Zoooo........ Fjal staat nu bijna een week weer op mijn weitje, samen met Florus en pumba, mijn twee andere ventjes. Heerlijk om ze alledrie weer bij elkaar te hebben, en de rust en tevredenheid straalt ervanaf.
Fjal maakt een hele goede indruk, weer stukken beter op gewicht, en gewoon netjes aan het verharen. Voor een paard wat zo'n zware tijd achter de rug heeft, is zijn algemene conditie /doen en laten indrukwekkend vind ik zelf.
Vind het moeilijk om een goede balans te vinden tussen wat te veel voor hem is, en wat weer te weinig. Na enige activiteit wordt de zwelling rondom het operatie gebied aanzienlijk groter, en ontstaat er meer drukking op de huid daar.. Na telefonisch overleg toch besloten rustig hier mee door te gaan, in de hoop dat de zwelling uiteindelijk weer gewoon afneemt. Het lichaam moet gewoon weer helemaal goed op gang komen. Er zijn behoorlijk wat lympeklieren in dat gebied verwijderd, en kan al het vocht wat het lichaam bij activiteit produceerd dus moeilijker afvoeren... Dit kost tijd..... Mocht het toch verder gaan zwellen en de afvoer echt onmogelijk te worden, zijn we ten alle tijden welkom in Utrecht... Een prettige gedachte dat die mogelijkheid er is.....zolang we er geen gebruik van hoeven te maken
!
Verder voer ik hem een klein beetje musli met wat brandnetel bij, zodat ik hem toch nog wat extra energie geef. Niet zozeer om hem bij te voeren m.b.t zijn gewicht, want mager is hij absoluut niet (meer ) !!
Het stoma doet super zijn werk, echt , iedere keer als ik hem zie plassen blijf ik onder de indruk. Ook tilt hij netjes zijn staart weg, en gaat hij goed wijdbeens staan...... Ze waarschuwden me nog voor het goed schoonhouden van zijn achterbenen omdat deze vaak toch worden ondergeplast... Maar Fjal laat nog geen druppeltje erop terecht komen hihi.
Wil jullie bij deze gelijk nogmaals bedanken voor de succeswensen en getoonde interesse , is fijn om te lezen
!