Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:21

Wat fijn dat hij het zo goed doet. Ik ben heel benieuwd hoe hij er over paar maanden uit zal zien. Komt vast helemaal goed.

Riel

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:41

Gewoon updaten op de manier die voor jezelf goed voelt :-)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:49

Mist schreef:
Gaat goed hoor ! eet heel goed en laat nu z'n eten staan als het teveel is en eet het later op (gelukkig wan 8x per dag papjes is een hele opgave) De wei vind hij ook geweldig (max half uurtje nog- denk niet dat hij vaak op een weide is geweest in zijn leven)

Ben niet zo van topics, en zeker geen volgtopics aanmaken :D vind dat persoonlijk erg verveledn, maar ik snap ook dat jullie willen weten hoe het gaat dus ik zal wel blijven updaten maar niet meer elke dag ;)

Niet alleen Kareltje heeft rust nodig, jijzelf ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:21

We zijn een paar dagen verder..... Hoe gaat het met Kareltje? En met jou natuurlijk.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:36

[***] schreef:
We zijn een paar dagen verder..... Hoe gaat het met Kareltje? En met jou natuurlijk.

Mist schreef:
Gaat goed hoor ! eet heel goed en laat nu z'n eten staan als het teveel is en eet het later op (gelukkig wan 8x per dag papjes is een hele opgave) De wei vind hij ook geweldig (max half uurtje nog- denk niet dat hij vaak op een weide is geweest in zijn leven)

Ben niet zo van topics, en zeker geen volgtopics aanmaken :D vind dat persoonlijk erg verveledn, maar ik snap ook dat jullie willen weten hoe het gaat dus ik zal wel blijven updaten maar niet meer elke dag ;)

Ik denk dat ts vanzelf een update stuurt als zij daar weer toe aan is.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:22

wij wachten in spanning... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:30

Hevonen schreef:
wij wachten in spanning... :)

Pfff doe even rustig wil je? Ik vind dit altijd zo irritant als mensen op deze manier gaan lopen zeuren om een update. :n

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:45

En zo spannend is het toch niet meer? Karel moet nu gewoon eten en dik worden, dat kost tijd. Logisch dat er niet om de paar dagen een update komt :=
Laatst bijgewerkt door Foaly op 25-01-17 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:48

Foaly schreef:
En zo spannend is het toch niet meer? Karel moet nu gewoon eten en dik worden, dat kost gewoon tijd. Logisch dat er niet om de paar dagen een update komt :=

Lijkt mij ook.

Mist is ons niks verplicht.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:21

Nou, ik had toch wel gehoopt op een levensteken in het weekend.

Eerder volgde ik Wendy en Bambi, maar toen werd ik ziek en moest het ziekenhuis in. Eenmaal hersteld was ik het topic vergeten. Maar nu kwam ik ze bij dit topic weer tegen en keek hoe het Bambi vergaan was. Het was hartverscheurend om te lezen dat ze het niet gehaald had, ondanks het hoopvolle begin. En dat speelt nu steeds in mijn hoofd mee bij berichten over Kareltje. Geen bericht voelt nu niet aan als goed bericht, maar als er is misschien van alles gaande en TS heeft geen tijd of puf om ons daarover te berichten. Dus even een korte krabbel zou ik heel geruststellend vinden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:27

Houden jullie er een beetje rekening me dat de TS een paar pagina's terug al aan heeft gegeven niet dagelijks/ wekelijks een update te geven :)

Ondanks dat het natuurlijk heel fijn is dat jullie zo begaan zijn is het niet de bedoeling om om updates te vragen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:28

Ts heeft aangegeven dat het goed gaat. En als het al slechter gaat is bokt.nl wel het laatste waar ze zich mee bezig moet houden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:42

Sommige hebben het gewoon te druk om de hele dag op bokt te zitten..... Waar ik wel benieuwd naar ben is of hij aankomt in gewicht,anders ben ik toch bang dat hij cushing heeft.Mijn vriendin heeft ook een oude pony overgenomen,een mager shetje....de tanden zijn gedaan,ze is ontwormd,heeft deken om,krijgt drie maaltijden per dag.Ik was er zondag even en weet zeker dat ze cushing heeft,die krijg je dus niet op gewicht,hoeveel eten je er ook instopt

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:44

Toch moet TS het waarderen dat we meeleven. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als mensen beleefd vragen hoe het gaat. Het is aan TS om wel of niet te reageren.
Ik heb elke keer als ik zie dat er nieuwe berichten zijn in dit topic: o snel kijken, zou er wat info zijn over hem.
Ben niet teleur gesteld als dat er niet is. Mooi om te zien dat andere meeleven en interesse tonen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:17

Japeloup schreef:
Toch moet TS het waarderen dat we meeleven. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als mensen beleefd vragen hoe het gaat. Het is aan TS om wel of niet te reageren.
Ik heb elke keer als ik zie dat er nieuwe berichten zijn in dit topic: o snel kijken, zou er wat info zijn over hem.
Ben niet teleur gesteld als dat er niet is. Mooi om te zien dat andere meeleven en interesse tonen.

TS moet natuurlijk helemaal niets ;) en heeft aangegeven dat ze niet te veel bezig wil zijn met updates.

Betrokkenheid is inderdaad leuk, maar rekening houden met de wensen van TS is ook belangrijk

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:54

Mooney, jouw eerste reactie was ook mijn eerste reactie, maar ik vermoed dat Japeloup bedoelde: ik vermoed dat de TS het ook strelend vindt dat we zo meeleven.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:23

Rocamor schreef:
Mooney, jouw eerste reactie was ook mijn eerste reactie, maar ik vermoed dat Japeloup bedoelde: ik vermoed dat de TS het ook strelend vindt dat we zo meeleven.

:j

Miss_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:48

Leuk om te zien dat Kareltje zijn blije zelf blijft. Hopelijk knapt hij helemaal op, en kan hij van zn welverdiende pensioen genieten!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:00

TS zal zelf wel bepalen wanneer ze wil updaten (of niet). Laat het los :-)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 01:19

Kareltje is er niet meer.
Hij is vandaag overleden nog voordat de DA hem in kon slapen. Hij had al buscopan en 2 verschillende pijnstillers gehad maar werd alleen maar slechter, dus DA was alweer onderweg.
Hij had om 11 uur eten gehad, uurtje later ging mijn moeder kijken en was het helemaal fout. DA er gelijk bij.

Helaas moest ik "eventjes een dag naar Engeland" voor mijn werk en ik ben er dus niet bij geweest, maar heb wel de DA diverse keren gesproken (ben nu weer thuis)

Hij had zo een keer in de week wel een "dipje" dan was hij even een uurtje "niet lekker" wat zich uitte in gewoon iets slomer en iets zichtbaarder ademen. "Normaal" was hij heel vlot en letterlijk mijn schaduw als ik in de stallen bezig was- tijdens zijn dipjes liep hij dan wel wat rond maar dan "was er toch iets" Zijn hartslag was al standaard tussen de 50 en 60pminuut en dat was iets wat ik hier ook eerder schreef, mij zorgen baarde.

Ik baal ervan dat dit nu net gebeurde toen ik er niet was, aan de andere kant, doordat ik er niet was waren mijn ouders hier 100% vd tijd, anders had hij om 11uur eten gehad van mijn ouders en was ik pas weer om 15.00uur thuis gekomen.

wat de oorzaak was is niet bekend, geen reflux, geen voelbare verstopping, hartslag ver over de 100.

Ik zal hem heel erg missen, hij was altijd zeer aanwezig. morgen wordt hij opgehaald voor een gezamenlijke crematie bij Westerhout.

oh...en aan de mensen die (stiekem) meelezen, die hem van de manege kennen, en ervoor gekozen hebben om hun mond te houden al die tijd, en wiens kinderen daar nog op gereden hebben, ik hoop dat jullie je heel diep schamen !!
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 27-01-17 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast.

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:21

Jeetje.. heel heel veel sterkte!
Gelukkig heeft hij nog liefde en volle aandacht mogen hebben die laatste weken van zijn leventje. Jullie hebben ze geweldig gemaakt..
Nogmaals sterkte!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:22

Wat verdrietig Mist... Heel veel sterkte, heb er even geen woorden voor :(:)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:28

Heel erg veel sterkte! Wat verdrietig... Rust in vrede, Kareltje.... Y;(

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:31

Jeetje wat verdrietig, je hebt zo je best gedaan! Hou je vast aan het feit dat jij hem nog een tijd als een prins hebt kunnen laten leven Mist :(:) Y;(

Ik vernam eerder in het topic dat Kareltje uit omgeving Breda kwam? Ik ben daar zelf bekend, maar herkende hem niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar hij vandaan kwam. Groot gelijk dat je ontzettend kwaad bent op de persoon(en) die het zo ver hebben laten komen en de mensen die hun kind gewoon op hem hebben laten rijden. Ze moeten zich vreselijk schamen...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:32

nah neej joh!!!!
dat meeeen je niet! :oo
Schrik hier heel hard van ;(

jeetje.
ben hier echt stil van.

wil toch zeggen, al is alles wat gezegd wordt hiervoor nooit genoeg

heel veel sterkte Y;(

maar weet dat hij de laatste weken van zijn leven pas ECHT heeft kunnen genieten en bij liefdevolle baasjes terecht is gekomen, die het ALLERBESTE met hem voorhadden!

En dat zal hij ook geweten en gevoeld hebben.
Van de hel naar de hemel op aarde.......... en daarna naar de hemel daarboven.

damn...... ik had het hem en jullie ZO gegund dat hij en jullie nog lekker van zijn zéééér welverdiend pensioen kon gaan genieten.
Dat heeft hij absoluut gedaan

had alleen nog veel langer mogen duren.