Dabiscui schreef:Ik heb het topic doorgelezen en meld mij ook graag hier. Na jaren paarden/pony's te hebben bijgereden ga ik eindelijk op zoek naar mijn eerste eigen paard! Heel spannend maar super leuk natuurlijk. Omdat ik full-time werk zal mijn zusje het paard/pony ook 1 a 2 keer rijden.
We zijn afgelopen weekend naar een leuke, 6-jarige E-pony (1.54) geweest, Z1 dressuur. Echt een pony die al veel gezien heeft en waar we veel van kunnen leren. Echter ben ik bang dat ik er toch net ff te groot voor ben en het beeld daarom niet mooi is en ik er wellicht op afgerekend wordt tijdens de proef .... Pony is wel perfect voor mijn zusje en heeft nog een jonge leeftijd dus we kunnen er nog heel lang van genieten en van leren.
Morgen gaan we kijken naar een 10-jarige KWPN x Fries ook Z1 dressuur 1,60cm. VP ligt wel echter hoger dan die pony. En mijn zusje zal er wellicht minder handig mee uit de voeten kunnen... Overigens zijn we beide wel uitgegroeid (22 en 18 jaar).
Ik vind het lastig! Mijn ouders zeggen dat ik moet doen wat het beste is voor mij omdat ik het paard/pony zal gaan kopen en voor mij een paard dan de betere keuze zal zijn. Ik ben er nog niet over uit.. Eerst morgen maar eens afwachten om te zien hoe het proefrijden gaat. Als de E-pony nou net ff 1 tikkeltje groter was had ik niet na hoeven denken en was ik zeker voor haar gegaan. Wat denken jullie?
Dat maakt het moeilijker,als het paard voor 2 personen moet passen.Degene die het paard koopt en betaalt heeft wel de eerste keuze vind ik. Als je het nu nog niet zeker weet kun je toch nog meer paarden gaan bezichtigen.De ware komt wel!