Hoi! Ik heb hier een beetje meegekletst omdat ik op zoek was naar een leuk paard na het overlijden van mijn fjord. Nu heb ik via een gezocht-advertentie op MP (tip!) een heel leuk paard gevonden

Voelt goed, vertrouwd, huidige eigenaresse zoekt een goed nieuw huis voor haar paard. Ze is heel eerlijk over het paard, zij heeft 'm 3 jaar en ze heeft me de papieren van de klinische keuring 3 jaar terug gestuurd. Paard was helemaal goed, geen enkele opmerking.
Ik had eigenlijk besloten om het paard niet te laten keuren. Maar nu was mijn hoefsmid hier net en hij zegt dus toch dat ik het paard beter wel laat keuren. Nu komt het paard dus overmorgen al

Maar volgens mijn hoefsmid kan ik ook volgende week nog een klinische keuring doen, en mocht het paard nou toch afgekeurd worden, dan is de verkoper verplicht het paard terug te nemen. Ik google me suf maar kan dit niet echt vinden online. En ergens denk ik: hij is 3 jaar terug goedgekeurd, ik heb een heel goed gevoel bij de huidige eigenaresse en ik vertrouw haar echt dat wat zij zegt over het paard klopt.
Wat zouden jullie doen? Morgen werkt mijn dierenarts weer dus die ga ik in ieder geval even bellen om te overleggen.
(edit: het paard komt sowieso wel echt overmorgen, i.v.m. opzeggen van de stal enzo. Dus het is geen optie om de koop nog een week uit te stellen zodat ik eerst de klinische keuring zou doen. Mijn vraag gaat dus echt over: heeft klinisch keuren
na aankoop zin? En sowieso benieuwd met bovenstaand verhaal, wat anderen zouden doen. Ik ben misschien wat te goed van vertrouwen maar heb ook nog niet echt pech of nare dingen meegemaakt met paarden. Hopelijk blijft dat zo haha)