Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zammie schreef:ja en? Wat bedoel je hier nu mee?
Citaat:Geef duidelijk in mijn post aan dat ik de setjes enz. niet van belang vind.. Maar het gaat hier dus enkel en alleen om de setjes, als ik het goed begrijp? Tja, dan kan ik inderdaad beter ophouden met posten, want heb echt totaal niets met setjes, ben nogal functioneel ingesteld en dus ook met het materiaal wat ik in, op en rondom mijn paarden gebruik.
Citaat:Barmat bedoeld niet wat voor een spullen je hebt, er zijn ook echt wel paardenmensen met complete anky setjes en alleen maar cavallo broeken........
Het gaat er niet om WAT je hebt en HOE je het dier verzorgd c/q huisvest maar HOE je met het dier omgaat...
Dus die stal is niet intressant, het land is niet intressant, de kleding en de setjes zijn niet intressant........ het enige dat intressant is is dat de paardenmens in een oogopslag ziet hoe de bui van het paard vandaag is, of het zich wel of niet lekker voelt en dat niet alleen bij het enigste eigenste paard maar ook bij dat paard waar diegene toevallig langsloopt
een paardenmens doet instinctief het goede
Ninx schreef:Die zou daar immers niet zoveel woorden aan vuil maken.
KiWiKo schreef:ik weet in iedergeval een ding wel heel zeker en dat is dat het paardenmens nooit nagels van 3cm lang heeft in schitterende kleurtjes![]()
![]()
Citaat:Het gaat erom dat zowel de term 'paardenmens' of 'mens met paard' ingevuld wordt door iedereen die aan dit topic deelneemt.
Dat is interessant, want dan blijkt dat het overgrote deel daar een overeenkomstig beeld van heeft... Het zijn natuurlijk veronderstellingen, meningen, ideeen van een groepje mensen die het leuk vinden dat begrip eens uit te diepen.
Het zal echter nooit zoiets concreets zijn als 'buschauffeur', 'slager' of 'postbode', maar met elkaar geef je met woorden vorm aan het begrip... en veelal op basis van ervaringen, mensen die je als zodanig zag/ziet.
Daarom zeg ik 'fun-factor', want het is leuk om nu eens op papier te zetten wat wij vinden dat dat inhoudt.
Maar ik wordt er een beetje lacherig van hoe serieus mensen dat dan vervolgens nemen, en ook nog eens licht geïrriteerd over wel of geen setjes, wel of geen wandelstok, wie wel en wie niet gaan zitten bomen. Dan kan ik ook bij iedere nieuwe post gaan roepen: "ja, maar als gij waarlijk wist wat een paardenmensch is, dan zoudt gij deze vraag niet stellen", waarbij ik vervolgens bijgevallen wordt door al mijn broeders die natuurlijk direct ook stilzwijgend begrijpen wat ik bedoel.... "wij, de cirkel van ingewijden".
Snap je nu wat ik bedoel? Dat is gewoon een beetje 'oenig' vind ik.
Het is allemaal maar 'betrekkelijk' en geen 'universele waarheid'.
KiWiKo schreef:Ik weet het wel
Jij vind iemand die een paard op stal houd per definitie geen paardenmens
en ik en kawa vinden dat de manier van huisvesten er niet toe doet
KiWiKo schreef:Is het ook niet![]()
en daarom vind ik een verschil van mening op dit hele kleine puntje (want voor de rest zijn we het helemaal eens) helemaal geen drama
![]()
Kan er zelfs heel goed mee leven
WANT gevoelsmatig ga ik helemaal met je mee, een paard hoort niet in een stal....... ben ik helemaal met je eens, maar voor de definitie maakt het imo niet uit
Ninx schreef:Het is geen exacte wetenschap!
LDRD schreef:Ninx schreef:Het is geen exacte wetenschap!
Paardenmens : mens met paard = mensenpaard : paard met mens?
Overigens heb ik uiteraard ook weer een paard gemenst vanmiddag....
santotje schreef:wauw!!
ik heb er geen worden voor.
zo denk ik er dus ook precies over.
je hebt paardenmensen en mensen met paarden
Ninx schreef:Nou ja, dat is dan beter dan een mens lopen paarden natuurlijk....
Ninx schreef:santotje schreef:wauw!!
ik heb er geen worden voor.
zo denk ik er dus ook precies over.
je hebt paardenmensen en mensen met paarden
En tot welke categorie behoor jij? We zijn erg nieuwsgierig hier....
Zelf ben ik een vermenst paard, een paardmens, een mensenpaard.... euh, nou ja... iemand die iets met paarden doet en dat paarden dan iets terug doen.... zoiets.
LDRD schreef:Ninx schreef:Nou ja, dat is dan beter dan een mens lopen paarden natuurlijk....
En toch heb ik weer een aantal paarden gezien vanmiddag die de mens behoorlijk onder de duim hadden (vermits ze een duim zouden hebben natuurlijk).
LDRD schreef:Ja hoor, altijd weer prachtig die mensen die van hot naar her gesleept worden door hun paarden.
En wat dat betreft zijn paarden vaak veel meer mensenpaarden dan wij paardenmensen, want slaan hebben ze niet nodig.
Ben alleen als de dood dat ze ons binnenkort gaan ophokken.
LDRD schreef:Bij paardenmensen dan toch hopelijk wel he?![]()
LDRD schreef:Tsja, heb begrepen dat dat een voorwaarde is om paardenmens te zijn.
Trouwens, moet er effe niet aan denken als paard om opgehokt te zijn bij mensen met paarden, dat is dubbel pech.