Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:16

Sanne lekker op de les verder gesleuteld, leuk!
Superfijn dat ze zo braaf bleef ondanks het vliegtuigje! Haha gelukkig de gekke sprongen in de wei idd en niet onder het zadel!

Nouklime jammer dat je afgemeld hebt! HEt weer lijkt nu komende weekend idd wel goed te zijn.
Wij hebben inderdaad ook buiten, is een dressuur 3 daagse waar ze zaterdagmiddag op het hoofdterrein de jonge paarden rubriek hebben. Ik denk dus heel veel te kijken voor haar, maar wel een heel mooi leermoment.
Spannend om L1 te gaan starten!

Muronia fijn om weer wat van je te horen! Balen dat het thuis nog niet zo wil..
Wel fijn dat je het rijden weer wat meer kan oppakken! En lekker weer concours, leuk!

Mirjam lekkere vakantie gehad?
Lekker showbinkie!

Afgelopen weekend ging Ken weer erg fijn :) Wel even prettig na haar drakenweek vorige week :')
Vandaag ook weer gereden, ging niet zo fijn als afgelopen weekend maar wel gewoon weer braaf :D
Waren begonnen in het schemer, dus gelijk de lampen aan en gestopt in het donker. Gelukkig heel stuk relaxter als vorige week :)

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:45

Ja vakantie was mooi :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knappe Ken. :D

Hier meisje komen rijden op Kenzo. Super leuk om te zien. <3

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:45

Ziet er heerlijk uit Mirjam! Helemaal kunnen bijtanken? Hoe ging dat met een jong ruitertje op zijn rug?

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:22

Was heerlijk, mijn gezondheid leek daar zelfs wat beter te worden. :=

Kenzo deed het super. Meisje vond hem ook heel leuk, fijne draf ook :')

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:37

Fijn dat Ken zich weer gedroeg Melissa! Toch een beetje uitproberen haha

Die vakantie ziet er goed uit Mirjam! Lekker hoor!

En wat knap van Kenzo, lief met een kindje!

Ik heb binnenkort ook nog leuk nieuws, maar moet nog heel even wachten met hier openbaar gooien haha *D

Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 06:57

Mirjam dat ziet er mooi uit, waar ben je geweest? Kijk, dat is wel een complimentje voor jouw beleerwerk, dat hij het bij een jong meisje ook netjes doet!

Sanne ik ben benieuwd naar je nieuws, je maakt het spannend haha

oh Melissa, drakenweek gehad dus.. Nou hopelijk blijven de draken nu weg. Goeie oefening met baklicht. Herinnert mij eraan dat ik nog een lamp moet vervangen.

Ik heb gisteren nog een keer les gehad, even ter voorbereiding op de wedstrijd. Ik merk dat ze steeds een stukje krachtiger wordt. Weer een mooi pakketje huiswerk mee. Veroon wil in haar voorkant nog een stuk uitschuiven als ik haar wil verruimen in de draf en dan gaat ze teveel op de voorhand lopen. Ik moet nu proberen om haar van voren wat meer erbij te houden in de verruimingen zodat ze ze meer van achter uit gaat lopen. Wijken gaat 1 kant op al heel aardig, de andere kant op vlucht ze soms nog een beetje en ook daar kunnen we mee aan de slag. En ik moet niet zo inknikken naar links steeds.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:36

Knappe Veroon!
Dit is Zuid-Zweden

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:13

Oh ze wordt duidelijk steeds sterker Muronia! Ze ziet er goed uit!!

Ik moet ook echt weer een keer iemand beeldmateriaal laten maken... heb echt heel weinig rij-fotos of filmpjes haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:48

Mirjam dat ziet er heerlijk uit!
Wat leuk dat je een meisje hebt gevonden die Kenzo wil rijden!

Sanne je maakt ons nu wel heel nieuwsgierig :')

Muronia weer een lekkere les gehad, top!
Wanneer staat je debuut ook alweer gepland?

Beelden zien er fijn uit!

Oh gaaf Mirjam, daar wil ik misschien ook nog een keer naar toe. Mijn vorige paard is daar vorig jaar naar toe gegaan en ze vraagt steeds of ik wil langskomen, maar weet het niet zo goed haha.

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:12

Haha sorry! Heel even geduld!

Als compensatie dan wat rij-materiaal!

Afbeelding



We werken vooral nog hard aan het verlangen van d'r hals, ze kruipt snel omhoog. Maar de begon vandaag met vrij veel spanning dus dan is dat een extra uitdaging. Toch leuk om weer even wat beeldmateriaal te hebben *D

Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:29

Wauw mooi Mirjam hoor!

Thnx Sanne. Ik heb geluk dat ik meestal niet alleen ben als ik rij, dat scheelt qua beeldmateriaal.

Ik heb dat van jou ook even bekeken. Ik vind het er al best heel mooi stabiel uitzien voor het beeld!

Dat was vandaag Melissa!

Nou ons L1 debuut.. Ik ben wel blij dat we een tweede proef konden rijden want de eerste ging echt dramatisch slecht. Ik had ouderwets last van zenuwen. Het was een tijdje geleden dat we hadden gestart en de situatie is nu helemaal anders. Dat waren wel allemaal dingen die meespeelden en ik ben snel van de leg. Gelukkig wist ik tussen beide proeven door even mezelf weer te resetten en ging de tweede proef een stuk beter. Er zaten nog wel dingetjes in die we beter kunnen, maar met 190 punten en een derde prijs ben ik toch wel heel trots op zo'n mooi begin!

En yep, ik heb weer plaatjes :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:42

Joh gefeliciteerd!!! Jezelf weer kunnen herpakken is het allerbelangrijkste, supergoed! Het ziet er weer top uit! Ik vind je houding ook echt vooruit gaan!

Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:56

Dank je, ik vond mijn houding vandaag best wel beroerd eigenlijk, voelde mezelf weer naar voren duiken af en toe. Gevolg is dan ook nu spierpijn door mijn te gespannen houding. Verdiende straf zullen we maar zeggen. Maar ik ben wel blij hoor, die L1 moet er wel in zitten weet ik nu en dat is super. Nu lekker rustig zo het winterseizoen in, kunnen we mooi op doorbreien de komende tijd.

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:36

Toch goed gedaan!

Hier kijkers voor Kenzo. Hij deed het wederom super goed. Zo leuk om te zien. :D
En 3e fokmerrie is gebracht, dus de kudde is compleet.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:05

Mirjam, vakantiefoto's zien er prachtig uit!
Wat spannend kijkers voor Kenzo! Eerste keer?
Sanne, ben benieuwd naar leuk nieuws *\o/*

Murosch ziet er goed uit ver veroon! En mooie punten op je 2de proef


Hier nog voorlopig lekker rustig thuis trainen met kane. Gaat opzich echt heel erg goed :j
Bijrijder van mijn andere merrie is vandaag met haar op clinic geweest. Dressuur met Balkjes die ik een tijdje terug zelf met kane gereden had. Erg leuk weer om te zien, paarden beginnen echt heel bewust hun benen neer te zetten :o

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:25

Sanne ik vind het er fijn uitzien! Mooi beeld

Muronia jammer van de 1e proef maar ondanks dat toch een heel mooi debuut! Mag je heel trots op zijn
Beelden zien er fijn uit!

Mirjam spannend met de kijkers van Kenzo, waren ze enthousiast?

Miesje super dat het trainen met Kane goed gaat! Heel fijn :D
Heel leuk zo'n balkjes training! Ik heb vorige maand ook een cavalettitraining gedaan, ze werd er zo blij van haha

Wij hebben gisteren een jonge paarden rubriek gestart tijdens een dressuur 3 daagse. Op het hoofdterrein, heel veel te zien. Opzich ging ze redelijk simpel de baan door maar ze vond het zo ontzettend spannend.
Als ze fijn ontspannen is kan ze met heel veel lossigheid lopen maar als ze spanning opbouwt zet ze het op een lopen en komt er ook niet uit wat erin zit, galop was ook een beetje oncontroleerbaar, dus ook 2x een extra volte gereden. Wel heel leuk commentaar gekregen, dat het voor nu te gespannen was en dat ze dat ook mee moeten nemen in de beoordeling maar dat het voor de toekomst een heel fijn paard is maar nog wel wat opleiding nodig heeft :+
We hebben 65 punten gekregen, een 7 op de stap, 6,5 op draf en galop (eigenlijk is stap normaal haar minste gang maar daarin ontspande ze wel wat meer)
Draf stond bij loperig maar wel lichtvoetig en vlijtig en galop mist balans maar wel voldoende ruim.
Ze heeft hier ontzettend veel geleerd en was braaf dus doel helemaal geslaagd :D
Voor de liefhebbers kan ik een filmpje sturen, wil die niet openbaar zetten omdat ik niet alleen in de baan zat.

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:33

Super Melissa.

Kenzo was braaf en denk dat ze hem wel leuk vonden. Maar ze hadden een rondje pony's dus ze konden nog niets zeggen.

Sterre vandaag weer mee in het L2. Super spannend vond ze het. Maaf weer zoo braaf.
1e met 186 en 1e met 195. :+:

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:28

Puppyspam <3 zo jammer dat ik in de galopfoto half sta, volgens mij probeerde ik haar terug te nemen omdat ze zo onstuimig was :')

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:31

Wauw prachtige foto's Melissa!

Fijne beelden Sanne! ze glimt je tegemoet!

@Muronia ik vind 190 punten voor je debuut echt heel goed! Daar kan ik alleen maar over dromen om zulke punten te rijden eerste keer L1.

@Mirjam jij ook gefeliciteerd met je mooie punten!

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:33

Leuk foto's, bij ons was er ook fotograaf :D

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:35

Wat leuk dat Kenzo het zo goed deed met de kijkers Mirjam! Toppony!
En nette punten met Sterre zeg!

Fijn dat het met Kane thuis ook goed gaat Miesje! Kan me voorstellen dat alles stiekem toch ergens in je achterhoofd blijft hangen.

Melissa, wat goed! Wat een supergave foto´s ook! Heel stoer zo op zo'n groot terrein! Zal een hele goede oefening voor haar geweest zijn!

Thanks Nouk! Ze is echt shiny inderdaad _O-

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:03

Mijn foto's ook online,maar vanwege de copy rights durf ik ze niet hier neer te zetten. :')

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:12

Haha ik ben benieuwd Mirjam! Staat er niet net zo'n logo als bij Melissa op? Dan mag je het wel plaatsen toch? Of moet je ze dan eerst kopen.

Hier is de kogel door de kerk, dus jullie hoeven niet langer nieuwsgierig te zijn *D

Nova gaat verhuizen :oo :j
Totaal niet gepland maar ik kreeg een aanbod van een stal waar een vriendin staat en na lang nadenken en afwegen besloten het te doen!

Het is kleinschalig, 7 paarden. Ze gaat van 8 's ochtends tot het donker naar buiten (een van de voornaamste redenen om te verhuizen, nu max 6 uur buiten). En maar 5 minuten stappen naar het bos!

Lever wel m'n binnenbak in, dus dat gaat even wennen worden, maar ach. Die buitenbak wordt wel top onderhouden.

Spannend! Maar ook leuk dus *D
Over ongeveer een maandje zullen we verhuizen

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:51

Heerlijk Sanne!

Staat wel logo doorheen ja. Maar helaas mag je zelfs dan niet kopiëren zonder toestemming. ;(

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:00

Dat wordt foto’s kopen Mirjam :’)
Leuk Sanne! En heerlijk bos zo dichtbij!
Mooie foto’s van Veronia! En top punten.
Ookal gave foto’s Melissa!