Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:08

Nikass schreef:
Skessa_ schreef:
Zag net een story op insta voorbij komen van mn nichtje. Ze zaten rustig op een bankje en ineens stond er op 50m afstand een wolf voor hun neus. Snel spullen inpakken en wegwezen.

Amaiii zit je dan lekker met je nog geen 2 maanden oude baby. Zou het er ook spaans benauwd van krijgen -O-

Ze zitten bij kootwijkerbroek als ik het goed heb.

Ik zou het fantastisch vinden. (en niet zo overdreven reageren)

Rien: wat jij zegt betekent dus uitroeien. Ik weet dat jij daar geen moeite mee hebt.

JIJ vind het overdreven.

Het IS niet overdreven, dat is jou invulling maar geen onvoldongen feit. Mooi dat jij het prachtig zou vinden maar het heeft deze mensen bang gemaakt. Ze hebben een kleine baby mee van 2 maanden. Die wil je beschermen en veilig houden en dit voelde blijkbaar onveilig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:06

Ik vind dat je dat gevoel serieus moet nemen. Mensen zijn niet voor niks bang. Paarden reageren er ook instinctief op. Zelfde geldt trouwens voor die kbh, daar zijn ze mogelijk nog banger voor dan voor wolven. Had op de Facebook pagina van wolf en paard gelezen dat er paarden omgeving Elspeet zijn die niet meer bij de schaapskudde in de buurt durven te komen sinds die honden er bij lopen. Er gaat toch een zekere dreiging van uit. Wat ook logisch is, daar zijn ze op gefokt. Maar in een land als dit toch minder geschik denk ik.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:35

Mellow schreef:
Nikass schreef:

Rien: wat jij zegt betekent dus uitroeien. Ik weet dat jij daar geen moeite mee hebt.

JIJ vind het overdreven.

Het IS niet overdreven, dat is jou invulling maar geen onvoldongen feit. Mooi dat jij het prachtig zou vinden maar het heeft deze mensen bang gemaakt. Ze hebben een kleine baby mee van 2 maanden. Die wil je beschermen en veilig houden en dit voelde blijkbaar onveilig.

_/-\o_

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:40

Sowieso is het voor een wolf geen normaal gedrag. Die zou schuw moeten zijn en niet mensen zelf op gaan zoeken. Fijn dat jij het geweldig zou vinden Nikass, je weet nu waar die zit, veel succes er mee.

Ik zou wrs nog veel banger en hysterischer reageren, maar ieder z'n ding he. Iedereen reageer anders in zo'n situatie.

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:23

Gemeente Ermelo doet het zelfde verzoek als gemeente Nunspeet bij Gedeputeerde Staten.
Afschieten van wolven in bepaalde probleem gebieden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:27

tienus63 schreef:
Gemeente Ermelo doet het zelfde verzoek als gemeente Nunspeet bij Gedeputeerde Staten.

Interessante ontwikkeling.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:29

Ik ben benieuwd. Wel hoopvol dat ze zo resoluut zijn in elk geval.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:48

Gelet op het aantal aanvallen in die omgeving en op de te ondernemen stappen richting de EU een zeer logische stap. Het dossier moet wel voldoende onderbouwd zijn om met de eisen richting de EU te volharden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:56

Sanet schreef:
tienus63 schreef:

Interessante ontwikkeling.

Heb je dat item gezien in het ochtendjournaal? De verslaggever stond bij een schapenkudde. "Deze schapen zijn in ieder geval veilig, want ze staan achter een wolf werend raster". En dan zie je zo'n oranje schapennet op de achtergrond, met witte prikpaaltjes. Net iets hoger dan het huis-tuin-en keuken schapen net. 8)7 Iedere hond met een beetje agility training wipt daar moeiteloos overheen. Laat staan een spierbundel van een wolf.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:08

rien10 schreef:
Nikass schreef:
Hey je hoeft niet zo boos te worden? Ik bedoel gewoon wat jij zegt, dat jij dat als oplossing ziet. Ik schreef dat om aan te geven dat we daar geen discussie meer over hoeven voeren.

Nee, jij zegt dat ik daar niets bij voel.
Inhoudelijk geef ik je zelfs gelijk. Je moet lezen wat er staat.
Ja, ik ben wel boos, dat merk je toch?

Ja dat merk ik. Vervelend voor je.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:10

Mellow schreef:
Nikass schreef:

JIJ vind het overdreven.

Het IS niet overdreven, dat is jou invulling maar geen onvoldongen feit.

Klopt. Dat geldt voor alle meningen ook een forum :)*

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:12

SusanH schreef:
Ik vind dat je dat gevoel serieus moet nemen. Mensen zijn niet voor niks bang. Paarden reageren er ook instinctief op. Zelfde geldt trouwens voor die kbh, daar zijn ze mogelijk nog banger voor dan voor wolven. Had op de Facebook pagina van wolf en paard gelezen dat er paarden omgeving Elspeet zijn die niet meer bij de schaapskudde in de buurt durven te komen sinds die honden er bij lopen. Er gaat toch een zekere dreiging van uit. Wat ook logisch is, daar zijn ze op gefokt. Maar in een land als dit toch minder geschik denk ik.

Tot op zekere hoogte. Mijn nichtje is bang voor mannen, veel mensen voor muizen en spinnen, mijn hond voor skaters. Heel serieus nemen, en alles aan banden leggen maar!

Ja Skessa ik woon in wolvengebied en ik ga er vaak s'ochtends op uit met mijn honden. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-09-23 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:13

rien10 schreef:
Heb je dat item gezien in het ochtendjournaal? De verslaggever stond bij een schapenkudde. "Deze schapen zijn in ieder geval veilig, want ze staan achter een wolf werend raster". En dan zie je zo'n oranje schapennet op de achtergrond, met witte prikpaaltjes. Net iets hoger dan het huis-tuin-en keuken schapen net. 8)7 Iedere hond met een beetje agility training wipt daar moeiteloos overheen. Laat staan een spierbundel van een wolf.

Ja, dat is dan wel weer jammer… dat huppeltje kijkt een wolf niet van op of om..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:13

Maar een mening is niet hetzelfde als "je geeft er niets om" Dat is gewoon een foute aanname.
Ik ben de eerste die zegt dat meningen naast elkaar kunnen (en zelfs moeten) bestaan. Dus ook, Nikass, dat jouw belevingswereld (ik zou niet zo hysterisch reageren of woorden van gelijke strekking) niet perse de enige goede zou zijn.
Fijn dat er diverse meningen en belevingen zijn. Op die manier worden problemen van meerdere kanten bekeken zodat we tot een gedegen oplossing kunnen komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:14

Nikass schreef:
SusanH schreef:

Tot op zekere hoogte. Mijn nichtje is bang voor mannen, veel mensen voor muizen en spinnen, mijn hond voor skaters. Heel serieus nemen, en alles aan banden leggen maar!

Wat een vreselijke generalisatie is dit. Je kunt ook zeggen: Het nichtje is bang voor mannen. Wat is daar de oorzaak van. Kunnen we haar helpen om deze angst te overwinnen?
Lijkt me een veel gezonder uitgangspunt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:17

Mensen zijn heel ver gekomen door voor de juiste dingen bang te zijn, aangezien wij nogal weinig verdedigingsmethodes hebben (geen hoorns, geen pantser, geen klauwen). Dus dat is heel vaak heel behulpzaam.
Zoals angst voor slangen, schorpioenen en haaien. En dus ook voor wolven :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:18

En soms, terecht, voor mannen. Weet ik veel wat het nichtje heeft meegemaakt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:37

rien10 schreef:
Maar een mening is niet hetzelfde als "je geeft er niets om" Dat is gewoon een foute aanname.
Ik ben de eerste die zegt dat meningen naast elkaar kunnen (en zelfs moeten) bestaan. Dus ook, Nikass, dat jouw belevingswereld (ik zou niet zo hysterisch reageren of woorden van gelijke strekking) niet perse de enige goede zou zijn.
Fijn dat er diverse meningen en belevingen zijn. Op die manier worden problemen van meerdere kanten bekeken zodat we tot een gedegen oplossing kunnen komen.

Gelukkig zei ik dan weer niet "je geeft er niets om" en heb ik daarna nog extra toegelicht wat ik bedoelde.

Rien ik ben het helemaal met je eens juist! Je kijkt dan waarom iemand bang is en je probeert iemand te helpen. Maar je gaat niet het onderwerp waar iemand bang voor is diskwalificeren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:06

rien10 schreef:

Rien je moet natuurlijk helemaal niets, dat is in dit topic toch wel hoofdmotief gebleken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:25

Nikass schreef:

Ja Skessa ik woon in wolvengebied en ik ga er vaak s'ochtends op uit met mijn honden. *\o/*

Toch maar eens 1x op jou reageren. ZWAAR overdreven dat jij in een wolvengebied woont. Dan zou ik daar namelijk ook bijna in wonen en meerdere keren per week in lopen. Er zijn afgelopen jaar amper meldingen geweest van wolven(schade) in directe omgeving. Gelukkig maar!! Echter je mag dus zeker niet spreken van wonen in wolvengebied op dit moment!!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:32

Geen idee wat onder wolvengebied valt. Een groot deel van het binnenland wel, lijkt me. Ik woon op de Veluwe en we hebben hier vrijwel dagelijks zichtmeldingen. Ook zo ongeveer onder m'n keukenraam. En bij buurtgenoten langs het woonkamerraam. Momenteel zijn er in de buurt vrijwel elke nacht aanvallen op schapen. Afgelopen nacht zelfs op drie plaatsen, begreep ik.
Ik laat dus de honden niet meer in m'n eentje uit in het donker. Al een paar jaar niet meer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:37

Nikass schreef:
rien10 schreef:

Gelukkig zei ik dan weer niet "je geeft er niets om" en heb ik daarna nog extra toegelicht wat ik bedoelde.

Rien ik ben het helemaal met je eens juist! Je kijkt dan waarom iemand bang is en je probeert iemand te helpen. Maar je gaat niet het onderwerp waar iemand bang voor is diskwalificeren.

OK, ik snap je punt.

En wat betreft "Je geeft er niets om" Dat heb ik dus verkeerd geïnterpreteerd. Waar ik stiekem wel blij om ben, want het drukte me met de neus op de feiten dat het me zeer raakt, het afschieten van wolven,
Laatst bijgewerkt door rien10 op 21-09-23 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:38

mysa schreef:
Geen idee wat onder wolvengebied valt. Een groot deel van het binnenland wel, lijkt me. Ik woon op de Veluwe en we hebben hier vrijwel dagelijks zichtmeldingen. Ook zo ongeveer onder m'n keukenraam. En bij buurtgenoten langs het woonkamerraam. Momenteel zijn er in de buurt vrijwel elke nacht aanvallen op schapen. Afgelopen nacht zelfs op drie plaatsen, begreep ik.
Ik laat dus de honden niet meer in m'n eentje uit in het donker. Al een paar jaar niet meer.

Dan is met recht wolvengebied. Hier zitten er wel over de grens in België maar al maanden lang amper zichtmeldingen of schade hier in dit deel van Nederland. Ik vind niet dat wij dan kunnen spreken van wonen in wolvengebied als er gelukkig!! Al maanden lang vrijwel geen voorvallen zijn in directe omgeving.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:12

Wat mij betreft ok dan Rien Y;(
Ik zal proberen zorgvuldig te formuleren om geen vervelende indruk te wekken.

Dierenfan ik wist niet dat jij mij kent en weet waar ik woon?
"wolvengebied" is wel een zware term ja, ik heb hem dacht ik niet bedacht, maar gebieden in Nederland waar de wolf gesignaleerd wordt en/of een roedel zich gevestigd heeft, verstaan we toch onder wolvengebied?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:04

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om met z’n allen weg te blijven van de persoonlijke steken en aanvallen, dan blijft dit een inhoudelijk sterk topic die ook voor meelezers waardevol is.
Bedankt!