Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:35

Ik gebruik een gewoon simpel dubbel gebroken watertrensje. :)

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 00:35

Ik gebruik een dubbelgebroken bustrens. Bustrens omdat die idd wat stabieler schijnen te liggen. Nog maar een keer in gehad met halster er overheen. 10 februari komt de tandarts voor twee losse tandjes en haken. Tot die tijd wacht ik even...

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 00:36

Leuk trouwens alle vorderingen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:12

Och wat een poppetje wolflupin5 <3

Lekker dat het goed gaat Klijntje.

Klinkt als bij Diva Eline_S_S heerlijk die rust he?

Lekker lang en laag Jantine_, zo zie ik za altijd graag van daaruit kan je alle kanten op. Knap beest btw.

Fijn dat het beter lijkt te gaan suikermeisje, eet hij vandaag al beter?

Diva heeft geen bit, die loopt braaf genoeg bitloos. Inmiddels heeft ze wel een zadel dus ik kan heel rustig uit gaan breiden. Wil een halve minuut langer zitten elke week en 3x per week op haar zitten en een rondje stappen.
Voorlopig dan.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:54

Puppypaard mak maken, stappenplan. :)* :))

Afbeelding
1. Eerst gewoon op haar rug, wapperen, gooien, geen reactie.

Afbeelding
2. Op haar hals, nog totaal geen reactie...

Afbeelding
3. Kont, hetzelfde.

Afbeelding
4. Rug/kont, geeeeeeen enkele reactie. Behalve staan slapen. :+

Afbeelding

Afbeelding
5.
Tsja. :=

Braaf is ze in ieder geval wel. :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:08

Haha @Quir Dat had ik hier ook toen ik de eerste keer met t dekje aan de slag ging. Al moest ze er vooraf even naar blazen en aan snuffelen, daarna was alles best. Vandaag een zadeltje gepast die ik kon overnemen, helaas veel te smal (29cm, verkoper wist de boommaat niet), en daardoor lag het achterover en in beweging klapperde het als een gek. Maar ondanks dat ze nog nooit een zadel op had gehad vond ponylief het verder allemaal wel prima.
Verder heb ik van de week haar slierterige manen bijgewerkt naar een sportcoupe. Laatste stukje bij haar oren vond ze wat minder tof, dus daar is het wat scheef...maar ach groeit wel weer bij :)
Gister wel weer even kwartiertje gelongeerd na ruim 10 dagen niet door de vorst. Ze was wat loperig, en daardoor even wat minder gefocust aan het begin, maar al snel was het goed. Geen enkele keer geprobeerd om te draaien en deed braaf haar ding.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:42

Leuk al die vorderingen!!

suikermeisje, hoe gaat t nu met die van jou na zn operatie? Bloeden enzo al gestopt?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:43

Wat een knappe brave paarden allemaal!

Beterschap aan alle zieke paardjes :(:)
Die van mij valt daar helaas ook onder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:27

Beterschap aan allen! Als het eruit sijpelt is altijd beter dan dicht en zwellen toch?

Gister bij [***] geweest, ze mag eerder verhuizen. We vertrekken 10 feb (in plaats van 5 maart) naar haar nieuwe stal.
4 x 3,5 met onbeperkt hooi (hooiruif) <3
Tijd om de klei er af te wassen! Ze staat een beetje onfortuinlijk maar had niet mijn goede jas en schoenen mee on haar even uit stal te trekken. :')

Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:48

Leuk beestje is Jaja!

Ik ben er gister avond stiekem weer even op geklommen omdat alle spullen er toch al lagen en ik alles nog aan had van mijn eigen paard rijden. Hij was zo ontzettend braaf. Mijn vriendin liep wat naar voren om een foto te maken, maar toen liep Lucky achter haar aan. Eerste stapjes zijn dus ook al gezet terwijl ik dat eigenlijk nog niet wou haha.
Afbeelding
Ik ben trouwens telkens nog wel onbewust gespannen. Is hier ook te zien aan mijn beenhouding.. Heel raar want ik ben niet bang dat hij iets raars gaat doen oid. Gelukkig reageert hij hier totaal niet op :)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:34

Mag ik ook mee komen praten? Ik ben wel net iets eerder begonnen, maar ik ben ook bezig met het beleren van mijn eigen paardje. May is een ontzettend brave tinker van (bijna) 5. Afgelopen herfst heb ik haar opgehaald bij de vorige eigenaresse. Daar heeft ze al wel vaker een zadel op gehad, alleen had er nog niemand op gezeten. In december ben ik er daadwerkelijk voor het eerst op gegaan. Tot nu toe pakt ze alles enorm goed op, ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Afbeelding

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 17:11

Heb vandaaag weer even gehangen. Helemaal prima. Tijdens het longeren eerst lui om vervolgens te ontploffen en als een idioot te gaan rennen. Zonder (voor mij) aanwijsbare reden. Hmmm, daar moet ik nog mijn weg in zien te vinden.

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:30

vandaag jap voor het eerst aan de longe gehad (gewoon met halster, nadat hij even uit geracet was haha), deed het super goed! Na 2x herhalen herkende hij de commando's voor stap en draf, rechtsom was eerst een beetje raar maar deed hij ook braaf. Kleine 15 min bezig geweest, is lang zat zo. Helemaal blij met mn knappe jongen <3

Eline mooi dat ie zo braaf was!

Josje wij hebben er ook 1 op stal die altijd lui was aan de longe om vervolgens als een malle rond te crossen en gíga te bokken :')

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:15

Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Erg leuk om alle vorderingen te zien!
Beterschap voor alle paardjes die in de lappenmand zitten.

Ik heb me al eens voorgesteld geloof ik, maar daarna niet meer gereageerd. Ik heb een jonge merrie die in juni 3 wordt. Ik heb haar eind juli uit de opfok gehaald. Ze staat nu weer bij haar moeder.
Vorige maand zijn ze samen verhuisd naar een stal aan het bos en ze staan nu in een grote kudde.
Mooi leerproces dus voor mijn jonge dame.
Sinds een week ben ik met haar aan het stappen en leren dat als mama roept dat ze dan toch echt op mij moet letten en niet gaan steigeren enzo. Ze is heel leergierig en vindt het erg leuk dat ik haar regelmatig uit de stal haal.
Vandaag heb ik haar zelfs even gelongeerd, had het niet gepland maar dacht ach ik zal het eens proberen. Ze was echt super braaf (5 minuutjes ongeveer). Daarna nog een rondje over het erf gestapt.
Ben trots op mijn knappe dame!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:35

Wat een goede vorderingen hier iedereen!

Hier was het plan om rond mrt/april voor t eerst echt erop te gaan. Al had ik er al 2x even op gezeten zonder zadel.
Vandaag voor 2e x een zadeltje erop en erop gezeten en gestapt. Wel met iemand vanaf de grond en echt alleen gezeten, maar ze was zoo super braaf. Opstappen vanaf krukje en zowel links als rechts afstappen, alles prima. Heel trots op de dame!
Afbeelding
Afbeelding

En dank aan bokker Geryon voor de assistentie en foto's vandaag!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:25

Ziet er braaf uit Darkadia, gewoon zo doorgaan :j

Diva heb ik vandaag even zonder zadel met touwhalster gepakt. Ze was eigenlijk heel braaf maar vond het stom dat ik niet beloonde als ze 5 stappen door mijn "ho" heen liep :')
Weer 2 minuten op de teller, uiteindelijk komen we er wel.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:21

Haha ja de ho mag hier ook nog beter bevestigd voor ik echt alleen aan de slag kan. Ze doet hem prima op lichaamstaal, maar t commando zit er nog niet 100% in.

Verder was ze zeker braaf. Beugels tegen haar buik, even golfje spanning en dat was t. Ook paar x even rust gegeven ter verwerking tot een briesje en rondje lopen en dan weer even oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:17

Ik heb vandaag voor het eerst sinds elf maanden weer gereden.
Moet nodig weer op conditie komen hahaha, gelukkig hoeft [***] nog niks.. :')

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:49

Wat een leuk aansprekend dier Tara! En wat ziet die van Darkadia er ontzettend rustig uit :j

Ik heb vanochtend longeerles gehad. Voor het eerst met een dubbele longe gelongeerd, alleen niet achter zijn kont langs en gewoon rechtstreeks aan het bit vast. Hij mag ten slotte eerst wennen aan de druk op het bit wat nieuw voor hem is :) Gewoon licht contact gehouden en daarop was hij al constant "zoekend" en er zaten zeker hele mooie stukjes bij. We hebben alleen op zijn makkelijke kant (linksom) geoefend. Komende week rustig uitbouwen zodat ik volgende week bezig kan met zijn wat moeilijkere kant.
Ik ben trots! :D

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:42

Iedereen lekker aan de slag, leuk!
Ik ben van de week plat op m'n buik beland bij het longeren van Jula. Ik keek net een halve seconde de andere kant op en toen zat ze met haar voorbeen over de longe, in paniek met 110 achteruit, ik verloor mijn evenwicht en landde Flats in het natte gras :D
Pony als een malloot door de wei met 8m lint wapperend achter zich aan, tsja wat doe je dan... Gewoon maar wachten tot ze stopt met rennen. Wat ze deed, waarna ik haar zo weer kon pakken en het weer netjes afsluiten met een paar staprondjes.

Heb ook een ander bitje voor haar, 11cm enkelgebroken busje ipv 10,5cm dubbelgebroken, in combinatie met een lage neusriem is ze nu echt op haar gemak, heel rustig en stil met haar hoofd. Ik ben blij :)
En! Dochter heeft vandaag op Jet gezeten!
Afbeelding
*trots* ging hartstikke goed. Nog een paar dagen wachten op een passend zadeltje :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:09

Wat past je dochter er leuk op!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:10

Wat braaf klijntje, ziet er uit of dat nog wel even gaat passen ook :j
Fijn suikermeisje, alles gaat voorspoedig dus?

Diva heeft een halster gekregen van me omdat we toch alleen maar rustig gaan stappen voorlopig. Heb er echt uren aan geknoopt maar hij is goed gelukt naar mijn mening O:)
Afbeelding

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 16:47

Goed nieuws van iedereen, leuk!
Ik heb er gisteren voor het eerst een minuutje opgezeten! Mijn dochter van 8 al een paar keer, maar die weegt 25 kilo... Had al wel een paar keer gehangen maar ben eigenlijk altijd alleen en ga geen gekke dingen doen. Dus toen de staleigenaar gisteren ineens bij de bak stond, mijn kans gegrepen. Leuk hoor! Hij vond het prima.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:41

Mooi gelukt Azmay! :) Staat haar goed!
Ja de kindjes passen er voorlopig nog wel op. En dan is dochter niet eens de ruiter van de twee, zij gaat liever naar de scouting. Zoontje van bijna 6 zit op les en zijn beentjes zijn heel wat korter. Dus we kunnen even vooruit :)

Leuk Josje!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:42

@bobje26 Dan zal je wel spierpijn hebben gehad?

@Eline_S_s Ze was vrij snel relaxt inderdaad, in begin ging ze nog beetje uit. Hoofd laag en afwezige blik. Hebben toen het bitje van de kaptoom af gehaald en dat hielp. Was nog ent even een prikkel teveel voor haar, en het bit is ze ook nog niet echt goed gewend.
En wat leuk dat de jouwe dan meteen al zoekend is! Hier ook wel al met dubbele lijnen, maar nog aan de kaptoom, puur om de rem en het stuur erop te zetten. Aanleuning vind ik in dit stadium nog niet belangrijk. Eerst op eigen benen leren lopen.

@Klijntje haha oeps, niet bezeerd hoop ik? De dame hier had in het begin dat ze zich steeds omdraaide en weg rende. Paar x achteraan gehangen, op gegeven moment dacht ik: Je zoekt t maar uit met die 7m leadrope en went mooi meteen aan dingen die achter je aan wapperen. Daarna nog 2x streng gecorrigeerd als ze omdraaide en wegrende, en sindsdien heeft ze het niet meer gedaan. Wel super dat ze zo al iemand op zich laat, en stoere dochter!

@suikermeisje Fijn dat je hem lekker kon schoonmaken. Geneest het nog steeds voorspoedig?

@Azmay Staat goed hoor dat halster! Ik doe t je niet na haha, ondanks dat ik best creatief ben.

@JosjeDZ Fijn dat het extra gewicht niet uitmaakte. Goede voorbereiding is het halve werk :)