

Ja ik hoorde ook al dat De Groene Woude ermee gaat stoppen. Dat zijn dus weer een hoop mensen die een plek zoeken voor het winter wordt. Er komt dus helemaal geen stal meer op die plek? Best zonde want er is al zo weinig keus. Goede stallen staan vol met een enorme wachtlijst.

Excuses voor offtopic, hebben jullie het over Groenewoude in Hazerswoude? Jammer, ik heb er uiteindelijk nooit gestaan maar het leek zo geen slechte stal. Ook zonde van de accommodatie als daar geen paarden meer komen.

Zuid Holland is inderdaad ellende wat fatsoenlijke stalling vinden betreft... Mede om die reden heb ik nu mijn paarden bij 2 verschillende stallen staan, lekker handig zeg :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:39

Vertel mij wat. Goede stalling is ook hier rond Oostvoorne echt moeilijk te vinden :(

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:17

xSCWx schreef:
Ja nu wel haha, vanmiddag wilde ik hem niet teveel storen want hij was ietwat gaar van de reis en uiteraard onder de indruk van alles. We hebben nu even een lekker wandelingetje gemaakt <3
[ [url=m/YKTsxe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HhLqiy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk! Gefeliciteerd *\o/*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 14:29

Volgens mij is goede stalling bijna overal een ramp. Omgeving Veluwe richting achterhoek is ook om te huilen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:33

Maar daar heb je wat meer mensen met paarden aan huis toch? Of zit ik net met de verkeerde hoek in mijn hoofd?

Hier is paar jaar geleden redelijk grote stal al gesloten en nu die waar ik sta, zijn toen weer zo'n 60 paarden. Misschien iets minder want we stonden niet helemaal vol, normaal wel. En dan de manegeponys nog, maar die hadden apart gedeelte. Sommige met stal, andere loopstal met vaste uitloop.

Maar makkelijk is het volgens mij nergens, nee. Want de fijne zitten vol :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:45

Babootje schreef:

Oh? Daar hebben ze niets van gezegd toen ik mailde voor een pensionstal ... Is dat recent?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:47

Nou toen ik paarden ben wezen kijken in het oosten (in de buurt van Hengelo, Oldenzaal, Rijssen etc) zag ik een aantal leuke stallen waar mensen 300-400 euro all in voor betaalden. Hier in de buurt kan ik er voor €500 nog van dromen, want voor zo'n bedrag moet je nog aardig wat tijd en werk erin steken zodat je paard voldoende naar buiten kan :+ en ik ben echt niet kieskeurig wat faciliteiten betreft

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:48

Lieser schreef:
Babootje schreef:

Oh? Daar hebben ze niets van gezegd toen ik mailde voor een pensionstal ... Is dat recent?

Het is pas net een paar dagen bekend gemaakt aan de klanten, ja.

Fly high, ja dat was mijn idee ook. Nu is paard kijken wat anders, voor mij, als stalling bekijken. Maar was wel meer mogelijk voor minder geld.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 15:09

Valt hard tegen. Enige in de omgeving hier is stal Seren wat aan het eigenlijke plaatje voldoet, maar daar hoor ik ook van dat sommige dingen niet ideaal zijn.

De rest is allemaal ruk qua accomodatie of qua voerbeleid.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:27

Hier heb je voornamelijk stallen waarbij een postzegelpaddock voor 4 uurtjes per dag normaal is.

Of een losgooibak waar ze een uur per dag in mogen.

En de paar stallen die 24/7 buiten aanbieden hebben óf geen verlichting/rijbak, óf is alleen voor pony's onder 1.40 óf zijn te druk bevolkt naar mijn mening.

Nou hoef ik echt geen superluxe stal ofzo, maar een goed begaanbare rijbaan en verlichting zijn wel een vereiste, anders kan ik het halve jaar alleen in het weekend met mn paard aan de slag

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:11

Wat een onwiijs leuke pony SCW! Heel veel plezier samen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:03

Degene die ik te koop zie staan, onbeleerd, zijn tussen de 2000 en 3000.
Merries misschien wat meer

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:05

Dat op meerdere lijsten zetten zie ik idd ook. Nu helemaal. Ik zou dat niet durven of in ieder geval niet zonder af te melden als ik wat had.
Ken een paar uitwisselingen, 2 of 3?, en een paar die wel zouden passen maar had natuurlijk al lang meegekregen dat jullie vol zaten, haha.
Het is gewoon doodzonde van de plek en accommodatie en de hoeveelheid land.

We hebben hier toch ookmensen gehad die een fjord zochten maar die niet konden vinden? Zijn die zo weinig gefokt aantal jaar geleden?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:12

Ja, ik ken er ook 3 :')

Ik vind het ook echt doodzonde, wat komt er nu in dan? Bedrijf lijkt mij ook het 'meeste waard' als pensionstal.

Maargoed, als er morgen iemand bij ons langskomt en 20 miljoen bied mag hij ook sjaaltjes breien in de binnenbak hoor :')

Ja ik denk dat er inderdaad weinig fjorden gefokt zijn? Denk dat er ook gewoon teveel jaren waren dat niemand fjorden wilden? Haflingers zijn veel populairder en met Tinkers werd je dood gegooid?

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:12

Zo dat groenewoude dicht ging had ik niet verwacht. En zonde dat er ook niet verder wordt gegaan met de paardensport: zo’n mooi complex. Dus ook weer 60 paarden die verspreid moeten worden over de omgeving. En het is al zo ruk om wat te vinden. Echt hoor, als ik had geweten dat een goede stal vinden in deze omgeving ZO moeilijk zou zijn, had ik echt geen paard gekocht. Meen ik serieus. Ben al niet iemand die over één nacht ijs gaat, maar vind het toch een bak ellende hoor.

Sta nu voor mijn paard goed maar wil zelf ook wat meer luxe. Maar dat is vrijwel niet te vinden zonder dat je ergens anders concessies gaat doen. En die maak ik niet ten koste van mijn paard. Op dit moment sta ik ergens op de wachtlijst en blijf rondkijken. Maar lastig is het wel, pfoe.

Grappig te lezen dat er zoveel mensen hier uit dezelfde omgeving komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:22

ruitje schreef:
Wij hebben inderdaad ook al wat telefoontjes ontvangen van Groene Wouders :o . We hadden al een wachtlijst en die is niet korter geworden de afgelopen maanden. Maar wachtlijsten zijn gekke dingen hoor, de vorige keer had ik bij de 5e pas iemand die interesse had in een box.

Mensen zetten zich ook vaak op een lijst maar gaan verder zoeken :)

Ik denk overigens dat wij wel echt een heel ander type klant trekken dan Groene Woude deed, we hadden in alle jaren dat we samen hebben bestaan weinig uitwisseling zeg maar.

Denk dat er voor Groene Wouders weinig plekken zijn die een gelijke accomodatie bieden, die was daar gewoon super :) . Er komen in onze regio ook amper stallen bij, of ze krijgen geen vergunning voor meer dan 15: dan kun je nooit genoeg investeren in een grote binnenbak oid.

Wij hebben nu ook veel mensen die een paard aan het kopen zijn maar dan nog geen stal hebben, lijkt mij ook eng: iets kopen en dan niet weten waar je heen moet?

Snap er geen reet van, hoe kunnen er nou ineens zoveel meer paarden zijn in NL :') ? Alle stallen die ik ken staan vol :o . Zouden er dan echt zoveel meer mensen een paard hebben?

Ik moet een Fjord verkopen, heb 1 box te weinig deze winter en had met mezelf afgesproken er 1 te verkopen dus dit levert mooi druk :')

Zit te zoeken naar vraagprijzen voor onbeleerde fjorden, maar staan amper fjorden te koop om mee te vergelijken.
Het is ook best lastig denk ik, zeker met die wachtlijsten overal: koop je eerst je paard of laat je je eerst op een wachtlijst zetten? := Hoewel ik denk dat er nog best plekken te vinden zijn, maar dat je dan misschien niet direct op je ideale stal staat.

Ik heb mazzel: de (potentiële) mijne kan voorlopig bij een vriendin en haar partner staan tegen kostprijs tot ik terug ben in Engeland of haar ophaal. Zijn ook volbloedmensen (hij is jockey; haar stiefvader is trainer), dus dan weet ik ook dat ze de juiste zorg krijgt van mensen die verstand hebben van de sport en het ras.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:28

Ik zou, als ik alles opnieuw zou doen, eerst een stal zoeken en daarna paard. Had ik de eerste keer ook gedaan maar de stal viel vies tegen en ben na 2 mnd alsnog verhuisd. Toen ook een beetje spijt dat ik geen reserve lijstje had gemaakt met op zijn minst een of twee stallen waar ik ook zou willen staan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:39

Ik heb altijd eerst een paard gekocht, daarna stal gezocht.

Dan is het misschien niet mn ideale stal, maar verderkijken kan altijd als het echt niet geschikt blijkt te zijn.

Moet sowieso even kijken waar ik een paard ga laten, mocht er een jonkie komen.
Ken hier in de omgeving helaas geen opfok die me geschikt lijkt.

Zijn er mensen die hier misschien tips hebben mbt stallen van een jaarling/tweejarige?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:50

ruitje schreef:
Wij hebben inderdaad ook al wat telefoontjes ontvangen van Groene Wouders :o . We hadden al een wachtlijst en die is niet korter geworden de afgelopen maanden. Maar wachtlijsten zijn gekke dingen hoor, de vorige keer had ik bij de 5e pas iemand die interesse had in een box.

Wij hebben nu ook veel mensen die een paard aan het kopen zijn maar dan nog geen stal hebben, lijkt mij ook eng: iets kopen en dan niet weten waar je heen moet?

Snap er geen reet van, hoe kunnen er nou ineens zoveel meer paarden zijn in NL :') ? Alle stallen die ik ken staan vol :o . Zouden er dan echt zoveel meer mensen een paard hebben?

Wij hebben de zoektocht naar een paard even stilgelegd omdat de stallen die we willen, wachtlijsten hebben. We staan nu bij 3 stallen op de wachtlijst ((nog) niet bij jullie trouwens ☺).

En ja, wij kennen veel jongeren die het afgelopen jaar een paard hebben gekocht (of gekregen van hun ouders). Corona, geen school, niet met vrienden mogen afspreken, manegelessen heel beperkt, vakantiegeld over, altijd al een eigen paard gewild.

De Spanjaarden worden met ladingen ingevoerd .