Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:11

Uit interesse ook even de advertentie bekeken vanmorgen. De tekst is zeker al beter nu. Zou zelf ook niet verder informeren omdat de bemerking niet genoemd word. Als het echt meevalt word die gewoon genoemd denk ik dan.

Fotos vind ik prima en aansprekend. Eerste filmpje vond ik wel een afknapper, kwalitatief goed filmpje maar vind het paard erg oncomfortabel ogen, alsof er voor de verkoop een amazone opzit die hem in een houding trekt die hij nog niet aankan en hij ook wat van gaat krabbelen. Beetje zoals handelstallen ook vaak doen. Normaal zou ik dan ook al wegklikken. Keek nu verder en zie op de andere filmpjes een veel fijner beeld, ook al zijn ze kwalitatief veel minder. Maar heb daar hier niemand anders over gehoord. Ben benieuwd hoe anderen daar naar kijken hier?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:20

KellyR schreef:
@mavantos,
Lezen we dezelfde advertentie? Ik vind deze juist heel overzichtelijk en prettig lezen.

Ja, ik zou ook willen weten wat de bemerking is.

En is het echt zo erg dat de eigenaar begaan is met haar eigen gefokte paard? Juist het begaan zijn met, heeft mij over de streep getrokken met het kopen.

"Kan vlug zijn" of ik kijk er over heen, of je haalt er nu een ander voorbeeld bij. Maar ik lees gewoon een duidelijk verhaal. Met de opzet en het gevoel wat er in zit heb ik zelf het gevoel dat ik hier met een open en eerlijk persoon te maken heb. Ook heel veel waard in mijn ogen.

Foto's vind ik netjes, misschien de galop foto uit een wat ongelukkige hoek. Eerste foto zou ze zelf de helling iets kunnen aanpassen, zelf vind ik hem niet heel storend. Er zitten ook filmpjes bij om er een duidelijker beeld bij te krijgen.

Iedereen heeft een eigen voorkeur. Maar ik vind bovenstaande echt wel heel zwaar op de aangepaste advertentie :o Misschien heb je het nog over het oorspronkelijke bericht?

Ik heb het inderdaad over de eerste variant. De vernieuwde tekst heb ik niet gezien.

Electra63

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:30

Ik vind het juist fijn om zoveel informatie te kunnen lezen en op de filmpjes te zien hoe zij in de omgang is.
Als mij dat niet aanspreekt, kan ik door scrollen en anders contact opnemen.
Ik hou sowieso van een betrokken eigenaar.....met mijn vorige ruin zeker 12 jaar contact gehad, kwamen weleens kijken bij een wedstrijd, door verhuizing en geen SM is dit uiteindelijk verwaterd.
Ik wil graag een verkoper die het beste wil voor zijn paard.
Met de verkoper van mijn huidige ruin heb ik een contractje dat zij 1e recht op terugkoop heeft tegen de dan geldende verkoopwaarde.
Nu is deze rechtstreeks van een kleinschalige hobbyfokker, die graag haar fokproducten volgt.

Iedereen heeft zijn eigen wensen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:55

Ik heb alle adviezen ter harte genomen en zoveel mogelijk verwerkt in de aangepaste advertentie. Ook ben ik inmiddels overstag gegaan wat betreft het benoemen van de bemerking.

Ik ben echt blij dat ik hier om advies heb gevraagd, want zonder jullie input waren een aantal punten mij waarschijnlijk helemaal niet opgevallen. Dank jullie wel!

En nu? Nu is het rustig afwachten… en ondertussen genieten wij gewoon nog volop van haar. <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:53

Top Cardy , wat reageer je fijn. Lijkt me duidelijk zo , de advertentie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:56

Hele duidelijke advertentie zo, cardy! Daar komt vanzelf echt iemand voor. 5 dagen is ook hartstikke kort nog maar

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 23:39

Had t allemaal even gemist, maar nu even bijgelezen. Heb de oude advertentie niet gezien, maar deze advertentie lijkt mij duidelijk en geeft een eerlijk beeld zou ik zeggen. Als ze in het budget zou passen zou ik er in ieder geval een telefoontje en evt bezoek aan wagen.
Netjes dat je de ‘bemerking’ benoemd, want waarschijnlijk zou die niet eens naar boven komen met een keuring.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 23:57

Bij geen enkele keuring voeren ze een echo/scan uit. SI is zove ik weet niet op een röntgen foto te zien.(Dus je zou theoretisch als verkoper ook je mond kunnen houden)

Uiteraard kun je als koper bv ook de zachte weefsels laten echo-en wellicht gebeurd dat bij paarden van 100+ k en zelfs dat geloof ik niet eens haha.....

Dat gaat iig ver buiten de scope van wat een normale verkoop keuring omvat.

Maar tis standaard echt alleen benen en rug / halen(30 fotos ofzo als ik mij niet vergis).

Ik vind het iig zeer correct dat ze een bevinding van de DA deelt, dan kan een potentiële koper altijd een second opinion/bespreken met eigen DA hoe of wat zijn/haar visie is.

Maar met alles geldt ook met je net door jou eigen dierenarts gekeurde paard, geen enkele DA geeft garantie. En garantie loopt tot de deur. Dierenartsen zijn geen waarzeggers en ieder paard kan ooit wat oplopen in de wei of op stal bv..maar dat kan ook dat paard zijn met perfecte foto's alles 1 thee die zachte been gebreken ontwikkeld...

Iig veel succes met de verkoop hopelijk vind je een mooie match.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:31

Theoretisch je mond houden kan niet want je hebt over alles wat je weet een meldingsplicht en mocht het er alsnog uit komen en ze komen erachter dat je ervan wist.... Zorg er dan maar voor dat je goede advocaat hebt want het gaat je geld kosten

Nee zo is het zeer correct en kan je jezelf altijd in de spiegel aankijken

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 08:17

Ik ben het absoluut met je eens hoor Nollie! Echter die meldingsplicht is vaak ver te zoeken.

Bovendien hoe zouden ze er achter komen dat je ervan wist...was het maar zo makkelijk. Dit soort dingen kun je echt wel glashard ontkennen

Bovendien je bent particulier dus ze kunnen je echt vrij weinig maken. Dat is meer bang makerij dan wat anders. (Daarom gebeurd het ook om dat het kan en de pak kans is bijzonder klein) Zeker als een willekeurig paard nergens last van heeft en krijgt.

En al krijgt een paard na een tijdje ergens last van, is er überhaupt een causaal verband.. stap 1 en moet je kunnen aantonen dat verkoper dat wist van het gebrek.

Maak je borst maar nat. Ik zie bergen mogelijkheden om hier gaten in te schieten helaas maar waar en daarom gebeurd het ook.

We kennen allemaal die jaren lange juridische strijd van bepaalde hele dure paarden. (Waar het dus financieel wel loont om een procedure te starten)

Bovendien ik wil de eerste koper nog wel zien die zich dik in de advocaat kosten gaat steken om zijn/haar gelijk te halen. (Met altijd een vrij onzeker resultaat).

Je recht hebben is wat anders dan je recht krijgen...

En mensen die rechtsbijstand hebben..klinkt leuk maar die maken ook een kosten baten analyse..en kijken ook naar de kans op succes.

Uiteraard ben ik ook van open en eerlijk iets verkopen en wil mijzelf altijd recht in de spiegel aan kunnen kijken. En ik zou nooit mijn werk carrière en goede naam op het spel zetten voor een paar 1000 euro om ooit ergens te eindigen op een ea oplichters site en dat ik makkelijk te googlen ben... Je zou je toch kapot schamen..ik iig wel.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 08:42

En toch zijn er steeds meer mensen die ergens principe het aangaan. Ook rechtsbijstand is onder de 150 niet interessant maar daar zit je al snel boven en kan je als eiser gewoon de rechtsbijstand dwingen stappen te ondernemen. ( Heb het zelf meegemaakt, ze wilde het eerst ook afschepen ging 'maar' om 300 euro maar heb ze toch echt gedwongen gezien het bedrag boven de 150 was en ik gewoon in me rechten stond ).

En in dit geval qua meldingsplicht maakt het niet uit of je zakelijk of particulier bent.

Je hebt zeker een punt hoor maar het is een zeer grijs gebied in dit alles maar ik weet wel dat steeds meer mensen zich vastbijten en dan heb je ook nog dat alles online gegooid word en je soms maar beter eieren voor je geld kan pakken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:10

Ik vind t vooral spreken voor een verkoper dat ze het eerlijk melden. Geeft vertrouwen over hoe het paard ook verder omschreven wordt.

En juridisch, pfff hebben net twee jaar lang een strijd gehad met onze aannemer. Kan je vertellen dat put wel uit hoor. Kan me voorstellen dat je soms ook denkt laat maar. Nu ging het hier om heel veel geld, als het om een paar duizend euro ging dan zeg ik de volgende keer van laat maar. Hoe erg het ook is dat iemand ermee weg komt.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:55

Getup schreef:
Ook ik val wel op dit type. En als ik op zoek zou zijn, zou ik gewoon even aan de verkoopster vragen wat voor bemerking ze heeft. Kleine moeite

Ja, het is een kleine moeite. Maar bij een serieuze zoektocht passeren er toch best veel paarden. Er staan er genoeg te koop.
Als je dan overal moet gaan vragen wat de bemerking is, wat de prijs is en waarom het paard alleen geschikt is voor een bepaalde ruiter….is het geen kleine moeite meer maar bijna een dagtaak. Zet het gewoon in de advertentie, maakt het leven een stuk makkelijker

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:17

natuurlijk is het een kleine moeite, maar er staan er zoveel te koop en zoveel ongeveer allemaal dezelfde, dat de meeste kopers dan gewoon naar de volgende gaan en niet navragen of afhaken na vragen, maar het is op het moment gewoon een wat trage markt, en 5 dagen is ook nog niet zo lang he.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:31

Hier helaas met lege trailer naar huis. Op buigproef een negatief aankoopadvies en zorg over mogelijke dystrofie kroonranden.
Echt balen, we hadden er schik mee.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:32

Aii balen zeg

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:33

boemel schreef:
Hier helaas met lege trailer naar huis. Op buigproef een negatief aankoopadvies en zorg over mogelijke dystrofie kroonranden.

Oh wat balen zeg!!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:39

He bah dat is balen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:41

Ach nee dat had niemand verwacht denk ik

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:56

Dat is zeker balen -O-

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:11

Ah Boemel, wat jammer

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:14

Wat ontzettend balen, Boemel -O-

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:44

boemel schreef:

Balen zeg!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:04

Nee, deze had ik zeker niet aan zien komen.
Erg vervelend. En het allermeeste voor de eigenaar.
Ik hoop voor haar en de pony echt dat het meevalt.

Pony was op de volte hard/ zacht rad.
1 been buigproef vond ik niet best. Vroeg dan ook aan de dierenarts of zij dit acceptabel achtte omdat ze verder ging met de keuring. Brave pony, maar tijdens het vasthouden in de buigproef vrijwel direct onrust en niet erg braaf.

Ze gaf aan dat ze de buigproef nogmaals gedaan werd na werken op de volte.

2e keer buigproef, pony wilde dit duidelijk niet en was echt stokkreupel. Heel sneu om te zien.

Het enige wat ik verwacht had, was dat ze hypermobiliteit had, omdat ze eigenlijk te soepel en los voelde met rijden. Dus, dat was wel iets waar ik van wist dat ik er rekening mee moest houden qua training.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:13

Wat balen zeg! Jij hebt ook niet echt geluk steeds met de keuringen hè? Maar ja, hier keur je natuurlijk uiteindelijk wel voor.