Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:37

En ook ik heb het al eens aangekaart...
Een paard schopt niet per ongeluk 'raak' schrik of geen schrik.
Het meiske had het paardje net 1 dag, dier haalt uit, raakt en is het dan verwonderlijk dat de ouders het richting slacht willen sturen?
Nee, dan komt de uberpenny bij veel bokkers naar boven, redden die hap.
Dan worden er nog wat wazige verhalen vertelt, daar wordt een draai aangegeven en het meiske en haar ouders zijn monsters...
Dan zijn er nog een blikje bokkers die menen dat zij kunnen en vooral mogen bepalen aan wie de ouders het paard mogen verkopen.. en het allerbeste... denken ook nog eens te mogen bepalen voor hoeveel...

Dan over het redden... wat redden waarvoor?
Denkt men nu werkelijk dat 600 euro een slachtprijs is? Dat een slager of handelaar zo achterlijk is om een paard te kopen voor 600 euro die geslacht de helft opleverd?

Dan telkens een ex eigenaar aanhalen, die het paard wat is het 4 a 5 jaar niet meer heeft gezien?
enig idee wat die periode met een paard kan doen?

Ik las ook iemand die zwanger was die de gedachten had om dit paardje te kopen....
wat willen jullie nu? het gelijk of erzelf achter komen dat het paard niet eerlijk is?

Ik ben echt het spoor bijster....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:38

alleen ik wil het niet op mijn geweten hebben voor een nieuwe eigenaar EN voor het paard niet.

je zal ermee moeten leven dat de nieuwe eigenaar het licht uit de ogen geslagen wordt....... niet gaaf

En dan voor het dier, van handelaar naar particulier, van particulier weer naar handelaar....... en ga zo maar door, ondertussen steeds ongelukkiger worden om uiteindelijk op transport naar Italie gebracht te worden......

das grappig voor het beest.

en geloof me, tenzij ze erg goed is in de sport en ze bij mensen terecht komt die met dit soort paarden gewend is te werken...... gaat het leven voor dit dier er erg naar uit zien......

om maar te hopen dat de nieuwe eigenaresse geen ernstig letsel oploopt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:40

Ik ben het helemaal met je eens Kiwiko....

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:42

de mensen/meiden die hem willen redden weten wat het risico is. Dat hebben ze duidelijk kunnen lezen, zoals er nu al gezeuld word met paloma moet niet kunnen, maar elk dier verdient het om ook maar de kans te krijgen op een beter leven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:44

Nee de mensen die dit dier willen redden DENKEN te weten wat het risico is........... die hebben vast nog nooit tussen een drink en voerbak ingewurmd gezeten omdat een paard hun naar het leven stond....

en wie zegt dat dit dier niet al die kansen al gehad heeft?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:45

ik heb het al eens neergezet maar hier nog een keer;)

dit paard is echt niet verkocht voor de dood!

ze vragen er eerst 650 euro voor ,dat geld brengt een Belg nog niet op bij de slacht.
zo`n paardje als deze leverd mischien net 250/300 euro op meer niet.
dus een handelaar gaat daat echt niet meer voor betalen,dan verdient hij er niets aan en de handel is zijn broodwinning:7

geloof mij maar dat de pony gewoon verkocht word,zou me niet verbazen als deze morgen op een markt staat;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:46

KiWiKo schreef:
een paard slaat gericht mis............ echt, als een paard je raakt, doet ie dat niet per ongeluk.

hier ben ik het niet mee eens, mijn bijrij fries heeft een hekel aan de haf die naast haar staat, en gaf een schop naar achter net toen ik naar haar toe zou lopen (staat snachts op stand, en ik kan achter de (bewegende) balk langs, of er overheen, ik zou er achter langs, ik kon nog net een stap opzij doen,(lees sprongetje) en ben er zeker van dat dit niet naar mij gericht was. ook heb ik op mijn vorige stage gehad dat er een fries schrok van een meisje en mij, toen wij aan kwamen lopen met haar deken, en de hoek om kwamen, zij stond met de kont naar de uitgang, schrok en schopte met 2 benen naar achteren, gevolg? ik een blauw oog en 4 tanden door mn lip, het andere meisje was bewusteloos, had een gat in haar hoofd, en een gebroken sleutelbeen, ongelukken gebeuren nou eenmaal. maar om het dier nou meteen naar de slacht te doen..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:46

mirgino schreef:

ze vragen er eerst 650 euro voor ,dat geld brengt een Belg nog niet op bij de slacht.
dus een handelaar gaat gaat echt niet meer voor betalen,dan verdient hij er niets aan en de handel is zijn broodwinning:7

geloof mij maar dat de pony gewoon verkocht word,zou me niet verbazen als deze morgen op een markt staat;)

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:47

Alane!! ik ken de mensen waar paloma 2 weken geleden nog van was!! paloma is van een meisje van 11 geweest en heeft dr 5 jaar gehad..geen ongelukken..paloma is alleen met rijden best pittig

als ze vals was lag ik ook al wel in t ziekenhuis ben er vaak achterlangs gelopen en bij in de bak enz..

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:48

Is tussen het paard en een schuur ook goed?
Zoals ik al zei, naar de slacht kan altijd nog, ik heb rake klappen gehad van paarden...daarvoor breng ik een paard niet gelijk naar de slacht.

Daarnaast....ze staat met een beetje pech morgen of overmorgen te koop op een of andere markt...en hoe weet je dan waar ze terecht komt? Ik heb dan liever dat ze bij Lynn terecht komt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:49

mirgino schreef:

dus een handelaar gaat daat echt niet meer voor betalen,dan verdient hij er niets aan en de handel is zijn broodwinning:7

Dat zou imo schandalig zijn............ schandalig to het paard en schandalig tegenover de "redders"

Dees daan......... de eerste is een uitzonderlijke situatie die als zodanig ingeschat moeten worden, de tweede is gewoon een gerichte trap....... en ook dat kan gebeuren uit schrikreactie.

maar nogmaals naar wat ik begrepen heb, vertoonde dit dier dit gedrag in het verleden ook al....... dus is het geen foutje in grootmoeders keuken meer

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:50

ik heb mijn hart vastgehouden toen ik las dat iemand die hoogzwanger was het dier wilde redden.....

Mirgino, dat is van horen zeggen wat het dier heeft opgebracht....

AG: Dan zij alle berichten tegenstrijdig...
En met alle respect van de wereld... ik kan niet geloven dat iemand voor een 6 jarige een E-pony koopt...
Maar ook al tijden aan het leuren is geweest om het dier weer te dumpen.
en waar kwam BM-stables in beeld?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:51

Nee dit gedrag heeft ze nog niet eerder vertoond. Tot nu toe hebben 3 voormalige ex-eigenaren zich op Bokt gemeldt, en alle 3 bevestigen dat Paloma dit nog nooit had gedaan. Deze 3 bij elkaar hebben haar bij elkaar bijna haar hele leven gehad.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-02-07 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama_Suus

ik denk inderdaad ook dat ze gewoon bij een handelaar staat, maar dat tegen de dochter en andere gewoon gezegd word dat ze geslacht word om maar van het gezeik af te zijn.

Maar wat dan nog erger is is dat de pony die nu al zoveel heeft meegemaakt straks bij onwetende terecht komt, wat dan?

Als ze nu inderdaad bij een handelaar staat vind ik dit zeker wel een goede actie

nightlover

KiWiKo schreef:
dat zou imo schandalig zijn............ schandalig to het paard en schandalig tegenover de "redders"

Dees daan......... de eerste is een uitzonderlijke situatie die als zodanig ingeschat moeten worden, de tweede is gewoon een gerichte trap....... en ook dat kan gebeuren uit schrikreactie.

maar nogmaals naar wat ik begrepen heb, vertoonde dit dier dit gedrag in het verleden ook al....... dus is het geen foutje in grootmoeders keuken meer

Heb je dit dan niet verkeerd begrepen Clown
Er is hier iemand die het paard 4/5 jaar heeft meegemaakt !!
En jij hebt het steeds over : Wat ik begrepen heb ?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:52

Er gaan dus meer verhalen rond...blijkbaar. Maar daar bestaat dit hele topic uit...Ik heb ook begrepen dat dit gedrag pas 'vrij kort' bestaat.
Iedereen zijn mening Lachen
Zolang Paloma nog niet gevonden is kunnen we toch nog niks

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:52

Dat was neergezet door Sorayalover1, dus daar ga je al. Ze heeft het later weer teruggetrokken.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:53

Ja..die wilde (en wilt nog steeds op andere fora) haar eigen hachie redden Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:54

Cayenne schreef:
Dit was neergezet door Sorayalover1, dus daar ga je al.

Sigaar Een persoon die graag de waarheid vertelt, die daarna beweert dat het een ongelukje is, en tien minuten later weer eens iets anders gaat vertellen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:54

Arabina_Girl schreef:
Waar we nu achter zijn was bekend dat de pony geen makkelijke was en eerder getrapt heeft,Dit is er niet bij verteld.

en nog eentje
Citaat:
ze zou wel voorwaarst zijn en eenkennig maar niet trappen oid

terwijl we nu ook horen dat ze al vaker gericht geschopt heeft.Kan natuurlijk toeval zijn..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 19:56

Voordat verteld word dat ik uberpenny ben en alleen maar wil redden maar niet nadenk. Ik heb zelf een pony die mishandeld was, en met veel tijd en geduld gaat al heeeel veel beter.
En die prijs heb ik ook al aangegeven, word erg veel voor slachtpaard. Heb ook vermoeden dat ze gewoon word doorverhandeld, maar dat wide ik voorkomen.

ik heb weiland, tijd en geduld en ervaring. En ja, ook ik ben al eens aangevallen door paard wat hersentumor bleek te hebben en erg agressief werd ineens. Ik dnek alleen dat dit paardje door slechte opvoeding en onkunde van kinderen dit paars onvoorspelbaar is en dat met rust en geduld dit echt wel minder word.
ik weet waar ik aan begon, alleen door vage afspraken waar ik achteraf achterkom ben ik voor niks gereden en voor nisk alles geregeld.
Nu word het echt een actie die in mijn ogen flink overdreven word. Tv erbij halen en zo, mensen waar gaat dit nu om?

Elke dag worden paarden geslacht, denken jullie dat ze dat gaan uitzenden nu?
Die vader stond in zijn recht om paloma te verkopen, helaas heeft hij absoluut geen verstand van paarden en heeft aan herman verkocht voor 650- ( waarschijnlijk, mss nog voor minder)
Ik heb afspraken gemaakt met minderjarige en iemand die zei het paard te hebben maar wat niet zo was. Juridisch gezien kan ik ook niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:57

BarbaLala schreef:
ben ik ook weer even.
waar ik me over verbaasde, ik heb helemaal geen foto's van Paloma voorbij zien komen, of ligt dat aan mij?

dit ligt aan jou, er staan toch wel een stuk of 5 foto's op hoor Ja

Cayenne

Alane schreef:
Arabina_Girl schreef:
Waar we nu achter zijn was bekend dat de pony geen makkelijke was en eerder getrapt heeft,Dit is er niet bij verteld.

en nog eentje
Citaat:
ze zou wel voorwaarst zijn en eenkennig maar niet trappen oid

terwijl we nu ook horen dat ze al vaker gericht geschopt heeft.Kan natuurlijk toeval zijn..

Is allebei al teruggetrokken wegens foutieve informatie en boosheid op de pony.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-02-07 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

nightlover

Mmm , ik zou nu het ECHTE verhaal weleens willen weten !

Klopt het dat dit paardje eerder dit gedrag vertoond heeft ..

Zowel en die "hoe heet ze" Allison en haar ouders wisten dit
Waarom koop je dan in godsnaam zo'n paard voor je dochter ??

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:58

katiavl schreef:
Trouwens ééntje post, en inneens is iedereen akkoord?

Dat dacht ik nu ook al.
Tuurlijk mag iedereen zo zijn mening hebben, maar ik vind het vreemd dat je dat pas kan als iemand anders het al gezegt heeft.

Ik ben ook wel eens getrapt door Black, maar is hij naar de slacht gebracht ? Nee.
Tuurlijk, hier thuis schrokken ze ook wel, maarja.. als ik zeg dat ik erheen blijf gaan, dan doe ik dat!

Slacht zou voor mij echt de laatste oplossing zijn!

KiWiKo: Maar het ging hier toch gewoon over Paloma?
Paloma kwam bij Lynn te staan, daar zou ze dan blijven.
Dus dan wordt ze helemaal niet iedere keer doorverkocht.