Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Echt vreselijk en dat schuurt idd erg, net als een maillot. Ik zou voor iets van zacht katoen gaan, je zou een soort brace van een zacht oud t-shirt kunnen maken, tenminste, als je handig met de naaimachine bent, dan is het werk van een half uurtje.Yavanna schreef:Een panty is sowieso een drama om te dragen![]()
Echt vreselijk en dat schuurt idd erg, net als een maillot. Ik zou voor iets van zacht katoen gaan, je zou een soort brace van een zacht oud t-shirt kunnen maken, tenminste, als je handig met de naaimachine bent, dan is het werk van een half uurtje.
Daar een rechthoek uitknippen die makkelijk over je knie heen kan slaan, boven en onderkant omstikken en dan de overslagen klittenband op stikken, dus dat je hem over je knie heen strak kan trekken. Zodat het wel beschermd, maar niet gaan schuiven of schuren.
Maar ja, dat is wel even een klusje.
Ze hebben bij de drogist ook van die grote zachte verbandpleisters, witte grote vierkanten met plakstrip rondom, is dat niks?

toen die leek te eindigen zei ik ‘kom meid, een beetje water kunnen we wel tegen.’ En ik denk dat ik daar in de fout gegaan ben.

gietende regen afgewisseld met hele fijne hagel. 
heb m alleen een paar uur niet kunnen laden. Anyhow.
je voelde de ‘oh for f*cks sake wordt dan maar nat.’ en toen liep ze onverstoord door. 
Iets dikker deken op gelegd want er zijn terug temperaturen rond het vriespunt voorspeld + regen. En Rêve heeft al grotendeels haar zomervacht. Zou dat zo willen houden.
ook dat leek ze te waarderen. Wil ook niet dat ze stijf is met plots 20 graden minder én regen en wind.

Ayasha schreef:Ik heb een boom langs mijn paddock staan en Rêve was wanhopig aan het proberen om me uit te leggen dat bomen gebruikt kunnen worden om te schuilen maar na drie keer ‘porren’ dat ze door moest lopen zuchtte ze en ik zweer dat ze met haar ogen gerold heeft.je voelde de ‘oh for f*cks sake wordt dan maar nat.’ en toen liep ze onverstoord door.
petraaken schreef:Nou, Reve wilt tenminste werken in de regen en hagel. Mijn Transvaal indertijd helemaal niet zelfs niet bij wat gemiezer. Ontdekt op wedstrijd. Heb alle plekken van het viertal gedaan tijdens de proef. We hebben bewust dat er moet intrainen aan de longe tijdens onweersbuien en gewone buien. Heeft even geduurd maar in miezerbui of lichte regenbui wilde ze uiteindelijk wel werken maar een hoosbui of hagel nope dan ging de trukendoos open.
nu was het even geleden en dan gaat die kont consequent naar de regen en halthouden onder die boom enz.. doorlopen tut.
niet boos worden gewoon steeds recht maken desnoods een volte draaien (want ze verhoogde het tempo soms ook ineens.) als ze de trein wilde halen en door blijven rijden. Na een paar minuten legde ze zich er bij neer maar de eerste keer duurde dat ook beduidend langer natuurlijk. 

pien_2010 schreef:Kathleen ik hou van je manier van schrijven. Ik ben een beelddenker. Dus ik zie Rêve rollen met haar ogen, ik zie hoe je ondergoed nat wordt en ik lig helemaal dubbel om jullie twee. Rêve is een top paardje. Leuk om te lezen.

je moet haar een beetje kennen maar ze is zo loyaal. 
pmarena schreef:Ik kan je logica begrijpen, maar echt waterdicht was hij niet
Wel goed dat je het rijden in de regen nu even goed hebt kunnen oefenen
En braaf dat madammeke toch haar best heeft gedaan
Uiteindelijk iedereen weer knus verzorgd is ook altijd fijnAyasha schreef:Ik heb een boom langs mijn paddock staan en Rêve was wanhopig aan het proberen om me uit te leggen dat bomen gebruikt kunnen worden om te schuilen maar na drie keer ‘porren’ dat ze door moest lopen zuchtte ze en ik zweer dat ze met haar ogen gerold heeft.je voelde de ‘oh for f*cks sake wordt dan maar nat.’ en toen liep ze onverstoord door.
Mijn jas wel en toen ik me bukte om de singel los te maken kreeg ik nog een deel over me uit dat in mijn kap was blijven staan…..
moest gisteren naar mijn vader dus gezien mijn top planning skills heb ik de stallen gedaan met mijn droge kleren, snelle douche, hengsten voeren en naar papa.

er is nog zoveel dat ik wil verbeteren… deze zomer gaan we iig aan de slag met de stallen en van die moderplaten leggen dat ik ze in de winter niet meer in mijn paddock moet laten lopen voor ik ze naar de grote weide breng/als het sneeuwt. Want daarmee heb ik mijn paddock wel stuk gemaakt. Het lijkt bij te trekken nu en opvullen met bv houtsnippers is een optie maar pas als ze er niet meer los in moeten. Ik denk nl niet dat ie nog een natte winter trekt dus hoe dan ook moet dat in orde. De paddock om in te rijden is goed genoeg nu dus eerst hun vrijetijdsbesteding in orde maken.
if push comes to shove offer ik mijn paddock op dat ze relatief droog kunnen staan (als het zes maanden regent is droog staan moeilijk tenzij ik een tent zet en dat mag niet.
) maar als we deze zomer hun ‘ik wil om zes uur in de ochtend en met sneeuw niet door het veld, over de baan om ze meteen naar de weide te brengen’ wacht-stukje kunnen in orde maken en de stallen groter ben ik een tevreden mens voor nu.
waar een wil is, is een weg.
hulpen geven met mijn rechterbeen doet ook pijn. Met afstappen heb ik net op tijd haar schoft gegrepen of ik had op de grond gezeten en ik glijd al rustig van mijn paarden af ivm mijn enkels en heupen. 
ze duwde me voorzichtig wat dichter naar haar toe dat ik echt tegen haar schouder leunde. Ze kan het wel. 
sinds ik die weer op stal heb is ze weer een engeltje. (Oké we vergeten even de poging om de doos waar ze in zitten te slopen. Als je de kat bij de melk zet…….)
Rêve zorgt wel voor me zolang ik in haar zadel zit. Pijnstillers en spierontspanners lijken weinig te doen, then again kan het ook zijn dat dat de reden is dat ik nog rondloop. Als dit de pijn met is, dan ga ik niet testen hoe het zonder is. 

hij kan toch zo in de penny met die manen? Hij heeft ze trouwens gelijk verdeeld naar twee kanten hangen. Iemand enig ide of hij knotten daardoor oncomfortabel kan vinden? Anders moet het maar een genaaide hengstenvlecht worden die op de hals ligt. Dan ‘forceer’ ik de natuurlijke ligging minder als ik gewoon steeds links en rechts bijneem..
zijn hele vacht eigenlijk. Nu heeft Rêve ook wel een hele zachte/gladde vacht..