Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:08

De aanhouder wint Babootje, superfijn! Nu ben ik voor straks hééél benieuwd wie die oplichters waren }:) 8-)

Hier een beetje boel ondersteboven %) Miepje heeft gisteren met haar achterbeen tussen de tralies van haar stalraam vastgezeten, en zichzelf daarbij uiteraard flink beschadigd- er was even twijfel op een gebroken been :oo |( Ze was zo enorm zielig en in paniek, echt hartverscheurend :(:) Gelukkig lijkt het na foto's en een berg medicatie binnenin wel OK te zijn, pezen is nog even afwachten. Ze staat er inmiddels weer op en kan ook weer redelijk lopen zelfs gelukkig, dus dat is heel goed nieuws. Megapoot met flinke wonden uiteraard en ook haar andere been, lijf en hoofd zijn beschadigd, dus herstel gaat nog even duren wel.

Foto maar even in spoiler, niet helemaal voor zwakke magen :+
Spoiler:
Afbeelding

Onthutste gehavende pluizebol laterna in de paddock :(:) Minipaddockje afgezet voor de komende tijd want ze mag niet echt bewegen, maar haar shetlandermatties houden haar wel gezelschap :+: Die kunnen onder de draden door en hangen dus nu steeds bij haar rond, zo lief.
Afbeelding

Pinda heeft mazzel deze week, wanneer het weer OK is heb ik geen tijd en wanneer ik tijd heb regent het pijpenstelen - dus ze kan op haar gemak grasmaaien de hele week ipv werken :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:20

Candalisa gefeliciteerd met je draak! Fijn dat jullie toch wat meer naar elkaar toe beginnen te groeien:)

Vientje wat gaat de noot goed! Hoe is het nu met Miep?

Het mooie met die basis Babootje is dat je daar altijd aan kan (en moet) blijven werken en ook altijd op kan terugvallen. Klinkt als een enorme chaos die wedstrijd, mega goeie oefening voor alle ruiters om zich niet van de wijs te laten brengen!

CL hoe gaat het met Marie op de stal? Is ze al verkocht?

Gaaf Fransje! Zo'n koeienclinic wil ik ook graag een keer doen :D

Haha Noisy ik ken een paar reining quarters en die kunnen mega relaxed en braaf zijn maar als ze echt aan gaan zijn het enorme heethoofden. Fijn dat je toch nog aardig goed hebt kunnen rijden.

Koda en ik gaan stabiel stapjes vooruit en hebben het leuk samen. En ik ga beginnen met grondwerk met een 4jarige haflinger bij mij op stal, hilarisch beest is het. Is hier in de kudde opgegroeid en nog niks mee gedaan :)

Babootje

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:23

@Vientje. Hoe gaat t met Miepje??

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:55

Wat fijn dat het zo goed gaat met Koda! +:)+ En leuk, zo'n haffie erbij :)

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Marie gaat!

Lief dat jullie het vragen :) Miepje haar been is nog erg dik en ze loopt kreupel, maar de wonden zijn niet gaan ontsteken en genezen goed gelukkig. Ze heeft er wel duidelijk pijn aan en valt ook zienderogen af nu, maak me best wel zorgen om haar. ;( We zijn nu dus aan het puzzelen wat (naast gras en momenteel onbeperkt hooi) te voeren waar ze wel van bijzet maar niet van rondstuitert of bevangen raakt. Speedibeet en Seniores Priores verandert ze iig van in een raket :=

Ondertussen zijn Pinda en ik met hele fijne hulp verder aan het knutselen onder het zadel, we gaan stapjes vooruit en Pinda krijgt er zelfs weer echt plezier in <3 zo leuk, ze doet enorm haar best.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:55

Sorry, even van de radar verdwenen. Marie is intussen verkocht, ze is dinsdagavond vertrokken naar haar nieuwe eigenaars in Duitsland. Ik heb het er wel heel moeilijk mee, ondanks ik zelf al lang niet meer met haar ree ga ik haar echt enorm missen. Het was toch een beetje mijn kindje... -O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:24

Dat is nog vlot gegaan dan Calipsolover, hopelijk is ze naar fijne nieuwe eigenaren zodat je het met een gerust hart toch kunt afsluiten? :(:) Het lijkt me inderdaad ontzettend moeilijk :knuffel:

Pinda en ik knutselen vrolijk verder, stapje voor stapje wordt het eindelijk echt meer vertrouwd. Miep zit nog aan de medicatie maar het been lijkt rustiger te worden en de wonden nu zonder ontsteking verder te helen, maar blijven duimen op een goede afloop want ze is er nog niet helaas.
Gisteren in melige bui wat foto's van Pinda gemaakt, Miep heeft blijkbaar haar pretkop inclusief hanglip ook gestempeld _O-

Afbeelding

Knappe lieve noot tijdens grondwerken gisteravond <3
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:17

CalipsoLover schreef:
Sorry, even van de radar verdwenen. Marie is intussen verkocht, ze is dinsdagavond vertrokken naar haar nieuwe eigenaars in Duitsland. Ik heb het er wel heel moeilijk mee, ondanks ik zelf al lang niet meer met haar ree ga ik haar echt enorm missen. Het was toch een beetje mijn kindje... -O-

Fijn dat ze toch redelijk vlot verkocht is. Ze krijgt het vast goed!
Snap ook dat je het er moeilijk mee hebt, je sluit toch wat af :(:)

Vientje weer op de goede weg met de dames pretkop met hanglip :)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:38

Wat fijn dat je Marie toch nog zo snel verkocht hebt. Hopelijk naar een fijn huisje. Ik snap wel dat het moeilijk is hoor! Maar vind het daarom ook dapper dat je dit gedaan hebt.

Hihi die hanglippen van Pinda en Miep! Ik weet niet of je het al gebruikt, maar ik heb de laatste tijd heel veel goede effecten van honingzalf gezien, mocht je het voor Miep willen proberen.
Hopelijk wordt het weer helemaal goed.
Fijn dat Pinda het zo goed doet ook joh!

Hier is het momenteel rustig. Ik heb weinig tijd ivm werk, baby en andere dieren. Ik heb laatst een ritje met Bliss gemaakt om even te proberen hoe ze voelde. De osteopaat/chiropractor/fysio kwam namelijk twee dagen later en dan kon ik nog net iets beter uitleggen waar ik dacht dat ze aan behandeld moest worden. Nadat ik haar had laten stappen en draven aan de hand, zag ze al dat Bliss' bekken helemaal scheef stond. (kon ook bijna niet anders na die bevalling) Dus Bliss is lekker behandeld en over een week kan ik langzaam weer met haar opbouwen.
Gisteren heb ik haar even meegenomen voor een wandeling en heb ik haar in de paddock van de buren even los wat laten lopen. Ze luistert inmiddels zo ontzettend goed. M'n zweep is meer voor de sier dan wat anders. :)

Afbeelding
Afbeelding
Ze glimt echt zo hard, net goud dat paard. Langzaam maar zeker komt er gelukkig ook weer wat meer van haar vorm terug van voor de dracht.

Afbeelding
Drie knappe Amerikaanse poownies

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:07

Ik kreeg helemaal geen notificaties van dit topic meer, dacht dat het was doodgebloed.
Niet blijkt minder waar. Was wel even bij lezen hoor en te veel om op alles te reageren.

@ Calipso, ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk moet zijn, sterkte.

Lisette en ik gaan nog steeds rustig ons gangetje en ze is nog steeds een makkelijke brave meid.
Vandaag maar even niks, maar dat zal bij jullie niet anders zijn. Even staart en benen gewassen, op de rest van haar lijf wil ze dat koude water echt niet hoor. Hoe verzin ik dat ook :')

Ik heb sinds kort eindelijk een nieuw zadel en dat zit erg fijn. Kunnen we tenminste eens een beetje echt gaan rijden. Vaak ben ik alleen op stal, dus weinig foto's van onze acties, maar ik zal eens vragen of een stalgenoot voor fotograaf wil spelen. Ook leuk voor mijn eigen foto album.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:47

Ze was inderdaad op een week tijd verkocht. Ik weet dat ze naar iemand professioneel is, verder heb ik geen info van waar of wie. Ze hebben ze zelfs niet meer laten keuren. Ik ben afscheid gaan nemen maar wou er bij de verkoop niet bij zijn omdat ik het wat te moeilijk had. Ze hebben wel mijn nummer en hebben gezegd dat ze wel eens iets zouden laten weten maar dat is nog niet gebeurd en geen idee of dat ook nog gaat gebeuren...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:15

@Kruimellover. Echt goed dat je dat doet! Wij hebben Kenzo ook echt een paar x moeten kraken eer ze weer echt los was. Dat is echt niet los te rijden. Daar zie je ook wel aan, dat zo'n bevalling best zwaar is voor een paard.

CalipsoLover. Fijn dat ze is verkocht. Maar wat jammer dat je niet weet waar ze gebleven is. In ieder geval aan een professional is wel fijn om te weten. Daar is het het paard ook naar.

Mexx staat (nog steeds) niet officeel te koop. Geeft ook wel aan, hoeveel moeite wij ermee hebben.
Ik wil wel echt weten waar hij heen gaat en erbij betrokken zijn. Wij laten hem wel eerst (zelf) keuren. Mexx is natuurlijk al geklasseerd en valt in een andere prijsklasse. Maar wij vinden het ook allemaal echt heel spannend.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:05

CL, fijn dat ze verkocht is. Ik snap dat het moeilijk is, het is niet dat je haar niet wilde. Het paste nu alleen niet. Hopelijk kun je in de toekomst, als je klaar bent met studeren, weer gaan genieten van onze mooie sport.

Wat een leuk familieportret Vientje :') met signature-lip _O-

Heejj, daar is de schuldige weer :D Welkom terug :)

Fijn dat Bliss weer even recht gezet is, zijn bevalling is ook niet niks. Mijn merrie had destijds ook echt wel even de tijd nodig.

Hier ligt het rijden ook even op z'n gat. Niet omdat het niet kan maar met dat hete weer ga ik echt niet aan het trainen als het niet hoeft. Daarnaast zijn we ook druk met mijn moeder verhuizen. Aankomend weekend gaat ze definitief over, halleluja. Dan hebben we weer tijd voor onszelf. 30 Juli staat de volgende wedstrijd gepland

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:54

Ooow lekker verhuizen }>

Maar gelukkig heb je nog een weekje om je op je wedstrijd voor te bereiden.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:14

Wat ziet Bliss er al weer goed uit kruimellover, en gezellig clubje paarden zo! :) Fijn dat ze alles alweer zo goed oppakt, ze klinkt als een heel fijn om mee te werken.

Koud water is ook mishandeling hoor Sosha, Miep is het helemaal met Lisette eens :j Die heeft vorige week stalgenootjes het hele erf laten zien toen die zo lief waren om haar ook even te willen verkoelen, dat bliefde de prinses op de erwt dus blijkbaar niet :=
Ik ben benieuwd naar rij-beeldmateriaal, leuk!

Hopelijk laten ze nog een keer weten hoe Marie gesetteld is Calipsolover :(:)

Heel logisch Babootje, het is echt een leuk paard en jullie hebben veel in hem geïnvesteerd. Kan me helemaal voorstellen dat het een flinke stap is om hem te verkopen nu :(:)

Leuk, verhuizen met dat weer := Maar inderdaad, echt geen rij-weer dat!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:30

Pinda en ik zijn inmiddels helemaal blij met elkaar <3 Vorige week een week daar opgepast dus hebben we fijn een beetje samen omgepruld zonder te rijden, vond ze erg gezellig. Met rijden zelf is het knopje bij haar om (en bij mij ook lijkt het), waar ze eerder alles "moeilijk-zwaar-mopperdemopper-eng-kannikniet" vond en we bij het minste volledig blokkeerden is met de insteek die we de laatste maanden hebben aangehouden dat nu omgezet in "kom maar door met die opdrachtjes, zie mij knap zijn" 8-) :#
Ze doet echt blij en ontspannen haar best om uit te voeren wat we vragen, en omdat die basisontspanning er nu eindelijk is is het bij moeilijkere dingen waar we spanning door opbouwen ook ineens mogelijk om die spanning weer actief af te laten vloeien. En dan is het zo'n fijn paard om mee te werken, ze wil ontzettend graag het goed voor je doen en leert snel, en zodra ze wat doorheeft biedt ze je ook meteen wat extra aan. Zijn er nog lang niet natuurlijk en we hebben veel hulp nodig nog, maar dit geeft vertrouwen dat we er uiteindelijk wel gaan komen :+:

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:11

:wave:
Hoe is het hier met iedereen?

Na 2 weken vakantie bij Pinda om de hoek zijn er hier wat puzzelstukjes op hun plek aan het vallen, inmiddels kunnen we zelfs zonder hulp (en/of mentale ondersteuning := ) weer aan de slag onder het zadel- zonder stress en met fijn samen werken <3 Toevallig van de week wat filmpjes gekregen, we zijn er natuurlijk nog lang niet maar ben er wel heel blij mee :+: We komen vanaf nog niet eens meer aan de hand erop kunnen stappen zonder in paniek in het hek te eindigen, en het is een behoorlijke puzzel geweest om daar alleen al uit weg te komen samen :o Maar met ministapjes steeds een beetje verder, de volgende stap is draven zonder hulplijn ;) Pinda heeft er inmiddels echt lol in, ze doet enorm haar best :)

En een blije gezellige noot na voor het eerst helemaal zonder hulp aan de slag te zijn geweest van het weekend :+:
Afbeelding

Selfies is wel iets wat je moet oefenen blijkt maar weer := <3
Spoiler:
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:29

Wat fijn Vientje! Het ziet er echt heerlijk uit, en die selfie is hartstikke leuk. <3

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:05

Wat goed Vientje! Die selfie is echt top! Jullie stralen beide <3

Nou, ik voel me een beetje bedrogen... Marie blijkt helemaal niet naar Duitsland verkocht te zijn. Ik had aan de nieuwe eigenaars gevraagd om mij een beetje op de hoogte te houden. Zij hadden dus mijn contactgegevens, maar ik niet die van hen. Helaas hoorde ik niks, waardoor ik een beetje ben gaan zoeken op het internet of ik ze niet kon vinden. En ja hoor, ik vond een advertentie van haar van twee weken geleden. En de naam van degene die de advertentie geplaatst had deed ook een belletje rinkelen. Zij waren zogezegd op zoek naar een kleiner paard voor in hun team, zij hadden eerst contact opgenomen met mij persoonlijk, maar waren zowel naar mij als naar degene die Marie in training had en de verkoop deed heel onbeleefd. Degene die Marie verkocht was ook niet blij met deze persoon en zei mij ook dat zij ze waarschijnlijk gewoon meteen gingen doorverkopen gezien zij een handelstal hadden, dus samen afgesproken om dat dus maar niet te doen. Waarom er dan plots gelogen is over naar waar en aan wie ze verkocht is snap ik niet goed aangezien er genoeg interesse was. Ik heb een vriend van mij een bericht laten sturen of ze nog beschikbaar is, maar ze is intussen dus al weer doorverkocht. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, of ik hier überhaupt iets mee moet, maar ik vind het ontzettend jammer en ik hoop echt dat de mensen waar ze nu is het beste met haar voor hebben... -O-

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:23

Vientje wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie, lekker van genieten! Waarom draaf je nog aan de hulplijn? Is dat nodig voor de Pinda of is dat voor je eigen gevoel?

Candalisa, wat belachelijk dat ze daar zo over gelogen hebben! Denk je het goed gedaan te hebben en dan kom je daar achter... Ik heb ook geen idee of je daar uberhaupt iets mee kan.

Ik baal dat het de hele tijd zo warm is, eigenlijk moet Koda harder aan het werk want hij wordt echt dik maar met elke keer dat warme weer vind ik dat ook niet eerlijk tegenover hem. Door de droogte is de bak ook mega zwaar en sproeien is geen optie. Heb hem nu een graasmasker omgedaan, zijn hals begon 'hard' te worden dus dat was voor mij echt wel een signaal dat er NU kilo's af moeten. Heeft hij nu een week om en ik merk gelukkig wel snel verschil, zijn hals wordt alweer zachter en de vetophoping op zijn billen trekt ook weg. Hij heeft hem voor nu 24/7 om (ons hooi is geanalyseerd en hoog in suikers, ze hebben 24/7 beschikking tot hooi dus die hoeveelheid iets minderen is ook wel handig). Als het iets beter weer wordt en de eerste kilo's eraf zijn hoop ik dat alleen graasmasker op de wei en meer beweging goed gaat.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:41

Calipsolover, wat een vreselijke update over de verkoop.. Dat lijkt me het allermoeilijkste aan je paard verkopen dat je dit niet meer zelf in handen hebt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:01

Wat gaan jullie lekker Vientje! Echt heel knap hoe je weer het plezier en vertrouwen terug hebt weten te vinden, en dat jullie nu weer aan de slag kunnen!

Jeetje Calipsolover, wat ontzettend zuur zeg -O- Je hebt Marie laten verkopen toch, en het niet zelf gedaan? Heeft degene die haar voor jou verkocht heeft nou gelogen of degene die haar gekocht heeft?

Hopeloos he die warmte, mijn dames doen ook een stuk minder dan normaal. Hoop dat het snel wat koeler wordt, dit is niks waard.

Wij hebben zondag weer een ritje gemaakt, dit keer met twee stalgenoten. Echt genieten, Feyre is zo ontzettend blij en relaxed buiten. Tijdje terug ook galop mee gepakt in de bak. Dat valt niet mee met haar enorme lijf, maar ze doet heel erg haar best :+:

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:53

Is het de afgelopen dagen daar niet wat frisser geweest? Hier was het zeker een week wel even aangenaam.

Ik heb Marie inderdaad laten verkopen door iemand professioneel. Degene die haar verkocht heeft zou uiteindelijk gelogen hebben, zij had mij verteld dat het Duitsers waren die haar gekocht hebben. Maar degene die haar dus gekocht hebben had ook in eerste instantie tegen mij gezegd dat ze een pony zochten voor in hun team, zij had oorspronkelijk nog op mijn eigen advertentie op sporthorses gereageerd, waarin ook duidelijk stond dat ik ze niet wou verkopen aan een handelaar. Maar dat is dus wel gebeurd. Nu handelt zij enkel in luxepaarden, zal er waarschijnlijk nog een dikke smak geld extra voor hebben kunnen krijgen, maar ik hoop dus wel echt dat ze nu goed terecht gekomen is...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:12

Wat een leuke update Vientje. Fijn dat je er weer op zit!

Wat een vervelende update CL over de verkoop. Waar is dat geheimzinnige gedoe voor nodig. Het is toch niet een paard "met een verhaal"?
Verkoop van Mexx is ook aanstaande. Heb er ook pijn in mijn buik van hoor. Binnenkort gaan we hem op de foto zetten en dan moeten we er toch echt aan geloven... De verkoop houden we wel in eigen hand. ik heb met handelaren contact; d.w.z. dat ze hem in hun netwerk mogen uitzetten. Maar klanten komen bij ons op stal langs. Want hij gaat echt niet zomaar naar iedere geïnteresseerde.

s1993. Ik kan je adviseren om glucobalance als supplement te geven. Een goed middel voor paarden die gevoelig zijn voor suiker. Vergis je idd niet hoeveel suikers er in het gras zit nu. Door de aanhoudende droogte is het gras ook gestresst. Die van mij staan om die reden maar een paar uur op de wei.
Het rijden gaat hier prima. We hebben een rijbaan met een dak en de zijkanten open. Dus dat is goed te doen. Toch rijden we voornamelijk s avonds of s morgens.

Polunin, ons jonkie, wordt vandaag gecastreerd. Hij stond nog bij een klein groepje hengsten; daar worden er weer een paar van opgehaald. Veel 2 jarigen zijn in het voorjaar al opgehaald om klaar te maken voor verkoop of hengstenkeuring.
Na castratie kan hij dan bij de ruinengroep. Die paarden kent hij op zich wel al. Wij laten Pol nog de winter in de opfok staan. Daar krijgt hij meer beweging dan ik hem thuis in de winter kan geven. Want we hebben geen wei in de winter of een paddock waar hij de hele dag op kan. Dan kunnen we in het voorjaar rustig met hem aan het werk.

Kenzo gaat het met het leenzadel ook al heel goed doen. Ze is inmiddels ook M-klaar en we gaan haar binnenkort ook maar eens op wedstrijd uitbrengen. Ze had al wel wat L2 wedstrijdjes gedaan, maar we mogen met haar in de M beginnen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:21

CalipsoLover schreef:
Is het de afgelopen dagen daar niet wat frisser geweest? Hier was het zeker een week wel even aangenaam.

Ik heb Marie inderdaad laten verkopen door iemand professioneel. Degene die haar verkocht heeft zou uiteindelijk gelogen hebben, zij had mij verteld dat het Duitsers waren die haar gekocht hebben. Maar degene die haar dus gekocht hebben had ook in eerste instantie tegen mij gezegd dat ze een pony zochten voor in hun team, zij had oorspronkelijk nog op mijn eigen advertentie op sporthorses gereageerd, waarin ook duidelijk stond dat ik ze niet wou verkopen aan een handelaar. Maar dat is dus wel gebeurd. Nu handelt zij enkel in luxepaarden, zal er waarschijnlijk nog een dikke smak geld extra voor hebben kunnen krijgen, maar ik hoop dus wel echt dat ze nu goed terecht gekomen is...

Meestal komt zo'n paardje wel weer goed terecht hoor. Wel jammer alleen, dat je geen contact kunt hebben met de nieuwe eigenaren. Dat is gewoon fijn voor jou om het af te sluiten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:45

Veel succes met de verkoop van Mexx, hou je ons op de hoogte? Ook veel succes gewenst met de castratie, hopelijk verloopt het vlot.

Nee, Marie is geen paard 'met een verhaal', ik heb haar rechtstreeks uit de opfok gekocht toen ze 2,5 was. Ik snap ook helemaal niet zo goed waarom er gelogen is. Zeker omdat de verkoper ook duidelijk aangaf deze mevrouw niet leuk te vinden en ze die niet meer wou laten komen kijken omdat ze zo onbeleefd was. Ik weet niet goed wat er mis gegaan is... Nu stond ze ook geadverteerd als een paard van 1m63, maar dat is Marie absoluut niet :') Ik hoop dat ik haar ooit ergens nog een keer tegenkom...