[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:18

Wat een leuk overzicht zeg :D

en wat zijn bosklassen?

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 19:43

Bosklassen is een extra muros activiteit, we gaan dan 4 dagen 'op vakantie' met de kinderen van de klas :) We zijn 3 nachten gaan sappen in Belgisch Limburg :j

En dan zijn je paardjes happy als je weer thuis bent *\o/*
Afbeelding

Al had ik stiekem ook wel wortels bij :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:15

Ok mijn Belgisch is gewoon niet zo god, maar volgende vraag: wat is een 'extra muros' activiteit?

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 21:54

Haha, extra muros is eigenlijk wat ik uitleg in de rest van de post :)
Een activiteit buiten de schoolmuren, op verplaatsing ergens naartoe. In ons geval dus naar Maasmechelen om er 4 dagen 'op kamp' te gaan met de kinderen van de klas ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:57

Ahhh op kamp gaan ;) dat snap ik :D

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 22:01

Haha ja, ik had het natuurlijk beter gelijk zo omschreven :D

In de categorie: mens wat doe je allemaal? Deze selfie van vanavond :))
Afbeelding

Vannacht voorspellen ze sneew, ik hoop dat er veel valt, dan kunnen we er morgen samen van genieten, ik ben thuis na de middag, dus bereid me voor op een middag vol sneeuwpret :brr:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:08

Tsja waar ik nu zit in ons 2e huis liggen meters sneeuw :D dus ben wel wat gewend. Ik hoop dat het goed gaat. Mijn paardjes redden zich prima met de goede zand paddock.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 15:04

Voorspellen ze sneeuw, 99% zeker overal in België, blijk ik op die 1% plek te wonen waar er compleet niks valt -O-

Wat een domper, het is gewoon natte sneuuw hier, het is niet eens een beetje wit, echt stom :roll:

Oh da's waar, jullie zitten in Oostenrijk nu, Mer, dat is hele andere koek daar nu zo te zien!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:01

Yep hier ligt een paar meter ;) soms wel lastig met autorijden op een rotonde, je rijdt steeds tussen muren van sneeuw en moet dus heel ver naar voren rijden wil je iets zien van de zijkanten :=

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:22

s_v schreef:
Voorspellen ze sneeuw, 99% zeker overal in België, blijk ik op die 1% plek te wonen waar er compleet niks valt -O-

Wat een domper, het is gewoon natte sneuuw hier, het is niet eens een beetje wit, echt stom :roll:

Oh da's waar, jullie zitten in Oostenrijk nu, Mer, dat is hele andere koek daar nu zo te zien!

Hier dit deel van belgie ook al de hele dag natte sneeuw, nu begint er iets te blijven liggen maar sneeuwt t amper nog -O-

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:28

s_v schreef:
Bosklassen is een extra muros activiteit, we gaan dan 4 dagen 'op vakantie' met de kinderen van de klas :) We zijn 3 nachten gaan sappen in Belgisch Limburg :j

[ [url=m/jUwhDj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sappen?

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 19:05

Nabster schreef:
s_v schreef:

[ [url=m/jUwhDj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sappen?

Slapen uiteraard :))

Jammer he rayoow, waar in BE zit jij ergens? Limburg of Antwerpen dan waarschijnlijk? :)

Wij hadden net ook 'dikke vlokken' die heel even bleven liggen, helaas was dat van korte duur -O-
Had speciaal de camera van mijn zus mee naar hier genomen, zodat ik leuke sneeuw foto's kon maken, ben dus toch maar naar buiten gegaan om een paar foto's te maken, al zijn die volgens mij net zo 'triest' als het weer vandaag :=

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:35

Ik zit in Limburg, vlak bij maastricht..wie weet valt er ooit nog een mooi laagje _O-

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 19:40

Ik hoop dat we deze winter nog een laagje krijgen, maar ik vrees ervoor helaas...
Zal ze nu maar eens hooi gaan geven, want die verwende beesten zitten bijna zonder en dat kan ik natuurlijk echt niet maken :))

Mer, jouw paarden zijn wel gewoon in NL veronderstel ik? Hoe zit het met de paarden in Oostenrijk nu? Komen die nog buiten met al die sneeuw, of is dat niet te doen? :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:56

Mijn beestjes zijn inderdaad gewoon in NL en die worden goed verzorgd.

In oostenrijk zie je weinig dieren buiten. Hier in de buurt hebben we wel een ijslander stal en die lopen gewoon buiten in de sneeuw, maar kunnen naar binnen als ze willen, de Spaanse Rijschool hier in de buurt heeft ook binnen paddocks maar die dieren zien nu vrij weinig daglicht. Er is dan ook echt wel een paar meter sneeuw gevallen... :=

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 10:30

:wave:

Lang geleden dat ik hier geüpdatet heb :j Zo lang dat ik zelf die 'ouder topic' melding krijg als ik reageer :=

Het was lekker druk hier, dus ik kwam niet aan updaten toe... Ondertussen is het weer wat rustiger dus tijd om eens flink 'bij te praten' :)

Pieter en ik hebben niet stil gezeten de voorbije weken... En ik heb heel wat leuke foto's om te delen *D

Eerst was er toch nog sneeuw :brr:

Afbeelding
Afbeelding

En toen was de winter (blijkbaar?) voorbij! Tijd om de handen uit de mouwen te steken dus :j

Eerst zelf, paddock wat opgeleukt met boomstammetjes, die zijn echt een succes, vooral als je er wortels tussen verstopt of als je paard een vrolijke bui heeft :))
Afbeelding
Afbeelding

En dan samen met Pieter, een voormiddag kei hard gewerkt in de wind (en regen soms) maar we hebben nu wel echt een track :D
Afbeelding
Afegelopen week heb ik ook de laatste palen gezet en draad gespannen en nu kunnen ze weer overal, ook op de berg *\o/*
Afbeelding

Verder doen we gewoon ons ding, lekker werken vanaf de grond en vooral veel plezier malen en gekke dingen doen :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh en als laatste, snoezende paardjes omdat ik daar zelf nooit genoeg van kan krijgen en mijn huidige uitzicht vanaf de bank <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:19

Wat leuk met die boomstammen geweldig vooral die sprong <3 heerlijk hoor dat je je track af hebt en dat het zo goed gaat, leuke update in ieder geval.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 20:30

Boomstammen zijn inderdaad leuk :D Ze genieten er echt van (en ik dus ook :)) ) vandaag hebben ze nog maar eens laten zien waarom ik ze daar - met de nodige moeite - heb neergelegd :j En ik had mijn telefoon bij om te filmen *\o/*

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:35

Jullie plekje wordt écht steeds meer een paradijs. Kijk ze nu genieten op die filmpjes van de boomstammetjes. Heerlijk zeg!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:51

Hartstikke leuke filmpjes weer <3

karin30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:05

Geweldig filmpje

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 23:49

Bedankt voor de leuke reacties <3
Ik heb de filmpjes vandaag zeker 20x opnieuw bekeken, echt genieten vind ik dat, ze maken me zo vrolijk :D

Vanmiddag nog geoefend met de bal met Jules. Die vond hij eerst heeel erg spannend (weglopen, brommen,...) vorige les hebben we er op geoefend en vandaag deed ik het zelf nog een keertje :) Wat Jules daarvan vond, euhm tsja :+
Afbeelding

Stiekem vind hij het best nog wel spannend, maar hij doet het zo goed! Hij is echt veel dapperder dan voorheen :j Hier was hij aan het geeuwen van ontlading en dat zelfs al bij 'het enge ding' wat ben ik dan trots op 'm *D

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 22:26

:(:)
Afbeelding
Bolletje had koliek vandaag... Vanochtend stuurde Pieter een foto van een liggend paard (ik dacht, heerlijk soezen in het zonnetje) maar blijkbaar was het toch niet zo heerlijk als ik dacht...
Toen ik vanavond aankwam van mijn werk trof ik Jules weer liggend aan in de schuilstal en hij had duidelijk gerold/onrustig gelegen... Hij was ook erg bezweet (maar goed, zweten met zo'n weer en wintervacht zullen vast wel meer paarden hebben) maar stond wel gelijk recht toen ik aankwam.

Toch de veearts gebeld en bijna een uur gestapt voor die er was. In dat uur maakte hij een vrij rustige indruk, maar liet wel pijn signalen zien (geeuwen, uit schachten, staart optillen) maar geen grote zoals vorige keer, toen viel hij letterlijk om van de pijn, ook op de beton...

Na een uur rondstappen was de veearts er eindelijk :) Eerst even klinisch gecheckt, parameters waren in orde, darmgeluiden waren er wel, maar iets te beperkt. Bij het opvoelen ontdekte hij een lichte verstopping. Maar weinig/geen zand in de darmen (had net weer braaf mijn kuurtje psyllium afgerond)... Toch maar paraffine gegeven en een pijnstiller, zielepootje :(:)
Hij was zo flink bij het sonderen, VA zei letterlijk 'als ze dat allemaal zo goed zouden laten doen'... Wel echt een sneu zicht, met die praam erop ;(
Afbeelding

Net stond hij er rustig bij. Had honger, draafde door de paddock (omdat Vlekje ondertussen onder de draad door naar het gras was geglipt _-:( ) en werd helemaal enthousiast toen ik met zijn eten (beetje vitaminen brokjes en een appeltje) aankwam... Straks voor ik ga slapen ga ik nog even bij hem kijken en vannacht zet ik ook een wekkertje! Maar gelukkig lijkt het mee te vallen. Veearts had er ook een goed oog in, maar goed het blijft koliek :( ...

Had eigenlijk gehoopt NOOIT meer zo'n update te hoeven plaatsen... Al gaat het nu gelukkig wel de andere kant op dan vorige keer en voelt hij zich duidelijk al stukken beter, duimen duimen duimen nu! :\

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:23

Ik zit per direct non stop te duimen! Dit typ ik met mijn pinken!

Zonder gekkigheid ik hoop dat het nu goed sblijft gaan +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:29

Oh nee dat is schrikken. Mijn duimen draaien ook!