Maddoxx schreef:[ [url=m/UK1Wn0.png]Afbeelding[/url] ]
Screenshot uit een filmpje, net een stukje buiten gaan rijden. Motors, honden, joggers, Mountainbikers, geen probleem.
En dat doe je dus met een merens. Het kan niet anders of je hebt er een met een hoog merens gehalte. Ik weet het nu zeker. Zo gaaf en leuk dit om te zien.
Ik heb het nogal eens mis zien gaan met merens en baasje als baasje allemaal wil laten wennen, in de bak rijden, want je weet maar nooit. Terwijl je met een merens juist het tegenover gestelde moet doen, zoals jij nu doet. Want zelf (de meeste) kijken daar echt niet van op en willen gewoon leuk bezig zijn, op stap met baasje en plezier maken.
Ik weet nog goed dat ik met Hercule aankwam in Friesland (4 uur rijden) bij mijn broer, en na 3 uurtjes rusten ik hem zadelde en ging rijden. Hercule wilde zo graag knallen, maar daar waren geen ruiterpaden. Maar wel naast een weg een hele grote brede strook gras. Dus hem daar lekker laten gaan tot grote hilariteit van de enkele mens in de auto die daar reed. Mijn broer echter (had arabieren) kreeg een hartverlamming toen hij uit het raam keek en begreep er helemaal niets van dat Hercule stralend van plezier weer terug het erf op kwam.
Jij geeft je paard vertrouwen en dat vindt een merens leuk. Dus geeft zij jou het gevoeld dat het goed zit en werkt het heen en weer en wordt de hele gang van zaken relaxed.
Wat ze ook leuk vinden als je een rit gaat maken met tassen op de rug voor de pauze, dat zij dan lekker mogen grazen om jou/ jullie heen. Wij lieten Hercule gewoon om eens heen grazen, los of we spanden hem uit en lieten hem gewoon los grazen. Een merens is graag lid van de familie en hoort er dus heel graag bij. Ze zijn namelijk ook heel erg nieuwsgierig en belangstellend.
Als wij hier in de tuin iets gaan doen komen ze altijd eventjes poolshoogte nemen en dan blijven ze in de buurt grazen (vinden ze dus gewoon gezellig).
Jij gaat heel veel plezier van je paardje beleven, want jullie voelen elkaar aan.
@Lizy, dank je wel. Onze merens zijn leuk, maar veel merens zijn erg leuk. Blijkbaar die van TS ook