Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:20

Gaat er mij om het in zo verre interessant is om doornige dichte struiken langs je hekwerk te zetten en nog een klap stroom er bij ze dan ook graag even verder lopen om ergens anders een maal te scoren waar dit wel makkelijk kan!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:21

Maar nu is er paniek en geen focus om te eten, dan zijn ze toch in een hele andere State of mind.

Popstra

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:31

Dat zal best maar je kunt het ze toch maar het best zo moeilijk mogelijk maken zoals je ziet want waar die vandaan kwam en weer naar terug loopt is ook niet bepaald veilig met dat langsrazende verkeer

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 07:53

Popstra schreef:
Dat zal best maar je kunt het ze toch maar het best zo moeilijk mogelijk maken zoals je ziet want waar die vandaan kwam en weer naar terug loopt is ook niet bepaald veilig met dat langsrazende verkeer

Tuurlijk kun je hun het beste het zo moeilijk mogelijk maken en daarnaast proberen het nog zo veilig mogelijk te houden voor je eigen weide dieren.
Het is op het filmpje duidelijk een flink gestresste wolf. Die denkt echt niet na over dat hij weer langs verkeer moet en dat dat ook niet bepaald veilig is. Die gestresste wolf wil kennelijk blijven lopen en verplaatsen tot hij in een gebied terecht komt waar ze behoren. Dat kan flink zoeken zijn in NL en Belgiƫ.

Ik begrijp volledig dat je het ze zo moeilijk mogelijk moet maken maar dit filmpje is echt niet relevant (in mijn ogen) ten opzichte wat een hongere wolf doet bij een omheining als deze rustig is en hongerig en eten ruikt. Dan zie je heel andere intentie en drive. Het zijn opportunisten. Ze gaan voor de makkelijkste weg

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:59

Vannacht 3 schapen doodgebeten tussen Maarheeze en Someren Heide. Vermoedelijk wolf, Bij 12 is ingelicht.
Lokatie niet nader bekend

hopelijk is niet de killer van 2 jaar geleden terug
Die hopte gewoon over alles heen. Heeft daar een paar jaar huisgehouden, werd als vast bestempeld en vertrok toen toch weer naar Duitsland

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:20

DuoPenotti schreef:
Vannacht 3 schapen doodgebeten tussen Maarheeze en Someren Heide. Vermoedelijk wolf, Bij 12 is ingelicht.
Lokatie niet nader bekend

hopelijk is niet de killer van 2 jaar geleden terug
Die hopte gewoon over alles heen. Heeft daar een paar jaar huisgehouden, werd als vast bestempeld en vertrok toen toch weer naar Duitsland

Oh die komt wel heel dichtbij nu.... :(

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 16:22

In de app nog een filmpje van een wolf bij meeuwen. Die staat er wel heel op zijn gemak bij. Mooi beeld maar helaas niet voor hier -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 16:24

ja dat filmpje zag ik net ook
prachtig beeld.... als er een hek omheen stond en het dier in de dierentuin zat

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:53

Popstra schreef:
Ik vind het wel interessant om te zien de wolf in het filmpje niet door die begroeiing komt en weer terug keert....

Ik kan niet vinden over welk filmpje het hier gaat?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:56

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:37

https://www.krone.at/2884518

Ja de kudde bescherming honden zijn toch niet zo gemakkelijk te houden.
Joh... Dat hebben we ook nog nooit bedacht.

Maar die afmaken mag wel. De wolf niet...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:41

DuoPenotti schreef:
https://www.krone.at/2884518

Ja de kudde bescherming honden zijn toch niet zo gemakkelijk te houden.
Joh... Dat hebben we ook nog nooit bedacht.

Maar die afmaken mag wel. De wolf niet...

:7
Wil je kort samenvatten? Ik ken geen letter Duits

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:44

Dat is eigenlijk wel de samenvatting. :+

De kudde bescherming honden zijn moeilijk te houden.
Nu dus in het asiel beland die denkt aan ze te laten on slapen.

Het is een premium artikel. Dus verder kom ik ook niet.
Maar het zegt wel al genoeg.

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:59

wat is er zo moeilijk aan die honden dan?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 03:16

jolandje schreef:

Ze worden al eeuwen gefokt op bepaalde eigenschappen die in een druk land als Nederland niet handig zijn. Zelfstandig waken. Blaffen maar ook hard bijten naar alles wat een bedreiging zou kunnen vormen. Dat zelfstandige zorgt ervoor dat ze moeilijk te trainen zijn.

In veel landen binnen Europa mag je ze niet eens hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 06:33

jolandje schreef:

Hun gigantische zelfstandigheid en ze waken op alles waarvan hun vinden dat het een bedreiging kan zijn. Dag en nacht. Vooral het vele blaffen in de nacht in dicht bevolkte gebieden zorgt voor problemen met omwonenden. Daarnaast kun je ze wel tussen je dieren zetten op post zegel weides maar ze zullen in goede conditie moeten blijven. Daarnaast ook basis verzorging nodig en heel veel voer. Mensen onderschatten het aan alle kanten. Er zijn al schapenhouders in Duitsland die tussen 22 en 6 a 8 uur de bewakingshonden binnen moeten houden. Iedereen beseft dat je er zo niets aan hebt.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:35

Wij hadden op stal vroeger 2 Spaanse mastiffs en die waren idd heel op zichzelf en waaks maar niet op een luidruchtige manier. Echter hebben meerdere klanten daarvan wel eens de tanden gevoeld en ben ik daar meerdere keren via een andere weg vertrokken in de avonden omdat ik ze niet vertrouwde in het donker als je van hen weg liep. Dat was zoeken waar die hond lag te slapen en dan letterlijk als een dief in de nacht weg sluipen langs een andere route. Ooit is iemand daar uit paniek over het hek gesprongen omdat die hond er op af kwam, mens valt slecht, schouder uit de kom en de heisa begint natuurlijk.

Lawaai zal ook van het ras af hangen. Zo schijnen Pyreneese berghonden een stuk stiller dan bv Kangal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:49

Zo'n hond kan volgens mij alleen uit de voeten in uitgestrekt gebied. Mijn ouders troffen ze in Zwitserland op de alm. Heel bijzonder, ze blijven je volgen op afstand tot je ver genoeg weg bent en geen bedreiging meer vormt. Mijn ouders voelden wel dat aan dat ze met de teckel die ook mee was een eind uit de buurt moesten blijven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:16

En dit is Oostenrijk.
Weet je meteen hoe dat in nl gaat. Over beter gezegd niet gaat.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:53

SusanH schreef:
Zo'n hond kan volgens mij alleen uit de voeten in uitgestrekt gebied. Mijn ouders troffen ze in Zwitserland op de alm. Heel bijzonder, ze blijven je volgen op afstand tot je ver genoeg weg bent en geen bedreiging meer vormt. Mijn ouders voelden wel dat aan dat ze met de teckel die ook mee was een eind uit de buurt moesten blijven.

Dat klopt. Ooit was het een hobby. Deze honden bekijken met de schaapherder mee.
Ik heb zo zelf nog 2 bejaardjes zo. En durf wel te zeggen dat ik ze aardig ken.
Je hebt verschillende Roemeens , Russisch ( daarvan er 2 rassen meegemaakt) en Italiaanse.
Allen anders maar ook overeenkomsten. Ik ging als ik mee was niet eens lekker knuffen ofzo. Tenzij er 1 duidelijk naast mij kwam zitten als ik bij de schapen zat

Voor fotos wist ook tot hoever en weer terug aaien. Wat je ook moet doen als je ze tegenkomt.

Wel eens door 1 creepy benaderd. ( van een kennis met schapen en diverse knh rassen . En 3 v zijn andere honden gelukkig bedachten dat ik ook een soort schaap die dag was.

Ik heb ze zelf nooit meer los. Toen ik in het buitenland woonde wel. Ze kunnen best ver gaan. Komen wel terug. Maar gaan verder kijken. Ook kan mijn reu onderweg een auto aan gaan blaffen of iets anders. Tot het stil staat.

Ik vind ze gewoon niet geschikt v Nederland . Ruimte en mentaliteit ontbreekt. En ook de geeoonte hoe honden te houden en te begeleiden en de medelanders die tolerant zijn

En in het buitenland kwamen ze jaren geleden in asiels al.
Mijn reu zou het asiel niet eens gered hebben maar vergifigt worden.
Hij is verder hartstikke lief v mens en dier maar wel zelfstandig waaks.
En dat klinkt makkelijker dan het is. Dikkie dik v 11 is hij nu

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:07

jolandje schreef:

Zijn geen schoot hondjes zeg maar...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:33

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:14

Linkje doet het bij mij niet.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:17

Hondengevechten zijn toch verboden, best vreemd dat dit dan wel mag ?

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:27

pff, dat is heftig idd, nou voor mij geen bewakingshond dan, op mijn ene hectare ;) bij mijn buren hebben ze wel een kangal lopen, ik hoor hem bijna nooit en als ik hem op ons pad tegenkom is hij rustig en stuur ik hem terug naar zijn huis , hij is zeker niet agressief