Wel vervelend dat het bekappen wat lastiger was. Die van mij vind de hoefsmid heel moeilijk en spannend en komt daarbij dan ook wel eens omhoog (of gaat hangen). Hoe reageert jouw hoefsmid daarop?
Wat ik zelf daarmee doe is af en toe de hoefsmid bewegingen en houdingen oefenen (dus voetje lang omhoog houden, of naar voren/achteren duwen, of tussen m'n benen klemmen). Het lastige is bij hem dat de helft van die spanning 'een vreemde zit aan me' is.
Mijn hoefsmid blijft rustig en consequent. Op een gegeven moment wordt ie dan wel rustig, maar eigenlijk vooral omdat ie zich dan afsluit en het maar laat gebeuren. Vind ik ook wel sneu, ik hoop dat hij zich er steeds wat comfortabeler bij gaat voelen.
Voor mij is het een stormachtige week, los van Corrie

Zondag bericht gekregen dat ik vanwege omstandigheden eigenlijk zo snel mogelijk weg moet van stal. Daarbij kwam ook nog eens dat één van zijn ballen niet ver genoeg gezakt was om hem te kunnen castreren (maar hij had dan toch niet kunnen herstellen en wachten waar hij nu staat). Dus het mooie plekje dat ik had gevonden was niet mogelijk meer.
Nu heb ik op de valreep een fijne pension/opfok gevonden waar hij terecht kan, hij gaat incasseren op ruimte zolang de winterperiode nog duurt (van 1,5 hectare naar paddocks) en ook voor mij zal het even wennen zijn, ik zal niet meer dagelijks kunnen komen omdat het voor mij een uur rijden is. Maar goed hij komt de hele dag buiten met andere jonge paarden en krijgt nagenoeg onbeperkt hooi, en hij mag er nog even hengst blijven. Donderdag gaan we verhuizen dus dat is weer even spannend.
Ik hoop nou toch drie maal scheepsrecht en dat hij hier gewoon echt nog even kan blijven.