Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:23

Hè wat jammer dat het met Marie niet zo fijn verloopt met de verkoop, ik kan me voorstellen dat je het er lastig mee hebt :(:) Het is zo'n leuk dier! Maar inderdaad, ze is niet voor zomaar iedereen. En veel mensen hebben echt geen idee dat zij niet zijn wat zo'n paard nodig heeft...

Fransje en Babootje hebben goede tips :j Denk dat jou verkoop via een goede stal ook een flinke last van de schouders haalt in deze situatie, en zij hebben het netwerk voor een passende ruiter voor haar. Heb je al contact gelegd?

Mijn schattige frummelige nootje wordt al weer 6 jaar vandaag! *\o/* :+: Man, wat vliegt de tijd...
Van steltenbabyborrelnootje met mega oren...
Afbeelding

Naar blije bolle kokosnoot (met nog steeds mega oren :P ) :D
Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:15

Candalisa fijn dat jullie goede stappen maken!

Vientje je zit er weer op, genieten <3

Kruimellover wat heerlijk die foto's met de kleine.

Granoek wat heb jij toch een gave paarden, ik houd eigenlijk van klein maar die stevige joekels hebben ook wel wat. Het proces van beleren vind ik ook echt ontzettend leuk, maar ik merk dat ik met Koda de volgende stappen ook super tof vind.

Wat balen Calipso dat je de knoop hebt doorgehakt om te verkopen maar dat ook dat zo moeizaam gaat... Eigenlijk wil je er dan gewoon zo snel mogelijk vanaf maar dat gaat dus lastig.

Ons trainingsweekend was leuk! Waar ik al tevreden was met een paar rondjes op vreemd terrein ontspannen rond tuffen, bleken we toch wel aan iets meer toe te zijn en zijn we gestart met wat zijgangen om hem meer op achter te krijgen. Ontzettend veel geleerd en heel veel huiswerk meegekregen waar we mee verder kunnen oefenen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:44

CalipsoLover schreef:
Ze is rond de 1m57 nu. Toont wel wat groter.

Dat is echt wel een heel lastige maat. Mexx is ook klein, maar die haalt nu wel 162/63.
Marie valt net in de paardenmaat dus voor de ponysport kan ze niet. Voor de paardensport is ze best aan de kleine kant, zodat je maar net een ruiter tegen moet komen waarbij het past.
Ze is nu 5 en merries groeien wat minder lang door dan ruinen. Hopelijk komen er nog een paar cm's bij.

CalipsoLover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:51

Haar poep staat nog altijd wel een paar cm’s hoger, in België is een paard een paard vanaf 1m48, dus dat is hier minder een dingetje. Ze is gisteren verhuisd naar de trainingsstal die ze ook gaan verkopen. Ik ben benieuwd maar er zijn wel al een paar traantjes gevallen…

De video’s staan privé zie ik, dus kan ze niet bekijken :(

Gefeliciteerd nog met Pinda!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:40

CalipsoLover schreef:
Haar poep staat nog altijd wel een paar cm’s hoger, in België is een paard een paard vanaf 1m48, dus dat is hier minder een dingetje. Ze is gisteren verhuisd naar de trainingsstal die ze ook gaan verkopen. Ik ben benieuwd maar er zijn wel al een paar traantjes gevallen…

:(:) sterkte, blijft toch altijd lastig je beestje verkopen. Maar ik snap je keuze helemaal hoor :(:)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 06:27

Oh foutje, ik denk dat de filmpjes nu wel te zien zijn.

Fijn dat het in België iets minder uitmaakt! Kan me voorstellen dat het lastig was toen ze ging maar fijn dat jij nu een zorg minder hebt. Houden ze je verder nog op de hoogte over hoe het gaat en wanneer ze verkocht is?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:46

Wat jammer dat Marie weg gaat maar als het voor jou goed voelt is dat de enige optie.

1993 gaaf hoor! Ziet er super uit!

Ah kleine pindaatje!

Gister is mijn gouden draak 6 geworden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat hebben wij diepte punten gehad samen en ik wilde zo vaak opgeven maar ik ben blijven knokken en gister heb ik voor het eerst het gevoel gehad dat wij 1 waren ik ben gestopt om van het uitzicht te genieten. Waar syd normaal geen seconden stil kan staan door ongeduld bleef zij ook rustig staan kijken. Hopelijk is dit het begin van een nieuw boek voor ons.

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:55

Gefeliciteerd met Syd Candalisa! *\o/* Wat fijn dat jullie elkaar zo goed beginnen te vinden, hele mooie oortjesfoto :)

Jullie gaan fijn s1993, heel mooi relaxed samen!

Nootje deed gisteren weer heel goed haar best <3 We hebben met grondwerk en longeren zowel een boven de bak rondzoemende drone als een luchtballon getrotseerd :wow:

Chille noot met nieuw dekje, en ook weer de overstap gemaakt naar gewoon hoofdstel ipv kaptoom of touwhalster :)
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:09

Aaaah vientje een hele volwassen noot zo!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:21

Vientje schreef:
Hè wat jammer dat het met Marie niet zo fijn verloopt met de verkoop, ik kan me voorstellen dat je het er lastig mee hebt :(:) Het is zo'n leuk dier! Maar inderdaad, ze is niet voor zomaar iedereen. En veel mensen hebben echt geen idee dat zij niet zijn wat zo'n paard nodig heeft...

Fransje en Babootje hebben goede tips :j Denk dat jou verkoop via een goede stal ook een flinke last van de schouders haalt in deze situatie, en zij hebben het netwerk voor een passende ruiter voor haar. Heb je al contact gelegd?

Mijn schattige frummelige nootje wordt al weer 6 jaar vandaag! *\o/* :+: Man, wat vliegt de tijd...
Van steltenbabyborrelnootje met mega oren...
[ [url=m/lR7kLt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar blije bolle kokosnoot (met nog steeds mega oren :P ) :D
[ [url=m/VxUNhM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk om te zien wat het "was" en wat het dan "wordt" <3 <3 <3
Het nieuwe hoofdstel staat dr goed!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:23

candalisa schreef:
Wat jammer dat Marie weg gaat maar als het voor jou goed voelt is dat de enige optie.

1993 gaaf hoor! Ziet er super uit!

Ah kleine pindaatje!

Gister is mijn gouden draak 6 geworden
[ [url=m/6uwfLg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rtuuKb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RI2n36.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5afCF5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A4SXWx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FGzbOx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6cz8bb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b2w0zX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Mc1gWA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat hebben wij diepte punten gehad samen en ik wilde zo vaak opgeven maar ik ben blijven knokken en gister heb ik voor het eerst het gevoel gehad dat wij 1 waren ik ben gestopt om van het uitzicht te genieten. Waar syd normaal geen seconden stil kan staan door ongeduld bleef zij ook rustig staan kijken. Hopelijk is dit het begin van een nieuw boek voor ons.

[ [url=m/uWlToC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige foto's Candalisa. En een prachtig paard heb je! <3 <3 <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:33

Zondag gaan we op voor deel 2 van de jong KNHS competitie. Gelukkig is het dan wat minder warm.
Vanmorgen geoefend om Mexx en ook Kenzo wat meer op het achterbeen te krijgen / verzamelen. Mexx moet wat vlugger worden in het achterbeen en Kenzo moet ook meer aan elkaar maar minder drammen.
Eigenlijk precies hetzelfde stukje, maar net wel op een andere manier oplossen. En als het dan al lukt, ook al zijn dat nog maar een paar pasjes dan is dat fantastisch. Filmpjes volgen :D
Als je dat voor elkaar hebt, (dus gehoorzaamheid in het voorwaarts en terug, recht paard, impuls en dragend achterbeen) dan heb je de basis voor elkaar om verder te kunnen. Dat is echt o zo moeilijk.

Die gehoorzaamheid is er nog niet helemaal, omdat het consequente terug en op het been reageren nog niet helemaal voor elkaar is. Dat is echt ontzettend moeilijk zeker bij Kenzo die ontzettend voorwaarts is en dus terug moet, maar de impuls niet mag verliezen. Mexx moet vlugger gemaakt, maar duwt dan zn borst vooruit en zet zichzelf er helemaal in, terwijl de schoft omhoog moet. Paardrijden is echt heul heul moeilijk!!!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:01

Dat klopt inderdaad Babootje en veel mensen denken dat veel te makkelijk over. Goed en op een juiste, eerlijke manier paardrijden is kei moeilijk. Als dan alle puzzelstukjes in elkaar passen en je voelt even hoe het moet zijn... <3

Gefeliciteerd nog met Pinda en Sydney Vientje en Candalisa Y)(^)

Mooi dekje Vientje, die bluebell kleur spat echt van haar af :wow: Mooi hoofdstel ook :j

CL, bij zo'n stal zal de verkoop zeker sneller gaan. Ik neem aan dat ze daar ook gereden wordt? Ik hoop in ieder geval dat ze snel en fijne plek vindt.

s1993, dat ziet er lekker ontspannen uit +:)+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:43

CL, goede maar zeker ook moeilijke beslissing. Snap de traantjes ook zeker :(:)
Er komt vast een goede nieuwe eigenaar op haar pad! Niet iedereen wil een kasteel.

Leuke filmpjes, S1993! Altijd leuk als het boven verwachting gaat.

Candalisa, Syd is prachtig! Jullie komen er samen wel :j

Vientje, is Noot ook weer aan het oppakken. Mooie kleur dekje, staat haar goed !

Babootje schreef:
Paardrijden is echt heul heul moeilijk!!!

Zeker weten, je moet twee lichamen controleren!
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat! Temperatuur is voor paarden nu een stuk aangenamer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:55

Joya en ik zijn de afgelopen week een paar dagen naar de Drents Friese Wold geweest. Heerlijk gereden op de mooie brede paden en genoten van de rust.

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we laatst een clinic koeienwerk gedaan in Rijpwetering.
Ik wist wel dat Joya niet bang van koeien was maar was ook benieuwd hoe ze het zou oppakken. Ging beter dan verwacht, ze werd zelfs zo fanatiek dat ze in de pink (jonge koe) ging happen om haar door te laten lopen. Ga het zeker nog een keer doen en mijn rundercertificaat halen voor de WE.

Afbeelding

Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:08

s1993: Ziet er goed uit!

Mooi dekje voor Pinda!

Candalisa: knap paard is het toch wel hoor <3 Nog gefeliciteerd!

Ziet er ook helemaal heerlijk uit Fransje!

Ik ben benieuwd Babootje :) Het is idd allemaal niet makkelijk.

Marie is vorige week naar een andere stal verhuisd voor training en verkoop. Heb tot nu toe nog niet veel gehoord buiten dat ze nog wat conditie mist maar wel heel flink is. Ze gaan me groen licht geven als er wat mensen mogen komen kijken, heb nu wel een paar mensen die al even aan het wachten zijn en ze gaan dan zelf ook opzoek naar potentiële kopers.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:04

Laat ik het zo zeggen... de resultaten zijn nog erg wisselend. :+

Wat ook niet meehielp was dat:
Moeders (ikke dus) de weg niet kon vinden naar de wedstrijdlocatie omdat de tomtom op "fiets" stond en moeders dat pas doorhad toen ze het fietspad op werd gestuurd. En dus bijna te laat was voor al het geregel om de start heen... _O- _O-
Het stresslevel daardoor hoog lag...
Er 5 mensen hadden afgezegd zodat de startlijst enorm inliep...
Voor losrijden dus eigenlijk vrij weinig tijd was..
Losrijden ook bijna niet mogelijk was door 1 paard dat alleen maar achteruit de bak doorging...
En daardoor ook nog over zn baas heen liep....(gekke situatie hoor)
De jury's een tikkie chagrijnig waren omdat het allemaal zo'n chaos was....
Want omdat er blijkbaar 2 startlijsten circuleerden lagen de protocollen ook niet op volgorde
Er veulens achter de bak op de wei stonden...
En de jury de bak niet liet verkennen....
Dochter en Mexx niet de gelegenheid kregen om even een rondje tussen de 1e en de 2e proef op adem te komen....
Er zat wel veel tegen. Mexx niet bij de les en geen winst deze keer, maar weer een ervaring rijker

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:01

Was dat toevallig in nootdorp? Hoorde op mijn stal dat er een paar startlijsten circuleerden :roll: := :7

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:09

Jeetje, wat een bende dan zeg. Zonde van je geld zo.
Daarover gesproken... Hoe staat het met je zadelmaker perikelen? Zit er inmiddels wat vooruitgang in?

Wij hadden gisteren weer les. Meneer was lekker aan, zeg maar :roll: Pfff. Druk, rennerig en heel erg tegen mijn hand duwen. Ondanks dat wel goed werk kunnen verzetten, dat hete (en dat voor een quarter) redelijk om kunnen zetten in werken. Ook nog voor het eerst een L1 proefje geoefend. Ondanks dat we een paar stukjes opnieuw hebben gedaan, want een hete aardappel onder me die aan het doorstomen en stuiteren was, ging het eigenlijk wel goed. Maar hij vond er wat van :))

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:18

Jemig wat een opstapeling van pech Babootje, dat zat niet mee :(:) Jammer hoor! Wel een goed leermoment qua omgaan met stress maar dat leek me niet de bedoeling natuurlijk.

Hopelijk krijgt de stal een fijne nieuwe plek gevonden voor Marie CL!

Wat gaaaaf Fransje!! Super stoer :D :D

Rudi had bijdehandjes mee gegeten? :P

Deze weken weinig tijd voor de paarden ivm festivals, werk en familiekring en maar vanavond toch eventjes op Pinda gezeten. Met publiek...en ik zat al niet zo top in mijn vel dus wij hadden ook mooi leermoment :Y) maar goed gepuzzeld op hoe blokkeren voorkomen en oplossen, wel weer kwartje gevallen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:52

Noisy schreef:
Daarover gesproken... Hoe staat het met je zadelmaker perikelen? Zit er inmiddels wat vooruitgang )

Jazeker. Na een hoop advocatenbrieven over en weer waarbij wel steeds de boetes lager werden maar de geheimhoudingsplicht bleef staan hebben ze gisteren dan toch bakzeil gehaald en krijg ik mn geld terug zonder geheimhoudingsplicht. Eerst t geld maar es op mn rekening en dan horen jullie wie me zo blij heeft gemaakt :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:56

Een leerzame dag om nooit meer over te doen, Babootje!
Gelukkig bijna alles rond met je zadel, dat is fijn !

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:38

Babootje schreef:
Noisy schreef:
Daarover gesproken... Hoe staat het met je zadelmaker perikelen? Zit er inmiddels wat vooruitgang )

Jazeker. Na een hoop advocatenbrieven over en weer waarbij wel steeds de boetes lager werden maar de geheimhoudingsplicht bleef staan hebben ze gisteren dan toch bakzeil gehaald en krijg ik mn geld terug zonder geheimhoudingsplicht. Eerst t geld maar es op mn rekening en dan horen jullie wie me zo blij heeft gemaakt :D

Yes! *\o/* Gerechtigheid +:)+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:57

Splinter schreef:
Was dat toevallig in nootdorp? Hoorde op mijn stal dat er een paar startlijsten circuleerden :roll: := :7

Klopt :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:59

fransje23 schreef:
Een leerzame dag om nooit meer over te doen, Babootje!
Gelukkig bijna alles rond met je zadel, dat is fijn !

Mooie foto’s weer in een prachtige omgeving.
En zon koeienclinic zou Mexx denk ik ook leuk vinden. :D