Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
robbie88 schreef:Boemel: absoluut waar, en ze kunnen ook nog wel stuk doorgroeien en spieren krijgen..
En ja ik vind het heel fijn dat ik rustig een goed plekje kan vinden, vind het al pittig zat hem weg te doen.
En ik weet wel dat het geen garantie voor de toekomst is.. maar voor mijn gevoel nu natuurlijk wel..
Oehlala schreef:waarom neem je hem zelf niet een keer mee naar vreemd terrein? Dan weet je ook direct wat hij doet. Oudere paarden die nog nooit het erf zijn afgeweest, zijn niet perse braaf als de omgeving veranderd, lijkt mij wel fijn om te weten wat hij doet voor de verkoop.
ikke schreef:HiFive5 schreef:ik ben stilletjesaan ook op zoeker zit helemaal geen haast achter maar wat wij zoeken, zoekt denk ik heel België (en nederland). Ik vrees dus dat ik wel even zoet zal zijn
Het is ook een feit dat de paarden pokkeduur zijn. Toen ik begon op mijn 16e met mijn eigen paard kon je een prima recreatiepaard kopen voor 2.500€, nu mag je flink neertellen voor wat vaak ouders/ongezonder en niet altijd braver is. Nu zoeken wij eerder iets pittigers, maar graag wel allround.
Niemand weet wat de markt zal doen, maar ik dacht dat er tijdens corona een hele hoop veulens geboren werden wat de prijzen nu wel zou doen zakken. Al heb ik die indruk helemaal niet.
Hebben jullie lang moeten zoeken naar jullie droompaard?
Als je even ter harte neemt wat Padoertje schrijft, kon dat best wel eens mee vallen, zowel qua tijd als geld.
Belangrijkste tip: laat je niet gek maken door de mode.....
xMyrth schreef:Wij zijn een tijdje terug ook naar een bomproof paard gaan kijken. Stond gelukkig in de buurt, op zo'n 20 minuten rijden afstand
Advertentie was precies wat we zochten, daarna nog telefonisch contact gehad met de verkoper
Superbraaf paard, maar wordt niet veel meer mee gedaan. Toch opstappen en wegrijden, ideaal voor beginners etc.
Wij erheen... Staat daar een kei heet beest te rennen, bokken, springen. We kregen er nog geen zadel op, want hij had duidelijk last van schuurwonden op zijn schoft van de deken. Stilstaan kon hij niet, dan was het kappen en happen... We baalden er behoorlijk van. "Zo ken ik hem niet" was het antwoord...
Ik was blij dat we daar geen 2,5 uur voor in de auto hadden gezeten
xMyrth schreef:Wij zijn een tijdje terug ook naar een bomproof paard gaan kijken. Stond gelukkig in de buurt, op zo'n 20 minuten rijden afstand
Advertentie was precies wat we zochten, daarna nog telefonisch contact gehad met de verkoper
Superbraaf paard, maar wordt niet veel meer mee gedaan. Toch opstappen en wegrijden, ideaal voor beginners etc.
Wij erheen... Staat daar een kei heet beest te rennen, bokken, springen. We kregen er nog geen zadel op, want hij had duidelijk last van schuurwonden op zijn schoft van de deken. Stilstaan kon hij niet, dan was het kappen en happen... We baalden er behoorlijk van. "Zo ken ik hem niet" was het antwoord...
Ik was blij dat we daar geen 2,5 uur voor in de auto hadden gezeten
Nouvel schreef:boemel schreef:We hebben te weinig land om een veulen erbij te fokken helaas
kun je haar niet uitlenen aan iemand om mee te fokken? Dan blijft ze wel in jouw bezit