HiFive5 schreef:Hebben jullie lang moeten zoeken naar jullie droompaard?
Een half jaar, maar ik zocht dan ook wel iets vrij specifieks wat ook gewoon niet zo heel veel te koop was rond de 10k max

(bont beleerd recreatiepaard). En had absoluut geen haast, tussendoor ook 2 korte pauzes ingelast.
Wel merk ik dat het soms echt gekkenwerk is momenteel om een gezond paard te kopen. Een advertentie staat er net 2 uur op, iemand heeft al gereageerd om de volgende ochtend te komen kijken. Plan je zelf een afspraak in voor de middag, krijg je tussen de middag een berichtje dat ie al verkocht is.
Of het paard is niet gezond. Staat erg veel troep te koop, dus blijf kritisch.
Uiteindelijk de juiste match gevonden door een zoekertje op marktplaats te zetten. Daar werd op gereageerd door iemand die een leuk paard had, maar nog niet officieel te koop. Zo had ik de eerste keus en kon ik rustig 2x proefrijden (1x bak, 1x bos) en keuren.
Goede tip dus, als je iets specifieks zoekt: plaats een zoekadvertentie op marktplaats. Kost een paar tientjes, maar heb meerdere verhalen gehoord die zo een leuk paard hebben kunnen vinden in de paardenkoopgekte momenteel.