Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe ronde op blz. 23.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:22

Peelie schreef:
2e paard

nog niet zo heel erg oud (+- 10 jaar)

er word veel recreatief mee gereden. dit vind hij ook leuk.
Zijn schouders zijn een beetje stijf op het moment en volgens mij drukt het zadel een beetje op de schouder/schoft.
staat hij veel op de wei? volgens mij wel. hij vind het leuk om zo af en toe lekker maf te doen met andere paarden. ookal is hij wle heel serieus verder.
Ik zie hem ook springen. doet hij dat veel? of heeft hij dat veel gedaan? dat vind hij leuk.
hij is heel koel in zijn kop maar kan ook soms wel eens een geintje uithalen op buitenrit. (volgensmij vind de eigenaar dit ook op zijn tijd wel grappig)

sorry had de 2e foto moeten zijn... 1ste paard dus... Lachen (blont Tong uitsteken)
ik krijg niet veel meer binnen (ik ben ook zelf ziek op het moment en ik kan het beter als ik ook direct dingen kan vragen aan de eigenaar en dus bevesteging kan krijgen van de eigenaar)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 23:46

Peelie schreef:
er word veel recreatief mee gereden. dit vind hij ook leuk.
Zijn schouders zijn een beetje stijf op het moment en volgens mij drukt het zadel een beetje op de schouder/schoft.
staat hij veel op de wei? volgens mij wel. hij vind het leuk om zo af en toe lekker maf te doen met andere paarden. ookal is hij wle heel serieus verder.
Ik zie hem ook springen. doet hij dat veel? of heeft hij dat veel gedaan? dat vind hij leuk.
hij is heel koel in zijn kop maar kan ook soms wel eens een geintje uithalen op buitenrit. (volgensmij vind de eigenaar dit ook op zijn tijd wel grappig)

sorry had de 2e foto moeten zijn... 1ste paard dus... Lachen (blont Tong uitsteken)
ik krijg niet veel meer binnen (ik ben ook zelf ziek op het moment en ik kan het beter als ik ook direct dingen kan vragen aan de eigenaar en dus bevesteging kan krijgen van de eigenaar)

Hallo Peelie, ik vroeg het even specifiek omdat ik bij sommige dingen echt een Wow! Wow! Wow! had.

Ik rij Waldo inderdaad veel recreatief, met een toef dressuur Haha! We rijden in het voorjaar en najaar veel orientatieritten, super leuk. Hij staat inderdaad dagelijks op de wei, en is heel speels, en naar paarden echt een allemansvriend. Zeer onderdanig, maar geen watje. Springen doet ie nog niet, wil ik wel nog met hem gaan doen, maar pas als ik hem dressuurmatig meer voor elkaar heb Bloos
Hij is qua karakter heel dubbel. Met rijden erg sensitief, maar toch ook heel koel, hij zal niet gauw ECHT iets weigeren te doen. Als we bv langs een wei koeien komen die mee gaan rennen kijkt ie niet op of om Haha! . Hij haalt niet echt geintjes uit, maar ik moet altijd wel erg lachen om zijn EI-igheid Haha!
Met buiten rijden wil ie bv altijd in het gras plassen. Dan trekt ie echt naar het gras toe. Maar tegenwoordig is niet elk grasje meer goedgekeurd, neeeee, hij wil ook wat privacy in de vorm van zijn hoofd in een bosje. En dan loopt ie elk grasstrookje af te zoeken, tot een half uur lang ofzo Rolleyes Rolleyes Rolleyes Daar moet ik dan wel om lachen, om die dozigheid, dat slungelige.

Maar wat mij het meest trof was dat zadel!!! Dat past inderdaad niet goed, drukt op de schouder. Maaarrrrr: maandag is mijn nieuwe zadel klaar dus is dat probleem hopelijk opgelost. Eerlijk gezegd HOOP ik dat ie nu een beetje stijf is in de schouder, want als ie NOG elastiekeriger wordt als dat ie al is...... noooouuuuuu.... SUPERKNOL! Haha!

Dus als je meer wilt kletsen met hem: FEEL FREE! Haha!
Ben je al een meer ervaren reader of ben je een beginner?

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 07:45

Wow Peelie, er zitten toch een pak goede dingen bij!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:51

tjah... ik ben me er wel heel erg in aan het verdieppen en zit er serieus aan te denken om readingen te geven voor geld... ik heb al een aantal mensen echt gehoplen met hun paard en die zijn er zo ondzettend blij mee. maar ik ben dus een beginner.

Ik ben ellen als je een keer dieper er op in wil gaan kunnen we best wel een reading doen... ik doe dit het liefst over msn zodat ik ook vragen aan jou kan stellen zodat ik weet dat ik zit en dat ik niet contact heb met jou. Vaak zeggen de paarden ook veel dingen over jouzelf... ook zoals lichamelijke klachten. als je dat wil hoor ik het wel over pm Knipoog

een tip begin nu al met springen bijv balkjes dravendat vind hij echt leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:55

Peelie, mijn persoonlijke mening is niet te beginnen met readings te geven voor geld... In mijn ogen kan je dat gaan toepassen als je er echt door overspoeld wordt, en alleen maar tevreden klanten hebt. En ook écht diep erin kan gaan, en alle dieren kan readen die je voor je neus krijgt.

Er zijn genoeg mensen die geld vragen terwijl ze nog niet 100% goed zitten, en dat is in mijn ogen niet zo eerlijk.

(En okee, dan heb ik het niet over kleine foutjes, maar wel over grote dingen die gemist worden, etc.)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:01

daarom wil ik ook wachten totdat ik echt ervaren ben... ik wil dit ook pas in de toekomst doen...

en wat dat betrefd readen blijft altijd iet 'vaags' je krijgt dingen soms heel anders binnen dan dat het paard/mens/hond/kat het bedoeld. je moet het allenmaal maar goed opangen...

over lichamenlijke klachten heb ik eigenlijk nog nooit fout gezeten. maar dat is ook ieta waar niet vaag over gedaan kan worden...

Malenka

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:27

Om te kijken of de dingen die ik noemde toch kloppen even het volgende. Het is niet om mijn gelijk te krijgen, maar wel om te kijken of ik echt fout zat of dat ik het anders had moeten interpeteren (leren).

Ik kreeg toch heel erg het gevoel (ehm nee, dit keer waren het trouwens woorden en geen gevoelend) van missen in me op. Ik vraag me af waar dat vandaan komt dan. Het hoeft overigens geen paard te zijn. Was er iemand die hem veel aandacht gaf en die dit nu iet meer doet?

Het niet meer buiten associeerde ik met op stal staan. Maar kan het zijn dat je niet veel meer buiten rijd de laatste tijd?

Bij het af vallen zag ik wat beelden van bokkende (vreugde maar redelijk hoog en in rare bochten) bewegingen. Ik heb daar denk ik zelf vallen aan gekoppeld (is iets waar ik zelf nogal mee worstel de laatste tijd). Maar wat wel duidelijk over kwam is dat degene die op hem rijd daar absoluut niet snel bangwvan zal worden.

Dat het een druk en heel vriendlijk paardje is klopt dus, daar ben ik blij mee. Ik kreeg echt het gevoel dat hij nog zowat bij je inde auto zou kruipen om 'gezellig met je op pad te gaan'.

Als ik zo jouw verhaal lees dan wordt ik helemaal vrolijk. Dat is echt leuk. Wat een leuk paard.

Nakomelingen/familie... De eigenaar (jij) of verzorgen van dit paard heeft geen kinderen die mee komen naar stal? Ik weet anders echt niet wara ik dit moet plaatsen Bloos .

Dat alles in de gaten willen houden legt hij zich ook bij neer hoor onder het rijden. Dat heb ik in de laatste zin nog neer gezet als verduidelijking. Hij heeft die neiging wel heel erg, maar legt zich er bij neer dat het niet altijd kan.

De spanning in de rug voelde ik overigens tussen mijn schouderbladen in. Maar aangezien mensen vrij anders van bouw zijn dan paarden kan ik nog niet zo goed in schatten waar dat dan exact moet zitten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:33

dat is dus niet waar... mensen en paard verschillen helemaal niet zo veel van bouw. als je bijvoorbeeld bedenket dat jij het paard bent weet je gelijk waar de pijn zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:40

Nou, een exacte locatie kan dan wel lastig aan te geven zijn denk ik... Ik ga vaak ook bouw vergelijken, ik plaats mezelf nooit in het dier dat ik read... Dat vind ik een inbreuk op de privacy van het dier.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:44

ik word zelf in mijn gedachte een willenkeurig paard... niet het dier zelf... dat vind ik ook niet kunnen. op die manier is hte een stuk makkelijker de pijn te localiseren.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:07

Ik weet dat zo'n beetje ieder dier overeenkomsten vertoont wat betreft skelet e.d. Maar ik ben er nog niet zo handig in dat ik een exacte locatie aan kan wijzen. Ik zou als ik bij het paard zou staan gaan voelen in het gebied rondom de schoft.
Maar waarom zijn jullie tegen het in het paard verplaatsen? En wat verstaanjullie daar dan eigenlijk onder? Het dier geeft zelf aan of je wel of niet mag voelen. Anders zou jij die informatie nooit kunnen ontvangen...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:14

tjah t is hoe je het allenmaal opvat... vandaag dat het allenmaal een beetje een 'vaage' boel is. ik stel em dus gewoon voor als ander paard en het paard ik kwestie laat mijn zien/voelen waar de pijn zit. als hij/zij wil dat ik me helemaal verplaats in zijn lichaam zal ik dat doen. is voor mijn makkelijk (meestal keizen de paarden hier ook voor) gewoon vragen dus Tong uitsteken

IKbenEllen

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:21

Hoi Malenka, even weer reactie terug Haha!

Ik zou werkelijk niet weten wie Waldo zou moeten missen. Zijn fokker heeft nooit fanatiek veel met hem gedaan, en daar heb ik hem van gekocht. Ik kom 5x per week bij hem. Hij staat op een grote stal, heeft altijd wel mensen om hem heen. Voor mijn gevoel zit je daar echt fout, sorry Bloos

Ben minder buiten wezen rijden de laatste 2 maanden ivm de horzels. Maar goed, geloof niet dat ie aan die ritten veel plezier beleefd zou hebben Knipoog Met minder bedoel ik trouwens nog steeds 2x per week dus nog niet weinig.

Waldo heeft echt bij mij nog nooit gebokt of gesteigerd, wat dat betreft is ie echt 100% eerlijk. Toen hij aangereden is is er wel eea misgegaan, hij was heel angstig en vluchterig. Toen heeft er op een gegeven moment iemand op gezeten waar het behoorlijk bij misgegaan is. Maar nu praat ik dus over 2 jaar geleden.

Hij is wel echt van de gezellig, vindt iedereen leuk en gezellig, zeer onderdanig in de wei maar absoluut niet het doetje uit de groep ofzo. Wat je ook van zo'n paard zou verwachten is dat ie als ie op de wei mag, dat ie dan de tent afbreekt als ie losgelaten wordt, nou, helemaal niet gewoon. Hij wandelt eerst eens naar de drinkbak... en dan rustig aan naar de rest.
Hij is ook echt heel leuk, we zijn best van ver moeten komen samen, maar het gaat steeds beter.
Het grappige aan hem vind ik dat dubbele aan hem, zo gevoelig met rijden, en zo'n EI als je er langs staat.

Wacht effe, hier heb ik een echte EI foto van hem Haha! Hier geeft ie dus he-le-maal nix om Haha!
Afbeelding

Ik heb geen kinderen die meekomen, 1x per week rijdt er iemand anders op nu (sinds een paar maanden), maar die heeft ook geen kinderen. Zou er ook geen kind op durven zetten trouwens, ben bang dat dat grote paniek zo zijn Haha!

Spanning in zijn rug... misschien dat je hetzelfde voelde als Peelie, maar ik moet zeggen dat die het ERG treffend omschreef Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:24

tjah met die grapjes waar je zelf ook zo om kan lachen is bijv. tijdens het plassen zijn hoofd in de bosjes houden... Tong uitsteken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:28

Ja dat vind ik van dat typische EI gedrag Haha! Alleen heb ik het gevoel dat ie daar een beetje misbruik van gaat maken door steeds langer te rekken

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:50

Oke, dan zit ik misschien wel fout. Jammer, maar het is niet anders. Het is de eerste keer dat het zo ging dus ik vroeg me af waar het aan lag. Bedankt voor je uitgebreide reacties!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:13

ponyparadijs schreef:
Dan maar de kat (zwarte)

Is een oudere poes van een jaar of 9/10.
Is een heel eigen gereid ding, die ontzettend van aandacht houdt maar wel op haar voorwaardes.
Zit momenteel niet helemaal lekker in zijn vel (of zou ik dat zelf zijn?)
Heeft poezenvriendjes enis gek op een bruine hond?

Het is een kater van een jaar of 18 ongeveer, hoogbejaard binkie dus.
Vroeger was het de machoman van de buurt, sloeg honden in elkaar enzo, maar door ouderdom een stuk gematigder geworden. De eigengereidheid zal er nog wel in zitten maar vooral in het hoofd, hij is ook wat dementerend. Hij is gek op aandacht, maar idd op zijn eigen voorwaardes.
Hij zit niet lekker in zijn vel, met name door de ouderdom. Hij kan alleen nog vleessoep eten ipv brokjes en geeft dat nog vaak over. Daarnaast dus dementerend.
Hij heeft een poezenvriendin, een rode poes die een stuk jonger is.
De bruine hond kan ik niet plaatsen, we hebben geen honden en in de buurt weet ik ook niks, maar hij loopt vrij rond dus wie weet ergens in de buurt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:32

Hihihi grappig. Enigzins een aantal punten die wel eens goed gerekend zouden kunnen worden. Maar toch ook wel wat punten waar ik echt mega naast zit. Ik had echt niet het idee dat hij zo oud is. Wel het idee dat hij wat ouder is. Maar ja voor een 2de keer. En dan zulke raarpunten? Uhmm ik vindt dat ik het nog niet heel verkeerd heb gedaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:45

Malenka schreef:
Oke, dan zit ik misschien wel fout. Jammer, maar het is niet anders. Het is de eerste keer dat het zo ging dus ik vroeg me af waar het aan lag. Bedankt voor je uitgebreide reacties!

Malenka ik ga volledig met je mee.
"waldo" viel mij onmiddelijk op. Kreeg een zwaar gevoel, verdoofd, niet blij, turend, heeeele diepe zucht.
Met zijn stoere koppie verdoezeld hij veel. Wegstoppen, wegstoppen, wegstoppen. Het gaat goed hoor!! zucht...

Verder waag ik mij niet aan Waldo.
Na dit gevoel ben ik gestopt. Of ik plaats een reactie als eerste, anders niet. Ik ga mij niet wagen aan foto's waar al hele dingen over geschreven staan en vervolgens de eigenaresse ook nog eens over schrijft.

Wel was ik ook hoogstends verbaasd, dit gevoel was direct zo overtuigend bij zijn foto.

Enigste wat bij mij opkomt: kom naar hem, maak contact. Echt contact. Contact met het diepste vezeltje in zijn lijf, jou mooie paardje waar je zo veel van houd. Draag dat uit en laat hem dat weten. Vertel hem al zijn dingetjes waar jij zo oertrots op bent van hem. Dat hij zo lief kan grinniken, abnormaal schattig slobbert met eten, weet ik allemaal. Jij bent zijn baasje, door weer en wind zal jij hem verzorgen en de weg laten zien.

( oke oke, soms stopt het typen niet, het gaat maar door, ik laat het dan maar zijn gang gaan;) )

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:55

Hannanas schreef:
Malenka ik ga volledig met je mee.
"waldo" viel mij onmiddelijk op. Kreeg een zwaar gevoel, verdoofd, niet blij, turend, heeeele diepe zucht.
Met zijn stoere koppie verdoezeld hij veel. Wegstoppen, wegstoppen, wegstoppen. Het gaat goed hoor!! zucht...)

Jammer dat je niet eerder je mening gegeven hebt, het ging hier zo langzaam...
Wat je hier boven schrijft kan ik me helemaal niet in vinden (gelukkig Nagelbijten / Gniffelen ). Ik ben bijna dagelijks met hem bezig, zonder te MOETEN presteren in de vorm van wedstrijden. Hij mag dagelijks naar buiten, met veel andere vriendjes. Wanneer ik ook kom word ik altijd begroet met een hoge hinnik van hem, dat is ook zoiets liefs aan hem Haha! Lovers , tis een beetje een homo hinnik Haha!

Wat jij beschrijft vind ik echt heel ongelukkig en treurig, terwijl Waldo juist zo'n blije gup is Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:09

Maar wat ik ook schrijf is dat er diep dat gevoel zit, terwijl hij met zijn stoere koppie hij de hele wereld lijkt aan te kunnen. Kijk verder dan zijn blije gedrag.

Maar echt triest was het niet bedoeld. Hij kan zich momentjes zo voelen, maar hij hoeft niet doodongelukkig te zijn, integendeel Knipoog.
Volgensmij boft hij met jullie, al die liefdevolle berichtjes over hem!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:17

Ik vind hem ook nog niet stoer, hoop dat ie dat over een paar jaar wel is (hij is pas 5), op dit moment vind ik het juist een onnozele slungel in de goede zins des woords Haha!
Het trieste gevoel kan ik echt niet plaatsen, zo ken ik hem helemaal niet...
Die berichtjes over hem kwamen alleen van mij Knipoog (je zegt jullie) en reken maar dat ik wat tegen hem aan klets Haha!

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 00:16

Ik ben heel benieuwd.. Voor mij een totaal nieuwe ervaring maar ik hoop dat iemand mij een klein beetje kan helpen.. Dus voor diegene die dat zou willen.. Heel graag..

* edit* Sorry jongens.. Niet echt opgelet dat het niet de bedoeling is om zelf foto's te plaatsen! Mijn excuses!!!
Laatst bijgewerkt door Mocca op 15-09-08 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links uit post verwijderd.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 06:29

Maar niet weggehaald Haha! geniaal Haha!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 07:57

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis heeft dat paard mee gemaakt!!!