sterregoud schreef:Hondengevechten zijn toch verboden, best vreemd dat dit dan wel mag ?
Aan de naam van degene die post te zien is dit niet Europa. Misschien dat je in Verweggistan wel een wolf uit de bossen kan plukken als oefening
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DuoPenotti schreef:sterregoud schreef:Ja, maar als je in Nederland kuddebewakingshonden gaat inzetten, dan kies je er toch indirect ook voor ?
Precies
En die optie word maar wat vaak aangedragen.
Moet je maar goed omheinen, moet je maar een hond kopen.
Gechargeerd; 4 hoog stad verteld wel hoe het moet.
Popstra schreef:Komt bij het bij ons Nederlanders niet bepaald in ons aard zit om een hond 24/7 zijn hele leven buiten op een weide bij een kudde te plaatsen. Wij zijn daar te soft voor.
Mac schreef:Nikass schreef:Zo dat is niet niks Mac, je hebt er behoorlijk in geïnvesteerd!
Ja. Ook in mijn paarden, overigens. Ik heb na jarenlange ellende eindelijk een gezonde kudde van vier lopen. Eigenlijk zou ik daar ook mee willen fokken, maar daar denk ik nog eens heel hard over na zolang de wolven nog vrij spel hebben in Nederland. Ik fok geen wolvenvoer.
En ja. Ik heb ook financieel enorm geïnvesteerd. Dit huis vorig jaar gekocht met meer ruimte voor de paarden. Mooie weilanden, waarvan ik hoop dat ze er iig in de zomer veilig dag en nacht inkunnen. Maar waarschijnlijk is dat niet verantwoord, ook al heb ik het nog zo wolfWEREND gemaakt.
Ik maak me geen enkele illusie. Met de maatregelen die ik heb genomen en nog ga nemen motiveert het een wolf/wolven alleen om (hopelijk) mijn perceel over te slaan. Wat dus eigenlijk inhoudt dat ik ze naar iemand anders stuur.
Ik vind het complete waarzin hoe we in Nederland gedwongen worden met wolven om te gaan.
Vorige week is er een man aangevallen door twee wolven. In Italië. De man ligt in het ziekenhuis en zijn hond gaat het waarschijnlijk niet redden. Iemand post daar ook hier een link van. Reactie? Nul! Men gaat door met discussiëren over allerlei randzaken. En dat frustreert mij eigenlijk nog het allermeest van de hele situatie rond wolven in Nederland.
Popstra schreef:Komt bij het bij ons Nederlanders niet bepaald in ons aard zit om een hond 24/7 zijn hele leven buiten op een weide bij een kudde te plaatsen. Wij zijn daar te soft voor.
DuoPenotti schreef:sterregoud schreef:Ja, maar als je in Nederland kuddebewakingshonden gaat inzetten, dan kies je er toch indirect ook voor ?
Precies
En die optie word maar wat vaak aangedragen.
Moet je maar goed omheinen, moet je maar een hond kopen.
Gechargeerd; 4 hoog stad verteld wel hoe het moet.
tienus63 schreef:Artikel rtvdrenthe. Aantal aanvallen verdrievoudigd.
Aantal wolvenaanvallen in Drenthe verdrievoudigd https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/152132 ... rievoudigd #rtvdrenthe