Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:02

Mer1980 schreef:
Tsja we kunnen ze ook inpakken in bubbeltjes folie :=

Wel goed als schriktraining :')

Denk dat het met Matt niet zo makkelijk gaat. Al heb ik de neiging soms wel. Die is gewoon erg lomp en zit of onder stootplekjes of kale plekken van het spelen met zn weidemaatje

upendo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 13:04

Ik haal die van mij ook regelmatig met plekken uit de wei. Is ze aan het spelen geweest. Maarja, ik denk dat ik haar maar apart moet zetten dan. :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:14

upendo schreef:
Ik haal die van mij ook regelmatig met plekken uit de wei. Is ze aan het spelen geweest. Maarja, ik denk dat ik haar maar apart moet zetten dan. :Y)

Matt heeft even apart gestaan. Titane en zn andere maatje Mennix zijn beiden overleden begin dit jaar.

Nu staat ie bij een wat jonger paard en die spelen dus als echte mannen af en toe :+

Hoop dat, als ik een nieuw paard krijg, deze ook een beetje matched met Matt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 13:15

Het hoort er ook bij vind ik. Het zijn dieren, die lopen wel eens wat op.. kan echt wel balen als ze weer zo'n lelijke schaafwond op haar bil heeft... Maar ze is helemaal happy omdat ze lekker kan ravotten met de rest.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:20

Ja precies, en die schaafwonden zijn zo erg ook niet. Hier zijn t meestal meer haarloze plekken, een enkele keer wat geschaafd.

Heb maar 1x gehad dat mijn paard daadwerkelijk met echte verwondingen van de wei kwam, meerdere malen per week. Aangegeven bij staleigenaar, die vond het meevallen.
Maar bij die stal ben ik vrij gauw daarna weg gegaan, mn paard kwam niet meer aan rust en eten toe :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:04

upendo schreef:
Of stoppen met paarden houden, dat is het makkelijkst!

Zoveel geld, verdriet en grijze haren bespaard. :')

beste tip ooit :')
Maar zonder paard en verdriet en grijze haren wel doodongelukkig, dus doe dan toch maar een paard :')

Ik heb hier ook niks verzekerd, vorig paard heeft ook eigenlijk nooit iets gehad dus vind het ook niet zo nodig. En ja ik heb wel zelf een potje achter de hand mocht er iets gebeuren.
Toen mijn vorige met dunne darm kliniek stond was geld ook wel het laatste waar ik mij zorgen om maakte, als hij een goede prognose had gehad had ik hem koste wat kost laten opereren, helaas was het ons niet gegund ... en dat had niks met ons stalmanagement te maken, pure pech aldus de kliniek.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:55

Dilan93 schreef:
Ja precies, en die schaafwonden zijn zo erg ook niet. Hier zijn t meestal meer haarloze plekken, een enkele keer wat geschaafd.

Heb maar 1x gehad dat mijn paard daadwerkelijk met echte verwondingen van de wei kwam, meerdere malen per week. Aangegeven bij staleigenaar, die vond het meevallen.
Maar bij die stal ben ik vrij gauw daarna weg gegaan, mn paard kwam niet meer aan rust en eten toe :=

Dat hoort ook bij die 2/3 hè.
Als een stalhouder dergelijke verwondingen blijkbaar normaal vindt, dan is het heel begrijpelijk dat je je achter je oor krabt en vervolgens je biezen pakt als er geen oplossing komt die jou tevreden stelt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:04

Probleem daar was, denk ik, te veel paarden op te weinig ruimte.
Voornamelijk rond voertijd was er altijd ruzie.

Paard in kwestie heeft daarna gewoon in de groep kunnen staan op zn nieuwe stal. Nooit gedoe geweest. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:22

Dilan93 schreef:
Probleem daar was, denk ik, te veel paarden op te weinig ruimte.
Voornamelijk rond voertijd was er altijd ruzie.

Paard in kwestie heeft daarna gewoon in de groep kunnen staan op zn nieuwe stal. Nooit gedoe geweest. :)

Waarmee blijkt dat JIJ degene was die het beste oog voor het management van jouw paard had.

Vroeger bij een boertje gestaan, die had daar ook oog voor. Als er iets was, hoorde je dat en hij vertelde er ook, onderbouwd, bij wat volgens hem de beste oplossing was. Daar kon je het dan even over hebben maar als bleek dat je met elkaar toch niet de juiste beslissing had genomen, kwam ie ook terug: joh, dat pakt toch niet uit zoals bedacht.... en dan werd er weer even over gepraat.

Maar ook toen ik een supplement voerde: joh, ze was gisteravond wat koliekerig; wat heb je anders gevoerd dan normaal? Bleek dat supplement niet meer goed te zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:28

Sorry dat ik even de discussie onderbreek :o
Het is €96 om het paard op transport te verzekeren. Doen of niet?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:32

xSCWx schreef:
Sorry dat ik even de discussie onderbreek :o
Het is €96 om het paard op transport te verzekeren. Doen of niet?

Verzekeren doe je datgene waarvan je de kosten niet kunt overzien en/of dragen.

De verkopende partij komt d'r toch brengen? In dat geval is de verkopende partij verantwoordelijk voor het transport en eventuele schade, tenzij je expliciet iets anders afgesproken hebt (moment van overdracht).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:50

Ben ik wel eens met Ikke. Overdracht is op het moment van levering. Als jij hebt afgesproken dat de verkoper het paard komt brengen, dan is het paard pas geleverd als het bij jou op het erf staat. Transport is dus nog nog zijn/haar verantwoordelijkheid en hoef jij niets te verzekeren.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:58

Gefeliciteerd xSCWx!

Mijn paard werd vervoerd door een transportbedrijf, verantwoordelijkheid van de vorige eigenaar stopte op het moment dat hij in de trailer stapte. Dat was ook zo opgenomen in het contract. Ik had 'm verder niet verzekerd. In jouw geval zou ik ook zeggen dat hij onder de verantwoordelijkheid valt van de vorige eigenaar totdat hij bij jou op het erf staat. Wellicht handig om het even met degene te bespreken van wie je 'm koopt zodat de afspraak duidelijk is?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:26

Ik heb een taxi ingehuurd omdat ze hem zelf niet kunnen brengen. Dus de verantwoordelijkheid voor de vorige eigenaar stopt zodra hij in de taxi stapt.

@ikke, mijn spaarpotje is groot genoeg om ongevallen op te vangen maar aan de andere kant is dat wel ook zonde toch? Ik moet gewoon hard werken voor mijn geld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:40

xSCWx schreef:
Ik heb een taxi ingehuurd omdat ze hem zelf niet kunnen brengen. Dus de verantwoordelijkheid voor de vorige eigenaar stopt zodra hij in de taxi stapt.

@ikke, mijn spaarpotje is groot genoeg om ongevallen op te vangen maar aan de andere kant is dat wel ook zonde toch? Ik moet gewoon hard werken voor mijn geld.

En die bood geen transportverzekering als onderdeel van z'n service? Los daarvan heeft ie z'n eigen verantwoording (zij het beperkt) tijdens het transport.

Er zijn ook mensen die hun paard het eerste jaar verzekeren (weet jij veel wat voor brokkenpiloot het is) en in zo'n pakket ligt transport ook weer simpeler.

Dat zijn allemaal factoren die je af moet wegen tegen de premie van transport.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:14

ikke schreef:
Er zijn ook mensen die hun paard het eerste jaar verzekeren (weet jij veel wat voor brokkenpiloot het is) en in zo'n pakket ligt transport ook weer simpeler.

Dat zijn allemaal factoren die je af moet wegen tegen de premie van transport.

Klopt ook. Je weet nog niets van zo'n dier. Voor hetzelfde geld heeft hij iedere week koliek, of is het een hoester. Dan is het fijn dat er een DA langs kan komen en je je geen zorgen hoeft te maken over de kosten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:26

Mijn schoonouders hebben hun paard idd ook de eerste jaren verzekerd gehad. Na een paar jaar gestopt. Dier kreeg ook pas na zn 20e ouderdomsgebreken. Verder altijd gezond geweest, dus nooit de verzeking nodig gehad

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:37

Dilan93 schreef:
Mijn schoonouders hebben hun paard idd ook de eerste jaren verzekerd gehad. Na een paar jaar gestopt. Dier kreeg ook pas na zn 20e ouderdomsgebreken. Verder altijd gezond geweest, dus nooit de verzeking nodig gehad

Ja precies. Zodra je weet dat je geen "maandagmodel' hebt gekocht kun je ze weer uit de verzekering halen.
Op zo'n 'maandagmodel' kun je echt leeglopen op dierenartskosten.

En als ze ouder zijn, volgens mij vanaf 18+ of zo dan vermindert de waarde natuurlijk ook en dan krijg je ook minder uitgekeerd en dan loont het ook niet meer zo om ze in de verzekering te hebben.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:41

Die van mij heb ik ook niet verzekerd. Ik heb een potje en als er wat is dan betaal ik het daar uit.

Ik ben ook weer op zoek, zoek een haflinger merrie, bij voorkeur al op keuringen geweest en punten behaald met 0% vreemd bloed.

Ow ik heb onlangs wel wat aangeschaft haha:

Afbeelding

Op nog een merrie na ben ik compleet. Augustus verhuizen ze aan huis met stallencomplex en weiland. Ik denk dat ik 1 box vrij hou voor af en toe een paard om te beleren of voor de handel

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:09

Ik had begin van het jaar geschreven dat ik misschien dit jaar met een projectpaard bezig wilde gaan. Morgen ga ik bij 1 kijken :D
10 jaar, E pony, schijnt angstig en onzeker te zijn en onbeleerd :) Ik ga het morgen wel zien :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:12

Leuk, veel plezier :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:23

Dit is mijn nieuwe aanwinst, in augustus halen we haar op! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pointofview

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:42

Balou_k schreef:
Dit is mijn nieuwe aanwinst, in augustus halen we haar op! :)

[ [url=m/bwVfMy.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pEN1RD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gple3E.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q5kzhG.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een knapperd! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:46

Gefeliciteerd Balou!!

Mijn paardje is veilig en wel aangekomen en staat nu lekker op de wei :D we hadden hem in de paddock gezet maar hij wilde zo graag bij de rest dat we het hek open hebben gezet en dat ging helemaal prima

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:18

Wat fijn heb je fototje