Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

‘s avonds op stal is hij normaal. Bij het buiten zetten ook. (Hij begint niet meteen te weven. ) herr_balou schreef:Sam meenemen op wedstrijd? Of zal hij daar ook te keer gaan als je met Rêve door de baan gaat?
toen hij nog met Pretty stond waren we eens tegelijk op wedstrijd (pret haar bijrijder en ik in aparte trailers omdat ik enkel 1,5p had toen) en hij brak toen de trailer al af….
er was geen land mee te bezeilen die dag. Schreeuwde de hele wedstrijd bij elkaar. 

heb er nooit echt bij stil gestaan dat hij best veel issues had.
we zeiden gewoon heel vaak ‘Sam is Sam’ met enige gelatenheid en deden wat we konden voor hem.
) 
petraaken schreef:Vreemd dat Sam vorig jaar niet zo reageerde toen je met Rêve op wedstrijd was. Ook vreemd dat hij thuis al zo'n reactie geeft nu terwijl je haar gewoon wilt rijden thuis. Iets moet er hem getriggerd hebben.
petraaken schreef:Vreemd dat Sam vorig jaar niet zo reageerde toen je met Rêve op wedstrijd was. Ook vreemd dat hij thuis al zo'n reactie geeft nu terwijl je haar gewoon wilt rijden thuis. Iets moet er hem getriggerd hebben.
Taucha schreef:petraaken schreef:Vreemd dat Sam vorig jaar niet zo reageerde toen je met Rêve op wedstrijd was. Ook vreemd dat hij thuis al zo'n reactie geeft nu terwijl je haar gewoon wilt rijden thuis. Iets moet er hem getriggerd hebben.
Vorig jaar was je toen nog met Sam aan het rijden als je met Rêve op wedstrijd ging? Of hij had nog behoorlijk last van zijn blessure? Nu hij permanent op rust staat en het weer een stuk beter gaat krijgt hij wat teveel aan energie dan goed is voor een pensionada?
hij liep iig vrij snel gewoon zuiver. Ik kan hem wel wat laten stappen en op termijn draven maar het is niet dat ik hem vol in het werk kan zetten. Hij moet opgebouwd worden met die pees natuurlijk.pmarena schreef:Nu je het zo zegt van "Reve mee op wedstrijd" besef ik me pas dat Sammie dan alleen achterblijft.
Dat is eigenlijk sowieso al knap van zo'n neuroot dat hij dat normaal gesproken trekt
Wel vervelend zeg die onrust..... merk je aan Reve op zich niks, behalve dan het effect wat Sam op haar zal hebben....?
Misschien toch tijd om Joy naar huis te gaan halen, dat wilde je dit jaar gaan doen toch...?
Wellicht helpt wat "versterking" Sam....?
Rocamor schreef:Wellicht een heel domme vraag, maar kan het zijn dat er een wolf in de buurt gesignaleerd is?
Bloemetje75 schreef:Kan Sam bij die merrie met veulen staan als je op wedstrijd gaat of is dat teveel “anders” voor hem?
Andere wei, ander paard, ander ritme?
Joy een dag naar huis halen om hem met Sam te zetten?
Joy kent hij en joy kent hem en jullie plek.
Mars schreef:Arme Sam!
Zou het kunnen dat ofwel zijn zicht of gehoor wat achteruit gaat? Dan ervaart hij de wereld ook wat anders en ik heb wel gehoord van paarden die dan wat paniekerig reageren.

Was dus erg boeiend in de losrijpiste. Vooral toen Rêve een kleine rebellie creëerde toen ze steigerde en elk ander paard in de piste haar voorbeeld volgde.
Met veel spanning de proef door gestuurd en terecht maar 61.8% gereden. Maar ik zelf was er wel veel meer bij dus dat was positief.
Ik heb echt heel bewust de andere kant van de piste op gezocht na het 3e incident want elke keer als ze dat paard passeerde vrat ze wat uit, schrok dat dier zich de pleures en liep zij zelf ijskoud door.... En ik maar "SORRY!!" roepen... 
) 
(er stonden ook verpakte balen met losse plastic die rond waaide en oh ja, er kwam een haflinger met touw voorbij draven ook nog gevolgd door een gefrustreerde meid. Haf wilde niet de trailer op.
)
Tweede proef liep ze 65.8%
. Ik ben met meerdere paarden en op meerdere momenten verzocht de les uit te gaan of aub niet mee te rijden. ikkedus schreef:O nee, stoute Reve!![]()
Wat is het Franse woord voor nachtmerrie overigens? Past er soms ook beter bij vanuit het perspectief van dat andere paard dan.![]()
Ik reed vroeger ook zo’n darm Uhm clown. Dan reed ik in de manegeles mee in de winter en dan ging meneer gillen en dan volgde er een boksessie oid. Of net als Reve; gillen en dan zelf niks doen, maar de rest ging uit hun plaat.. Ik ben met meerdere paarden en op meerdere momenten verzocht de les uit te gaan of aub niet mee te rijden.

mevrouw hen het secretariaat (die mij niet echt mag) ‘breng haar dan maar naar huis.’

sh*t happens en we maken lol en als we nu weer even getraind hebben dan loopt ze ook weer punten maar ik ben echt te laks geweest. En ik vind het niet eens erg want zondag was een hele leuke wedstrijd met haar.
ondanks alles kan ik met Rêve veel meer ontspannen. Niks ten nadele van Sammeke maar met Sam kon ik niks door iemand laten doen behalve vast houden (en dan nog met mij in zijn zicht.)

en hij oogde zoo…. Happy…. 
mijn man zei meteen ‘schat bel de DA en laat hem nakijken, kijk hoe blij hij is…’
Rêve is écht veel meer paard dan Sam ondanks dat ze ook weer niet zoveel schelen in hoogte (10cm ongeveer give or take…) Maar als je ‘wisselt’ had ik net zo goed van eentje van 1,70 kunnen afkomen. 

)
‘terreur’ is in het Frans en NL hetzelfde en was op twee maanden al toepasselijk dus vandaar dat ik haar ook Terror noem. Terror bekt ook gewoon beter. Als ik ‘Terror!’ Sis dan stopt ze meestal ook met wat ze bezig is.
dan weet ze dat mijn geduld op is.