De eerste dagen op vlas: gewéldig!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LouLi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:33

Ik wil binnenkort ook overschakelen naar vlas maar ben nu nog eventjes aan het rond zien voor prijzen. Nu vragen ze bij ons 6euro per baal van 28kg merk biobed. Is dit veel? want ik lees hier soort gelijke pijzen maar hebben jullie even grote balen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:38

Lioke schreef:
Ik wil binnenkort ook overschakelen naar vlas maar ben nu nog eventjes aan het rond zien voor prijzen. Nu vragen ze bij ons 6euro per baal van 28kg merk biobed. Is dit veel? want ik lees hier soort gelijke pijzen maar hebben jullie even grote balen.

ik heb vlas (wordt morgen gebracht) van 4,75 per baal thuisgebracht, is merkloos, maar vlas komt allemaal uit dezelfde fabriek waar de leveranciers het vandaan halen. elke leverancier zet zijn eigen merknaam erop en kan vragen wat hij wil. als je een adres/tel.nr. wil van de mijne stuur maar een pb

Anoniem

Re: De eerste dagen op vlas: gewéldig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:43

sinds vanmorgen staan mijn paarden ook op vlas, alleen mn shet eet het, wie heeft er tips? vind het een eng idee dat ze van het vlas eet. ik heb er een vies goedje overheen gespoten maar ze graaft gewoon een kuiltje erin met dr neus en eet vrolijk verder

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:09

Mijn pony staat ook op vlas, bevalt erg goed, neemt goed het vocht op, en word niet snel vies en is niet stoffig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:18

phannie schreef:
sinds vanmorgen staan mijn paarden ook op vlas, alleen mn shet eet het, wie heeft er tips? vind het een eng idee dat ze van het vlas eet. ik heb er een vies goedje overheen gespoten maar ze graaft gewoon een kuiltje erin met dr neus en eet vrolijk verder

iemand een idee voor mij? help!

capsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:32

onze pony's staan ook op vlas, doen het erg goed!!!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:39

Phannie - gooi je shet maar een plak stro erbij in. Dat vind hij zeker weten lekkerder dan het vlas. Over een dag of 2 is je stal echt niet meer schoon genoeg om te eten. Dan is het dus echt wel over. Voor nu maar even een plakje om te knabbelen erbij in. Ze kunnen immers nog beter stro eten dan vlas.

Succes ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:43

Dees schreef:
Phannie - gooi je shet maar een plak stro erbij in. Dat vind hij zeker weten lekkerder dan het vlas. Over een dag of 2 is je stal echt niet meer schoon genoeg om te eten. Dan is het dus echt wel over. Voor nu maar even een plakje om te knabbelen erbij in. Ze kunnen immers nog beter stro eten dan vlas.

Succes ermee!

dank je, maar ik heb al jaren geen stro meer, stond op zaagsel, weet ook niet of ik iemand in de buurt kan vinden met stro.

_Ulster_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:01

die van mij staat ook op vlas ik vind het echt
goed werken en hij blijft ook nogeens
erg schoon er op ben er echt blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:39

zow! de eerste dag is het wel vreselijk glad dat spul! mijn shet gleed op dr snufferd vanmorgen en ik bijna ook

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:48

dat had ik in het begin ook, toen had ik vlas van 1 of ander merk, nu heb ik merkloos vlas en dat is niet glad.

Toen ik dat gladde vlas had, deed ik er altijd een beetje stro overheen, dan gleed m'n paard niet meer uit (en ik ook niet)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:42

smurf schreef:
dat had ik in het begin ook, toen had ik vlas van 1 of ander merk, nu heb ik merkloos vlas en dat is niet glad.

Toen ik dat gladde vlas had, deed ik er altijd een beetje stro overheen, dan gleed m'n paard niet meer uit (en ik ook niet)

ik heb ook merkloos vlas, maar evengoed glad.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:02

er zijn hier gister 15 baal ecolit vlas van Ecobodem gebracht. heb nog wat tips en advies gekregen. binnenkort even een box leeghalen en met de ecolit beginnen. ik ben benieuwd in hoeverre het zoveel beter is dan de andere merken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:26

Pellie schreef:
er zijn hier gister 15 baal ecolit vlas van Ecobodem gebracht. heb nog wat tips en advies gekregen. binnenkort even een box leeghalen en met de ecolit beginnen. ik ben benieuwd in hoeverre het zoveel beter is dan de andere merken

ik geloof daar niet in, alle vlas komt van dezelfde plant, het kan hooguit bewerkt zijn met spul dat ze het niet eten, vlas is vlas volgens mij, er kan ook nog wel een verschilletje inzitten dat de ene wat minder stof bevat dan de andere, maar volgens mij is alle vlas, merk of niet, hetzelfde.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:17

Als ik het zo allemaal lees ga ik het maar eens even aankaarten bij de staleigenaar op de boerderij. Wij gebruiken nu sto en zitten over de mestwet heen ofzo en zitten dus met een achterlijk hoge berg. Misschien een idee´tje..

Heefthier trouwens iemand een foto voor mij van z´n paard op vlas, kan geen duidelijk plaatje vinden op Google namelijk..
Alvast bedankt

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 04:25

Ik heb wel een foto van m'n vlasbox. Momenteel zit ik op m'n werk, maar vanmiddag kan ik hem er wel even opzetten.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:50

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:22

zo ziet het er idd uit als het nog lekker schoon is, ik heb mijn paarden sinds afgelopen weekend op vlas, wel wat uitzoekerij nog met de drollen maar zodra er een "koek" onder ligt denk ik dat het minder uitzoekwerk is toch?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:24

ik weet niet hoe je de drollen eruit haalt, maar met een greep lukt het niet, je kan er bij de Boerenbond.Welkoop een zogenaamde ballenwipper voor aanschaffen, gaat stukken makkelijker, de mijne is net overleden afgelopen weekend omdat er 2 (volwassen!) mensen aan de knok gingen en mijn plastic ballenwipper als wapen is gebruikt.... kon ie niet tegen....

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:26

ik heb de mijne sinds vorige week op vlas staan, echt super spul, ik vind het zelfs beter dan aubiose! ik betaal 4,25 per baal, en haal het in lunteren...

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:27

Wij hebben een haflingermerrie nu een week op vlas staan, en als t aan mij ligt (haha.. en dat ligt t ook) gaat ze er nooit meer vanaf.
Met stro altijd een mega vieze box, en nog veel stro opeten ook... is al een lekker buikig type, maar nu met het vlas is t echt super.... bovendien geven we haar wat extra beweging, ze heeft nog nooit zo strak in d'r vel gezeten...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:32

smurf schreef:
ik weet niet hoe je de drollen eruit haalt, maar met een greep lukt het niet, je kan er bij de Boerenbond.Welkoop een zogenaamde ballenwipper voor aanschaffen, gaat stukken makkelijker, de mijne is net overleden afgelopen weekend omdat er 2 (volwassen!) mensen aan de knok gingen en mijn plastic ballenwipper als wapen is gebruikt.... kon ie niet tegen....

ik heb zon drollewipper van welkoop, toch als ze de drollen begraven is het nog een uitzoekwerk hahaha moet wat te doen hebben he

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:39

ik heb een zindelijk paard, ik weet precies waar ik ze zoeken moet, dat is wel heel erg makkelijk

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:10

Paint kakt aan de zijkanten van de stal. Dat is ook makkelijk inderdaad. Raak loopt alles door de stal heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:23

ik heb 2 zindelijke paarden en 2 torrebakken