Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:30

nee ik wil haar niet kwijt, heeft me 3 jaar gekost om haar te vinden, heeft erg afgezien bij haar vorig baasje, krijgt nog een veulentje, dus waarom zou ik haar wegdoen?

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:57

karlijn1985 schreef:
In principe wil ik mijn paard niet kwijt.. Maar als er een gek heeel veel geld gaat bieden word het moeilijk. Een band opbouwen met een nieuw paard is niet onmogelijk, maar wel moeilijk.
Ik ga er pas over nadenken als ie 3x zn waarde oplevert en dat zal nooit gebeuren! Weer een zorg minder.

mijn reactie!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:06

Ik heb op een 8-jarige shagya arabier(een Ramzes) gereden(ze stond te koop) die plots een ongeval had gekregen. Ze was namelijk in een prikkeldraad terrecht gekomen met haar achterbeen, is in paniek geslagen met die prikkeldraad rond haar been. Hierbij heeft ze 30(niet overdreven, heb de paaltjes zelf geteld) paaltjes uit de grond getrokken waar de prikkeldraad aan vast hing.
Het was een echt bloedbad, de veearts is onmiddellijk gekomen, heeft 24 hechtingen gekregen aan haar been. De veearts zei dat ze nooit meer de oude zou worden. Er was een heel kleine kans dat ze ooit nog bereden zou kunnen worden.Met andere woorden: het paard was niets meer waard.

Hier kwam nog eens bovenop dat de merrie bij een 2-jarige bonte hengst stond, en deze hengst had haar gedekt(het was niet de bedoeling van de eigenares). Toen het ongeluk plaatsvond was ze ongeveer 4 weken zwanger.

Toen heeft de eigenares een aanbod gekregen van een Belgische veearts die in Spanje woont, hij wou 10.000 euro geven voor de merrie met het toekomstig veulen, én hij zou het vervoer van de merrie van België naar Spanje betalen.

We hebben overlaatst nog foto's gekregen van de merrie. In mei heeft ze een gezond veulen ter wereld gebracht, maar de wond aan haar been is nog steeds niet genezen. Gelukkig heeft ze er geen last van en is ze terug gelukkig.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:24

Ik heb hier thuis ookal de discussie gevoerd ik heb 4 pony's staan er is eentje dat meteen van mij weg zou mogen heb ik niet zo'n band mee (ben zelf aan het twijfelen of ik haar verkoop of niet voor een groter paard te kopen).
Maar ik heb nu een 12 jarige merrie staan mijn eerste paardje een schat van een beest waar ik vorig jaar een veulen uit heb gefokt. Aan haar kan ik zeker niet wegdoen en het veulen zeker niet hoe cru het ook klinkt haar veulen heb ik zelf nog veel liever als haar zou er brand zijn en ik kan er maar eentje redden zou het nicha zijn (het veulen).
Ook heb ik de vader staan mocht ze mij daar misschien veel geld voor bieden zou ik hem misschien ook weg doen.
Maar mijn twee meiden nooit of te nimmer voor nog geen 2 miljoen.

Crumpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:18

Nee, ik zou mijn paard nooit weg doen!
Ik heb al zoveel met hem meegemaakt...
Als het echt niet anders zou kunnen zou ik hem aan een kinderboerderij oid. schenken.

Condorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:16

nee ik zou em voor geen miljoen verkopen, het is myn lieve vriend en zou em niet kunnen missen Haha!

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:18

Ik zou het echt niet doen! De band die ik met me paard heb, is niet te koop.

Als het een merrie zou zijn, zou ik het drachtig laten maken, en het veulen verkopen. Als de merrie zo veel geld waard is. Dan moet het veulen ook veel geld waard zijn.

Dat zou ik trouwens ook moeilijk weg doen hoor.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:31

Nog voor geen góud. Blue is echt mijn soulmate.
Dat is voor mij echt zoveel belangrijker dan die stomme biljetten.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:37

Neej, ik hou van mijn paarden... Zijn mijn alles, mijn afleiding, hobby. maatjes. En natuurlijk zou ik twijfelen, maar denk dat ik heel ongelukkig zou zijn zonder mijn maatjes.. Heb weleens getwijfeld om Novel te verkopen, maar ook niet gedaan, omdat ik gewoon niet zonder hem kan..

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:22

Ligt eraan, als ik weet dat mijn paard het daar beter krijgt dan bij mij, meteen... Alles voor hem. maar als ik zoveel geld krijg, en hij het niet zo goed.. dan sla ik mijn beurt over...