Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:39

ikke schreef:
SjonnieZ schreef:
@ikke
Ongeacht of het klopt wat je zegt. Deze dame moet haar paard wel zien te slijten aan die markt

Mss moeten verkopers van luxe producten er gewoon nog even aan wennen dat we aan het overgaan zijn naar een kopersmarkt..

Ik schat "deze dame" intelligent genoeg in om wel enig beeld te hebben bij waar het over gaat.

Vaker wel dan niet ligt dat lastige gedrag aan de ruiter en diens gebrek aan communicatieve vaardigheden.
Dat iemand geen klik heeft met het paard, ligt aan de persoon, niet aan het paard en is daarmee geen kwaliteitsoordeel over het paard maar zegt iets over de specifieke combi mens-paard, meer niet.

Deels eens ikke.
In de sportmarkt, en zeker de dressuurmarkt, focust men zich meer op exterieur en prestatie. Braaf is echt niet bij iedere fokker een randvoorwaarde.
Die paarden vragen gewoon om ruiters met goede rijskills en ervaring met dit type paard.
En deels eens omdat een goede communicatie met je paard hebben, onderdeel is van goede rijskills.

Cioccolato

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:43

Ik zou gewoon erin zetten dat ze niet geschikt is voor een beginner en alle lariekoek eromheen weg laten. Ze staat nu weg geschreven als paard voor een prof bijna..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:45

Cioccolato schreef:
Ik zou gewoon erin zetten dat ze niet geschikt is voor een beginner en alle lariekoek eromheen weg laten. Ze staat nu weg geschreven als paard voor een prof bijna..

idd dit is wel een goede opmerking.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:55

nou ik zie iig filmpjes gemaakt in de bossen en op het strand...(genoeg mensen die dat niet eens met hun paard kunnen). en 1 filmpje is al van 1 jaar geleden. Dus paard is braaf genoeg om dit allemaal aan te durven. (vaak zie ik mensen lekker buiten rijden ..maar dan wel met een slof)

Ik denk dat er iemand echt wel oprecht heel blij van dit paard wordt. Zijn we niet allemaal te kritisch?
Het lijkt mij een paard wat met liefde is opgegroeit..niet 1 die met 3/4 jaar al bekand " M" " klaar" was.

maar gewoon een sympathieke merrie voor de amateur. Mag zoiets dan maar 5000 euro kosten?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:33

Nogmaals allemaal heel erg bedankt!
Het is duidelijk: zoveel mensen, zoveel meningen – en dat is juist fijn. Ik kan hier zeker wat mee.

Ik heb de advertentie inmiddels aangepast en hopelijk ook wat ingekort, haha. Hoop dat ie zo wat beter is. We gaan het zien!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:35

En dat is en blijft altijd zo! En gelukkig hebben we allemaal andere wensen. Er komt er vast 1!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:40

Ik ga zo even teruglezen, maar Cardy, je kan eventueel omschrijven zoals je zei "Paard heeft een bemerking. Dit is een toevalsbevinding en vormt volgens de dierenarts geen risico voor haar sportcarrière." Of iets dergelijks. Ik moet zeggen dat ik het zelf wel prettiger vind, als er open kaart wordt gespeeld, en gewoon in de advertentie staat wat de bemerking is. Ik krijg anders zelf altijd het idee dat er iets verdoezeld wordt. Niet dat jij dat doet, natuurlijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:43

Ik zou het ook gewoon omschrijven, kleine afwijking aan X gevonden tijdens routine controle.

Verder vond ik t laatst echt dramatisch qua kopers om de merrie te verkopen. Echt mensen die afspraken niet nakomen, gewoon niet meer reageren enz. Zo onbeschoft! Merrie heeft uiteindelijk een maandje te koop gestaan en is voor flink minder weg gegaan

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:46

Cardy schreef:
Nogmaals allemaal heel erg bedankt!
Het is duidelijk: zoveel mensen, zoveel meningen – en dat is juist fijn. Ik kan hier zeker wat mee.

Ik heb de advertentie inmiddels aangepast en hopelijk ook wat ingekort, haha. Hoop dat ie zo wat beter is. We gaan het zien!

Succes met de verkoop.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:56

orkaan schreef:
nou ik zie iig filmpjes gemaakt in de bossen en op het strand...(genoeg mensen die dat niet eens met hun paard kunnen). en 1 filmpje is al van 1 jaar geleden. Dus paard is braaf genoeg om dit allemaal aan te durven. (vaak zie ik mensen lekker buiten rijden ..maar dan wel met een slof)

Ik denk dat er iemand echt wel oprecht heel blij van dit paard wordt. Zijn we niet allemaal te kritisch?
Het lijkt mij een paard wat met liefde is opgegroeit..niet 1 die met 3/4 jaar al bekand " M" " klaar" was.

maar gewoon een sympathieke merrie voor de amateur. Mag zoiets dan maar 5000 euro kosten?

Tja, voor veel amateurs is 13,5k echt te duur. Of dat terecht is, moet elke amateur (en elke verkoper) zelf maar ondervinden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:02

Oh je hebt het nu zo geschreven als waar ik ook aan dacht :D
Weet niet meer precies wat er in de vorige tekst stond, maar dit is heel duidelijk en overzichtelijk. Blijf het een heel sympathiek paard vinden. Succes met de verkoop. Deze vindt haar weg wel, beetje geduld hebben.

Orkaan, ik heb een paard gekend waar destijds heel veel geld voor geboden werd. Eigenaresse wilde hem echt niet weg doen. Maar dat beest was echt befaamd in de regio. Die kon ook de sterren van de hemel lopen en in de andere proef halverwege afslaan. Heb daar langs de kant van de bak weleens een onbekende over horen zuchten, toen hij dat weer eens deed. Zij deed de instructeursopleiding in de tijd dat je nog de paardenwissel had, maar niemand wilde op hem :')

Heb er op zijn oude dag nog eens een blauwe maandag mee gereden. Gewoon een beetje basis. Als je niet teveel vroeg deed hij alles heel braaf. Wel echt extreem ouderwets geschoold. Die moest je enkel op been rijden en de teugels had je vast en daar deed je verder eigenlijk niks mee.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:03

maar wat mag zoiets dan wel kosten? dat vraag ik mij oprecht af. Wat zou een realistische prijs voor die merrie van Cardy zijn.

Ik zelf was laatst nog bij een 6 jarige (Z niveau merrie gaan kijken). let op Z niveau (niet op wedstrijd geweest oid dus ook geen winstpunten). Prijs was 30.000....

en zou het een sustantiele meerwaarde zijn als ze die merrie nu nogmaals volledig rontgen laat keuren (en dus met een goed gekeurd rapport van 2021 en 2025 te koop aanbied). (kun je ook nog mooi foto's vergelijken ook)

Of is het gros dan nog steeds bang dat een nietszeggende particulier onder een hoedje speelt met de DA :Y)

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:06

Fly_high schreef:
Cardy schreef:
En qua rijden: ze is super leuk en braaf, maar wel alert op haar omgeving. Daarom lijkt ze me geen ideale match voor een echte beginner. Ze is altijd gereden door mijn zusje, die “gewoon” een enthousiaste amateur is. Iemand die af en toe een proefje rijdt, maar vooral veel plezier met haar paard heeft. Dus het is niet zo dat er echt een specifieke ruiter nodig is voor Nova.

Ik denk dat je het allemaal ook wat minder spannend kunt brengen dan ;) idem de bemerking.

De omschrijving is nu van een groot boos dressuurpaard zeg maar :+ en op de filmpjes zie ik het juist niet terug. Lijkt een ongecompliceerd dier dat braaf zijn rondje doet onder een amateur.

Ik ben de advertentie van Nova ook tegen gekomen op mijn zoektocht. Ik heb hem laten schieten omdat de bemerking niet concreet omschreven is en omdat ik naar aanleiding van de tekst die het paard als moeilijk/sensibel inschat

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:09

Ik vind het voor zo'n merrie een hele realistische prijs. Heb onbeleerde driejarigen voor meer te koop zien staan. Ook een amateur moet voor kwaliteit betalen. Anders staan er genoeg voor een lagere prijs, van lagere kwaliteit, en vaak zwaardere bemerkingen te koop.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 15:04

Duidelijke, prima advertentie, als ik op zoek zou zijn zou ik hier zeker op reageren. Een beetje geduld en als je over drie weken nog niks verder bent nog eens kijken wat je kunt of wil aanpassen.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 15:52

Ik ben altijd een voorstander van om als er een bemerking is, die ook maar gewoon meteen te benoemen. Nu laat ik de advertentie schieten omdat er genoeg te koop staat en ik anders weer een appje of berichtje moet sturen om te vragen naar de bemerking. Als iedereen dat soort info weglaat en dat vind ik ook als je geen richtprijs noemt, ben je als koper zo veel tijd kwijt aan informatie acherhalen voordat je kunt besluiten of je wil gaan kijken.

Wat mij betreft staat er in een advertentie minimaal dit;
Prijs
Schofthoogte
Geslacht
Niveau van africhting/discipline
Bemerkingen, zo ja, wat…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:06

Mee eens boktverlaten.

En ook dat de ergste gekte wel voorbij is, 5 dagen is nog niet heel lang en er is dus wel interesse geweest, alleen haken die toch af op de bemerking.
Ik ken toch wel heel wat amateurs die tot ongeveer 15.000 euro zoeken,omdat ze toch een bepaalde kwaliteit willen met ook nog een fijn karakter en wat veelzijdig. Alleen dan dus meestal wel gezond of een bemerking die al vooraf bekend is, ja. Er is echt wel een groep die juist in deze vijver vist.

Orkaan; Als er een recent keuringsrapport met foto's bijzit kan je gewoon alles keuren kosten koper doen en kunnen mensen zelf kiezen of ze de foto's laten beoordelen door eigen da of dat ze alles opnieuw willen laten doen. Helemaal omdat het eerst leek alsof alle keuringen kosten koper waren. Dan heb je toch al hoop mensen die het liever laten gaan, helemaal met de opmerking dat er een bemerking is maar niet duidelijk wat. Als je er een paar laat keuren die of oud rapport hebben of nog niet gekeurd zijn en negatieve adviezen krijgen ben je al flinke smak geld kwijt en geen paard.
Onder hoedje spelen, nee. Verschil in kwaliteit van dierenartsen, ja. Er zijn dierenartsen waar ik gewoon niet het vertrouwen in heb en dus mijn eigen dierenarts wil laten kijken. Dan mag die beslissen of het ook echt goed is op de foto's of dat hij bepaalde foto's opnieuw wil maken. Daarvoor betalen vind ik geen probleem, zelfs niet als er toch een negatief advies uit zou komen. Het geeft iets meer zekerheid of een gevoel van zekerheid als je er 1 laat keuren die recent nog gekeurd is. Helemaal bij jonge paarden die en nog gegroeid zijn en belast zijn.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 17:58

Wel benoemen dat er een bemerking is, maar niet wat, schrikt heel veel mensen af. Ik snap ook de redenatie niet om het niet openbaar te zetten voor een eventuele volgende eigenaar, daarmee werk je alleen maar in de hand dat ze door een handelaar gekocht wordt die het vervolgens niet vermeldt. Zeker als je wel al op internet (en dat hen je dus) vermeldt hebt dat het er bij een standaard keuring niet uit komt. Dat staat mijn inziens haaks op het willen verkopen naar een goed huisje. Het is nu jouw paard, dus jij kan daarover online zetten wat je wilt. De volgende eigenaar koopt het dan met datgene wat erover online staat inclusief. Juist goed dat het bekend is als je een goed huisje belangrijk vind en op dieren geldt geen AVG.

Verder zou duidelijkheid over de bemerking wel belangrijk zijn, wat betekent dat, is er een limiet aan de sportcarrière, is bepaald management belangrijk, is het belangrijk dat ze op een bepaalde manier gereden wordt en is het erfelijk in het geval de volgende eigenaar een veulentje wil fokken?

Ik vind met bemerkingen hetzelfde als met de vraagprijs, waarom moet er zo schimmig over gedaan worden, als je toch bereid bent het hele verhaal te vertellen aan geïnteresseerden? Speel gewoon open kaart, dan heb je de grootste kans op een goede koper. Nu heb je denk ik de grootste kans op een handelaar.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 18:34

Ik vind het veel te uitgebreid en als ik dat lees ben ik altijd bang dat ik de eigenaar erbij koop... Had de advertentie eerder al gezien, maar aangezien de positieve reacties hier wilde ik niet negatief reageren.

Ik denk dat ik precies de doelgroep zou zijn voor dit paard. Amateur die graag dressuur rijdt met een 'gewoon fijn' paard en niet onwijs veel geld wil uitgeven. Desalniettemin zou ik niet reageren op de advertentie. Iedereen nuanceert altijd de teksten, dus als er staat 'kan vlug zijn en is niet geschikt voor een beginner' lees ik: schieterig, moet minimaal een semi-prof op.

Daarnaast vind ik de fotos echt het paard geen goed doen, zo vreselijk zonde. Horizon zo ontzettend scheef dat het er raar uit ziet, terwijl dat volgens mij helemaal niet nodig is bij dit paard. Ik zou echt een paar mooie fotos (laten) maken dat het paard gewoon op de hoefslag loopt. Beetje scheef is niks mis mee hoor, maar het is gewoon echt teveel.

Kortom; ik zou de tekst inkorten, nuanceren en nieuwe fotos maken. Kort erbij zetten wat de bemerking is en het geen klinische relevantie heeft. Als mensen geïnteresseerd zijn bellen ze wel en kan je altijd nog uitleg geven.

Ik kan overigens le fotografie of da fotografie aanraden voor verkoopfotos. Die doen dat heel veel en weten precies hoe ze, ze voordelig op de foto krijgen.

Onderstaande foto heeft le fotografie gemaakt van mij en mijn merrie. Ook een wat scheve horizon, maar veel subtieler.
Afbeelding

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 18:51

@mavantos,
Lezen we dezelfde advertentie? Ik vind deze juist heel overzichtelijk en prettig lezen.

Ja, ik zou ook willen weten wat de bemerking is.

En is het echt zo erg dat de eigenaar begaan is met haar eigen gefokte paard? Juist het begaan zijn met, heeft mij over de streep getrokken met het kopen.

"Kan vlug zijn" of ik kijk er over heen, of je haalt er nu een ander voorbeeld bij. Maar ik lees gewoon een duidelijk verhaal. Met de opzet en het gevoel wat er in zit heb ik zelf het gevoel dat ik hier met een open en eerlijk persoon te maken heb. Ook heel veel waard in mijn ogen.

Foto's vind ik netjes, misschien de galop foto uit een wat ongelukkige hoek. Eerste foto zou ze zelf de helling iets kunnen aanpassen, zelf vind ik hem niet heel storend. Er zitten ook filmpjes bij om er een duidelijker beeld bij te krijgen.

Iedereen heeft een eigen voorkeur. Maar ik vind bovenstaande echt wel heel zwaar op de aangepaste advertentie :o Misschien heb je het nog over het oorspronkelijke bericht?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:18

Ik lees en zie ook een advertentie van een betrokken paarden eigenaar

Tis geen professionele dressuurstal die "lood "voor een prijs goud probeert te verkopen maar gewoon een eerlijke faire verkoop met voor beide kanten een goede match. En ja mij zou het ook veel uitmaken waar mijn paard terecht komt en dat is belangrijker dan het geld.

Bij mijn Z2 pony kwamen vroeger mensen kijken met NK en eventueel EK ambities....nou echt ik was na het proefrijden en klaar met ze...(En ja mensen met bekende namen...nu nog steeds maar ik lust er geen brood van).

Toch een stuk simpeler vroeger, geen fotos filmpjes maar een advertentie van een paar regels met een telefoon nummer

Niet iedereen verkoopt zijn ziel voor geld

Is dat dan zo raar dat er gevoel mij komt kijken...een echte menselijke kant.

Ik ben gewoon echt verbaasd van sommige reacties hier....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:36

Nou ik vind t prima foto’s en er zitten nette filmpjes bij waarin eigenlijk alles te zien is. Iedereen heeft altijd wel wat te zeuren maar een paard verkopen is nu echt niet makkelijk. Vind t een erg leuk dier en denk dat iemand daar heel blij van wordt :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:54

Ook ik val wel op dit type. En als ik op zoek zou zijn, zou ik gewoon even aan de verkoopster vragen wat voor bemerking ze heeft. Kleine moeite

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:11

Uit interesse ook even de advertentie bekeken vanmorgen. De tekst is zeker al beter nu. Zou zelf ook niet verder informeren omdat de bemerking niet genoemd word. Als het echt meevalt word die gewoon genoemd denk ik dan.

Fotos vind ik prima en aansprekend. Eerste filmpje vond ik wel een afknapper, kwalitatief goed filmpje maar vind het paard erg oncomfortabel ogen, alsof er voor de verkoop een amazone opzit die hem in een houding trekt die hij nog niet aankan en hij ook wat van gaat krabbelen. Beetje zoals handelstallen ook vaak doen. Normaal zou ik dan ook al wegklikken. Keek nu verder en zie op de andere filmpjes een veel fijner beeld, ook al zijn ze kwalitatief veel minder. Maar heb daar hier niemand anders over gehoord. Ben benieuwd hoe anderen daar naar kijken hier?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:20

KellyR schreef:
@mavantos,
Lezen we dezelfde advertentie? Ik vind deze juist heel overzichtelijk en prettig lezen.

Ja, ik zou ook willen weten wat de bemerking is.

En is het echt zo erg dat de eigenaar begaan is met haar eigen gefokte paard? Juist het begaan zijn met, heeft mij over de streep getrokken met het kopen.

"Kan vlug zijn" of ik kijk er over heen, of je haalt er nu een ander voorbeeld bij. Maar ik lees gewoon een duidelijk verhaal. Met de opzet en het gevoel wat er in zit heb ik zelf het gevoel dat ik hier met een open en eerlijk persoon te maken heb. Ook heel veel waard in mijn ogen.

Foto's vind ik netjes, misschien de galop foto uit een wat ongelukkige hoek. Eerste foto zou ze zelf de helling iets kunnen aanpassen, zelf vind ik hem niet heel storend. Er zitten ook filmpjes bij om er een duidelijker beeld bij te krijgen.

Iedereen heeft een eigen voorkeur. Maar ik vind bovenstaande echt wel heel zwaar op de aangepaste advertentie :o Misschien heb je het nog over het oorspronkelijke bericht?

Ik heb het inderdaad over de eerste variant. De vernieuwde tekst heb ik niet gezien.