Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:34

Jantje mag naar het kabinet komen want het ministerie laat niet zomaar zeggen dat ze niets doen. Ik zie hem nog in staat nu om niet te gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:05

Ik zou ze allemaal vangen en dan neemt meneer Loos ze maar lekker in huis of in zijn achtertuin. Natuurlijk dan wel met de zogenoemde rasters voor bescherming.

Als je ze dan zo graag in de "postzegelnatuur" hier wil hebben dan hoort dit er ook bij.

Het worden er teveel en de problemen worden alleen maar groter. Maar men dempt de put pas als het kalf al verdronken is.

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:36

Vanmorgen een wolf gespot in Lent bij Nijmegen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:58

Die Jan Loos die spoort echt niet... Dat wisten we natuurlijk al, maar dit is voor mij toch weer een next level. :')

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:19

Jessix schreef:
Die Jan Loos die spoort echt niet... Dat wisten we natuurlijk al, maar dit is voor mij toch weer een next level. :')

Hij overtreft zichzelf steeds weer hè. Zou me niks verbazen dat zijn uitspraken vooraf klaar liggen om die af te kunnen vuren bij de volgende gelegenheid

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:27

Idd met kleine kinderen zeker als ik in Drenthe zou wonen zou ik ook angst hebben. Een vriend van mij woont in Oosterstreek bij Noordwolde daar lopen ze ook, het is dagelijks onderwerp van gesprek zegt hij. Hier leeft het toch minder merk ik. Ik loop nog wel met de hond op plekken waar wolven wonen. Ik loop wel continu op standje alert. Dat heb ik minder als ik dichter bij huis loop. Hier zijn wel sporen gevonden maar het lijkt er niet op dat er voor vast 1 of meer wolven zitten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:58

Ja Loos maakt uiteraard gebruik of misschien beter misbruik van de mogelijkheden die de habitatrichtlijn hem bieden.

De huidige formulering van de habitatrichtlijn is een grote fout geweest. Het is gewoon onvermijdelijk dat er in de toekomst dingen gaan wijzigen. Het geeft zoals het nu is natuurorganisaties bijna een blanco cheque om bijna alles te eisen wat ze willen. Natuurorganisaties maken hier gretig gebruik van. Maar uiteindelijk is het onvermijdelijk dat de Europese politiek er de rauwe randjes vanaf zal gaan halen.

Natuurorganisaties maken hun eigen machtsmiddel kapot. Het is jammer dat ze er niet verstandiger mee om kunnen gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:29

Wolf woensdagochtend gespot bij nieuwbouw wijk De Waal in Nijmegen door boswachter.
https://www.telegraaf.nl/video/16921349 ... k-nijmegen

"Inwoners van de wijk hoeven niet bang te zijn, volgens experts zal de wolf mensen niet opzoeken" _O- _O-

Als het zo doorgaat, hoef je over een poosje echt je best niet meer te doen om een wolf "in zn natuurlijke habitat" tegen te komen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:12

Even grote kans om een wolf te zien dan de loterij te winnen toch? Ga toch maar eens een lot aanschaffen.
Die man is niet eens boswachter trouwens. Wel geweest, maar nu presentator bij een kinderprogramma.

Babootje schreef:
"Inwoners van de wijk hoeven niet bang te zijn, volgens experts zal de wolf mensen niet opzoeken" _O- _O-

Alleen het feit dat hij er loopt spreekt dit al tegen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:29

Wel weer heul toevallig dat boswachter Tim net in de buurt is en de wolf kan filmen (nabij Lent). Zijn ze samen met de auto gekomen....

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:30

Ik had het er al over met een vriendinnetje om gewoon eens op de Veluwe te gaan wandelen. Komen we misschien een tegen. Ik vind ze prachtig maar niet in deze context… desalniettemin zou ik wel graag eens een zien :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:20

hoogendroog schreef:
Wel weer heul toevallig dat boswachter Tim net in de buurt is en de wolf kan filmen (nabij Lent). Zijn ze samen met de auto gekomen....

boswachter Tim is toch die boswachter die geen boswachter meer is maar ineens een soort social media typ?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:21

Yep.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:30

Cer schreef:
hoogendroog schreef:

boswachter Tim is toch die boswachter die geen boswachter meer is maar ineens een soort social media typ?

Toen die nog boswachter was toen was die ook al behoorlijk actief op Twitter. Hij is feitelijk een influencer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:02

Boswachter geweest is mij om het even. :D :D
Maar volgens mij was het dier op het filmpje toch echt een wolf in een nieuwbouwwijk. Of heeft boswachter Tim dat verkeerd gezien?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:14

Oakland1990 schreef:
Ik had het er al over met een vriendinnetje om gewoon eens op de Veluwe te gaan wandelen. Komen we misschien een tegen. Ik vind ze prachtig maar niet in deze context… desalniettemin zou ik wel graag eens een zien :=

Ik moet eerlijk bekennen dat ze groter zijn dan ik dacht.

Ik kende wolven alleen uit Blijdorp, Discovery Channel, NGC enz.
Nu ik in Rhenen woon ga ik met enige regelmaat naar het berenbos.
In de dierentuin loop je bovenlangs en kijk je naar beneden.
Maar in het bos, buiten de dierentuin, loop je gewoon op de grond en dan zijn die beren en wolven best groot en indrukwekkend.

Ben blij dat er zoveel hekken tussen ons in staan.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:26

welmoed__ schreef:
Ik vind het ook heel erg moeilijk. Ik weet heel goed dat dit niet zo kan op deze manier, ben zelf ook bang om met de hond het bos in te gaan. Ik woon in het gebied van Amen, Grolloo etc en Ellersthaar kom ik ook graag. Maar ik durf dat gewoon niet meer.

Maar ik vind het ook vreselijk om te zien dat de wolven worden afgeschoten, want de wolf vraagt hier niet om. Die doet wat zijn instinct hem zegt en niet om ons te pesten. Net als het mollen verhaal, of muizen, ratten etc. Het blijft voor mij een dier die ook gevoel heeft en angst kent. Ik zou zo graag willen dat we op een andere manier dan doodmaken met dit soort overlast konden omgaan.. Maar ik besef ook dat dat heel lastig is.

Je omschrijft wat mij ook raakt ieder dier heeft gevoel. En volgt zijn of haar instinct.

Ik vind het afschuwelijk hoe zoveel schapen in deze omgeving zo een stress en pijn hebben hebben gehad.
Dagelijks hok ik ponylief savonds/snachts op ( slechts een paar km verder ) Terwijl het niet nodig is v hem.
Als ik ga wandelen ben ik alert en voorbereid.

Tegelijkertijd vind ik het ook treurig voor wolven dat deze situatie is ontstaan. Door toedoen van de mens.

En dan vind ik verjagen en anders afschieten snelle dood beter dan het zo uit de hand laten lopen. Maar ik vind eigenlijk ook dat het voorkomen had moeten worden. Zoveel onnodig leed en verdriet.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:23

Onali schreef:
Oakland1990 schreef:

Maar in het bos, buiten de dierentuin, loop je gewoon op de grond en dan zijn die beren en wolven best groot en indrukwekkend.

Ik enkele jaren geleden in Skansen, Zweden. Afgelopen jaar nog in Pairi Daiza maar bij allebei zie je ze ook van bovenaf.

Natuurlijk niet te vergelijken maar ik vond een vos in het echt dan weer veel kleiner dan dat ik dacht. Hoe groot is een wolf dan? Formaat Duitse dog of nog groter? In cm zegt het altijd wat minder.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:02

Oakland1990 schreef:
Onali schreef:

Ik enkele jaren geleden in Skansen, Zweden. Afgelopen jaar nog in Pairi Daiza maar bij allebei zie je ze ook van bovenaf.

Natuurlijk niet te vergelijken maar ik vond een vos in het echt dan weer veel kleiner dan dat ik dacht. Hoe groot is een wolf dan? Formaat Duitse dog of nog groter? In cm zegt het altijd wat minder.

Als je ze in Rhenen vanuit het bos ziet en dan dus inderdaad op gelijke voet staat zie je pas hoe groot ze zijn inderdaad. Niet alleen hoog, maar ook lang en groter van bouw/structuur.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:36

Oakland1990 schreef:
Oakland1990 schreef:

Natuurlijk niet te vergelijken maar ik vond een vos in het echt dan weer veel kleiner dan dat ik dacht. Hoe groot is een wolf dan? Formaat Duitse dog of nog groter? In cm zegt het altijd wat minder.[/quote]

De gemiddelde wolf is rond de 80 -85 cm schofthoogte, dat zal voor de gemiddelde mens als ie naast je staat tot bovenkant bovenbeen en je heup zijn denk ik?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:49

Een wolf is best flink, ik heb ze in voormalig wovenpark in Ruinen kunnen observeren een aantal jaar geleden.
Hoog op de poten en lang van lichaam.
Zoals een vos irl kleiner is dan je verwacht (bijna maar ietsje groter dan een flinke haas), zo is een wolf wel groter dan je misschien zou denken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:56

wel een duidelijk plaatje
Zeker als je dan weet hoe groot zo'n Deense dog is

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:02

Meeste die hier gezien worden zijn wat kleiner. Maar vele ook nog jong en niet volgroeid. Ik geloof toch dat de nl wolf minder enorm wordt dan wat ik op foto's uit het noorden en oosten zag. Maar groot zat hier. ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:04

Waarom denk je dat?
Ze hebben hier toch niet ineens andere genen? :)

Het is geen vis in een kleine kom die dan niet groter wordt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:06

DuoPenotti schreef:
wel een duidelijk plaatje
Zeker als je dan weet hoe groot zo'n Deense dog is

[ [url=m/qw7W47.webp]Afbeelding[/url] ]

Hier schrik ik wel van, had niet in de gaten dat ze zo groot zijn