Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Babootje schreef:"Inwoners van de wijk hoeven niet bang te zijn, volgens experts zal de wolf mensen niet opzoeken"![]()
Cer schreef:hoogendroog schreef:Wel weer heul toevallig dat boswachter Tim net in de buurt is en de wolf kan filmen (nabij Lent). Zijn ze samen met de auto gekomen....
boswachter Tim is toch die boswachter die geen boswachter meer is maar ineens een soort social media typ?
Oakland1990 schreef:Ik had het er al over met een vriendinnetje om gewoon eens op de Veluwe te gaan wandelen. Komen we misschien een tegen. Ik vind ze prachtig maar niet in deze context… desalniettemin zou ik wel graag eens een zien
welmoed__ schreef:Ik vind het ook heel erg moeilijk. Ik weet heel goed dat dit niet zo kan op deze manier, ben zelf ook bang om met de hond het bos in te gaan. Ik woon in het gebied van Amen, Grolloo etc en Ellersthaar kom ik ook graag. Maar ik durf dat gewoon niet meer.
Maar ik vind het ook vreselijk om te zien dat de wolven worden afgeschoten, want de wolf vraagt hier niet om. Die doet wat zijn instinct hem zegt en niet om ons te pesten. Net als het mollen verhaal, of muizen, ratten etc. Het blijft voor mij een dier die ook gevoel heeft en angst kent. Ik zou zo graag willen dat we op een andere manier dan doodmaken met dit soort overlast konden omgaan.. Maar ik besef ook dat dat heel lastig is.
Onali schreef:Oakland1990 schreef:Ik had het er al over met een vriendinnetje om gewoon eens op de Veluwe te gaan wandelen. Komen we misschien een tegen. Ik vind ze prachtig maar niet in deze context… desalniettemin zou ik wel graag eens een zien
Ik moet eerlijk bekennen dat ze groter zijn dan ik dacht.
Ik kende wolven alleen uit Blijdorp, Discovery Channel, NGC enz.
Nu ik in Rhenen woon ga ik met enige regelmaat naar het berenbos.
In de dierentuin loop je bovenlangs en kijk je naar beneden.
Maar in het bos, buiten de dierentuin, loop je gewoon op de grond en dan zijn die beren en wolven best groot en indrukwekkend.
Ben blij dat er zoveel hekken tussen ons in staan.
Oakland1990 schreef:Onali schreef:
Maar in het bos, buiten de dierentuin, loop je gewoon op de grond en dan zijn die beren en wolven best groot en indrukwekkend.
Ik enkele jaren geleden in Skansen, Zweden. Afgelopen jaar nog in Pairi Daiza maar bij allebei zie je ze ook van bovenaf.
Natuurlijk niet te vergelijken maar ik vond een vos in het echt dan weer veel kleiner dan dat ik dacht. Hoe groot is een wolf dan? Formaat Duitse dog of nog groter? In cm zegt het altijd wat minder.
Oakland1990 schreef:Oakland1990 schreef:Ik had het er al over met een vriendinnetje om gewoon eens op de Veluwe te gaan wandelen. Komen we misschien een tegen. Ik vind ze prachtig maar niet in deze context… desalniettemin zou ik wel graag eens een zien