mce schreef:
Dit is wel een heel erg verhelderend stuk om te luisteren! Ook zeker met beweegredenen om er nu mee uit te komen, heel plausibel.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ImLucky schreef:@Benzz, allicht, maar nu lijkt het voor dat wereldje een zeldzaamheid en laten ze wel zien dat het dus ook met de "moderne dressuurpaarden" anders kan.
als je de verbaasde reacties aan het begin van het topic ook leest, dat de meeste haar toch wel kennen als een hele correcte ruiter, kan zij dan nog iets doen om vergeven te worden door ons?
of moet zij voor altijd stoppen met de paarden?
is wel echt iets wat ik me afvraag
CharleyT schreef:Nr 1 fout bezig=C.D.
Nr 2(amazone) reageert niet op het meppen met de zweep= niet ok maar gezien leeftijd en verhouding tot OS kampioen die mept wel te begrijpen.
Wintu schreef:Ik krijg enkel een kort stukje tekst wat niet veel zegt. Ik vermoed dat die radio-uitzending waar ze het over hebben daar te vinden hoort te zijn? Ik ga het later ff op de computer proberen of ik dan wel wat krijg.Even op linkje van MCE klikken, daar wordt een en ander uitgelegd door advocaat van de sponsor.
Wintu schreef:Dat verklaard toch niet dat je de sponsor kan horen lachen terwijl ze claimed dat ze het zo verschrikkelijk vond? Zoals ik zei, het klinkt ook niet als een nerveuze lach uit ongemak...Even een andere ingooi, kan het zijn dat de sponsor verder helemaal geen verstand van paarden heeft?
ImLucky schreef:@Benzz, allicht, maar nu lijkt het voor dat wereldje een zeldzaamheid en laten ze wel zien dat het dus ook met de "moderne dressuurpaarden" anders kan.
als je de verbaasde reacties aan het begin van het topic ook leest, dat de meeste haar toch wel kennen als een hele correcte ruiter, kan zij dan nog iets doen om vergeven te worden door ons?
of moet zij voor altijd stoppen met de paarden?
is wel echt iets wat ik me afvraag
Wintu schreef:Even op linkje van MCE klikken, daar wordt een en ander uitgelegd door advocaat van de sponsor.
Raamzicht schreef:https://youtu.be/3Y8_ROb0ZUk?si=eCUSZpa1b7qb-N_j
Wie kan verstaan wat ze zeggen?
Aan begin filmpje
Iets met hit hard
En dan de ruiter iets met don’t want to hurt him
En dan iets van you can’t?
Koper schreef:Het is iets dat ze overkomt, het is een gebeurtenis die, zo kan ik mij indenken, ontzettend overweldigend is. Ik vind het te ver gaan om ze medeplichtig te noemen.CharleyT schreef:Nr 1 fout bezig=C.D.
Nr 2(amazone) reageert niet op het meppen met de zweep= niet ok maar gezien leeftijd en verhouding tot OS kampioen die mept wel te begrijpen.
Ze werkt er wel aan mee, is medeplichtig. En de filmer ook.
Cjuan schreef:Raamzicht schreef:https://youtu.be/3Y8_ROb0ZUk?si=eCUSZpa1b7qb-N_j
Wie kan verstaan wat ze zeggen?
Aan begin filmpje
Iets met hit hard
En dan de ruiter iets met don’t want to hurt him
En dan iets van you can’t?
Op engelse sites las ik dat ze "this is sh*t at hitting them hard" zegt... over de zweep dan.
s0173957 schreef:Ik vind dat hier echt een bende moraalridders en hypocrieten achter het toetsenbord zit.
Dat het op dit filmpje de spuigaten uitloopt daar is iedereen het mee eens, maar om dan direct zo van de toren te gaan blazen...
Als je wist hoe menselijke atleten soms door hun trainers worden aangepakt in de TOPsport of zelfs breedtesport dan denk ik dat dit op zich allemaal best nog meevalt hoor.
Ik ben de 1e om toe te geven dat wat ik hier zie geen voorbeeld is van een goeie trainingsmethode en dat er ook een deel frustratie zal bijzitten, maar soms moét je atleten (zowel mensen als paarden) op een niet zo prettige manier eens over een bepaalde grens heen duwen om een flinke stap voorwaarts te maken.
In elk geval, iemand die écht van de paarden en van de paardensport houdt komt daar mee naar buiten op het moment dat het gefilmd wordt, niet 10 dagen voor de Kür op de OS.
Fika schreef:Koper schreef:Het is iets dat ze overkomt, het is een gebeurtenis die, zo kan ik mij indenken, ontzettend overweldigend is. Ik vind het te ver gaan om ze medeplichtig te noemen.Ze werkt er wel aan mee, is medeplichtig. En de filmer ook.
Bovendien is er, al is het laat, wel iets mee gedaan.
mika11 schreef:Het filmpje heb ik ondertussen ook gezien.
Maar zou ze het paard echt raken, of meer de zweep laten knallen, zeg maar.
Dat kan ik niet echt goed zien.
Als het paard wel geraakt wordt door de zweep, dan zou je denken dat ie wel zou flippen of zo.
Dan zijn deze paarden opmerkelijk braaf of al enigszins gewend aan een bepaalde training.
Totaal geen vergelijking, maar mijn laatste merrie werd al gespannen als ik alleen al een zweepje in de hand had, daarom ook nooit meer gedaan.
Maar met dat beeld van het filmpje, mijn merrie zou door het plafond springen denk ik.
s0173957 schreef:Ik vind dat hier echt een bende moraalridders en hypocrieten achter het toetsenbord zit.
Dat het op dit filmpje de spuigaten uitloopt daar is iedereen het mee eens, maar om dan direct zo van de toren te gaan blazen...
Als je wist hoe menselijke atleten soms door hun trainers worden aangepakt in de TOPsport of zelfs breedtesport dan denk ik dat dit op zich allemaal best nog meevalt hoor.
Ik ben de 1e om toe te geven dat wat ik hier zie geen voorbeeld is van een goeie trainingsmethode en dat er ook een deel frustratie zal bijzitten, maar soms moét je atleten (zowel mensen als paarden) op een niet zo prettige manier eens over een bepaalde grens heen duwen om een flinke stap voorwaarts te maken.
In elk geval, iemand die écht van de paarden en van de paardensport houdt komt daar mee naar buiten op het moment dat het gefilmd wordt, niet 10 dagen voor de Kür op de OS.
s0173957 schreef:Als je wist hoe menselijke atleten soms door hun trainers worden aangepakt in de TOPsport of zelfs breedtesport dan denk ik dat dit op zich allemaal best nog meevalt hoor.
BeFunny schreef:Wintu schreef:Even op linkje van MCE klikken, daar wordt een en ander uitgelegd door advocaat van de sponsor.
Tja. Die advocaat die werkt voor zijn cliënt. Die je dus hoort lachen terwijl dat paard meer dan 24zweepslagen krijgt in een minuut. Als die cliënt werkelijk vind dat het om dierenmishandeling ging had ze er op dat moment direct werk van moeten maken door bijvoorbeeld de zweep af te pakken van Dujardin. Er werd dus al voor dat de opname begon geslagen en toen is besloten te filmen maar waarom sta je daar dan bij te lachen als je beseft dat het niet ok is? En waarom schiet je dat meisje niet te hulp? Wat een held ben je dan. Nee hoor die cliënt is wat mij betreft net zo slecht.