Je leest het al in mijn onderschrift, Ik heb ooit ook mijn merrie verkocht aan een verkeerde. Ze had ooit een ongeluk gehad waardoor ze een splinter aan het hoefbeen had. Heel verhaal, maar goed. Een jaar na het ongeluk bleek ze daardoor toch licht kreupel en heb ik haar een zenuwsnede laten geven. Maar voor de rijderij leek het niet goed meer te komen. Toen heb ik haar verkocht aan iemand die zich voordeed als fokker. Maar ik kwam er snel achter dat hij haar had doorverkocht. Heb het paard nog proberen terug te halen, maar ze was verdwenen. Ik was er echt ziek van. Ik heb jarenlang zo nu en dan internet afgegoogled. Ze had een vrij aparte naam. Toen kwam ik die naam een keer tegen op een startlijst van iemand in friesland. Maar die persoon kon ik niet vinden. Tot ik een keer een bericht terugkreeg van een bokker die haar naam herkende en de eigenaresse kende. Zij heeft mij toen in contact gebracht met de eigenaresse. Een ontzettend lieve vrouw. Ze werd gebruik voor recreatie. Het paard heeft het bij haar fantastisch gehad. We hebben elkaar opgezocht een paar x (het was nogal een eind weg). Mijn dochter die nog heel klein was toen ik het paard verkocht heeft er nog een keer op gereden. Dat was heel speciaal. Ook nu het paard er niet meer is, hebben we nog wel contact. Dus het kan echt ook wel goed gaan. Ik heb het geluk gehad dat ik het paard toch nog teruggevonden heb en dat ik de onrust die ik altijd voelde tot rust heb kunnen brengen.
Vientje
Geplaatst: 28-08-22 19:30
Jasses wat een situatie CL, snap dat je er goed van baalt Maar denk idd ook dat je Marie als je wat blijft rondkijken vanzelf ergens op een startlijst oid tegenkomt, ze heeft potentie zat om bij de grotere wedstrijden terecht te komen zeker als het lijkt of ze bij een professional terecht komt.
Heftig verhaal Babootje wel fijn dat het uiteindelijk zo is afgelopen! Hoe is de castratie van je jonkie gegaan?
Wat is Feyre toch een heerlijk dier, fijn dat jullie zo lekker naar buiten kunnen samen! Galop in de bak is ook moeilijk voor zo'n grote
Wij zitten in draf nog aan een lijntje voor mijn eigen gevoel, instructrice doet er niks mee maar is puur een redmiddel in geval van nood en voor mijn mentale ondersteuning ( ). Ik verwacht dat we deze week los gaan draven, was vandaag al flink in de verleiding (het is wel fijn om weer wat groter te kunnen gaan schakelen ook als ik alleen ben) maar om meteen helemaal alleen zonder dat zij er bij is voor het eerst weer los te gaan draven vond ik een te grote stap. Gisteren wel per ongeluk een paar pasjes gegaloppeerd aan de lijn Het gaat met iemiemini stapjes allemaal maar het gaat wel gestaag vooruit en voelt goed
Gezellige noot was weer lief vandaag
Splinter
Geplaatst: 29-08-22 09:22
zo ik heb even wat gemist hier. Wij zijn lekker met vakantie geweest en in de waan vd dag weinig op bokt gezeten
Wat ontzettend vervelend CL van Marie, hoop dat je er nog achter komt waar ze terecht is gekomen. En dat het uiteraard een fijn huis is.
Wat leuk Vientje weer lekker bezig met Pinda
Hoe is het met de castratie gegaan babootje? En alvast succes met de verkoop van Mexx.ondertussen Kenzo al ingeschreven voor een wedstrijdje?
Zelf zijn limaar en ik M gestart afgelopen weekend. Hadden wat grote fouten, maar ook goede stukken en eindigde met 5 winst dus al met al tevreden. Nu alles meer bevestigd krijgen. In september weer een keer.
Vientje
Geplaatst: 30-08-22 14:21
Vijf winstpunten in 2 proeven lijkt me? Dat is bepaald niet mis Netjes hoor!
Splinter
Geplaatst: 30-08-22 18:00
Haha nee heb 2 dagen gestart. Had iets teveel 3en en 4en voor zoveel winst in 2 proeven
Babootje
Geplaatst: 30-08-22 18:36
Splinter schreef:
Haha nee heb 2 dagen gestart. Had iets teveel 3en en 4en voor zoveel winst in 2 proeven
M1 zijn ook best heel lastige proeven. Vlug achter elkaar; aparte lijntjes. Echt ff wennen. Winst in M1 heb je ook echt zomaar niet gereden dus knap Splinter!
Mexx staat nog steeds niet officieel te koop. Wil echt de 2e draf er nog bevestigd op hebben zitten; daar zijn we nu mee bezig. Maarja, ieder x verleg je je grenzen weer. Het is zo moeilijk afscheid nemen. Dan denk je weer, zullen we m dan toch niet nog het Z in rijden?? Naast Kenzo die nu ook klaar is om M te starten, hebben we nog onze zelf gefokte 2-jarige, die in de startblokken staat. Hij is afgelopen week gecastreerd. We laten m nog even deze winter in de opfok staan. Maar o, o, we hadden m zo mee naar huis willen nemen... Hij is zo vreselijk mak en lief. Hij loopt keurig achter je aan (dat doen de meesten 2 jarigen uit de opfok niet, die trekken je over t erf) Cool, nergens bang voor, vol vertrouwen. Zo het veewagentje weer op voor de terugreis. Hij is ook echt geweldig..
Mungbean
Geplaatst: 30-08-22 21:46
Ik kom ook maar weer eens aanwaaien. CL, wat en rare wending zeg, gek dat ze daar zo geheimzinnig over doen. Hopelijk komt ze op een fijne plek. Ik snap wel dat het je niet lekker zit, het was al moeilijk genoeg.
Splinter, jullie gaan als een trein, top zeg.
Babootje, sterkte met de verkoop. Hij vind vast een mooie plek.
Vientje, wat fijn dat jullie het weer zo opgepakt hebben met een doorstart. Super!
Wij zijn echter super op onze plek op de huidige stal, heel fijn. In de zomer zijn we een mooie rit in de Jura gaan maken en vorige week hadden we een fokkersverenigingsjubileum op stal met veel toffe voorstellingen. Mijn barbie paard was helemaal in haar element met zoveel aandacht
Moet wel bij gezegd worden dat ze roze manen had (voor ons optreden) dus dat was extra aantrekkelijk denk ik
Wij deden met een groep een stukje uit de Lion King, ik ben Timon Was super grappig!
Helaas staat ze nu ineens met een raar dik been, morgen maken we een scan.
Ze is een maandje geleden wel goed geraakt op de wei maar dat was inmiddels eigenlijk weer weggetrokken. Vrijdag zat er ineens een bult. Ik hoop dat het „maar“ een schieffel is, maar ik ben bang voor de pees. Geen idee hoe dat kan ineens.
Wat een leuke foto's Sizzle! Die roze maantjes Wel balen dat ze nu ineens met een dik been staat
Een paard verkopen is ook lastig Babootje, zeker als het een hele leuke is. Ik heb even terug de beslissing gemaakt om mijn andere merrie te verkopen, die voel ik ook wel. Maar twee rijpaarden is gewoon teveel, ze krijgen nu beiden niet de aandacht en tijd die ze verdienen. En dat is zonde van allebei. Ze is nu verkocht onder voorbehoud van keuring, hopelijk verloopt dat allemaal goed en gaat ze een prachtige tijd tegemoet met haar nieuwe baasje
fransje23
Geplaatst: 31-08-22 09:02
Ik lees ook nog mee!
Wat fijn dat je het weer oppakt Vientje! Langzaam en gestaag weer in de goede richting!
CL, wat een banketstaaf actie! Heel vervelend dat je nu niet weet waar ze is. Waarschijnlijk krijgt ze wel een goede plek maar die onzekerheid is naar!
Berdien, volgens mij is Feyre helemaal geworden wat je wilde en misschien wel meer? Twee rijpaarden was mij ooit ook teveel naast werk en de rest van mijn leven.
Babootje, is die tweejarige toont al groot! Klinkt als een fijn paard. Misschien komt de koper van Mexx wel uit je netwerk? Of weten ze niet dat hij min of meer te koop staat?
Sizzle, moest zo lachen om die roze maantjes! Het lijken wel veertjes. Balen van dat been.. Zit het aan de zijkant op het bot of meer richting de pezen?
fransje23
Geplaatst: 31-08-22 09:51
Hier gaat het gewoon zijn gangetje. Joya is lekker aan het werk. Is ook wel noodzakelijk anders gaat 24/7 op de wei zonder graasmasker niet lukken.
Ga in september 5 dagen op trektocht met Joya. Spullen in de zadeltassen en overnachten op drie verschillende locaties in de Kempen. Ben nu druk bezig de optimale bevestiging van de tassen, juiste gewichtsverdeling en aan het bedenken wat mee moet. Erg leuk!
Daarnaast nog steeds fanatiek aan het lessen. Met de winter voor de boeg waarin we vast minder buitenrijden een mooie motivatie.
Viel mij van de week ineens op dat Joya er nu echt volwassen uit ziet. Ze was heel lang echt een guppie.
Op de wei lijkt ze, na het wegvallen van de leider, ook de rol van leider meer op zich te nemen.
Mungbean
Geplaatst: 01-09-22 21:03
Waar ga je die trektocht maken? Tof plan zeg! Oh edit: in de Kempen staat er. Die hei foto is prachtig
Inmiddels zijn er foto‘s gemaakt. Bot en griffelbeen zijn perfect in takt. Je ziet duidelijk de weke delen zwelling op de foto maar omdat het enorm gezwollen is over de hele lengte en zowel binnenkant als buitenkant valt er geen fatsoenlijke echo te maken. Aan de binnenkant is het wel echt goed warm, warmer dan wat je van een peesblessure zou verwachten dus iets lijkt ontstoken. Ze staat nu op dexamethasone en hopelijk zakt de zwelling in de komende dagen zodat we gerichter kunnen zoeken.
fransje23
Geplaatst: 02-09-22 08:20
Dat is dus nog wel even spannend, Sizzle! Hopelijk valt het mee!
Vientje
Geplaatst: 06-09-22 09:01
Dat is nog steeds hardstikke netjes Splinter!
Wat een leuke knoeperd van een tweejarige Babootje, knap snuitje!
Sizzle wat een heerlijke roze maantjes En wat een leuke outfit samen, super grappig! Maar wat vervelend van haar been, dat is een nare bult...hoe is het nu?
Jeetje Berdien, wat jammer dat je andere merrie weg moet! Maar idd, twee rijpaarden naast fulltime werk en een leven an sich is echt veel. Maar toch lastige beslissing
Jaloersmakende plaatjes bij Fransje weer En supertof zo'n trektocht, je bent nu al onderweg natuurlijk maar veel plezier!
Wij hebben een mijlpaal...gisteren onze eerste drafjes zonder hulplijn weer sinds een jaar!
Uiteraard is er nog bakken met werk aan, maar we zijn eindelijk samen zonder stress gewoon aan het werk ook in draf. Als je bedenkt dat een week of 5 geleden ik nog nachtmerries had bij de gedachte alleen al aan los draven hebben we weer een beste stap gezet. Zo'n brave noot
Goed bezig Vientje, je mag jezelf prima een schouderklopje geven want het is een hele overwinning. Hopelijk kunnen jullie vanuit hier fijn weer verder. Wat een joekel en jeugdige slungel is het geworden zeg, misschien was het echt gewoon nog te veel voor haar lijf allemaal vorig jaar.
Hoe was de tocht Fransje?
Ik zit een beetje ongeduldig op maandag te wachten. Deze week heb ik het onder verband gezet om de zwelling eruit te krijgen, dat is goed gelukt maar nu zie je toch wel duidelijk dat het een peesblessure moet zijn. Nu is nog de vraag of het de diepe buiger is of toch een band.
fransje23
Geplaatst: 09-09-22 22:48
Mooie progressie, Vientje! Langzaam maar zeker zijn jullie samen weer lekker aan de slag!
Oh jee Sizzle, dat klinkt niet goed..
Mijn trektocht begint zondag. Blij toe want als het goed is neemt het aantal buien dan wat af. Regen was wel hard nodig maar liever niet als ik elke dag uren op pad ben te paard.
Noisy
Geplaatst: 10-09-22 09:45
Wow Sizzle, dat is wel ontzettend balen zeg. Hopelijk geneest het goed.
Wauw Vientje, jullie gaan momenteel met sprongen vooruit
Pfff, lastig hoor Babootje. Ik ben blij dat ik niet in jullie schoenen sta. Als ik jou bericht zo lees zou ik sowieso eerst Z starten met hem.
Splinter, jullie gaan ook lekker door
Wij gaan ook lekker, gisteren de B afgesloten met 200 en 203,5 punten. Volgende week voor het eerst L1, ik heb al zenuwen haha. Is ook voor het eerst op gras dus dat wordt kalkoenen draaien want hij staat vierkant op ijzers
kruimellover
Geplaatst: 11-09-22 22:47
Wat goed Vientje! Lekker samen verder oefenen.
Oh Sizzle, wat vervelend Ik duim voor je dat het niet al te ernstig is.
Wat een gedoe met Marie, dat hoop je natuurlijk niet mee te maken. Hopelijk kom je haar weer ergens tegen.
Heel veel plezier, Fransje!
Lekker bezig, Noisy, mooie punten zeg!
Ik hoop dat ik op iedereen gereageerd heb, ik heb namelijk wel mee gelezen, maar niet zoveel gepost.
Ik wilde jullie even m'n knappe veulenkind laten zien, want hij groeit zo hard en hij heeft zo'n mooie kleur nu!
Verder ben ik zo blij met Bliss. Ze is echt mijn droompaardje. Na alle pech met Guinness en mijn lieve Bonnie en de blessures van mijn oudje, Billy, heb ik nu eindelijk weer een no nonsense paard. We hebben door mijn zwangerschap en daarna die van haar natuurlijk weinig gedaan en eigenlijk ook heel weinig alleen buiten gereden. Ik vond het dus verstandig om maar weer te beginnen met anderen erbij. Om de een of andere reden heeft het moederschap haar ineens veel wijzer en relaxter gemaakt (al was ze natuurlijk altijd al vrij ontspannen), waardoor ik haar nu echt volledig vertrouw. We rijden dus met regelmaat met zijn tweetjes door het bos, genietend van de vogeltjes, haar geluidjes en vooral haar fijne bewegingen. Ze doet alles op stem en zit en ik heb mijn teugels amper nodig. Afgelopen donderdag galoppeerden we over een bospad (los westernteugeltje en in verlichte zit) en toen sprong er rechts van ons een ree weg en die rende een heel stuk met ons mee. Ze schrok daar wel van, maar al wat ze deed was een klein bochtje van het gevaar weg maken en toen ging ze rustig verder. Wat is dat een gouden pony zeg. Ik kan er niet over uit hoe blij ik met haar ben. Word er af en toe zelfs een beetje emotioneel van. Ik had dit nooit meer verwacht na alles wat ik de afgelopen jaren met ze gehad heb.
Wat een leuke update Kruimellover. Je beeb groeit aardig hard zo te zien
Hier gelukkig eniszinds goed nieuws. De zwelling is voornamelijk een grote bloeduitstorting. De regio/pezen eromheen zijn wel wat licht aangedaan/geirriteert maar niets ernstig. Het kan zijn dat er iets van een bobbel blijft zitten en voorlopig zal het nog flink dik blijven worden zolang het lichaam die plek wil opruimen maar gewoon op de wei en onder het zadel stappen zou geen probleem mogen geven. Wel jammer van alle dingen die ik deze herfst gepland had (clinic, caprilli wedstrijdje en een „boeren-rennen/estafette“) maar dat halen we volgend jaar dan maar in.
Ah gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen! Jammer van de planning, maar het belangrijkste is natuurlijk een fit paard. Beterschap en hopelijk kunnen jullie snel weer lekker verder met alles.
Vientje
Geplaatst: 16-09-22 22:04
Dat valt dan gelukkig nog wat mee Sizzle, spannende dag geweest! Maar wel heel jammer van alle plannen zeg, balen Hopelijk trekt het snel genoeg bij om wel weer echt op te kunnen pakken
Hoe was je trektocht Fransje? Zat het weer uiteindelijk een beetje mee? Het is nu wel erg bagger nl...
Wauw Noisy, wat een punten!! Gefeliciteerd, knap gedaan! Dit weekend L1 dan?
Je beeb is flink gegroeid Kruimellover, mooierd En knappe Bliss klinkt alsof ze haar naam eer aan doet, heerlijk om te lezen hoe fijn jullie het samen hebben!
Ik denk idd dat alles te snel en te veel is geweest vorige jaren voor Pinda, en daarnaast ook dat ik zelf echt tekort geschoten ben. Nu flinke leerschool geweest En nog steeds dagelijks aanpoten en bijleren. Slungelige nootje is behoorlijk uitgegroeid en gezwaard, dat doet ook een hoop.
Weer een stukje meer constant van de week, het zijn piepkleine stapjes maar het voelt steeds een stukje fijner en meer bewerkbaar
Ik heb stilletjes meegelezen Vientje jullie gaan zo goed! Kleine stapjes worden uiteindelijk ook grote stappen hè! Knappe pinda!
Kruimel lover het is je erg gegund om te genieten! En je knappe kind mag er wezen hoor! Ben zo benieuwd hoe die er straks uit ziet!
Hoe gaat het nu sizzle?
Fransje wat een gave foto’s!
Splinter M al dat is super goed al!
Babootje ik snap dat het best een dingetje is ik hoop dat je echt een 5 sterren huis voor vind.
Ik hoop dat ik iedereen gehad heb anders duizend maal sorry.
Hier hebben we de afgelopen weken grote stappen gemaakt in onze reis. Ik was best fanatiek bezig met syd toen ik op stal over een steentje struikelde en mijn enkelbanden inscheurde. Daarna nog Corona gehad dus we lagen weer een tijd stil. Toen ik weer klaar was is syd na een kapbeurt kreupel geworden en heeft een aantal weken niet lekker gelopen. Zelf zit ik een lange tijd niet goed in mijn vel en zijn we steeds bezig met verschillende soorten en doseringen medicijnen. Helaas heb ik nog wel last van paniek aanvallen en vermoeidheid. MAAR gister hebben we ondanks alle tegenslagen onze eerste officiële wedstrijd gereden en dat nog op groot terrein! Het is alles behalve perfect gegaan maar ik heb het toch gedaan. Ik zag natuurlijk hele kuddes beren op de weg en syd had zoals noisy het altijd zegt “ogen op steeltjes” ik wilde eigenlijk niet opstappen maar heb het gedaan en dan toch nog 2 proeven gereden. Dus mag ik dan een klein beetje trots zijn
Kunnen jullie raden hoe laat ik mijn proef moest rijden?
Splinter
Geplaatst: 18-09-22 21:27
Mooi beeld vientje, fijn dat weer steeds beter gaat
Mooie punten Nosiy en hoe is de L1 gegaan?
En sizzle fijnndat het mee lijkt te vallen, nu op naar een goed herstel
Veel plezier fransje met de trektocht, of wellicht is ie ondertussen al afgelopen.