Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:13

Runningkawa, als je een open mind hebt, kun je jezelf motiveren om informatie te verzamelen. Daarvoor ben je niet van mij of een ander afhankelijk. Uit de toonzetting van je bericht spreekt geen oprechte interesse dus waarom zou ik moeite doen om je vragen te beantwoorden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:17

Ik ben zeer open minded. en heb overal belangstelling voor.
Maar graag weet ik wel wie of wat er aan de andere kant van het lijntje zit.
Iemand die net 2 haflingers beleerd heeft in tegenstellig tot bv Pipo, die afgekraakt word maar al veel paarden zadelmak gemaakt heeft, geeft voor mij een erg groot verschil.

( die 2 haflingers is maar ff een voorbeeld hoor)

Ik wil graag weten of diegen uit ervaring spreekt of uit een boekje.
Want daar hebben we er op bokt ook genoeg van.
Ook al vallen die op een gegeven moment wel door de mand

Dus vandaar mijn vragen. Toch niet zo raar, of wel?

Oja, veel van de paarden die ik in die tijd toen ik bij een handelstalletje reed, mocht opknappen waren de paarden waar mee gefrut was.
De paarden die alles gewoon zonder staken en rodeo deden, waren de paarden waar bijna niets mee gedaan was.

Dus in dat opzicht moet ik idd wel overtuigd worden, maar dat kan dan ook door onderbouwde argumenten van iemand die weet waar ze over spreken.
Dus ik sta er wel voor open Lachen

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:24

Als je wat van mij wilt weten, dan moet je mij zien te motiveren die informatie te geven, nietwaar? En dat doe je vooralsnog niet. Trouwens, met paarden werkt dat net zo Knipoog
Ik vind haflingers geweldige paarden. En shetties ook!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:27

o jee runningkawa.
dan ben ik bang dat ik in het vervolg alleen maar met mijn spatie balk mag typen Knipoog

ik heb nog minder dan een Haflinger beleerd.
nl. de nietsjes Huilen , het uitschot van de maatschappij. Lovers
maar daarvan heb ik er wel een heeeeeeeeeeleboel ingereden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:31

nietsjes? ben blont

En ik zeg ook niet dat ik haflingers niet leuk vind
Dat zijn ook mijn eerste paarden die ik ingereden heb, toen was ik 12 Haha!

En ik moet aella motiveren?
geloof dat jij andere wilde motiveren voor grondwerk, geloof dat dat zo helemaal niet lukt Lachen

En idd paarden moet je motiveren voor hun werk.
Maar aangezien ik erop wil rijden, moet ik ze daar zien te motiveren, niet op de grond.

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:32

Jos, van die nietsjes leer je pas echt rijden. Daarom had ik aanvankelijk ook belangstelling voor deze AdB discussie. Alleen de mensen die de ergste wrakken op kunnen lappen weten wat een paard en het paard-systeem is.
Laatst bijgewerkt door Aella op 01-02-03 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:33

Ik weet nog steeds niet wat bij jullie nietsjes zijn, maar oke?

Maar wrakken heb ik genoeg opgelapd.
Wrakken waar mee gefrut was wel te verstaan.

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:35

Runningkawa, ik ben hier niet om iemand te motiveren, ik heb geen missie op Bokt. Degenen die het aanspreekt vinden hun weg zelf wel.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:36

voor het grondwerk heb ik een man en een shovel Haha!

nietsjes zijn gewoon alle paardjes waar niet standaard een bekende dooie opa of oma achteraan wordt gereuteld, want die hebben ze onderweg ff verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:39

idd aella, dus laat anderen die het dan op hun manier doen ook in hun waarden zonder te zeggen dat het niet deugd en ze niet kunnen rijden.
Van sommige weet ik dus dat het wel zo is.
Van anderen weet ik niks.

zo nu weer ontopic Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:40

Aella schreef:
Runningkawa, ik ben hier niet om iemand te motiveren, ik heb geen missie op Bokt. Degenen die het aanspreekt vinden hun weg zelf wel.

Hmm, nu zeg je dat je mensen wil motiveren, een paar bladzijden terug kraakte je ze volledig af. Vreemd................... Verward

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:40

Jos, gezien van de foto was jouw nietsje ook meer dood dan levend en heeft hij onderweg wel belangrijker onderdelen verloren dan zijn pedigree. Knap dat je dat er weer in terug kan monteren!

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:43

Pipo schreef:
Hmm, nu zeg je dat je mensen wil motiveren, een paar bladzijden terug kraakte je ze volledig af. Vreemd................... Verward

Nee Pipo, goed lezen, ik beweer juist het tegendeel.
En wie zou ik hebben afgekraakt volgens jou?

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:48

runningkawa schreef:
idd aella, dus laat anderen die het dan op hun manier doen ook in hun waarden zonder te zeggen dat het niet deugd en ze niet kunnen rijden

Pardon? Heb ik gezegd dat iemand niet kan rijden? Verward Ik heb een meningsverschil hier en daar over een bepaalde uitspraak of visie op iets, is dat niet toegestaan? Mag ik je vragen mij te quoten waar jij vindt dat ik iemand onterecht persoonlijk aanval?

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:18

Ik had het idee dat Aella degene is die hier 'aangevallen' is of waarvan op z'n minst is getracht haar belachelijk te maken. Vond ik niet zo netjes overigens. Het is een beetje alsof iemand die net op bokt komt kijken (is dat zo Verward ) zijn mening niet mag geven of op z'n minst niet in discussie mag gaan met de hard-core bokkers.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:25

astridh schreef:
Ik had het idee dat Aella degene is die hier 'aangevallen' is of waarvan op z'n minst is getracht haar belachelijk te maken. Vond ik niet zo netjes overigens. Het is een beetje alsof iemand die net op bokt komt kijken (is dat zo Verward ) zijn mening niet mag geven of op z'n minst niet in discussie mag gaan met de hard-core bokkers.

Hier kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn! Wanneer je deskundigheid wordt afgemeten aan het aantal berichten dat je hebt geplaatst, dan vrees ik dat Anky van Grunsven en Tineke Bartels ook niet serieus genomen zouden worden tot ze zo'n 5000 berichten hebben geplaatst...

Ik vind dat Aella juist hele nette berichten heeft geplaatst, met serieuze vragen en opmerkingen erin, waar op een kinderachtige manier op in is gegaan. Jammer, het had een zinvolle discussie kunnen blijven

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:33

Nou neem ik Tineke Bartels overigens ook niet echt serieus als ze beweert al jaren pijn aan haar schouders en bovenarmen te hebben van het paardrijden Haha!

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:38

Oke, laat ik me er ook even mee gaan bemoeien. Ik heb geen paarden in gereden (alleen een shet Haha! ) dus ik zeg niet dat ik het beter weet.
Maar aan de resultaten die ik zie van paarden waar wel mee is 'getut' en paarden waar niet mee is 'getut' voor het inrijden zie ik over het algemeen geen verschil. Dan heb ik het wel over de paarden waar degene die er mee tutten wel wist wat hij/zij deed, dus niet van: laat ik dit eens gaan doen, misschien ook wel leuk. Volgens mij als je het goed doet, kan het geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:41

astridh schreef:

Iedereen is gestart als bokker, en gaf commentaar. Maar als je commentaar geeft op een topic, en je geeft aan dat jij iets vindt, kan het heel goed zijn dat je wat tegendruk krijgt. Niet zo heel vreemd vind je niet?

En waarom moeten we het allemaal heel erg eens zijn met elkaar dat is toch onzin.

Iedere bokker krijgt wel eens commentaar waar ze niet blij mee zijn, er zijn ook bokkers die 2 inlognamen nemen, op de ene hebben ze een grote bek, en op de andere zijn ze het lieve schattige persoontje. Kijk dat vind ik veel meer hypocriet!

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:51

Pipo, commentaar is ok en ik neem aan dat je ook wel weet om welke zinloze reacties het gaat. Kom maar op met je tegendruk. Ik klaag niet over meningsverschillen in de discussie, juist leuk! En om het wat dik aan te zetten hier of daar vind ik ook prima. Ik word heus niet door een paar kinderen hier van mijn propos geblazen hoor. Waar waren we gebleven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:54

Tja ik heb mijn punt gemaakt ,ik vind dat je jonge paarden snel zadelmak moet maken, en niet teveel getrut. Voor probleempaarden met been of rugproblemen vind ik training aan de hand prima. Maar ik ben ook geen NH aanhanger, misschien dat dat ook wel scheelt.

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:54

promptertje"]
[quote="astridh schreef:

Hier kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn! Wanneer je deskundigheid wordt afgemeten aan het aantal berichten dat je hebt geplaatst, dan vrees ik dat Anky van Grunsven en Tineke Bartels ook niet serieus genomen zouden worden tot ze zo'n 5000 berichten hebben geplaatst...

Ik vind dat Aella juist hele nette berichten heeft geplaatst, met serieuze vragen en opmerkingen erin, waar op een kinderachtige manier op in is gegaan. Jammer, het had een zinvolle discussie kunnen blijven
[/quote]

Ik sluit mij hierbij volledig aan Lachen . Ik vind het jammer, het lijkt wel bijna standaard te worden. Daarnaast vond ik het commentaar op PiaBink ook verre van netjes, waarschijnlijk is er in het verleden iets gebeurd, maar dan nog vond ik dat er erg vreemde reacties op volgden...........

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:55

wauw... ik heb jullie 'wakker' gemaakt, geloof ik Schijnheilig Haha!

maareh... mij lijkt het een prima idee hoor, om eens 'gezamenlijk' te rijden
Niét in een clinic v. die of gene, dan moet je weer doen wat die persoon zegt...

nee... ik bedoel; laat maar eens zien... en degene die 'meent' het allemaal zo goed te weten, mag het op mijn paard eens laten zien.
Hiervoor heb ik meerdere paarden staan, dus altijd wel één die je bevalt Haha!

Sjuim; kan me wel voorstellen dat je niet 'zomaar' iemand op Ozep zet... zo zal ik niet gauw iemand op 'Colinda' zetten... maar met een beetje kennis, kun je, na iemand een tijdje gezien te hebben met rijden, aardig inschatten of je dit wel of niet aandurft, lijkt me....

Dus in eerste instantie mogen ze wat mij betreft op een kr. kwpn-er, zowel engels/western gereden, is braaf en 'no problem' , als men (voor mijn gevoel) ongefundeerde kritiek heeft op mij op Colinda, mogen ze dit dan laten zien Haha! Knipoog ... op Colinda
Kan ik nog wat leren misschien...
ach.... van iedereen leer je wel wat, zeg ik altijd !

en tja... ben nu benieuwd welke 'bokkers' dit idd aandurven eens écht te doén ... en wié er door de 'mand' gaat vallen Haha!

Jos ; ik heb jou al eens zien rijden, jij mij nog niet Haha! maareh... ik durf wel hoor Schijnheilig Knipoog

En nog iets... over 'tutten' ... je hebt 'tutten' & 'tutten' ... maar 'tutten' op 'mijn' manier doe ik erg graag en is zeer bevorderlijk voor de band met je paard (tenzij je een band niet echt belangrijk vindt, maar ik dus wel.... besteed daarom ook vééls te veel tijd aan m'n paard) Dromen

groetjes

enneh... wáár & wannéér? Schijnheilig Cool

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:56

Pipo, om te beginnen introduceerde jij de term getrut. Iemand refereerde aan de opleiding van jonge paarden in Wenen. Vind je dat ze daar ook trutten en frutten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:00

Aella schreef:
Pipo, om te beginnen introduceerde jij de term getrut. Iemand refereerde aan de opleiding van jonge paarden in Wenen. Vind je dat ze daar ook trutten en frutten?

Ja ik introduceerde de term, omdat het nivo op bokt heel wat lager is dan het nivo in Wenen. Vind dit ook niet echt vergelijkbaar!!

Veel mensen tutten en frutten met hun paarden, en gaan vervolgens een jong dier zadelmak maken. Dit lukt dat niet, en dan kunnen ze naar de profs, en daar wordt ik weleens goed zat van. Dus bokkers met wenen gaan vergelijken.................................... Verward