Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:02

Ik zag crossfotos langskomen Patty! Lekker bezig!

Wauw Idenn ziet er relaxt uit!

Ik heb weer heerlijk gereden net, ze was lekker voorwaards. Even weer wat puntjes op de i gezet want dinsdag hebben we weer les na onze vakantie.

En even een vraagje, voor diegene die geen binnenbak hebben, hoe ervaren jullie dit in de winter?


En m'n voorproefje is er <3
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:35

Waaauw Sanne!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:03

Oeh Idenn doet goed zijn best dus!

Mooie foto Sanne!! :D Ben benieuwd naar de rest!

DA gaf groen licht aan de hand van de bloeduitslag dus wij zijn mooi kunnen gaan :D
Niet gevallen deze keer, wel 2 x bijna. Na de 1e cross sprong begon haar enthousiaste jolige bui al. Bleef gelukkig net zitten! Tijd later hing ik weer met 2 benen aan kant :'). Schoof het zadel helemaal mee naar de zijkant! Baby bleef daar gelukkig braaf op haha. Toch maar gaatje strakker gedaan dan normaal daarna.
Ze sprong alles weer gretig. Ook op- en afsprongetjes gedaan deze keer. Vond ik zelf super spannend ivm ontploffingsgevaar, maar Baby deed het geweldig!

Afbeelding
Afbeelding
Prethoofd <3
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:17

Wauw Wauw Wauw! Wat een mooie foto Sanne! <3 <3 <3

Ik ervaar er niet erg veel last van van alleen een buitenbaan hebben. De keren dat het regent en je niet kan rijden valt best wel mee. En sneeuw&vorst dat betekent dus voor mij ook vrije avonden dus vind ik ook niet echt een ramp. Het enige wat ik poedersuiker vind is dat het zo pikkedonker is maarja dat heeft meer met de winter te maken dan met de buitenbaan haha!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:18

Weer is te snel op verzenden gedrukt...

Gave foto's Patty ik zag ze voorbij komen. Doet ze echt goed!

En wat knap Idenn los Mirjam!

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:56

Beide gave foto's :D

Ik heb ook alleen buitenbak. :P

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:18

Thanks! Ben er ook heeel blij mee :+: kan inderdaad niet wachten op de rest!

Gave foto's Patty! Heel fijn dat het weer kon!

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:17

Wat goed Patty! Ik wil ook weer lessen met harv!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:45

Patty ja precies, daar ga ik ook gewoon vanuit :)
Super dat de waardes goed waren! Zag mooie crossfotos voorbij komen!

Mirjam super dat Iden het zo goed oppakt Is Iden straks ook voor de verkoop?

Sanne super dat het zo lekker ging!
Wauw wat een prachtige foto! <3

Nouklime hier hetzelfde, zijn maar weinig keren geweest dat ik thuis echt niet kon rijden. Dus dan maar een paar dagen meer vrij of een keer met de trailer naar de binnenbak. Dat het zo snel donker is heb ik ook een hekel aan! Bij daglicht rijden is toch wel echt veel fijner als bij kunstlicht

Ik had niet moeten zeggen dat Ken de laatste tijd braaf is. Vandaag was ze een draakie.
Zo toen ik erop zat stonden we weer bij de uitgang en ook daarna nog een keer, toen een keer een flinke tik verkocht en toen gingen we als een bezetene vol gas zonder stuur de bak door. Daarna niks aan de hand totdat we een pasje gingen wijken, draakie.
Uiteindelijk wel heel fijn kunnen afsluiten.
Denk toch wel een stukje 'protest' tegen het iets meer werken, zijn op moment wat bezig met tempowisselingen en kleine stukjes zijwaarts. Moet ze toch maar doorheen.

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:01

Boefje Ken.

Idenn is ook voor verkoop ja. :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:20

Thx! Haha jij bent best wel makkelijk met wel/niet rijden Nouklime :P

Weer een lesje plannen dan Laura! Rij je veel crosswedstrijden met je andere paard?

Ken aan het puberen Melissa? Gelukkig wel weer fijn af kunnen sluiten. Moet ze inderdaad maar gewoon door heen, zo veel vraag je nou ook weer niet van haar toch.

Ik heb vorig jaar de binnenbak van de buren mogen gebruiken. Zou deze winter ook zo fijn maar ze hebben hem nu vol gezet met allemaal pallets hout... Weet niet wanneer die weg gaan en of er weer wat gaat komen. Hoop dat hij gewoon bruikbaar is!
Anders moet ik ook met de trailer op pad en gaat het wat meer kosten. Ben doordeweeks en vaak op zaterdag niet thuis als het licht is en heb ook geen lichten bij de wei. En met het weer kan ik dan niet trainen zoals ik zou willen. Nat, glad, bevroren.
Geef liever vakantie op het moment dat het mij uitkomt en niet wanneer het weer het zo bepaald :P

Krisje weer fijn aan de longe bezig & Baby mag woensdag weer aan de bak.
Draakje oefent al pirouetjes :')
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:12

Paljaslaura, heerlijk even naar het bos zeg!
Mijn merrie was inerdaad super blij dat hij er weer is <3

Melissa, ze is gister hier geweest me te helpen, ging echt ontzettend goed! Ze word morgen geopereerd, dus dan kan ze voorlopig niet komen. Maar zodra ze weer wat kan komt ze me 1x per week les geven.
Spannend dat je Ken weer mee gaat nemen, komt vast goed!

Patty, super dat de waardes goed waren en je mee kon doen! foto's ziet er leuk uit

Mirjam, wat is idenn veranderd <3

Sanne, mooie foto <3 <3 <3 <3

Hier helaas ook geen binnenbak. Vorig jaar heb ik hem in de winter vrij gegeven, hij was immers nog zo jong. Denk dat we dit jaar als het weer echt erg is wel ergens op zoek gaan naar een binnenbak.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:03

Haha valt het op Patty? Ik ben daar inderdaad erg makkelijk in... Ik weet dat het Jack namelijk niks boeit zolang hij maar eten heeft haha! En ach denk ik dan zijn nog genoeg dagen dat ik wel kan rijden + hij loopt veel buiten dus beweegt voldoende. Probeer hem wel echt minimaal 3x per week aan het werk te hebben maar ga er niet voor in de regen rijden.

Krisje ziet er goed uit!!

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:10

Thanks voor jullie ervaringen jongens! *D

Oeps Ken aan de puber haha! Lastig, maar zal idd even een fase zijn.

Heerlijke peerdjes zo samen Patty <3

Haha heerlijk dat het kan toch Nouk? Ik ben daar ook niet zo moeilijk in. Heb nu in de vakantie gemerkt dat ze na 1,5 week vrij eigenlijk niets veranderd _O-
En doe ook veel grondwerk, dat kan ook wel als de grond hard of nat is.

Ik heb zo weer les *D

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:54

Lenige krisje haha
Ik ga van de week zeker weer een lesje plannen voor eind september :)
Lekker dat Jack zo makkelijk is. Met normaal rijden kan het met Harvey ook wel alleen met springen heb ik explosie gevaar dan haha.
Hoe ging je les Sanne?

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:20

Goed!! Ze vond dat de vakantie d'r goed had gedaan! Een beetje uitgezwaaid, wat extra kilootjes en veel meer rust in d'r gangen. Dus een hoe begin *D

En toen vooral veel nadruk gelegd op het halsstrekken. Ik vond dat voorheen best spannend omdat ze natuurlijk zo kon rennen, maar inmiddels is het rijden wel zover bevestigd dat we daarmee aan de slag kunnen.
Ze vindt het lastig, of ze duikt in één keer helemaal tot de grond, of ze blijft gewoon in d'r eigen houding doordraven haha. Maar veel tips en oefeningetjes meegekregen dus we kunnen lekker verder!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:32

Patty ja denk ik wel :') Ze ging de laatste tijd echt heel fijn dus even een terugval hoort er natuurlijk ook bij, zoveel verwacht ik idd nog niet van haar. Paar passen opzij voor mij been mag toch niet zo probleem zijn :P

Hopen dat je de bak van de buren weer kan gebruiken, dat is wel ideaal!
Krisje is dus wel weer toe aan werk haha, bijna Z klaar :P

Sanne super dat je les fijn ging!
Altijd fijn om weer even wat dingen te hebben waar je op kunt focussen!

Ken gister gelongeerd, deed ze fijn :)
Vandaag weer gereden, en meteen vuurdoop in het donker met lamplicht. Mijn zit is op de proef gesteld :+
Gelukkig niet uitbreken vandaag maar ze ging me toch een paar vies ertussenuit. Denk dat dit toch wel even een stukje spanning bij dr was zo weer voor het eerst met de lampen, bewegende schaduwen van bomen, regen etc. Tussendoor ook wel wat ontspannende stukjes maar echt fijn rijden was het zeker niet :+

Morgen komt de tandarts voor een check, dus even kijken of we vrijdag weer wat mogen doen en anders even een paar dagen vrij.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:19

Wat fijn dat het zo goed ging Miesje!! Hij mag dus toch blijven begrijp ik?

Haha beetje wel Nouklime :P

Fijn dat je les weer goed ging Sanne! En wat kilotjes er aan is ook niet verkeerd voor haar.

Hihi nee dat moet ze toch echt makkelijk kunnen Melissa!
Oe... Dat was een spannend ritje weer dan. Is ze inmiddels weer een beetje braaf?
Wat zei de tandarts?

Ik heb gisteren Krisje naar de zadelmak maker gebracht. Daar ook meteen gereden, ging al stuk beter!
Vandaag zou hij met haar de buitenbaan in gaan, ben benieuwd!

Baby heeft 4 dagen vrij gehad, was echt te druk met werk (51 uur in 3 dagen).
Donderdag even wat losgewerkt en wat proefonderdelen gereden want had wedstrijd ingeschreven voor gisteren. Was 2 km bij ons vandaag dus dacht dat is mooie training.
Ze had wel wat spanning maar kon wel blijven rijden, liet echt fijne dingen zien maar dat kon ze voorheen al niet constant vast houden dus kon niet verwachten dat ze dat nu wel zou kunnen. Maar al heel blij mee dat ze het probeerde!
Hadden 194 en 196 punt. 2 x een 8 voor de middenstap en een 7,5 voor het wijken naar rechts (rest wijken 7ens). Zat op die beide onderdelen al te azen op hogere punten voor de blessure, extra leuk dat die nu goed genoeg lukte :P.
Straks schrijven bij een vriendin die moet jureren, vanavond weer even loswerken en morgen springles.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:31

Patty ja gelukkig wel! Vrijdag weer gereden en toen was ze weer heerlijk te rijden :D
Tandarts heeft even weer bijgevijld, opzich was ze heel tevreden over haar gebit, mooi recht gebit.
Over half jaar weer een check

Krisje weer lekker aan de gang, top!
Dat zijn beste uren! Even vrij ook niet erg toch?
Wat een mooie punten, super!!

Ken mag morgen weer aan het werk, volgende week jonge paarden rubriek staan. Ben heel benieuwd :D

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:15

Oh oh Melissa, spannend ritje haha! Maar lekker dat de tandarts weer even geweest is!
Succes volgende week, leuk!!

Yes Krisje aan de bak! Leuk!
En goed zeg van Baby! Fijn dat die onderdelen dan zo goed gaan *D

Hier weer lekker gereden gister & vrijdag. Dingen oefenen uit de les. Ze vind het lastig maar gaat toch steeds beter *D
En vrijdag vloog zo'n klein vliegtuigje van ong 3 personen ofzo boven de bak. Bleef een kwartier rondcirkelen daar, heel fijn dat ze daar gewoon heel nuchter onder bleef _O-

Hoorde wel dat ze knettergek in de wei was geweest met megagrote bokken & kattensprongen. Blij dat ze dat nog niet heeft ontdekt onder het zadel.. :evaw:

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:22

Fijn dat alles weer zo lekker gaat met Baby @Patty! Zag ook weer mooie foto's dit weekend van jullie. zo veelzijdig <3

Melissa leuk jonge paarden rubriek! Ik had volgende week ook nog een wedstrijd op de planning staan (15SEP) maar ivm het slechte weer vorige week afgemeld. Weet van mezelf dat ik dan toch niet met plezier rij. Alhoewel het nu lijkt mee te vallen volgens de voorspellingen. Is het bij jou ook buiten of lekker binnen?

@Sanne wanneer komen je foto's nouuuuuu, ik ben zo benieuwd! haha! En fijn dat kleine terror weer helemaal lekker gaat en in de wei haar bene strekt :P!

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:49

Ik moet zeggen dat ik prima om de buien heen heb gereden van de week. Als het echt zo slecht is als ik gerust een dag over, denk dat ik 3 of 4x per week rijd, beetje wisselend per week.

Jaaa de foto's komen er aan als het goed is! Ik heb ze gister in de uitzoekgalerij uitgekozen. Maar de fotograaf had einde van de zomer erg veel fotoshoot & was weer begonnen aan d'r studie dus ik moet heel even geduld hebben *D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:58

Alleen woensdag lijkt het slecht te worden. Dus ik had eigenlijk best kunnen gaan. Maarja heb me al afgemeld en vind het even prima zo haha. Lekker thuis doortrainen en begin november een L1 wedstrijd meepakken hoop ik! Oh dat wachten is zo erg op foto's. De tijd lijkt dan zoooooo lang te duren!

Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:51

Even een klein berichtje van mij om te laten weten dat ik er nog steeds ben. Het gaat nog steeds niet echt lekker hier thuis en dat is wel een understatement. Volhouden, doorzetten, het zal echt beter worden pff.

Ik heb me wel voorgenomen om wat vaker te rijden en dus heb ik ook weer les gehad. Dat is toch wel prettig. Vandaag ook weer aan de slag geweest en dat ging mooi. Ik heb komend weekend mn eerste wedstrijd weer sinds maanden, toch wel even weer spannend.
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:58

:wave:

Terug van vakantie hier.


Muronia, fijn weer wat vaker trainen. :)

Slechte weersvoorspellingen? Ik heb zondag wedstrijd :=


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3