Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monique1963 schreef:Hi allemaal, ik ga nog op jullie reageren, ik ben vanmorgen maar gewoon overnieuw begonnen met het links naast haar kunnen lopen. Ik wil nog even benadrukken dat ik geen dressuur rijd. Ik wil alleen een gehoorzaam paard waarmee ik ritjes kan maken. Dus mij maakt het niet uit of ze buigt, stelling heeft, rechtgericht is etc. Dat zoek ik allemaal niet.
EmptyWords schreef:Ik heb de filmpjes niet gezien.
Je geeft aan dat dressuur niet hoeft voor jou, en dat is prima.
De basis van dressuur is echter wèl belangrijk.
[...]
Ik zou, vòòrdat je naar buiten gaat, absoluut bezig gaan met een stukje basis dressuur. Dat gaat je namelijk onwijs helpen in jullie verstandhouding
Ik denk dat ik voor iedereen in het topic spreek als ik zeg dat we je graag heel willen houden
Dus let er op dat je niet met touwen tussen je benen, om je handen/armen of zelfs om je torso heen gaat.
) Dit pasje voor pasje is heel moeilijk, die van mij heeft ook dat ze heel snel veel meer pasjes zet. Oefenen met een balk (1 voetje erover, 2e voetje erover, voetje terug, voetje weer erover, etc.) is heel nuttig, want het geeft zowel jou als haar een "kader" om mee te werken. Monique1963 schreef:En voor de liefhebbers weer een Maqu'Éden filmpje. https://youtu.be/Pm-44A9-_-o