Het grote working equitation topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:35

Hopelijk kan ik over aantal maanden clinic rijden WE . Vindt het echt leuke tak van sport .
Maar eerst mijn Spaanse schone maar met vertrouwen verder zadel mak maken . Ze is paar keer gereden in NL voor ik haar kocht , maar ze wat bang als dingen opzij van haar gebeuren . We zijn rustig aan van voor begonnen om vriendschap en vertrouwen te bouwen .

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:39

In Markelo is 29 juni nog een clinic dag. Nog mensen die daar mee doen?

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:31

Ik organiseer 10/11 Augustus ook een clinic dressuur en WE in Rijkevorsel (België). Deze zal gegeven worden door Pedro Dias Ferreira van pdf sporthorses. Super zachte en aangename lesgever, die het welbevinden en fysiek kunnen van je paard centraal zet. Bij interesse, graag een PB’tje ;)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:07

Hoi hoi, mag ik ook mee kletsen?
Ik heb me opgegeven voor een wedstrijd Working Equitation in augustus, alleen heb ik nog niet alle informatie duidelijk. Misschien dat ik hier nog wat bij kan leren?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:43

Leuk Buxy, welkom! Waar ga je heen en welke klasse ga je rijden?

En hoe oefenen jullie tussendoor? Puur uit nieuwsgierigheid hoor. Ik moet thuis improviseren, omdat paard niet wil laden (zijn we mee bezig :Y) ).

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:23

Ik heb de tweede les erop zitten en vind het toch een partijtje leuk. Echt een fijne manier om met je dressuur bezig te zijn met een andere focus. En dan per toeval een eenvoudige wissel rijden! Ik heb ook echt het idee dat mijn paard het leuk vindt; hij denk mee, wordt enthousiast en licht aan de hulpen :)

Thuis oefen ik weleens met balkjes (achterwaarts en zijwaarts). Slalom met pionnen ga ik van de week ook 's doen. Hier ook creatief met wat voor handen is haha!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:44

Mag ik ook mee kletsen? Ik ben na een clinic ook enthousiast geraakt.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:15

Afbeelding

Hier heb ik me voor opgegeven, in de intro klasse

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:43

Leuk om te doen hé, tennan!

Buxy, Intro is inderdaad perfect om mee te beginnen, dan kun je het parcours op je gemak doen.
Heb je al muziek gekozen voor je proef, of hoeft dat niet? Hoe dan ook, veel plezier! Een verslag met foto's is niet verboden O:) .

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:46

Haha nee ik heb nog geen muziek ook nog geeeen idee wat en hoe

Wellicht is er hier iemand die mijn vragen nog kan beantwoorden?

In het regelboek staat 'uitrusting in gedekte kleuren
gewenst (donkerblauw, bruin, zwart, aardetinten)'
Zelf heb ik een lichtgrijs rijjasje, is dit toegestaan?

Er wordt tevens gesproken over stompe sporen, ik rij normaal met impuls spoortjes (bolletjes) valt dit bij WEH onder stomp?

Het handboek zegt tevens 'Fluorkleuren, knalkleuren en glitters zijn niet toegestaan.' mag een frontiem met glimsteentjes van bijvoorbeeld ook niet?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:27

Ik heb afgelopen weekend op het haflinger event mee gedaan met de WE training. Weer zo leuk!
Misschien moet ik toch ook maar eens kijken om te gaan starten.
M’n haffie vindt het ook super, al moet ze het bruggetje en de poort altijd wel even van dichtbij bekijken voordat ze er over gaat…

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:14

Buxy, lichtgrijs jasje zal geen probleem zijn. Blingfrontriem hoort niet bij de traditionele WE, maar ik zou dat in een intro-wedstrijd nog wel aandurven. Zou de organisatie even mailen, ook over de bolletjessporen (lijkt mij onder stomp vallen, maar dan weet je het zeker).

Stal-Fiore, dat ziet er goed en leuk uit! Bruggetje is natuurlijk best raar als je een paard bent }:0 . Zijwaarts over de balk lukt ons bij lange na nog niet, heel knap.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:58

Ik heb nu 1 clinic gevolgd en kan nu na veel panieksteigertjes achterwaarts door de "L" met balkjes.
Ook hier is het zijwaarts over de balk nog een soort van onmogelijk. Balken zijn om overheen te stappen of te springen maar niet om tussen je benen te hebben, dat is eng.
Dus inderdaad heel knap gedaan Stal_Fiore!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:31

Hebben jullie dat ook al vanaf de grond geoefend? Die van mij begreep dat ook niet tot ik het vanaf de grond ben gaan oefenen, toen was het kwartje zo gevallen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:12

Ja ook op die manier geoefend. Op de grond/aan de hand doet ze precies hetzelfde.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:36

De mijne snapte de balk ohz ook niet, ging volledig in de error..

Nu oefenen we hem ook stapje voor stapje aan de hand.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:59

BusyMissy schreef:
Ja ook op die manier geoefend. Op de grond/aan de hand doet ze precies hetzelfde.

Wat doe je dan precies? Als je eventueel tips wilt natuurlijk. :) Ik heb honderden mensen geholpen met vrijheidsdressuur waar we ook een balkje tussen de benen gebruikten voor bepaalde oefeningen, nooit een gehad die het niet begreep.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:23

Mooie foto's Stal_Fiore! Jullie zijn al goed bezig met alle hindernissen!

Buxy, grijsjasje is helemaal prima hoor. Qua sporen kan ik je niet helpen, zou het zeker even navragen want ze zijn wel streng daarmee (heel goed natuurlijk). Glitters en glamour zie ik nog best veel in de ring, vooral in de lagere klasses zou ik mij daar niet te druk om maken. Maar hoe minder glitter en glamour hoe beter :D

Wij zijn vorige week gestart op het NK (WE1). Dressuur heel tevreden met 68,833%. Trail ging naar mijn gevoel echt niet fijn, ook 2 grote fouten ondanks dat alsnog 66%. Uiteindelijk net buiten de prijzen met een 5de plek. Wel enorm tevreden!

6 juli gaan we starten in Emmen (bijna thuiswedstrijd, 2 minuten met de auto haha).

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:33

Opzij over het balkje vind ik ook nog lastig hoor! Voor het rechterbeen weg gaat ook makkelijker dan voor het linkerbeen weg. Maar we oefenen mooi verder.. Ik zit er wel over te denken om een keer een wedstrijdje te gaan doen. Ik heb alleen wel een glitter neusriem, en ik had eigenlijk niet zo veel zin om een nieuwe neusriem te moeten kopen voor voorlopig eerst één wedstrijdje. Dat zou ik echt zonde van het geld vinden. Ik heb nog wel een andere, maar eigenlijk is die net te klein en past deze dus mooier. Kan dit wel of eigenlijk echt niet? Komt wel een andere frontriem in dan hoor, die een stuk minder bling is. Eventueel kan ik ook teugels zonder steentjes doen. Alleen de bakstukken zullen ook zo moeten. Het gaat om de WE1 trouwens, mocht ik gaan rijden. Ik zit ook over Emmen na te denken idd :j Ik zit alleen nog even met vervoer, dus ik moet nog even overleggen.

Afbeelding

En dan het ES Midnight Blue dekje erop (dit is trouwens de andere neusriem die eigenlijk iets te klein is):

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 00:57

Captain schreef:
BusyMissy schreef:

Wat doe je dan precies? Als je eventueel tips wilt natuurlijk. :) Ik heb honderden mensen geholpen met vrijheidsdressuur waar we ook een balkje tussen de benen gebruikten voor bepaalde oefeningen, nooit een gehad die het niet begreep.

Tips zijn altijd welkom!
Ze vindt het al enorm moeilijk om over de balk te stappen met de voorbenen en dan niet verder door te stappen. Dat geeft al heel veel spanning. Aan de hand gaat dat iets beter, maar ook dat geeft spanning. Pas wanneer er nog iemand anders buiten mijzelf haar begrenst blijft ze staan.
Ze kan de oefening perfect zonder balkje, maar mét geeft enorm veel spanning, ze lijkt er een probleem van te maken om een balk tussen haar benen te hebben. Aan de hand kan ik haar dan, na rustig herhalen, uiteindelijk van ongeveer einde van een balk naar buiten laten stappen (dus ca. 2 max 3 stappen), daarna is het echt klaar en wil ze niet meer afvloeien. Is wel een paard dat daar moeite mee heeft. Gaat nog steeds per maand beter, met kleine stapjes, maar blijft een aandachtspunt.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 03:15

Roosjenat, daar mag je inderdaad tevreden mee zijn, mooi resultaat. Superfijn als je in de achtertuin kunt starten, jaloers!

Texas, voor wedstrijden op huis-tuin-en-keukenniveau hoef je echt niets nieuws aan te schaffen. Het is niet dat je in het roze en met glitters op pad gaat. Veel plezier op wedstrijd!

Captain, wij oefenen de balk (en überhaupt zijgangen) zowel op de grond als onder het zadel, maar we staan nog aan het begin. Paard vindt de balk niet spannend, maar het kwartje dat hij ook opzij kan zonder vooruit te gaan moet nog een beetje vallen.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:45

Leuk om alles zo lekker te kunnen meelezen!

Op 6 en 7 Juli is voor mij de volgende wedstrijd, welke ik organiseer en meerijd! Het is namelijk het Nederlands Kampioenschap Traditionele Working Equitation (dus niet vanuit Working Equitation Holland maar vanuit TREC Club NL)

Hier nog mensen die zich hebben ingeschreven en ik daar ook ga zien/spreken?

Het is een volledige wedstrijd, wat na Pesse jaren geleden niet meer in het noorden is geweest (geloof nog 1x in Exloo)

Dus met }:0 Koeien!

Ik heb er onwijs veel zin in en ben erg benieuwd hoe het rijden mij naast het organiseren vergaat. Maar dat is iets om uit te testen.

WE hebben nog plekjes vrij dus als iemand nog mee wilt doen of wilt komen kijken kan dit zeker! Alle informatie is te vinden op Facebook @TWEVledder

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:50

Buxy schreef:
[ [url=m/yM3Y5V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier heb ik me voor opgegeven, in de intro klasse

Vandaag mail ontvangen, er is helaas een reservelijst.
Jammer dat dat nergens vermeld staat.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:37

kionasuppie schreef:
Leuk om alles zo lekker te kunnen meelezen!

Op 6 en 7 Juli is voor mij de volgende wedstrijd, welke ik organiseer en meerijd! Het is namelijk het Nederlands Kampioenschap Traditionele Working Equitation (dus niet vanuit Working Equitation Holland maar vanuit TREC Club NL)

Wat leuk, ook met onderdeel koeien. Ik ga proberen om de 6e te komen kijken.

Balen Buxly, je werkt toch naar zoiets toe en nu is het onzeker.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:03

Ik kom me hier ook graag melden! Volgend weekend hebben wij onze eerste WE wedstrijd in de introductie klasse. Ik vroeg me af op wat voor muziek er meestal gereden wordt? Hier kom ik niet echt uit…