Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:55

Ik krijg niet de indruk dat al dat "ik heb altijd gelijk waar het ook over gaat" nog iets met het originele topic te maken heeft

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 22:55

sarabande schreef:
Ik krijg niet de indruk dat al dat "ik heb altijd gelijk waar het ook over gaat" nog iets met het originele topic te maken heeft

Allang niet meer...

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:57

nikkiej_86 schreef:
lique schreef:
en als het dan toch zon klootzak is als nikkiej zegt.....wat doe jij daar dan?en ben het wel met slimmerik eens....

Om even te kijken hoe het met de paarden ging??denk je ook niet??
En trouwens er zijn genoeg bokkers die het met mij eens zijn dus ja ik hoef JOU mening niet eens:D
En er waren meer bokkers die het ook een eikel vinden dus ja Knipoog
Maar was net opgehouden met de discussies dus sorry Knipooglees maar terug wat ik daar heb meegemaakt Lachen word jij ook vast wel vrolijk van:S

ik zeg ook niet dat het GEEN EIKEL IS,maar vind jou gewoon achtelijk reageren..moet je kijken hoe je tegen mensen tekeer gaat ...en dat alleen om dat ze je plan niet steunen,en hun mening geven...en jij hoeft mijn mening niet?als je dit soort topics opent kun je dat toch verwachten?....nogmaals ik vind het ook een eikel maar zie zon aktie gewoon niet zitten,

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:58

Ik heb dit topic niet geopend:S even goed kijken:D
en ga niet tegen mensen tekeer Haha!
geef men mening opmijn manier Haha! vrij land;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:58

Dat men ineens zo'n vertrouwen heeft in instanties trouwens...
Als je het nieuws volgt heb je misschien wel gemerkt dat het met meerdere zaken wel es misgaat (tbs-ers, jeugdzorg bijv.) en dan gaat het om mensen...

En dan zouden 'de instanties' het voor dieren ineens WEL voor elkaar hebben??? Ja, in utopia misschien...

Er mag best es wat 'awareness' komen.. waarom geen demonstratie?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:59

Ik fok ook met een paard met een gebroken been (athans, dat heeft ze gehad), kom je nu ook bij mij met je spandoek? Haha!
Ik weet het niet jongens. Zullen we dit maar gewoon aan de dierenbescherming en justitie overlaten? De media zit er al zo dik bovenop, dat ze die man echt wel aanpakken hoor, als alle negatieve verhalen ook kloppen tenminste...
Het is een drama wat hier gebeurd is, dat is wel een ding dat zeker is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:00

Nederland is toch een demonstratieland? Waarom is dat nu ineens een issue??

En een gebroken been, of een gebroken been gehad is wel een verschil.. (of had je dat zelf nog niet in de gaten??)

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:01

*LOL* vind ik ook helemaal anders hoor!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:01

sarabande schreef:

Heeft het ook niet en het is erg vermoeiend.
Ik snap best dat sommige mensen willen laten zien dat er ook een andere kant aan het verhaal zit en er domweg vanuit gaat dat iedereen hier maar een kant hoort of ziet, maar op deze manier wordt het doordrammen.

Ik stop er in ieder geval mee. Heb in het andere topic de beste samenvatting tot nu toe gelezen en kan verder alleen hopen dat er gerechtigheid plaats gaat vinden.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:02

nikkiej_86 schreef:

precies een vrij land dus iedereen mag zn mening geven of jij het er mee eens bent of niet...maargoed laat maar weer ik ga hier niet verder over in discussie....pfff succes morgen in ieder geval

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:03

lique schreef:
ik zeg ook niet dat het GEEN EIKEL IS,maar vind jou gewoon achtelijk reageren..moet je kijken hoe je tegen mensen tekeer gaat ...en dat alleen om dat ze je plan niet steunen,en hun mening geven...en jij hoeft mijn mening niet?als je dit soort topics opent kun je dat toch verwachten?....nogmaals ik vind het ook een eikel maar zie zon aktie gewoon niet zitten,

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet?
Daar ooit wel eens van gehoord? Nou, betrek het dan eens op jezelf.
Discussieren in dit topic over het nut is tot daar aan toe, maar blijf dan wel fatsoenlijk reageren.

Ik heb dit topic geopend! En ga niet tekeer tegen mensen die het niet met mij eens zijn, wel ga ik de discussie aan.
En als je zo'n actie niet ziet zitten, dan is dit misschien niet het juiste topic voor jou om je in te begeven?

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:05

lique schreef:
nikkiej_86 schreef:

precies een vrij land dus iedereen mag zn mening geven of jij het er mee eens bent of niet...maargoed laat maar weer ik ga hier niet verder over in discussie....pfff succes morgen in ieder geval

Heb je mij horen zeggen dat er morgen iets gebeurd dan ??
ik weet niet eens wat er morgen is alleen dat het zondag is ??
wat gaat er gebeuren morgen dan Gaaaap????

Harinaatje

uhhh waarom moet je boel geblokkerd worden??? het is niet zijn schuld hoor

Karl66

Crystal, wat geeft jou het recht om iemand te verbieden zijn eigen dieren te verplaatsen?

Jouw mening over deze boer? En hoe weet jij zeker dat jouw mening klopt? Hoeveel onderzoek heb jij daar naar gedaan en welke argumenten heb jij in jouw strafmaat voor deze boer meegewogen?

Als jij deze man wil gaan berechten, moet je rechten gaan studeren, een baan als rechter zien te krijgen en dan met uitschakeling van je persoonlijke gevoelens recht gaan spreken.

Als dat jou teveel moeite is, dan moet je stoppen met proberen voor eigen rechter te spelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:06

Ze gaat toch geen rechter spelen?? Waar haal je dat nou weer vandaan? Volgens mij wil ze een demonstratie organiseren....

Lastig toch, dat lezen...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:07

Ik ben het er helemaal mee eens Crystal-gek!
Als er zon aktie komt ben ik zeker van de partij!! Wel ff een eindje rijden naar Friesland.... Misschien een idee om een demonstratie te doen in het binnenhof??

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:07

maar waarom demostratie?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:08

Harinaatje schreef:
maar waarom demostratie?

Lees je eigen onderschrift even dan Cool

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:08

hahaha jij bent goed wakker!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:08

Harinaatje schreef:
uhhh waarom moet je boel geblokkerd worden??? het is niet zijn schuld hoor

Sjonge sjonge, lees eerst het topic eens voordat je met zo'n opmerking komt.
De andere 3 topics die in de beginpost gemeld zijn, zou ook handig zijn.
Het waren toch zijn dieren? Niet die van een ander? Dan is hij toch verantwoordelijk?
Maargoed, daar is dit topic niet voor bedoeld, kun je beter in een ander topic vermelden, al is het al een uitgekwauwd onderwerp.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:09

ThePast03 schreef:
Heeft het ook niet en het is erg vermoeiend.
Ik snap best dat sommige mensen willen laten zien dat er ook een andere kant aan het verhaal zit en er domweg vanuit gaat dat iedereen hier maar een kant hoort of ziet, maar op deze manier wordt het doordrammen.

Ik stop er in ieder geval mee. Heb in het andere topic de beste samenvatting tot nu toe gelezen en kan verder alleen hopen dat er gerechtigheid plaats gaat vinden.

Ja dat is heel kernachtig de zaak omschreven + dat een aantal mensen die ik meen te kunnen vertrouwen de praktijken van deze boer beschreven hebben uit eigen ervaringen.

Het is in triest dat de de paarden nu versneld geslacht worden sh*t beloning voor de meiden die het water ingegaan zijn

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:09

Ik quote maar weer eens de openingspost:

Chrystal-gek schreef:
Help de paarden uit Friesland

De paarden uit Friesland zijn op het droge!!!
Dat is heel mooi, maar nu hebben we te horen gekregen dat de boer ze morgen ophaalt.
Dat willen wij tegengaan, dat hebben deze paarden niet verdient.
Een warme, liefdevolle plek wel en dat zullen ze daar bij die boer helaas niet krijgen.

Daarom stel ik voor om morgen daar de boel te gaan blokkeren, zodat de boer de paarden niet op kan halen.
Mensen, honden, paarden, spandoeken, de hele rambam.
Ook het plan is om de media op de hoogte te brengen, maar daarvoor moeten we eerst meer duidelijkheid hebben.
Dus ga nou niet allemaal massaal mailen, dat is al gedaan en wanneer er meer duidelijkheid is, zal dat weer gedaan worden.

Voor achtergrond informatie:
viewtopic.php?f=11&t=676734&hilit=
viewtopic.php?f=11&t=677098&hilit=
viewtopic.php?f=11&t=677749&hilit=

[b]

Volgens mij zegt TS hier toch duidelijk dat zij vindt dat de boer er geen recht op heeft om die dieren te hebben en wil ze een actie organiseren om te voorkomen dat hij zijn dieren meeneemt.

Dat is toch echt het recht in eigen hand nemen.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:11

Karl66 schreef:
Crystal, wat geeft jou het recht om iemand te verbieden zijn eigen dieren te verplaatsen?

Jouw mening over deze boer? En hoe weet jij zeker dat jouw mening klopt? Hoeveel onderzoek heb jij daar naar gedaan en welke argumenten heb jij in jouw strafmaat voor deze boer meegewogen?

Als jij deze man wil gaan berechten, moet je rechten gaan studeren, een baan als rechter zien te krijgen en dan met uitschakeling van je persoonlijke gevoelens recht gaan spreken.

Als dat jou teveel moeite is, dan moet je stoppen met proberen voor eigen rechter te spelen.

dankje karl.......dat is wat ik wou zeggen...al durf ik dat bijna niet meer te zeggen hiero

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:11

Karl66 schreef:
Volgens mij zegt TS hier toch duidelijk dat zij vindt dat de boer er geen recht op heeft om die dieren te hebben en wil ze een actie organiseren om te voorkomen dat hij zijn dieren meeneemt.

Doet mij denken aan acties van greenpeace of andere demonstraties.. kan toch? Wat is hier nu ineens het probleem?

Net wat ik al eerder schreef... vanwaar het rotsvaste vertrouwen in overheidsinstanties?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:12

Karl66 schreef:
Ik quote maar weer eens de openingspost:
....

Dit topic is ontstaan door een ander topic waarin het al veelvuldig werd besproken, ook in dit topic heb ik het meerdere malen uitgelegd en met mij anderen.
De beginpost was een beknopt verhaaltje, de rest had je wel geweten als je de andere topics had gelezen.