Ruin wordt merrie...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Ruin wordt merrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:01

Lekker idd dat het alweer beter met hem gaat, en dat hij naar de kudde kan Lachen

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 18:33

Zoooo........ Fjal staat nu bijna een week weer op mijn weitje, samen met Florus en pumba, mijn twee andere ventjes. Heerlijk om ze alledrie weer bij elkaar te hebben, en de rust en tevredenheid straalt ervanaf.

Fjal maakt een hele goede indruk, weer stukken beter op gewicht, en gewoon netjes aan het verharen. Voor een paard wat zo'n zware tijd achter de rug heeft, is zijn algemene conditie /doen en laten indrukwekkend vind ik zelf.

Vind het moeilijk om een goede balans te vinden tussen wat te veel voor hem is, en wat weer te weinig. Na enige activiteit wordt de zwelling rondom het operatie gebied aanzienlijk groter, en ontstaat er meer drukking op de huid daar.. Na telefonisch overleg toch besloten rustig hier mee door te gaan, in de hoop dat de zwelling uiteindelijk weer gewoon afneemt. Het lichaam moet gewoon weer helemaal goed op gang komen. Er zijn behoorlijk wat lympeklieren in dat gebied verwijderd, en kan al het vocht wat het lichaam bij activiteit produceerd dus moeilijker afvoeren... Dit kost tijd..... Mocht het toch verder gaan zwellen en de afvoer echt onmogelijk te worden, zijn we ten alle tijden welkom in Utrecht... Een prettige gedachte dat die mogelijkheid er is.....zolang we er geen gebruik van hoeven te maken Lachen!

Verder voer ik hem een klein beetje musli met wat brandnetel bij, zodat ik hem toch nog wat extra energie geef. Niet zozeer om hem bij te voeren m.b.t zijn gewicht, want mager is hij absoluut niet (meer ) !!

Het stoma doet super zijn werk, echt , iedere keer als ik hem zie plassen blijf ik onder de indruk. Ook tilt hij netjes zijn staart weg, en gaat hij goed wijdbeens staan...... Ze waarschuwden me nog voor het goed schoonhouden van zijn achterbenen omdat deze vaak toch worden ondergeplast... Maar Fjal laat nog geen druppeltje erop terecht komen hihi.

Wil jullie bij deze gelijk nogmaals bedanken voor de succeswensen en getoonde interesse , is fijn om te lezen Lachen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:35

o fijn dat het goed gaat! super! heb je er ook foto`s van? van nu? of moet ik dan gewoon even terug lezen?

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 18:38

Mijn pc is druk bezig 255 foto's van mijn camera af te halen...ze zijn onderweg Lachen! Ben benieuwd wat jullie van hem vinden !!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:06

Wat fijn dat het heel erg goed met hem gaat

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 19:35

Even ter vergelijking nog even wat plaatjes van "toen" in Utrecht ...Graat mager......Ga na dat hij hier al een flinke wintervacht heeft ( okt)

Afbeelding

Afbeelding

Deze is van na de operatie ( hele plakkaat oedeem /wondvocht onder zijn buikje... )

Afbeelding

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:37

als hij weer lekker in zijn vel zit zou ik hem een reinigingskuur geven, even alle afvalstoffen afvoeren van antibiotica, narcose etc. dan is hij weer "schoon" van binnen en werkt alles beter! Haha! voor word document over reinigen even mailen!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:38

Hij ziet er alweer een stuk beter uit zeg !
Fijn dat die het zo goed doet , nog heel veel succes met de totale revalidatie !
Wat een prachtige kleur heeft die trouwens ! Lachen

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 19:45

Josefien, ik neem even contact met je op !

Hierbij de foto's van vanmiddag... De rest zet ik wel even op ITP voordat we WEER gezeik krijgen..

Afbeelding
Afbeelding

Hier zwelling rond operatie gebied een beetje in beeld gebracht.. Vandaag weinig vocht...zal eens foto na arbeid maken, kijken of het verschil goed zichtbaar te krijgen is.

Afbeelding
Afbeelding

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:53

Fijn dat het zo goed gaat! Hij ziet er stukken vrolijker uit! Haha!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 20:07

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:35

Hij ziet er heel erg goed uit

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:49

echt geweldig dat je geld nog moeite spaart om je paardje te redden! Zorgde iedereen maar zo goed voor hun paardjes!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:00

hoi, ik heb je topic constant gevolgd, en laat ik nu maar eens een keertje reageren.. Knipoog Ik vind dat je een erg moedige beslissing hebt gemaakt voor je paard, en door hem op deze manier nog een fijn leven te gunnen. Ik heb de nieuwe foto's bekeken en hij ziet er nu heel goed uit vind ik.. Hopen dat het goed blijft gaan, succes!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:47

Zo wat ziet hij er weer goed uit zeg echt super.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:59

Wat ziet hij er goed uit!!! Geweldig om hem weer tussen zijn vriendjes in de wei te zien!

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:11

wat een onwijs lekker koppie heeft hij ook (L)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:41

Ik heb het hele topic gelezen, super hoe het is verlopen afgelopen maanden. Nu dat laatste kleine beetje nog, maar at komt vast ook goed!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:20

Hij ziet er goed uit Lachen Super!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:43

Moet even mijn vreugde met jullie delen...

Opzich gaat het harstikke goed...de druk rond het operatie gebied wordt niet extreem groot na arbeid, dus daar ben ik heel blij om ! Wel zet hij zijn achterhand er behoorlijk belabbert onder, maar dat zal misschien wel kwestie van tijd zijn, spieropbouw, kracht, en het zal ongetwijfeld "anders" voelen ...

Ik zet de heren iedere ochtend op het gras weitje, en 's avonds gaan ze weer naar de andere wei waar een stuk minder gras op staat. Florus en Pumba trekken dan altijd heerlijk een sprintje, Fjal gaat gewoon staan te eten... MAAR vanochtend..

Jeetje.....kreeg er bijna de tranen van in mijn ogen en had een smile van oor tot oor ! Hij ging lekker mee rennen en dollen...gekke sprongen....stukje stoer doen.. Was zo geweldig.. Hoop stiekum dat hij morgenochtend me weer zo'n onbeschrijvelijk gaaf gevoel bezorgd....Maar vind dit al een "cadeautje"!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:47

Ow, wel super om te horen nog leuker vind ik dat in je schrijfwijze de grote liefde naar je paardje toe er gewoon afdruipt. Hopelijk komt er nu een rustige periode waar je terug kunt genieten na al dit. Veel geluk en blij dat het zo super gaat

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:52

Oh wat heerlijk! Ik krijg er kippevel van. Geniet lekker met volle teugen van je stoere Fjal!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:02

Pff heb net even alle pagina's gelezen (ja heb niet veel te doen) Maar wat een belevenis en wat fijn om te horen dat het nu toch zo goed gaat!! Zeker na vanmorgen! Ik hoop dat hij het morgen weer laat zien! Een dikke duim voor jou dat jij zoveel voor jouw paardje overhebt! en ik denk dat menigeen met mij eens is!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:13

Ik heb ook het hele topic gelezen, super paardje heb je! Echt goed dat hij er weer bovenop aan het komen is Lachen

Wat ik me afvroeg trouwens, is of zijn naam van het boek 'De gebroeders Leeuwenhart' komt.. Daar heet het paard van de hoofdpersoon namelijk Fjalar. Dat was mijn lievelingsboek vroeger Bloos

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:04

OK dan! Ziet er goed uit !