Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
emilyslaluna schreef:Ging dat maar... Helaas heb ik na de vele telefoontjes wel door dat ze echt alleen weg kan als er een nieuwe pony staat...
safina schreef:Ik heb het al eerder gezegd: ik denk dat je het te ingewikkeld maakt. Je probeert dingen te regelen met mensen die je nog nooit gezien hebt, over een pony die je ook nog nooit gezien hebt. Als je per e-mail of telefoon probeert te regelen dat wildvreemden hun pony ergens ver weg geen gaan brengen, dan is het natuurlijk geen verrassing dat dit verkeerd loopt. Ik bedoel het niet rot, maar ik vind het wel een beetje naïef van je. Het is natuurlijk niet tof van die mensen dat ze je dat beloven en het niet doen, maar als je iets op deze manier regelt moet je er niet van staan te kijken dat dit je overkomt.
Je hebt al eerder de harde les gehad: als het gaat om dingen die belangrijk voor je zijn, leg je lot dan niet zomaar in de handen van wildvreemden. Want mooie beloftes zijn snel gemaakt, maar nakomen is een tweede... Neem van mij aan: mensen mailen en bellen en via die weg vragen of ze hun pony naar een manege willen brengen voor een proeftijd is vragen om teleurstelling en gedoe.
Een betrouwbare en verstandige partij gaat niet een pony voor een week op een wildvreemde manege zetten op verzoek van een derde die je nog nooit gezien hebt. Voor fijne, brave kinderpony's zijn namelijk heel makkelijk kopers te vinden, kopers die gewoon een paar keer persoonlijk bij je langs komen aan huis om de pony te proberen. Ik ken al weinig mensen die akkoord zouden gaan met een proeftijd bij het verkopen van een pony. Laat staan een proeftijd op een manege die de pony nog nooit eerder heeft gezien, aan de andere kant van het land, op verzoek van weer heel iemand anders. Geloof me: wijze mensen doen dat niet. Rare mensen wel.
Duhelo schreef:Ga dit weekend langs met het bedrag dat je er voorover hebt contant mee. Wat je niet probeert heb je niet. Zorg dat er iemand bereikbaar is met een trailer, zodra het geklonken is doe je pony halster om, ga je er lekker even mee gaan grazen en laat je je samen ophalen.
amoj schreef:Wat vreselijk rot!
Je kunt het ook harder gaan spelen, neem iemand mee die echt kan handelen. Zoals gezegd word hierboven, leg het geld op tafel. Zeg dat je haar nu wil meenemen, en neem de trailer ook mee.
emilyslaluna schreef:Duhelo schreef:Ga dit weekend langs met het bedrag dat je er voorover hebt contant mee. Wat je niet probeert heb je niet. Zorg dat er iemand bereikbaar is met een trailer, zodra het geklonken is doe je pony halster om, ga je er lekker even mee gaan grazen en laat je je samen ophalen.
Ik zou dat heel graag willen. Maar straks zegt hij nee, dan raak ik al mijn kansen toch kwijt? Straks hoeft het van hem allemaal niet meer en mag ik Lotje nooit meer terug... Daar ben ik bang voor.
Rizette schreef:Je kunt geen pony zoeken als je de eisen van de manege niet weet. Eerst alle eisen goed op een rij en dan heeft het nog heel veel kans van niet slagen.
emilyslaluna schreef:Bedankt voor je mening. Maar naïef ben ik niet. Ik heb duidelijke afspraken gehad met de mevrouw. Nu zou de zus de pony moeten brengen en die was er niet meer mee eens. Als er vanaf dag 1 vaste afspraken gemaakt zijn, waarbij echt alles is uitgelegd en besproken. Dan kan ik er echt wel van uit gaan dat we ergens komen. Maar ja, zo zie je maar weer dat er geen afspraken gemaakt kunnen worden in de paardenwereld...
Celiien schreef:Hoe banketstaaf ook, ik zou er geen moeite meer in steken. Het is heel vervelend, maar je weet waar de pony is en wellicht dat je haar ooit via die kant nog terug kan krijgen. En laten we eerlijk wezen, paar lieve kinderen die voor de pony zorgen, beweging (rust=roest) etc... ze had het slechter kunnen treffen imo.
emilyslaluna schreef:Ik snap ook wel dat het voor zulke mensen raar over kan komen. Maar die mevrouw wist vanaf het begin hoe alles zat. Is zelf akkoord gegaan na overleg met ouders en vervolgens 3 weken de tijd gehad om erover na te denken. En dan stond een datum vast en heeft haar zus alles afgehaakt. Sorry maar ze hadden dat al 3 weken geleden kunnen bepalen zonder mijn tijd, moeite en gevoel weg te gooien...