Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lioke schreef:Ik wil binnenkort ook overschakelen naar vlas maar ben nu nog eventjes aan het rond zien voor prijzen. Nu vragen ze bij ons 6euro per baal van 28kg merk biobed. Is dit veel? want ik lees hier soort gelijke pijzen maar hebben jullie even grote balen.
phannie schreef:sinds vanmorgen staan mijn paarden ook op vlas, alleen mn shet eet het, wie heeft er tips? vind het een eng idee dat ze van het vlas eet. ik heb er een vies goedje overheen gespoten maar ze graaft gewoon een kuiltje erin met dr neus en eet vrolijk verder
Dees schreef:Phannie - gooi je shet maar een plak stro erbij in. Dat vind hij zeker weten lekkerder dan het vlas. Over een dag of 2 is je stal echt niet meer schoon genoeg om te eten. Dan is het dus echt wel over. Voor nu maar even een plakje om te knabbelen erbij in. Ze kunnen immers nog beter stro eten dan vlas.
Succes ermee!
smurf schreef:dat had ik in het begin ook, toen had ik vlas van 1 of ander merk, nu heb ik merkloos vlas en dat is niet glad.
Toen ik dat gladde vlas had, deed ik er altijd een beetje stro overheen, dan gleed m'n paard niet meer uit (en ik ook niet)
Pellie schreef:er zijn hier gister 15 baal ecolit vlas van Ecobodem gebracht. heb nog wat tips en advies gekregen. binnenkort even een box leeghalen en met de ecolit beginnen. ik ben benieuwd in hoeverre het zoveel beter is dan de andere merken
smurf schreef:ik weet niet hoe je de drollen eruit haalt, maar met een greep lukt het niet, je kan er bij de Boerenbond.Welkoop een zogenaamde ballenwipper voor aanschaffen, gaat stukken makkelijker, de mijne is net overleden afgelopen weekend omdat er 2 (volwassen!) mensen aan de knok gingen en mijn plastic ballenwipper als wapen is gebruikt.... kon ie niet tegen....