Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte_F

Re: Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:31

Ik vind inderdaad paardenmensen mensen die op hun instinct de goede keuzes maken. Maar er wordt vaak genoeg met paardenmensen, mensen die uit een paardennest komen bedoelt, of hoe zeg je dat, die echt hun leven lang in de paarden zitten.

@ cassidy, tja, dan zijn er denk ik heeeeel weinig paardenmensen. Ik voel wel altijd zoals ik al zei, wanneer het mis is. Ik ben nu al een paar keer tegen de meningen van zeer ervaren mensen ingegaan, maar dan had ik het toch bij het juiste end, gewoon omdat ik mijn paard ken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:34

Zammie schreef:
ja en? Wat bedoel je hier nu mee?

Citaat:
Geef duidelijk in mijn post aan dat ik de setjes enz. niet van belang vind.. Maar het gaat hier dus enkel en alleen om de setjes, als ik het goed begrijp? Tja, dan kan ik inderdaad beter ophouden met posten, want heb echt totaal niets met setjes, ben nogal functioneel ingesteld en dus ook met het materiaal wat ik in, op en rondom mijn paarden gebruik.

jij zei dit...daarop krijg je antwoord...op pagina 2 al gegeven...

Citaat:
Barmat bedoeld niet wat voor een spullen je hebt, er zijn ook echt wel paardenmensen met complete anky setjes en alleen maar cavallo broeken........

Het gaat er niet om WAT je hebt en HOE je het dier verzorgd c/q huisvest maar HOE je met het dier omgaat...

Dus die stal is niet intressant, het land is niet intressant, de kleding en de setjes zijn niet intressant........ het enige dat intressant is is dat de paardenmens in een oogopslag ziet hoe de bui van het paard vandaag is, of het zich wel of niet lekker voelt en dat niet alleen bij het enigste eigenste paard maar ook bij dat paard waar diegene toevallig langsloopt

een paardenmens doet instinctief het goede Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:41

Misschien kunnen we beter het woorden paardenfluisteraar bezigen ipv paardenmens Haha! . Misschien wordt het in dat daglicht de paardenmens anders gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:44

Het ultieme pennyverhaal: meisje heeft niets met paarden, maar komt door toeval in aanraking met de wilde hengst, niemand is het gelukt om hem te temmen en voila, bij het meisje is het een mak schaap, want ze heeft een instinct daarvoor. De kern van paardenmens in pennytaal.

Ik heb mijn paard moeten leren mij te vertrouwen, dat wat ik ook doe, hij weet dat het goed is omdat IK het doe. Dat hij braaf mee een trailer ingaat omdat ik zeg dat het goed is. Ik moet hier mijn best voor doen. Bij anderen is die rust er natuurlijk en hebben natuurlijk gezag over het paard. Iemand die een willekeurig paard, kan kalmeren kan communiceren, puur door er te zijn.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:50

Ninx schreef:
Die zou daar immers niet zoveel woorden aan vuil maken.

Daarmee veronderstel je dat paardenmensen mensen van weinig woorden zijn? Is ook absoluut niet nodig hoor .

En ik kan wel mensen noemen hoor, maar geheid dat niemand die kent. In de publiciteit treden is namelijk ook helemaal niet nodig om een paardenmens te zijn .

Maar goed, denk niet dat we tot een eensluidende definitie komen, dus ieder moet er het zijne maar van denken, dan denk ik het mijne Knipoog .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:52

KiWiKo schreef:
ik weet in iedergeval een ding wel heel zeker en dat is dat het paardenmens nooit nagels van 3cm lang heeft in schitterende kleurtjes Haha! Haha! Haha!

*checkt gelijk de eigen nagels* Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:51

Zooooooo, ben ik weer.... heb weer even een middagje 'ge-paarden'menst', euh, 'mensenpaard'...., enfin... dat dus.

Ik quote mezelf nog even als dat mag, want ik was toch nog even brandend nieuwsgierig waarin je het EXACT niet met me eens bent Kawa. Want dat kon ik niet helemaal uit je reacties opmaken...
Ik wacht met smart Haha!

Citaat:
Het gaat erom dat zowel de term 'paardenmens' of 'mens met paard' ingevuld wordt door iedereen die aan dit topic deelneemt.
Dat is interessant, want dan blijkt dat het overgrote deel daar een overeenkomstig beeld van heeft... Het zijn natuurlijk veronderstellingen, meningen, ideeen van een groepje mensen die het leuk vinden dat begrip eens uit te diepen.
Het zal echter nooit zoiets concreets zijn als 'buschauffeur', 'slager' of 'postbode', maar met elkaar geef je met woorden vorm aan het begrip... en veelal op basis van ervaringen, mensen die je als zodanig zag/ziet.
Daarom zeg ik 'fun-factor', want het is leuk om nu eens op papier te zetten wat wij vinden dat dat inhoudt.

Maar ik wordt er een beetje lacherig van hoe serieus mensen dat dan vervolgens nemen, en ook nog eens licht geïrriteerd over wel of geen setjes, wel of geen wandelstok, wie wel en wie niet gaan zitten bomen. Dan kan ik ook bij iedere nieuwe post gaan roepen: "ja, maar als gij waarlijk wist wat een paardenmensch is, dan zoudt gij deze vraag niet stellen", waarbij ik vervolgens bijgevallen wordt door al mijn broeders die natuurlijk direct ook stilzwijgend begrijpen wat ik bedoel.... "wij, de cirkel van ingewijden".
Snap je nu wat ik bedoel? Dat is gewoon een beetje 'oenig' vind ik.

Het is allemaal maar 'betrekkelijk' en geen 'universele waarheid'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:59

Ik weet het wel Lachen

Jij vind iemand die een paard op stal houd per definitie geen paardenmens Lachen

en ik en kawa vinden dat de manier van huisvesten er niet toe doet Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:01

KiWiKo schreef:
Ik weet het wel Lachen

Jij vind iemand die een paard op stal houd per definitie geen paardenmens Lachen

en ik en kawa vinden dat de manier van huisvesten er niet toe doet Lachen

Ik doelde eigenlijk meer op hetgeen ik boven jouw post had staan....
Maar wat dat andere betreft:
misschien hebben jullie het bij het rechte eind, misschien heb ik het bij het rechte eind?
Wie zal het zeggen? Het is geen exacte wetenschap! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:03

Is het ook niet Haha! Haha! en daarom vind ik een verschil van mening op dit hele kleine puntje (want voor de rest zijn we het helemaal eens) helemaal geen drama Haha!

Kan er zelfs heel goed mee leven Lachen

WANT gevoelsmatig ga ik helemaal met je mee, een paard hoort niet in een stal....... ben ik helemaal met je eens, maar voor de definitie maakt het imo niet uit Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:05

KiWiKo schreef:
Is het ook niet Haha! Haha! en daarom vind ik een verschil van mening op dit hele kleine puntje (want voor de rest zijn we het helemaal eens) helemaal geen drama Haha!

Kan er zelfs heel goed mee leven Lachen

WANT gevoelsmatig ga ik helemaal met je mee, een paard hoort niet in een stal....... ben ik helemaal met je eens, maar voor de definitie maakt het imo niet uit Lachen

En stiekem ben ik dat ook wel een beetje met je eens..... maar het is voor mij zo'n heet hangijzer dat ik het er te pas en te onpas toch even tussen druk Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:06

Ninx schreef:
Het is geen exacte wetenschap! Haha!

Paardenmens : mens met paard = mensenpaard : paard met mens? Haha!

Overigens heb ik uiteraard ook weer een paard gemenst vanmiddag.... Tong uitsteken

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:08

wauw!!

ik heb er geen worden voor.
zo denk ik er dus ook precies over.

je hebt paardenmensen en mensen met paarden
Laatst bijgewerkt door santotje op 28-06-08 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:09

LDRD schreef:
Ninx schreef:
Het is geen exacte wetenschap! Haha!

Paardenmens : mens met paard = mensenpaard : paard met mens? Haha!

Overigens heb ik uiteraard ook weer een paard gemenst vanmiddag.... Tong uitsteken

Nou ja, dat is dan beter dan een mens lopen paarden natuurlijk.... Bloos

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:10

santotje schreef:
wauw!!

En tot welke categorie behoor jij? We zijn erg nieuwsgierig hier....

Zelf ben ik een vermenst paard, een paardmens, een mensenpaard.... euh, nou ja... iemand die iets met paarden doet en dat paarden dan iets terug doen.... zoiets.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:11

Ninx schreef:

En toch heb ik weer een aantal paarden gezien vanmiddag die de mens behoorlijk onder de duim hadden (vermits ze een duim zouden hebben natuurlijk) Haha! .

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:19

Ninx schreef:
santotje schreef:
wauw!!

En tot welke categorie behoor jij? We zijn erg nieuwsgierig hier....

Zelf ben ik een vermenst paard, een paardmens, een mensenpaard.... euh, nou ja... iemand die iets met paarden doet en dat paarden dan iets terug doen.... zoiets.

Een paard is mijn leven.
Zonder een paard ben ik nixs!!
Mijn paard heeft ook alle vertrouwen in mij.
hij weet dat alles wat ik doe goed is en niet eng is omdat IK het doe.
hij loopt gewoon braaf zijn trailer in, omdat ik zeg dat het goed is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:22

LDRD schreef:
Ninx schreef:

En toch heb ik weer een aantal paarden gezien vanmiddag die de mens behoorlijk onder de duim hadden (vermits ze een duim zouden hebben natuurlijk) Haha! .

Ja mooi is dat he Haha! Haha! Haha! kunnen echt hele kleine dingen zijn Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:26

Ja hoor, altijd weer prachtig die mensen die van hot naar her gesleept worden door hun paarden Haha! .

En wat dat betreft zijn paarden vaak veel meer mensenpaarden dan wij paardenmensen, want slaan hebben ze niet nodig Haha! .
Ben alleen als de dood dat ze ons binnenkort gaan ophokken Duivel .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:37

LDRD schreef:
Ja hoor, altijd weer prachtig die mensen die van hot naar her gesleept worden door hun paarden Haha! .

En wat dat betreft zijn paarden vaak veel meer mensenpaarden dan wij paardenmensen, want slaan hebben ze niet nodig Haha! .
Ben alleen als de dood dat ze ons binnenkort gaan ophokken Duivel .

Die kans lijkt me klein, voorlopig staan alle hokken vol met knollen die het daglicht nauwelijks zien.... maak je dus geen zorgen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:42

Bij paardenmensen dan toch hopelijk wel he? Lips are sealed

Nors opkijken

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:54

LDRD schreef:
Bij paardenmensen dan toch hopelijk wel he? Lips are sealed

Nors opkijken

Wat dacht jij zelf? Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:03

Tsja, heb begrepen dat dat een voorwaarde is om paardenmens te zijn Clown .

Trouwens, moet er effe niet aan denken als paard om opgehokt te zijn bij mensen met paarden, dat is dubbel pech Tong uitsteken .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:39

LDRD schreef:
Tsja, heb begrepen dat dat een voorwaarde is om paardenmens te zijn Clown .

Trouwens, moet er effe niet aan denken als paard om opgehokt te zijn bij mensen met paarden, dat is dubbel pech Tong uitsteken .

Dat heb je dan goed begrepen.... zie je wel, bij voldoende herhaling sijpelt de juist informatie de hersenschors wel binnen Haha!
En ja, dat is idd 2x heavy pech!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:46

En ik vind het oenig dat jij je stukken blijft herhalen terwijl mijn antwoorden gewoon al door het hele topic staan.

Overigens ga ik helemaal met Kim mee... ook die zegt wat ik ook zou zeggen...